New posts

Superligaen 2018/2019

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 155
  • Views Views: Views 21K
Vejles venstre back den dag var Tobias M?lgaard. Han er 22 og kunne godt passe ind i strategien, hvis H?jer bliver solgt. Schoop er 30. God spiller, men PC k?ber dem n?digt s? gamle. Finnbogason ville v?re en rigtig god back-up for Patrick, som han m?ske endda ville b?nke. Og Alexander vil v?re sl?et tilbage til start med kun meget sporadisk spilletid. En anden sp?ndende Vejle-spiller er kantspilleren Serhyi Gryn, som dog har kontrakt et ?rs tid eller halvandet endnu. Han var rigtig god i vores 2-2 kamp mod dem f?rst i nedrykningsspillet.

Jakob Marschner date=1558291487 said:
Og Alexander vil v?re sl?et tilbage til start med kun meget sporadisk spilletid.

Den del skal du passe p? med.

Pt spiller Juelsg?rd 100% af kampene til trods for at man f?r skader kalder ham 3.valg.
En Alexander Ammitzb?l ville lige nu med Patrick ude i det scenarie nok have spillet 30 minutter i Randers, efter at en anden var taget ud efter en time. Alternativt spille med 2 angribere i enkelte kampe.

En anden sp?ndende Vejle-spiller er kantspilleren Serhyi Gryn, som dog har kontrakt et ?rs tid eller halvandet endnu. Han var rigtig god i vores 2-2 kamp mod dem f?rst i nedrykningsspillet.

Jeg har det sv?rt med at skulle h?be p? at hente en af Vejles udenlandske nedrykkere. Jeg ved simpelthen ikke nok om ham. Jeg synes umiddelbart ikke vi mangler kantspillere. Vi har Kaastrup, Lunding, Bundu, Ankersen og Toutouh. S? jeg kan ikke se os hente noget der, med mindre Ankersen s?lges. Bundu, Lunding og Kaastrup er alle bedst/hovedsagligt p? h?jrekanten, mens Toutouh jo spillede 100 kampe for FCK p? venstrekanten. So hvis Ankersen skal afsted, s? tror jeg Toutouh er fast mand som udgangspunkt (som fors?g p? for alvor at f? ham igang). S? m?ske der s? hentes en backup til venstrekanten.

Schoop er 30. God spiller, men PC k?ber dem n?digt s? gamle.

Sandt. Men han k?bte Patrick som ogs? snart er 30. S? han kan godt g?re det til enkelte n?glepositioner. Og hvis Amini ryger, s? skal man have en spiller som kan tage over LIGE NU, og ikke om 1-2 ?r.
Og sp?rgsm?let er, om svaret er at g? fra Amini+Stage til Stage+Nicolai Poulsen. 
Men Schoop+Stage til geng?ld, det ville jeg gerne se. Og s? Nicolai Poulsen i kampe hvor Blume/Stage/Schoop kan fylde det offensive rum, mens NP/Stage kan fylde det defensive, hvor Stage er eneste mand jeg 100% vil have i start 11 hver gang.

Nicolai Poulsen er ikke rigtig svaret p? noget. 🙂H?ber stadig, at vi ikke henter ham. Holdt ?je med ham i l?rdags, og jo, han har sin andel i, at deres midtbane kv?ler vores efter pausen. Men han virker ogs? teatralsk, n?r han st?r og laver p?taget himmelvendte ?jne efter ?benlyse frispark, som dommeren tager sig den frihed at d?mme - og efter et helt korrekt gult kort for at spille h?ndbold. Og apropos: Den advarsel var hans 13. i s?sonen. Nummer 13 i 31 kampe, det er lige knapt en i hver anden kamp. Ellers tak, det m? vi sgu da kunne finde bedre.

