New posts

Superligaen 2018/2019

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 155
  • Views Views: Views 20K
Superligaen 2018/2019
Niels Frederiksen er ny Br?ndby-tr?ner

Folk har sikkert set det, men hvis ikke s? blev Niels Frederiksen ny BIF_tr?ner.
Jeg ved ikke om han kan g?re med BIF hvad han gjorde med U21. Han kunne ikke i Esbjerg i hvert fald. Og ja der var mere kaos i EfB dengang, og BIF har bedre spillermateriale+finanser. Men det er stadig langt bedre spillere han havde p? sit hold i U21-regi.

S? jeg anser det ikke for en 100% den ene vej eller anden. Men er da sikker p? de hellere ville have haft Hjulmand.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Niels Frederiksen er ny Br?ndby-tr?ner

Folk har sikkert set det, men hvis ikke s? blev Niels Frederiksen ny BIF_tr?ner.
Jeg ved ikke om han kan g?re med BIF hvad han gjorde med U21. Han kunne ikke i Esbjerg i hvert fald. Og ja der var mere kaos i EfB dengang, og BIF har bedre spillermateriale+finanser. Men det er stadig langt bedre spillere han havde p? sit hold i U21-regi.

S? jeg anser det ikke for en 100% den ene vej eller anden. Men er da sikker p? de hellere ville have haft Hjulmand.
Nej, han er helt sikkert ikke foerstvalg selvom de nu har travlt med at fortaelle om alle de internationale topnavne de har sagt nej til. Jeg taenker han da helt sikkert er dygtig, men har han den mentalitet der skal til? Jeg ville vaere nervoes for det, hvis det var her han blev hentet til. Det kan blive interessant, hvis de faar en daarlig start og i det lys goer det ikke noedvendigvis noget de fik nogle europaeiske kampe med. Jesper S. er dog ogsaa et ret staerkt kort at hive ind som assistent.

swharders said:
Forudsigelse: BIF har spist sin n?ste tr?ner om to, maks tre ?r. 
Det er s? ogs? relativt sj?ldent nogen tr?ner i Superligaen sidder i tre ?r ;)

Pointen er selvf?lgelig at han ryger ud igen pga manglende sportslig succes og det er klart det nemt kan ske fordi han skal forbedre holdet en hel del f?r det vil v?re tilfredsstillende for dem. Men de har stadig en del penge og det bliver m?ske endnu vigtigere for dem hvordan Ebbe Sand klarer sig som sportschef. Lad dem endelig ryge helt ud af top-6 og give plads til et andet hold...

swharders date=1559469298 said:
Ato Vari date=1559459308 said:
swharders date=1559398763 said:
 Alts? den n?ste efter Niels Frederiksen?

Ja. En sv?rt introvert tr?ner virker ikke som det kloge valg i en klub med massiv eksponering, en hysterisk ubegavet ejer og en stor, larmende fanskare.
 Kent Nielsen og BIF var i hvert fald ikke et succesfuldt match.

http://esuperliga.dk/pdf/datoplanefterar2019.pdf

Superligaen er sat til at skulle starte 14. Juli i ?r. Kalenderen findes i linket. Der er intet officielt programsat endnu, og ingen kampe hverken planlagt eller fordelt p? 1.spillerunde. Det kan selvsagt f?rst ske fra i aften kl 20 n?r sidste playoff-kamp er spillet. 

Men jeg t?nkte jeg ville dele den dato jeg selv lige var inde og opsnuse.

AGF har ogs? offentliggjort en del af forberedelserne til den nye s?son.  Opstartens program snart p? plads - AGF Fodbold

Tr?ningen starter igen den 17. juni.
Den 21. juni er der showkamp p? ?byh?j stadion
Den 25. juni m?der vi AC Horsens i Horsens
Derudover kommer der tr?ningskampe 29./30. juni og den 5. juli, hvorefter s?sonen starter en uge senere. AGF har bedt om udekamp i 1. runde, fordi gr?sset skal l?gges om efter de kommende koncerter.

swharders said:
Ato Vari said:
swharders said:
Alts? den n?ste efter Niels Frederiksen?

Ja. En sv?rt introvert tr?ner virker ikke som det kloge valg i en klub med massiv eksponering, en hysterisk ubegavet ejer og en stor, larmende fanskare.
Jeg giver ham halvandet ?r. Et ?r til ikke at komme i top tre med Br?ndby Masterclass. Dern?st et halvt ?r til man kan se, at han heller ikke n?r det s?sonen efter. En ny tr?ner skulle n?dvendigvis v?re en stor kanon for at modst? presset l?ngere tid end det. Niels Frederiksen er allerede upopul?r inden han er startet.

Men s? har AAB ingenting tilbage.. 

