New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ja svært at vide hvad Bundu er pris sat til i dealen. Uanset gør det bestemt ikke noget at få ny energi ind på holdet og vi ved han kunne servicere PM og selv lave mål. Om et år er Dawid, Albert, Brandhof nok 100% flyveklar til at være top3-4 spillere, Albert er vel allerede nu med det spil han viste sidst - og måske Links og AA også længere i deres proces ellers skal de måske sælges.

Nej tror heller ikke meget på Buba. Men Yann kom lidt med samme historie og gået rent ind, dog helt ung.
Nej, den forskel han gør hvis han ender med at være for god til at vi kan hente ham kan vi jo sådan set også godt bruge…

Der skal nok være nogen der samler Sanneh op og så må vi se. Det er svært at forstå hvorfor Bisseck ikke er slået til andre steder. Der er visse lighedspunkter, men han er nok i virkeligheden et større talent og også yngre som du nævner, så det hjælper selvfølgelig også.

Jeg mangler en central forsvarer, det går ikke at 3-5-2 må opgives hvis der er en skade/karantæne til en af de tre.

Højre wingback kunne godt trænge, men Lund falder ikke igennem, selvom han heller ikke lyser op.

I angrebet PM, Kurminowski, Bundu, Jon og AA, det er helt ok

På midten mangler en ... Men hvilken type? En 8'er mere måske? En 10'er? En ekstra 6'er?
Jeg tænker vi ser anderledes ud i morgen tidlig. Ift forsvaret, så synes jeg også vi mangler at Hausner kan spille 100% af kampene. Men Juelsgård kan jo spille for Tingager. Men hvem spiller når Bisseck eller Hausner er ude? Altså det lader ikke til at man synes TK2 er helt klar.

Fedt for hans udvikling - også fedt han lige var tilbage og træne med nogen tid i agf efter vellykkket skive ophold. Tror lassen kan komme i spil som god backup om 5-10 måneder.

Horsens skriver i deres pressemeddelse, at aftalen kan gøres permanent til nytår. Jeg tænker ikke, at vi indskriver en frikøbsklausul, hvis det er en spiller, vi tror på...

... og det synes jeg er bekymrende. Vi giver afkald på vores egne talenter som Lunding, Kaastrup og Lassen (og sikkert også Anbo snart), mens at vi i stedet henter nulbonner ind som Lund og Jevtovic.

Jeg ved, at det er nemt at være bagklog. Men tænk hvis Kaastrup havde fået Jevtovic' 15 kampe, eller at Lassen havde fået Lunds 7 and counting. Det var i hvert fald ikke gået værre, for vi har jo alligevel ikke vundet noget i den periode.

Horsens skriver i deres pressemeddelse, at aftalen kan gøres permanent til nytår. Jeg tænker ikke, at vi indskriver en frikøbsklausul, hvis det er en spiller, vi tror på...

... og det synes jeg er bekymrende. Vi giver afkald på vores egne talenter som Lunding, Kaastrup og Lassen (og sikkert også Anbo snart), mens at vi i stedet henter nulbonner ind som Lund og Jevtovic.

Jeg ved, at det er nemt at være bagklog. Men tænk hvis Kaastrup havde fået Jevtovic' 15 kampe, eller at Lassen havde fået Lunds 7 and counting. Det var i hvert fald ikke gået værre, for vi har jo alligevel ikke vundet noget i den periode.
Man har klart indtryk af at SIB forventer at se ham tilbage til nytår, så mon ikke frikøbsklausulen er en formalitet, som i realiteten er så stor, så men ikke forventer Horsens kommer til at gøre brug af den?

"Og vi ønsker Mikkel held og lykke i Horsens og ser frem til, at han kommer tilbage til os til sommer, siger sportschef i AGF, Stig Inge Bjørnebye."

Jeg vil ikke lægge så meget i SIB's ord. Han har vist ikke helt selv styr på, hvad planerne er 😅
Eller også er han citeret forket.
"Resten af året" og "resten af sæsonen" er lette at forveksle når det går lidt hurtigt.

Det lyder ikke godt - man kan håbe den er sat på en høj pris, noget højere end de 1½ mio for ST.
Men generelt ikke godt tegn at de overhovedet har fået en pris. Han burde som Steinlein siger om Anderson: ikke til salg - vi tror på ham.

Jeg synes eller Lassen har fart, motor og vindermentalitet til at spille wingback eller i midterforsvaret.

Enig i at man skal passe på med at tro at græsset er grønnere. Jeg synes slet ikke Lunding eller Kaastrup - og heller ikke Anbo i sine 2½ kampe faltdt igennem, tværtimod med Lunding og Anbo. Og Kaastrup synes jeg viste indlysende talent. Lassen har vi også set for agf (ikke lige i ligaen) og jeg har set ham i klip i Skive - han har noget Backman vindermentalitet. Hvilket jeg også har hørt fra kilder i Skive. Synes også vi kunne have forsøgt udlejet ST 1-2 år, han havde næppe faldet meget i pris og kunne være steget mere.

Jeg siger ikke de bliver store, siger bare potentialet faktisk var fint hos dem. Det var ikke kure og krabbe niveau.

Problemet er nok ofte også spilleren har ambitioner, Kaastrup og Lunding ville jo videre, og ST nok også efter vi har købt Dawid og Bundu lurede som stærkt rygte. Lassen har også set Alberto og Lund komme ind fra højre samt Yaan til midterforsvaret.

En svær balancegang.

Anbo der både har spillet højrekant og back i både senior og U19-tiden - burde også have en fin profil ift wingback, jeg er dog lidt i tvivl om han har fart nok. Men alberto og Lund er trods hurtighed, vel heller ikke raketter? Anbo har også vist både som kant og off midt han kan lave mål. Vi må se...