I Vejle glemte jeg Yurchenko, offensiv midtbanespiller, 25 ?r med kampe for Bayer Leverkusen og 63 U-landskampe, heraf 23 p? U-21 p? CV?et. Ukrainer ligesom Gryn, der er 24 ?r, begge er produkter af Shakhtar Donetsk. Og ikke at jeg siger, at vi skal k?be ukrainsk, jeg er tv?rtimod glad for PC?s dansk/skandinaviske linje. Men skal man kigge mod Vejle, er det to fra ?verste hylde dernede. Yurchenko kunne erstatte Amini 1 til 1, hvis man vurderer, at han er interessant.

Poulsen og Stage bliver for fysisk og statisk, for fighterbetonet og ikke kreativt nok. Stage og Schoop eller Stage og Yurchenko, tjoh m?ske. Der er ogs? Blume. Han har ikke Aminis dynamiske ryk, der giver en del overtal p? banens sidste tredjedel - til geng?ld kommer han oftere helt frem i feltet end Amini. Blume er p?nt m?lfarlig af en 8?er.

Nu f?r vi se, om vi vil hente en enkelt i Vejle. Mere skal vi nok ikke ?nske os fra et hold, der lige er rykket ned. Men delvist afh?ngigt af hvem vi s?lger, kan M?lgaard (der ogs? kan spille 8?er ud over alts? venstre back), Kjartan, Schoop, Gryn eller Yurchenko alle v?re interessante.

Jeg holder fast i, at Nicolai Poulsen er et rigtig godt "svar" p? en erstatning for Guira. 

Guira er hentet dyrt, har h?j l?n, og er ikke tilfreds med b?nkplads. 
Nicolai Poulsen var anf?rer i direkte konkurrent, dansk, og har v?ret omkring ungdomslandshold for nogle ?r siden.

Han er ikke svaret p? hvis Amini, Ankersen eller Sana skal afsted. 
Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan se ham som erstatning for en defensiv midtbanespiller som sidder det meste p? b?nken, og som er rigtig dyr. Finten der er jo, at Hvidt og de andre unge alts? ikke har fysikken til at erstatte Guira. Der er ingen ung p? vej, s? henter man en 25-?rig anf?rer i Randers med 175 SL-kampe p? CV'er, s? m? man da indr?mme, at det kunne v?re meget v?rre. 

Jakob Marschner date=1558306576 said:
Fint, s? lad ham erstatte Guira p? b?nken. Han f?r heller ingen advarsler s? l?nge han bare sidder der.
 Haha :D Ja han f?r Spelmann/DAP-niveau af advarsler. 

Og som AGF spiller pt, s? kan han ikke v?re mindre v?rd end Guira. Og hvis han er mindre dyr i l?n (som det blev antydet i Stiften), s? er det vel ikke s? slemt. 

Og s? er der jo alts? ogs? plads til, at AGF kan udvikle ham, og lade ham frigive noget han ikke har kunne vise i Randers endnu. Hvem ved.

Jeg t?nkte det samme - det er s?dan en man?vre der f?r mig til at t?nke, at de taber deres duel med holdet fra 1. division. Det h?ber jeg i ?vrigt de g?r - jeg kan ikke se havd de har at g?re i superligaen...

Men nu st?r Tulberg uden job, skulle han indlemmes i tr?nerteamet i AGF? Han har vistnok nogle kompetencer og hvem ved, om han kan v?re et bud p? DN's afl?ser om nogle ?r? Ikke at jeg forventer DN smutter snart, men enten f?r han succes med AGF, og s? kan vi ikke holde p? ham, eller ogs? g?r han i st? og bliver fyret. Og s? kunne det da v?re l?kkert om man kunne rekruttere indefra, is?r hvis det er DN's succes, der g?r at vi mister ham...

Stone Cold date=1558338606 said:
Jeg t?nkte det samme - det er s?dan en man?vre der f?r mig til at t?nke, at de taber deres duel med holdet fra 1. division. Det h?ber jeg i ?vrigt de g?r - jeg kan ikke se havd de har at g?re i superligaen...

