New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 377K
Talentarbejdet i AGF
Det var blot et forsøg på at være morsom ved at rose vores nye medarbejder for at stave Århus med Å. Jeg har absolut ikke til hensigt at latterliggøre eller kritisere andre for deres måde at stave Århus på og nærer intet ønske om at være sprogrevser i dette forum.

Jeg er ked af, at det tilsyneladende fremstår sådan og beklager helt oprigtigt. Det er altid afsenderens skyld, hvis et budskab bliver misforstået, så den tager jeg på min kappe.

Det går nok altsammen :D hehe :D
Var ikke ment så "stejlt" heller. Ved godt det ikke var decideret latterliggørelse eller andet.

Nicolaj Poulsen roser talenterne:
Det ville være dejligt hvis en eller to af dem fik deres store gennembrud her i foråret.
God artikel (y)

Der er en del roser til Julius Beck. @Stig AKA Frank Heskjær måske du har interesse i den. Vi debatterede lidt om Julius for et par uger siden og det er pæne ord der kommer fra NP her.

God artikel (y)

Der er en del roser til Julius Beck. @Stig AKA Frank Heskjær måske du har interesse i den. Vi debatterede lidt om Julius for et par uger siden og det er pæne ord der kommer fra NP her.

Den vil jeg med glæde læse ved lejlighed. Jeg har faktisk fulgt ham med ekstra interesse denne opstart- og rost ham flere gange for de 2 træningskampe jeg har set med ham. Jeg synes det er fedt han er ved at vise sig frem. Dejligt. Vildt også at se hvordan Brandhof bare bider sig mere og mere fast ved fraværet af NP i kampene. Bjur er overhalet på mange punkter - og hvis Sauer overhaler ham også, ift de offensive minutter -så er der vel kun exit tilbage..!?

Men jeg håber Bjur gør alle til skamme, og giver den GAS i foråret, og bl.a. spiller en positiv rolle i pokalen når det gælder :D

Vores helt store problem på talentsiden lige nu er, hvis man skal være lidt firkantet, at vi indtil for to dage siden ikke havde en eneste spiller under 25 år i vores idealopstilling. Hvis Abbew har ændret på det forhold og allerede overhalet Knoester, så er der én. Det er jo helt vildt at tænke på i de her tider, hvor unge talenter fra Danmark er i helt vild høj kurs og kan være genvejen til at hale ind på konkurrenterne foran os.

Jeg bakker i den grad op om langt de fleste dele af strategien fra Bjørnebye og co.'s side, men jeg er nærmest rystet over, at vi ikke har været mere ambitiøse med rekrutteringen af unge spillere. Hvad er grunden til, at vi ikke hentede dygtige nok erstatninger, da vi solgte TK, Bisseck og Daghim? Vi hentede Anker, Bech og Beck, og af de tre er det tydeligvis kun Bech, der har niveauet til at presse sig på til startopstillingen - og han er 21 år, og bliver 22 i februar. Så han er slet ikke så ung, så han kan sælges for et ekstremt beløb pga. et ukendt potentiale.

Af egne talenter er der måske én, som for alvor er tæt på et stort gennembrud. Jacob Andersen har taget store skridt, og han er en fantastisk type, men jeg tvivler alligevel på, at han slår Beijmo eller Mølgaard af indenfor det næste års tid. Og bliver han så et salg til over 60 mio.? Jeg holder meget af Sauer, men jeg kan slet ikke se for mig, at han skulle blive et gigantisk salg på noget tidspunkt? Nu har vi både Abbew og Bach, og vi har heldigvis stadig til gode at se, hvor hurtigt de kan rykke sig og måske smadre døren ind til startopstillingen og forhåbentlig nogle kæmpe transfers. Jeg krydser fingre for, at de begge får stærke gennembrud i foråret, for det vil få fremtiden til at se meget lysere ud.

Vores helt store problem på talentsiden lige nu er, hvis man skal være lidt firkantet, at vi indtil for to dage siden ikke havde en eneste spiller under 25 år i vores idealopstilling. Hvis Abbew har ændret på det forhold og allerede overhalet Knoester, så er der én. Det er jo helt vildt at tænke på i de her tider, hvor unge talenter fra Danmark er i helt vild høj kurs og kan være genvejen til at hale ind på konkurrenterne foran os.

Jeg bakker i den grad op om langt de fleste dele af strategien fra Bjørnebye og co.'s side, men jeg er nærmest rystet over, at vi ikke har været mere ambitiøse med rekrutteringen af unge spillere. Hvad er grunden til, at vi ikke hentede dygtige nok erstatninger, da vi solgte TK, Bisseck og Daghim? Vi hentede Anker, Bech og Beck, og af de tre er det tydeligvis kun Bech, der har niveauet til at presse sig på til startopstillingen - og han er 21 år, og bliver 22 i februar. Så han er slet ikke så ung, så han kan sælges for et ekstremt beløb pga. et ukendt potentiale.

Af egne talenter er der måske én, som for alvor er tæt på et stort gennembrud. Jacob Andersen har taget store skridt, og han er en fantastisk type, men jeg tvivler alligevel på, at han slår Beijmo eller Mølgaard af indenfor det næste års tid. Og bliver han så et salg til over 60 mio.? Jeg holder meget af Sauer, men jeg kan slet ikke se for mig, at han skulle blive et gigantisk salg på noget tidspunkt? Nu har vi både Abbew og Bach, og vi har heldigvis stadig til gode at se, hvor hurtigt de kan rykke sig og måske smadre døren ind til startopstillingen og forhåbentlig nogle kæmpe transfers. Jeg krydser fingre for, at de begge får stærke gennembrud i foråret, for det vil få fremtiden til at se meget lysere ud.
Jeg bed mærke i Röslers udtalelse da han blev spurgt til Jacob Andersen, han sagde at et talent skal være helt klar til 1. Holds fodbold, inden han får chancen hos Rösler. Han vil ikke have talenter, der lige prøver det af, og så ryger tilbage på U19 eller reserveholdet, og det er nok derfor f.eks. Mikkel Kannegaard ikke har fået chancen endnu.

