New posts

Superligaen 2018/2019

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 155
  • Views Views: Views 20K
Superligaen 2018/2019
Jeg har opdaget at jeg ikke er fanboy af den m?de stillingen bliver opgjort p? i den nye struktur. Simpelthen fordi at pointene ikke l?ngere har samme v?rdi. RFC kunne spille med om bronze og de virkelige sjove placeringer men deres point er jo ganske enkelt ikke det samme v?rd som fx OB.
Det ender med at nr 7 og 8 allerede inden playoffs har flere point end nr 6. Det er sgu usselt.
Jeg foresl?r at programmet sagtens kan opdeles som nu eller i to puljer og der fastholdes een samlet stillingstabel.
Alternativt skal nogle point devalueres/halveres. Det er unfair at samme nominelle point ikke udviser samme v?rdi.

Valgte at se de sidste 5 minutter af OB vs. FCN.

Det var en gang tjubang fodbold og illustrerede vel meget godt, at FCN har unge spillere. De havde s? mange muligheder for at tr?kke tiden og spille bolden rundt men sigtekornet var p? offensiv fodbold. Det i sig selv kan v?re prisv?rdigt men kostede helt klart 2 point i g?r - de burde have k?rt sejren hjem uden problemer, n?r de var foran med 2-0 lige f?r 90 minutter.

Helt forf?rdeligt: - Det her er det v?rste ved fodbold ? Ekstra Bladet

Lige for at kalde den p? forh?nd, selvom den n?sten er for nem: Kan Vendsyssel-Randers ende andet end 0-0? Med uafgjort er Randers sikker p? at vinde puljen, og Vendsyssel er sikker p? at blive nummer 3.

EDIT: Og jo da, s?dan gik det - dog efter en kamp, som Randers gik efter at vinde og ogs? burde have vundet. Mere oplagt end det var 0-0 trods alt ikke.

Jeg er ikke fan af Rasmus Ankersen, overhovedet, men her har han nu en pointe:

FCM-formand raser mod DBU: Indspist og regnearksfolk ? Ekstra Bladet

FC Midtjylland var i Kvartfinalen i Youth League og har solgt talenter til udlandet for 100 mio kr de seneste ?r, hvad faen har Br?ndby gjort for at score flere point i det der nye DBU talent system?

Andet end selvf?lgelig at bo d?r om d?r med DBU!

Det system bliver da meget hurtigt latterliggjort, hvis sagligheden er s? ringe.

Han har sgu fat i noget - jeg hader FCM af et ondt hjerte, men de kan alts? noget med at udvikle fodboldspillere. Tallene og ikke mindst resultaterne taler for sig selv: kvartfinale i Youth League (slog de ikke Man Utd. ud undervejs?) og ret heftige salg af talenter igennem en hel del ?r efterh?nden. Hvis ikke jeg husker helt sk?vt, s? har landsholdets nuv?rende anf?rer ogs? en fortid i FCM...

Det tyder ogs? p? at Allan Gaarde og AaB undrer sig over hvorfor DBU har lavet et system som er skr?ddersyet til at give point til bestemte klubber men ikke giver et reelt billede af hvilke klubber der g?r mest for talentarbejde.

Superliga-storklub undrer sig over DBU: - Er det en fejl? ? Ekstra Bladet

P? DBU's hjemmeside fremg?r det, at der blandt andet l?gges v?gt p? evnen til at producere talenter og 'investering i organisatoriske rammer'. Og Allan Gaarde medgiver, at sidstn?vnte kan tr?kke ned i det nordjyske.

- Der er jo nogle objektive krav, der siger, at man skal have x antal ans?ttelser med bestemte uddannelser. Der er nogle krav til m?ngden af ans?ttelsesforhold. Og der er ingen tvivl om, at vi jo pr?ver at g?re tingene p? vores egen m?de og f? tingene til at h?nge sammen.

I ?vrigt er det meget godt i tr?d med det Allan Frederiksen siger p? en mere diplomatisk m?de i stiftens artikel fra i g?r:

http://stiften.dk/agf/Mangel-paa-talenter-koster-AGF-en-stjerne-i-nyt-licenssystem/artikel/574474

Parametret produktivitet forventer jeg bliver bedre n?ste ?r. Dern?st skal vi l?bende have l?ftet nogle af de andre parametre, og det var p? dosmersedlen i forvejen. Her ligger vi omkring gennemsnittet.