Talentl?s tr?ner og trup.
[member=12]swharders[/member]? 

enig. Hvis AaB s?lger Lucas Andersen vil jeg ikke l?ngere se dem som kandidater til top 6. Og med de mange penge fra deres mange andre salg ikke har forbedret deres trup historisk de sidste 5 ?r, s? kan jeg ikke se dem st? med bedre kort end os i hvert fald. Men det kan da v?re de k?ber Sana, og f?r rygende succes med ham...

Men alts? jeg tror det er kommet lidt bag p? alle hvor godt Nicolai Poulsen har gjort det fra dag 1, og hvor lille et savn Stage har v?ret/m?ske vil v?re fremover. 

Lucas Andersen til geng?ld... Han er alfa-omega for hele AaBs offensiv. S? alts? FCK skal vel ligge 20-30 millioner for ham f?r de kan tillade sig at s?lge ham.!?

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Apropos snakken om FCK og dommerkendelser, s? har FCK og N'Doye nu scoret 2 m?l i tre kampe der var offside....

EDIT: Og i angrebet efter var der et tvivlsomt straffe til Horsens, som ikke blev d?mt. Der er kontakt, som Brock-Madsen selv s?ger for meget.

Ja jeg kan heller ikke forst? at det tilsyneladende handler om at tage alt sp?nding ud af ligaen hurtigst muligt, ved at hj?lpe FCK til det st?rst mulige forspring og kommentatorerne er tilsyneladende begejstrede ved tanken!?!

FCK er i talrige situationer hver kamp, hvor de har chancen for at f? marginaler p? deres side. Det er ligesom dem der better stratetisk 15 gange vs ham der s?tter 3 sm? bet. De kan begge v?re uheldige 3 gange, og dermed have v?ret uheldige lige mange gange. Men den f?rste var det 20% af sine bet, mens den anden var det 100% af sine bet. Derfor m?rker ham den sidste det p? en helt anden m?de.
Omvendt havde den f?rste marginaler p? sin side i m?ske 4 af de 12 kampe (25%) som gik hjem, mens den anden jo havde det 0 gange (0%). De to scenarier m?rkes jo helt anderledes. 

Og s? er der ogs? den faktor hvor mange penge man satser for at f? de marginaler over p? sin side. Og den del handler ikke om offside, men om at bedre spillere oftere kommer i feltet til at blive f?ldet p? en m?de der KAN blive til et straffe.

Nuvel. S? FCK f?r nogle ting med sig som de har fortjent ift marginaler. Men VAR-t?lleren siger allerede 2 offside-m?l p? 3 kampe. Og HVIS der er tale om, at FCK indimellem/Ofte f?r tvivlen mere p? deres side, da dommeren i et splitsekund skal vurdere den gode internationale spiller (N'Doye) vs ham fra Horsens, s? vil VAR kunne afhj?lpe der. Og det vil de ogs? n?r en Amini bliver ramt i maven i Parken, og dommeren f?ler sig presset til at give straffe til et FCK-hold der har presset p? l?nge. Det pres tror jeg ikke han f?ler p? Lyngby stadion mellem Lyngby og Horsens. Men det vil man nok aldrig kunne f? en dommer til at indr?mme.

En tidligere dommer Benjamin Leander og jeg skrev sammen om ovenst?ende emne i g?r, og der var i?vrigt et guldkorn vedr. manglende straffesparks-marginaler sidste s?son: 

AGF og straffespark sidste s?son var s? helt og aldeles aparte. Der underspillede David Nielsen n?rmest urimeligt ift hvor forfordelt, I blev. Netop derfor er jeg ekstra hys omkring s?dan noget pis som det Lumb lukker ud.
Han sammenligner Lumbs udtalelser i g?r, hvor han klager over manglende marginaler da N'Doye f?r lov at score i offside, og Brock Madsen ikke fik straffe (hvor Lumb stod lige ved siden af). En situation, hvor jeg, dommer, kommentatorer ikke mente der var straffe i ?vrigt, da BM lader sig falde, og lader benet h?nge.

Pt s? er Hobro igang med en brandkamp imod Randers. De har skabt flest chancer, haft bolden mest, og Sabbi har b?de scoret og v?ret t?t p? igen lige f?r. Stillingen er 1-1 kort f?r pausen. Og som Hobro spiller, s? har jeg det endnu mindre "slemt" over at vi kun fik 1-1 i den f?rste (traditionelt lidt sv?re) ?bningskamp, endda p? udebane.

Der er mange hold der kommer til at sl? sig p? den Hobro-offensiv med Kirkevold/Sabbi s? l?nge de begge holder sig fra skader, og stadig er i Hobro.

Latest posts

Back