Men selvom det ser lidt tyndt ud med talenter i i dealopstillingen, hvor det vel kun er Tobias Bech der er tæt på, så er der dog et talent til alle positioner i truppen:
Hutters
Abbew - Anker - Kannegaard
Andersen - Hvidt - Beck - Yakob
Bech - Sauer - Bach​

Jeg ved godt at Hvidt og Yakob er 23, og dermed på grænsen til ikke at blive betragtet som et talent længere, men deres skader har forhindret dem i at vise deres fulde potentiale tidligere.

Der er meget talent i truppen, og man har indtryk af at der bliver suppleret med talenter, så vi er dækket ind på alle positioner. Så må man bare håbe at nogen af dem folder sig ud. Det ville være dejligt, hvis flere af dem var i stand til at gribe chancen, og blive en naturlig del af idealopstillingen, men først når de er helt klar og når de er bedre end dem de skal erstatte, ellers er de heller ikke potentielt store transfer emner.

Jo jo - men Bech og Yakob er jo bestemt en fast del af spilletiden. Og til flere af kampene er Bech da? Han er pt vores farligste spiller.
Er det 100% sikkert vi går tilbage til at spille Anderson+Duelund når/hvis alle er klar?

Og så er en af grundene jo også, at vi lige har solgt både TK, Bisseck og Daghim, og Sauer og Andersen ikke helt er der endnu.
Vi ønskede ifølge AGF at beholde både Daghim og TK lidt endnu, og solgte kun efter buddene blev forhøjet 2 gange.

Det er jo ikke et "krav" at have spillere under 25.
Men ja - når vi har hentet typer som Beijmo, Duelund, Mølgaard, MEM og andre, så får man ikke "unge spillere". Men altså de er hverken tæt på pension, eller "gamle". De er har i lejet 24-27. Ved 27 sælges mange jo stadig.

Men ja- balancen er ikke helt der hvor det helst skal være.

Så længe man er opmærksom på den balance. Vi solgte 6 spillere under 25 i sommers og yderligere en i dette vindue. Derudover har vi udlejet en. Nogle gange sker det i klumper. Men der er ingen tvivl om, at vi kommer til at tegne en række nye kontrakter med helt unge spillere udefra, når vi skal have besat akademiet til efteråret. Lidt ærgerligt, at det ikke står klar 1. juli eller 1. august, men først til oktober. Forhåbentlig har man en plan for at huse de nye spillere de første måneder.

.

Jeg kan egentlig følge din bekymring langt hen ad vejen, og vi skal helt entydigt blive bedre til at have talenter i startopstillingen.

Men man kan også vende den om og sige, at på trods af, at vi har solgt rigtigt mange talenter (for AGF), har vi væsentligt flere unge spillere omkring holdet, end vi historisk har haft. Og vi har helt tydeligt en strategi om at hente flere.

JJA ligner klart en fast starter
Bach ligner mindst en rotationsspiller
Bech er som minimum første indskifter i offensiven
JA er indskifter/rotationsspiller

Hertil er Kahl stadig ung, hvis han får minutter. Og så tror jeg på et gennembrud fra Sauer i foråret - og hvis man ikke selv troede på det i klubben, tror jeg man havde hentet en offensivspiller mere.

Jeg sammenligner altid med historien. I det lys går det også her fremragende.

Hertil er Kahl stadig ung, hvis han får minutter.
Kahl spillede samtlige sytten superligakampe i efteråret. De fleste af os har nok opgivet troen på et kæmpe gennembrud, men han er altså ikke helt så meget ude i kulden, som man kunne få indtryk af herinde.

Og trods manglerne kan hans nuværende niveau som wingback i øvrigt nok godt måle sig med Links', Mølgaards og Beijmos, da de var 22.

Kahl spillede samtlige sytten superligakampe i efteråret. De fleste af os har nok opgivet troen på et kæmpe gennembrud, men han er altså ikke helt så meget ude i kulden, som man kunne få indtryk af herinde.

Og trods manglerne kan hans nuværende niveau som wingback i øvrigt nok godt måle sig med Links', Mølgaards og Beijmos, da de var 22.
Man skal passe på med at glemme, at Kahl er et halvt år yngre end Tobias Anker.
Han er ikke færdigbagt endnu, og har allerede i perioder toppet statistikkerne for SL-(wing)backs på flere områder, blandt andet på crosses completed og på xA.

Enig. Forbeholdet var fordi, jeg samtidigt insinuerede, at Bach skal spille venstrebacken. Og hvis han gør det, ryger Kahl ned som tredjevalg. Men jeg syntes egentlig også, han gør det fint, og jeg tror også fortsat på, at han kan udvikle sig ret meget.

Iøvrigt kan man jo også føje Anker til ovenstående liste. Lige nu er han vel første reserve til det centrale forsvar?

Iøvrigt kan man jo også føje Anker til ovenstående liste. Lige nu er han vel første reserve til det centrale forsvar?
Det er svært at blive klog på. Jeg tror JJ-A og Knøster er før ham og jeg tror også, at Beijmo bliver hevet ned i midterforsvaret, før Anker starter inde, så til en af den to pladser ved siden af Tingager er han 3. reserve - men hvis Tingager er ude, så kan det godt være, at han får den plads før de andre...

Latest posts

Back