- N?r det er sagt, s? er det vigtigste for os ikke, hvad vi f?r af karakter, men hvad der er vigtigst for AGF. Det er dejligt, hvis det stemmer overens, men vi skal stadig have et AGF-pr?g i den m?de, vi g?r tingene p? og vores hold skal ikke n?dvendigvis ligne alle de andre, siger Allan Frederiksen med henvisning til nogle af de andre parametre, som blandt andet er holduvikling og strategi.

Jeg h?ber ikke at DBU har f?et Br?ndby til at lave evalueringskriterierne, for s? er det nok ikke s? underligt at en klub der ikke har haft spillere af egen avl p? holdet i over et ?r kan ligge nr. 3 i udvikling af talenter!

Det kunne godt lugte lidt af bestilt arbejde fra de sj?llandske klubber, n?r de tre ?verste alle er fra Sj?lland, mon ikke DBU bliver n?d til at lave det om? 

Den her h?rer ikke rigtig hjemme nogen steder, men nok trods alt mest i denne tr?d.

Med fire runder igen skilte Silkeborg (51 point) og Viborg (50) sig i denne weekend ud fra forf?lgerne i toppen af 1. division. Men kampen om den direkte oprykning bliver drabelig mellem de to.

Og s? er der fire hold, der ser ud til at skulle k?mpe om den sidste playoff-plads: N?stved (45), Fremad Amager (44), Fredericia og Lyngby (begge 43). Oh boy, hvor er det sk?nt at kunne f?lge det r?s i tilbagel?net stil - uden at skulle bekymre sig om, hvem af dem vi helst vil m?de over to kampe...

I forhold til at ligaen har tre nedrykkere i n?ste s?son, vil det bedste nok v?re at f? Fremad Amager op. N?stved og Lyngby har investorer i ryggen og vil kunne polstre sig bedre til overlevelse. Fredericia har FCM-folk i truppen og er p? den konto heller ikke dr?mmen at f? op.

Jakob Marschner date=1557065595 said:
I forhold til at ligaen har tre nedrykkere i n?ste s?son, vil det bedste nok v?re at f? Fremad Amager op. N?stved og Lyngby har investorer i ryggen og vil kunne polstre sig bedre til overlevelse. Fredericia har FCM-folk i truppen og er p? den konto heller ikke dr?mmen at f? op.
Det m? simpelthen ikke blive et tema for os at komme i n?rheden af 11-pladsen igen. Hverken i n?ste eller de efterf?lgende s?soner. Det er muligt at vi kan misse top-6 igen, men vi skal efterh?nden have etableret os klart i top-10. N?ste s?son er selvf?lgelig giftig, men derefter bliver det en mere regul?r turnering, hvor alle point t?ller helt til m?lstregen.

SteenA said:
Jakob Marschner date=1557065595 said:
Det m? simpelthen ikke blive et tema for os at komme i n?rheden af 11-pladsen igen. Hverken i n?ste eller de efterf?lgende s?soner. Det er muligt at vi kan misse top-6 igen, men vi skal efterh?nden have etableret os klart i top-10. N?ste s?son er selvf?lgelig giftig, men derefter bliver det en mere regul?r turnering, hvor alle point t?ller helt til m?lstregen.
PC har talt meget varmt om mulighederne i det kommende transfervindue, s? han skal ud at bevise at der kan s?ttes en top-6-trup sammen. Ret beset er vi t?t p? at have den allerede, men der er jo usikkerheder omkring visse pladser ifht n?ste s?son, med m?lmandsposten som det helt store h?ngeparti lige nu. Vi ser st?rkere ud nu end i efter?ret, s? hvis vi ogs? kommer forst?rkede ud til efter?ret, fremfor det modsatte som i denne s?son, skulle vi meget gerne tage skridtet op i top-6. For at v?re mere eller mindre sikre skal der m?ske en del til ogs? i bredden, men nedrykning m? ikke blive et tema uanset hvem der kommer op fra 1. division.