Altså Lunding ønskede IKKE at komme tilbage til AGF og kæmpe med Links/Jon/Jevtovic/Tengstedt om pladsen. Hvis Lunding var kommet tilbage (frem for at sidde på bænken i Holland hvor han overhovedet ikke bruges), så havde han jo netop spillet en del for AGF der kæmpede med at få kanterne til at præstere.

Kaastrup skulle kæmpe med Jon. Og Jon havde på papiret Jevtovic som reserve (for at skulle igang).
Men om det er AGF eller Kaastrup/Lunding selv som har taget de beslutninger er jo ikke bare sådan 100% til at vide. Lunding meldte dog mere eller mindre ud, at han ikke ønskede at komme tilbage til AGF hvis det ikke var for at spille.

Jeg havde håbet at Mikkel Lassen var blevet brugt på højre wingback i stedet for Oliver Lund i søndags, men mon ikke planen med Horsens var på plads allerede der. Hvis D’Alberto laver en Jevtovic, så ville jeg gerne have haft Lassen i truppen.
Altså skulle Munksgaard så bare ekskluderes? Er det bedre?
Og altså lad os nu ikke være så hurtige med at kassere D'Alberto. Spillere som Eckersley, Cagara, Daniel Christensen brugte alle ca. 4-5 måneder på at komme op i gear på deres backposition.

Vi skal ikke smide spillere på gaden efter 2,5 kampe, hvor de end ikke er ordenligt i form endnu.
At Lassen ikke er blevet udtaget må jo for dælan også betyde at han ikke er vurderet god nok.

Altså skulle Munksgaard så bare ekskluderes? Er det bedre?
Og altså lad os nu ikke være så hurtige med at kassere D'Alberto. Spillere som Eckersley, Cagara, Daniel Christensen brugte alle ca. 4-5 måneder på at komme op i gear på deres backposition.

Vi skal ikke smide spillere på gaden efter 2,5 kampe, hvor de end ikke er ordenligt i form endnu.
At Lassen ikke er blevet udtaget må jo for dælan også betyde at han ikke er vurderet god nok.
Nej D'Alberto synes jeg vi skal give tid - måske bliver han først god til foråret. Måske allerede om 2 uger, når han lige har strammet op. Vi må se.

Jeg kan simpelthen ikke se, at Lund skulle have nogen nævneværdig hurtighed. Hans gule kort i kampen mod OB kom fordi han netop ikke var hurtig nok over for selveste Jørgen Skjelvik.

Lund virker ekstremt langsom i både tanke og handling.
Jeg er også meget i tvivl - han går for at være en okay hurtig spiller. Ikke vild, men okay. Men synes også han så noget langsom ud mod OB faktisk. Måske han også med årene har mistet lidt fart. Hvis Ikke Alberto snupper den plads, så skal fx Brandhof altså prøves synes jeg. Munks synes jeg også skal sælges nu, hvis DN mener Lund er foran ham... og vi har ikke brug for 3 højrebacks.

Eneste argument er hvis Lund også er backup emne sammen med Links for Eric. Og Lund er nok også i forsvaret, siden han startede inde foran Julle og vist også TK? Helt gak gak - TK virker godt kørende.

Lige der er jeg ikke med David.

Nej D'Alberto synes jeg vi skal give tid - måske bliver han først god til foråret. Måske allerede om 2 uger, når han lige har strammet op. Vi må se.

Jeg er også meget i tvivl - han går for at være en okay hurtig spiller. Ikke vild, men okay. Men synes også han så noget langsom ud mod OB faktisk. Måske han også med årene har mistet lidt fart. Hvis Ikke Alberto snupper den plads, så skal fx Brandhof altså prøves synes jeg. Munks synes jeg også skal sælges nu, hvis DN mener Lund er foran ham... og vi har ikke brug for 3 højrebacks.
Præcis.

Hvis planen er at hente en rasende god højre wingback til jul, så kan man sælge Munksgaard til den tid, og lade Alberto være backup der. Og altså Lund har jo udløb til sommer.

Ift Juelsgård, Bisseck, Backman og Lund centralt i midterforsvaret, så er der altså en kabale der skal gå op til sommer.

Eller også er han citeret forket.
"Resten af året" og "resten af sæsonen" er lette at forveksle når det går lidt hurtigt.
Det kan måske være noget med at Horsens skal eksekvere købsoptionen til nytår, ellers fortsætter lejemålet og så er det afhængig af en forhandling til sommer. Et køb kan også være afhængig af om de rykker op og være en anstændig pris i så fald. Når SIB siger på gensyn synes jeg under alle omstændigheder det giver mere mening end at sige farvel når man ikke ved om han bliver solgt.

Det er lidt ærgerligt når talenter man håbede på ikke slår igennem, men det er svært at vurdere udefra om det er rimeligt at opgive dem eller ej. Tiden kan i et vist omfang vise det. For det meste må man jo umiddelbart konstatere at de ikke har været talentfulde nok når de er endt andre steder hvor det alt andet lige egentlig burde være nemmere at slå igennem og det ikke er lykkedes, men der kan være mange forhold der spiller ind.

Det kan måske være noget med at Horsens skal eksekvere købsoptionen til nytår, ellers fortsætter lejemålet og så er det afhængig af en forhandling til sommer. Et køb kan også være afhængig af om de rykker op og være en anstændig pris i så fald. Når SIB siger på gensyn synes jeg under alle omstændigheder det giver mere mening end at sige farvel når man ikke ved om han bliver solgt.
Gode pointer.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back