New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 65K
Champions League 2026/27
Jeg kom til at tænke på, nu hvor vi sidder og ryster i bukserne over at skulle trække et hold fra Beograd eller Zagreb i playoff, at hvad skal vi egentlig i CL efter, når man kigger på de hold der allerede er klar til ligaspillet? Der venter ikke mange point til os og vi vil jo drømme om at trække de hold vi frygter lige nu.

Paris Saint-Germain Fra
Bayern München Ger
Real Madrid Esp
Liverpool Eng
Internazionale Ita
Manchester City Eng
Arsenal Eng
FC Barcelona Esp
Atlético Madrid Esp
Borussia Dortmund Ger
AS Roma Ita
Sporting CP Lisbon Por
Aston Villa Eng
FC Porto Por
Manchester United Eng
Club Brugge Bel
Real Betis Esp
PSV Eindhoven Ned
Feyenoord Ned
Lille OSC Fra
Napoli Ita
RB Leipzig Ger
Villarreal Esp
Shakhtar Donetsk Ukr
Galatasaray Tur
Slavia Praha Cze
VfB Stuttgart Ger
Como 1907 Ita
RC Lens Fra
Kolde kontanter og store oplevelser! 🤩

Men det er vel rigtigt, at en sejr giver flere point til koefficienten, uanset hvilken turnering der deltages i. 🤔

Jeg kom til at tænke på, nu hvor vi sidder og ryster i bukserne over at skulle trække et hold fra Beograd eller Zagreb i playoff, at hvad skal vi egentlig i CL efter, når man kigger på de hold der allerede er klar til ligaspillet? Der venter ikke mange point til os og vi vil jo drømme om at trække de hold vi frygter lige nu.

Paris Saint-Germain Fra
Bayern München Ger
Real Madrid Esp
Liverpool Eng
Internazionale Ita
Manchester City Eng
Arsenal Eng
FC Barcelona Esp
Atlético Madrid Esp
Borussia Dortmund Ger
AS Roma Ita
Sporting CP Lisbon Por
Aston Villa Eng
FC Porto Por
Manchester United Eng
Club Brugge Bel
Real Betis Esp
PSV Eindhoven Ned
Feyenoord Ned
Lille OSC Fra
Napoli Ita
RB Leipzig Ger
Villarreal Esp
Shakhtar Donetsk Ukr
Galatasaray Tur
Slavia Praha Cze
VfB Stuttgart Ger
Como 1907 Ita
RC Lens Fra
Der er da masser af de hold der får problemer imod mægtige AGF, Man City og Liverpool har f.eks begge lige fået ny træner, så det bliver sgu ikke sjovt for dem at møde Poulsens drenge :cool: .

Og så er der alle de hold der er kommet ind igennem kvalifikationen - de har ikke en chance.

Jeg vedhæfter lige et billede af historien om træneren, men den her er også lidt sjov.

De har en polsk back, der endnu ikke har prøvet at tabe for dem efter et år. Han har været ude i de kampe de har tabt. Vildt nok med 15 assists. Ham skal vi vist holde øje med. 3 assists indtil videre i kvalifikationen.

Attachments

• IMG_8353.webp
    IMG_8353.webp
    102.6 KB · Views: 35
Jeg vedhæfter lige et billede af historien om træneren, men den her er også lidt sjov.

De har en polsk back, der endnu ikke har prøvet at tabe for dem efter et år. Han har været ude i de kampe de har tabt. Vildt nok med 15 assists. Ham skal vi vist holde øje med. 3 assists indtil videre i kvalifikationen.

Men som polak er det statistisk set mest sandsynligt at man ryger ud hvis man skal spille mod AGF i CL-kvalifikationen.

Han skal da ikke oprette konto til dem?

Han skal bare huske at de ikke får point for at være afsted.
De point kan vise sig nyttige til at de får billetter senere

Vi er i hvert fald begyndt at fordele billetter. Det var lidt dumt i sidste sæson, at der indimellem var andre som købte men ikke tildelte og derfor mangler pointene på kontoen. Det var en rookie mistake i forhold til AGF score:sleep:

Jeg er meget, meget diplomatisk og kompromissøgende i næsten alle livets sammenhænge. Nogle gange skjuler jeg det bare bedre end andre ;)

Men fruen har været SÅ tålmodig med i hele foråret, hvor jeg uden tvivl var ganske umulig at bo sammen med: jeg tænkte på ét og kun ét. Så jeg kan jo godt forstå, hvis hun har fået en mindre overdosis AGF, så er det til at forstå. Hun blev jo også revet med af en stemning i dagene omkring 10 maj, men hendes interesse for fodbold er mindre end min interesse for cykling (som næsten ikke findes), så jeg skal ikke presse citronen for meget. ;)

(Disclaimer: Hun ville sgu aldrig sende mig på sofaen at sove og hun er fortsat meget tålmodig, men hun er IKKE fan af, at jeg skal have de billetter til OB kampen i baghovedet, på vores første feriedag.)
Dejligt at høre, at andre også er godt gift.
Jeg husker stadig dagene og ugerne efter 1-3 nederlaget i Herning.
Hun vidste PRÆCIST, hvordan jeg skulle behandles og tales til tiden derefter…det hele kulminerede jo i kærlighed, eufori og erotik den 10. maj - som tidligere fortalt, vores nye helligdag 😎♥️
Hun ved AGF og min passion for lange cykelløb, selv og på TV, er mine livsforlængende…ud over mad, vin og elskov 🥳
Til gengæld er jeg også, som vores gode Stone Cold, kompromissøgende og giver masser den anden vej…det siger hun altså! 😂

Som jeg forstår det får klubber der TABER CL playoff kampe 4.3 mio €. Dertil kvalificerer man sig til EL som giver yderligere 4.3 mio €. Det er altså mange penge der spilles om meld Shaba
Ja, det er nok lidt at sammenligne med faldskærmspenge, som vi kender det, når man rykker ud af Superligaen, hvis et halvstort hold misser CL i playoff.

Apropos økonomi - Houmann har lavet et blogindlæg med de Danske klubbers finansielle status vs. modstanderne men nævner også, at økonomi ikke vinder kampe.

AGF har også et tydeligt økonomisk overtag mod Sabah FK. Forskellen er dog mindre end i de øvrige opgør. AGF’s personaleomkostninger er omkring 127 mio. kr. mod Sabah FK’s cirka 70 mio. kr. Her er der stadig et dansk overtag, men ikke så massivt, at det i sig selv afgør noget.

Klik på billedet for link til bloggen.

1785532437855.webp

Jeg har tænkt det samme. Men det var mens jeg antog playoff ville blive mod Englands, Tysklands eller Spaniens nummer 4, eller noget i den dur. Så handlede der bare om at få den playoff-kamp så man var sikker på EL.

Nu ser det muligt (ikke sandsynligt) ud. Så kan det godt være det giver prygl hver gang. Men mon ikke der skulle ligge et point eller to derude, og uanset er det et ukristeligt beløb man får for at være med. Jeg kan heller ikke se nogen ikke gå efter CL.

Latest posts

Back