Jeg ville v?re mere nerv?s hvis jeg fx var AaB-fan og de skal sk?re ned og erstatte dem der rejser med unge spillere. De b?r jo ikke kunne rykke ned, men det peger i retning af en s?rbar trup. I det lys tror jeg ogs? det er fornuftigt nok af dem at spille de unge spillere s? meget som muligt her i for?ret, ogs? i kampene mod os. Der st?r noget mere p? spil for dem end EL-kvalifikation.

Winther date=1557135724 said:
PC har talt meget varmt om mulighederne i det kommende transfervindue, s? han skal ud at bevise at der kan s?ttes en top-6-trup sammen.
 Jeg vil p? det st?rkeste opfordre til at s?tte m?dehold p? forventningerne, hvis man tror at det er det kommende vindue, der skal blive den store udrensning/udskiftning. Det PC gentagne gange udtalte sig om var kombinationen af det netop overst?ede vinter 2019-vindue sammenlagt med sommerens. I Tipsbladets artikel som vi flere gange har bragt links til/citater fra herinde, der lister han en lang r?kke spillere med udl?b/uforl?ste situationer. Men vi fik jo "klaret" langt langt de fleste allerede i vinters. 

Sverrison, Spelmann, Kanstrup, Dino, Mysak forsvant alle i vinters.

Sommeren 2018 var vild. Der r?g jo en masse i Juni ogs?, og ikke kun i transfervinduet. Den samlede liste ser s?dan ud: 

UD: Mikkel Rask (stopper karrieren), Alexander Juel Andersen (Vendsyssel FF), Daniel A. Pedersen (Lillestr?m), Steffen Rasmussen (karrierestop), Michael Zacho (kontraktudl?b), Mads Boe Mikkelsen (Vendsyssel FF), Martin Pusic (AC Horsens), Frederik M?ller (Silkeborg IF), Aleksandar Jovanovic (SD Huesca), Kasper Junker (AC Horsens)
Overblik: Superligaens sommertransfers 2018 | Tipsbladet.dk

Efter den artikel 1. september kom Toutouh s? ind. Og siden r?g der s? nogle spillere ud, som ellers havde kontrakt til sommeren 2019 i Kanstrup/Spelmann og Dino (3 store kontrakter). Det er jo spillere, som ikke l?ngere er p? "br?ttet". 

Opsummeringen er, at de eneste spillere med udl?b til sommer (1/6 om et par uger):
Ryan Mmaee (erstatningen for Junker) = I komplet overskud.
Grabara (erstatningen for Jovanovic)    = Fast mand i start 11.
Juelsg?rd - l?nge i truppen                   = Fast mand omkring start 11. 

Den sidste artikel som EB.dk har skrevet om emnet siger: 
Det er Ekstra Bladet, der skriver, at AGF allerede nu kigger mod sommerens transfervindue, hvor holdet frig?r l?nkroner fra nogle af de mest l?ntunge i klubben. B?de Jesper Juelsg?rd og Martin Spelmann har kontraktudl?b, og ingen af de to ventes at forl?nge deres aftaler med AGF.
Medie: AGF planl?gger at tilf?je op mod tre mand til toppen af hierarkiet |...

Men her er Spelmann jo stadig i truppen (slut februar). Vi har desuden f?et forl?nget med b?de Lunding, Ammitzb?l og mange af de andre unge, og Gribenco er lejet ud etc etc etc... 

Mmaee er fortid med sit kontraktudl?b.
Det efterlader for mig at se, kun 2 helt oplagte sager som SKAL l?ses, og s? et par stykker som kommer til at rykke noget afh?ngigt af interessen udefra. 

1: Juelsg?rd - skal der forl?nges eller ej? (Personligt har jeg l?nge argumenteret for det, og hans pr?stationer pt bejler til at give plads blandt "truppens bedste".) Alternativt erstattet af AJA hvis Vendsyssel rykker ud.

2: Grabara - hvis man kan forl?nge, s? skal man. Kan man ikke, s? skal der hentes en ny. M?ske Jovanovic er interesseret efter at rykke ud med SD Huesca?