Men nu st?r Tulberg uden job, skulle han indlemmes i tr?nerteamet i AGF? Han har vistnok nogle kompetencer og hvem ved, om han kan v?re et bud p? DN's afl?ser om nogle ?r? Ikke at jeg forventer DN smutter snart, men enten f?r han succes med AGF, og s? kan vi ikke holde p? ham, eller ogs? g?r han i st? og bliver fyret. Og s? kunne det da v?re l?kkert om man kunne rekruttere indefra, is?r hvis det er DN's succes, der g?r at vi mister ham...

Ja, det er helt sort. Synes langt hen ad vejen de har overpr?steret ift. deres trup. Og Tullberg var jo stoppet alligevel - skal til Dortmund og tr?ne deres regionalliga-hold: Mike Tullberg skal v?re tr?ner i Dortmund

Jeg er sgu lidt m?ll?s.. 

Jeg ved godt Tullberg var p? vej ud efter s?sonen alligevel, men det er da helt h?bl?st at tro at man st?r bedre stillet ved at fyre Askou og Tullberg, end ved at vente til efter s?sonen. Hvem skulle de kunne hyre, som vil have en bedre foruds?tning for at stille de smarteste/bedste hold til de kommende kampe? En assistent-tr?ner? En udefra? N?ppe...

Der m? n?sten have v?ret et opg?r efter kampen i Horsens. Ellers giver det ikke mening.

Vildt at vi har en af de l?ngst siddende tr?nere i ligaen..... Det troede jeg ikke umiddelbart vi skulle opleve. 
Men det plejer jo ogs? v?re nu her at vi ser en tr?nerfyring. Eller rettere da vi glippede top 6 i ?r igen under samme tr?ner to ?r i tr?k. Det er jeg SUPER glad for at DN kunne overleve. For den f?rste gang var det p? ingen m?de hans skyld, og i anden omgang her i ?r, har han kun 33% skyld ift at PC efterlod ham en trup uden angribere og et for skr?beligt midterforsvar i efter?ret samtidig med at truppen underpr?sterede. 33% skyld hver, s?dan i en hurtig vending.

Men hvis vi glipper n?ste ?r, eller st?r til at glippe n?r vi n?rmer os halvdelen af s?sonen spillet eller t?t p? vinterpausen, s? kan DN sagtens komme til at lide Glen-d?den, hvor man ryger ud p? en 7.plads, hvor troen p? at det kan blive helt godt stopper.

Lige nu st?r vi jo til at kunne g? ind i n?ste s?son med god tro p? tingene, ligesom med Glen efter 16/17-s?sonen. Dog er vi som sidste ?r i endnu bedre stand, og i mere stabil forfatning denne gang. Faktisk n?rmest mere end nogensinde. Sidste ?r var vi i god forfatning i for?ret 2018, men der var ?benbart masser af udskiftninger der skulle "overst?s" inden vi kunne komme hertil, hvor vi har f?et ryddet n?rmest helt op, og kun Guira, Mmaee og Riel er helt uden for truppen i den kommende s?son, og Guira kunne endda sagtens v?re det.

Vi m? se. Jeg tror vi allesammen er ?bne for, at n?ste s?son skal v?re s?sonen hvor PC f?r truppen i top 6 med DN ved roret. Jeg h?ber fandme ikke vi tror vi kan spare os til det. Og jeg tror mange vil tabe troen p? det "nyeste AGF" hvis det glipper igen.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1558343603 said:
Lige nu st?r vi jo til at kunne g? ind i n?ste s?son med god tro p? tingene, ligesom med Glen efter 16/17-s?sonen. Dog er vi som sidste ?r i endnu bedre stand, og i mere stabil forfatning denne gang. Faktisk n?rmest mere end nogensinde. Sidste ?r var vi i god forfatning i for?ret 2018, men der var ?benbart masser af udskiftninger der skulle "overst?s" inden vi kunne komme hertil, hvor vi har f?et ryddet n?rmest helt op, og kun Guira, Mmaee og Riel er helt uden for truppen i den kommende s?son, og Guira kunne endda sagtens v?re det.

Vi m? se. Jeg tror vi allesammen er ?bne for, at n?ste s?son skal v?re s?sonen hvor PC f?r truppen i top 6 med DN ved roret. Jeg h?ber fandme ikke vi tror vi kan spare os til det. Og jeg tror mange vil tabe troen p? det "nyeste AGF" hvis det glipper igen.