3: Guira er nok ikke tilfreds med sin rolle i klubben, og DN er g?et v?k fra den spillestil som brugte Guira som central figur. Et oplagt scenarie er Guira ud, og ind med Nicolai Poulsen fra Randers. Ikke n?dvendigvis tale om en opgradering, men en gardering. Amini har Hvidt som reserve, og Stage har N.Poulsen som reserve. 4 mand til to pladser, med Blume som bobler til 3 pladser p? midten.

4: Vi har med Backmanns skade v?ret alt for skr?belige p? positionen, og selvom kvaliteten af de unge reserver har vist sig mere end okay, s? kunne en stabil erfaren herre som AJA v?re l?sningen. Det kunne b?de v?re som erstatning for Juelsg?rd, men ogs? som ekstra mand. Under Glen havde vi 5 forsvarsspillere, mens vi under DN i flere perioder kun har haft 3+en ungdomsspiller.

Vi fyldt det mest oplagte hul i angrebet og skiftet et par spillere s? truppen peger lidt mere fremad, men det der is?r giver mulighed for at holde igen med nye spillere ifht tidligere udtalelser er nok at nogle af de unge har taget store skridt fremad. Bredden er afg?rende hvis man skal tage skridtet fra seri?s kandidat til top-6 til at v?re nogenlunde sikker p? det. Man kan godt vurdere at de unge nu giver tilstr?kkelig backup og det er en meget positiv situation at v?re i. S? kan nye profiler prim?rt handle om at erstatte eventuelle afgange og salg. M?ske skal det meste s?ttes ind p? en ny m?lmand hvis vi ikke kan forl?nge med Grabara.

AJA er en af dem der ikke er s? oplagt mere som ekstra mand n?r Hausner pr?sterer rimeligt i centerforsvaret og endnu mindre hvis Hausner ogs? kan v?re l?sning som backup p? h?jre back. Som erstatning for Juelgaard mener jeg AJA vil v?re en nedgradering som er risikabel i betragtning af hvor meget Juelgaard har spillet den her s?son. Hvis Juelgaard skiftes ud h?ber jeg det bliver med en p? nogenlunde samme niveau eller bedre og ogs? meget gerne lidt yngre. Hvis Hausner ikke er en reel mulighed p? h?jre back og Anbo heller ikke er klar endnu, s? man skal have mere backup der, kan man s? kigge efter en der er mere dedikeret til pladsen og den type vi gerne vil bruge der.

Winther date=1557141812 said:
Som erstatning for Juelgaard mener jeg AJA vil v?re en nedgradering som er risikabel i betragtning af hvor meget Juelgaard har spillet den her s?son.
 Men prisen for en nedryknings-spiller i Vendsyssel er m?ske en helt anden, end en Juelsg?rd som blev hentet i BIF som en af AGFs bedst betalte. S? ?konomien kan jo sagtens spille ind der. Og s? har de kampe jeg har set AJA spille givet mig en fast tro p?, at han sagtens kan beg? sig i SL stadigv?k, og derfor selvf?lgelig ogs? kan v?re reserve for os. Jeg foretr?kker ogs? Juelsg?rd, og h?ber p? at vi forl?nger med Juelsg?rd og henter AJA samtidig :D 

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Winther date=1557141812 said:
Som erstatning for Juelgaard mener jeg AJA vil v?re en nedgradering som er risikabel i betragtning af hvor meget Juelgaard har spillet den her s?son.
Men prisen for en nedryknings-spiller i Vendsyssel er m?ske en helt anden, end en Juelsg?rd som blev hentet i BIF som en af AGFs bedst betalte. S? ?konomien kan jo sagtens spille ind der. Og s? har de kampe jeg har set AJA spille givet mig en fast tro p?, at han sagtens kan beg? sig i SL stadigv?k, og derfor selvf?lgelig ogs? kan v?re reserve for os. Jeg foretr?kker ogs? Juelsg?rd, og h?ber p? at vi forl?nger med Juelsg?rd og henter AJA samtidig :D
Ja, ?konomien er selvf?lgelig en vigtig faktor som vi m? n?jes med at g?tte lidt om, men Juelgaard f?r nok en ret h?j hyre. Jeg forestiller mig at han vil komme p? noget mere pr?stationsbetinget aftale s? han bliver lidt billigere hvis han sj?ldent spiller, men h?jtl?nnet hvis det g?r som i den her s?son. AJA burde vel v?re billigere, men m?ske ikke voldsomt meget og skal vel ogs? k?bes fri? Jeg kan sagtens se rationalet i ham, men hvis vi skal ud og hente en spiller h?ber jeg dog det kan blive en lidt yngre model. Kan man ikke finde en i 1. eller 2. division der er et par og tyve, men klar til Superligafodbold relativt hurtigt? Lidt samme historie som med Tingager da han kom fra Holb?k til OB. Alts? (hvis det er n?dvendigt med fem spillere, det kan m?ske diskuteres): Tingager, Backman, Juelgaard, Tingagers lillebror, Hausner.

Det er sv?rt ikke at v?re lidt bekymret omkring Backman, udsigterne for ham har selvf?lgelig stor indflydelse p? hvordan man agerer.

I mangel af bedre bliver dette i superligatr?den - vi har vist ikke f?et oprettet andre relevante.

L?nstrup har beskyldt 3-4 af hans egne spillere for matchfixing i forbindelse med en tabt kamp Skandale i dansk fodbold: Toptr?ner beskylder egne spillere for matchfixing...

Der har f?r v?ret sager i de lavere divisioner men er der virkelig stadig det?
Eller har han blot skullet give dem en ordentlig opsang og s? er talestr?mmen l?bet af med ham?

Vidste ikke lige hvor den skulle smides

AC Horsens har lavet fankontrakter.
Det er noget af det mest latterlige jeg har set, men samtidigt tager jeg hatten af for at de trods alt pr?ver at g?re noget

D6tsMoKWwAEIorl.jpg

Salling23 said:
Vidste ikke lige hvor den skulle smides

AC Horsens har lavet fankontrakter.
Det er noget af det mest latterlige jeg har set, men samtidigt tager jeg hatten af for at de trods alt pr?ver at g?re noget

D6tsMoKWwAEIorl.jpg

Det er da ganske sjovt.
Med de f? krav de har formuleret skulle det tage mig to sekunder at skrive under p? en kontrakt, der indeb?rer gratis adgang og gratis ?l til alle vores hjemmekampe.

S?dan et koncept er dog kun gangbart i en klub der har sv?rt ved at tr?kke folk til stemningstribunen.

Horsens sikrede sig med 1-1 i dag en ny s?son i Superligaen.

N?r valget var mellem dem og Vendsyssel, s? lever jeg fint med Horsens, som er en god away for os, og en klub med flere nylige traditionsopg?r mod os. Vendsyssel var friskt spillende, men hvis de byttes med Viborg eller Silkeborg, s? er jeg fin med det.

SIF linger i?vrigt nummer 1 med 58 point i 1. division inden sidste runde, hvor Viborg er nummer 2 med 57 point, alts? 1 point efter.
Hvis SIF vinder i sidste runde = oprykning, eller hvis Viborg taber = oprykning 100%.
Taber SIF mens Viborg spiller uafgjort = Viborg oprykning, da Viborg har bedre m?lscore.
Spiller SIF uafgjort og Viborg vinder = Viborg oprykker. 

Kampen om 3.pladsen er blevet isoleret til at handle om Fremad Amager/Lyngby/N?stved, efter at Lyngby har hentet gevaldigt ind de sidste par uger. 
Ingen af holdende kan n? Viborg p? 2.pladsen. Men de ligger med 1 point imellem sig, men Fremad Amager der f?rer p? 3.pladsen m?der NETOP Viborg i sidste runde. S? alts? hvis Viborg vinder den, s? er Lyngby favorit til at nuppe 3.pladsen, da de har bedre m?lscore end N?stved. Lyngby og N?stved m?der begge de to nederste bundhold. ALT ER ?BENT.

Hobro har i skrivende stund bragt sig foran 1-0 ude i Vejle, og med Vejles 1-0 sejr i Hobro er alt lige nu. Sp?ndende fodbolds?ndag :D

Latest posts

Back