Ja, de ?bne sp?rgsm?l i forhold til truppen er jo de stamspillere som g?r ind i deres sidste ?r,  Ankersen, Amini og Sana, samt selvf?lgelig Grabara og Juelsg?rd, som har udl?b nu. Derudover naturligvis sp?rgsm?let om alle de tre hovedskadede kommer til at forts?tte karrieren. Forh?bentlig er vi bare overforsigtige, fordi vi har r?d til at v?re det p? dette tidspunkt af s?sonen, og Munksgaard virker jo ogs? p? vej tilbage. Jeg er dog bange for Backmans og Mortensens videre karrierer. PM har ogs? tidligere d?jet med hjernerystelser: Patrick Mortensen vil spille med hjelm

SteenA date=1558363615 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1558343603 said:

Vi m? se. Jeg tror vi allesammen er ?bne for, at n?ste s?son skal v?re s?sonen hvor PC f?r truppen i top 6 med DN ved roret. Jeg h?ber fandme ikke vi tror vi kan spare os til det. Og jeg tror mange vil tabe troen p? det "nyeste AGF" hvis det glipper igen.

Ja, de ?bne sp?rgsm?l i forhold til truppen er jo de stamspillere som g?r ind i deres sidste ?r,  Ankersen, Amini og Sana, samt selvf?lgelig Grabara og Juelsg?rd, som har udl?b nu. Derudover naturligvis sp?rgsm?let om alle de tre hovedskadede kommer til at forts?tte karrieren. Forh?bentlig er vi bare overforsigtige, fordi vi har r?d til at v?re det p? dette tidspunkt af s?sonen, og Munksgaard virker jo ogs? p? vej tilbage. Jeg er dog bange for Backmans og Mortensens videre karrierer. PM har ogs? tidligere d?jet med hjernerystelser: Patrick Mortensen vil spille med hjelm

For god ordens skyld, s? kan vi ikke regne med at nogen af de 5 skal nogen steder endnu. Eneste der n?rmest er 100% er at NP kommer ind, og at enten Guira eller Amini er p? vej ud. Og det ville overraske hvis NP skal erstatte Amini, da NP er 6'er mens Amini er 8'er. Guira er 6'er, s? byttet er logisk der. Men hvem ved om det bliver efter logikkens tegn som i vinters at vi laver vores handler. Sidste sommer var vi p? jagt efter en angriber, og vi endte med at s?lge en angriber. Det var sgu lidt sk?rt at v?re vidne til, uanset om Junker-handlen isoleret var solid og overraskende god.

Jeg har flere gange sagt, at jeg synes at det er alt for satset at n?jes med at have Patrick Mortensen+Ammitzb?l, og at vi skal forholde os til hvad vi g?r hvis PM er ude 10+ kampe i n?ste s?son. Og i da kan man s? l?se at han m?ske er blevet desperat for at spille med hjelm... Det lugter af Backmann. :(

Det betyder jo egentlig at vi i min optik p? INGEN M?DE kan forsvare at lade Mmaee og Riel g?, og s? ikke hente en ny god angriber. Det er sammen med Grabara/Juelsg?rd vores vigtigste huller i truppen (hvis de ikke forl?nger). I vinters hentede vi permanente l?sninger til angrebet, h?jre back og midterforsvar, men lod Dino og Kanstrup g?, s? det var 1:1. Grabara og PM erstattede Jovanovic og Pusic et vindue forskudt. Og nu tyder det p? at vi skal have NP som 1:1 for Guira. Jeg forventer at vi erstatter alle afgange 1:1, hvor nogle er opgraderinger og andre er samme kvalitet.

Eneste ekstra mand i truppen m? v?re en ny angriber for 2 d?rlige ud, og muligvis 2 forsvarsspillere ind istedet for Juelsg?rd ud. Der er noget kabale der. Jeg t?nker stadig det er oplagt at hente AJA i Vendsyssel.

Latest posts

Back