FCK er i talrige situationer hver kamp, hvor de har chancen for at f? marginaler p? deres side. Det er ligesom dem der better stratetisk 15 gange vs ham der s?tter 3 sm? bet. De kan begge v?re uheldige 3 gange, og dermed have v?ret uheldige lige mange gange. Men den f?rste var det 20% af sine bet, mens den anden var det 100% af sine bet. Derfor m?rker ham den sidste det p? en helt anden m?de.
Omvendt havde den f?rste marginaler p? sin side i m?ske 4 af de 12 kampe (25%) som gik hjem, mens den anden jo havde det 0 gange (0%). De to scenarier m?rkes jo helt anderledes.
Og s? er der ogs? den faktor hvor mange penge man satser for at f? de marginaler over p? sin side. Og den del handler ikke om offside, men om at bedre spillere oftere kommer i feltet til at blive f?ldet p? en m?de der KAN blive til et straffe.
Nuvel. S? FCK f?r nogle ting med sig som de har fortjent ift marginaler. Men VAR-t?lleren siger allerede 2 offside-m?l p? 3 kampe. Og HVIS der er tale om, at FCK indimellem/Ofte f?r tvivlen mere p? deres side, da dommeren i et splitsekund skal vurdere den gode internationale spiller (N'Doye) vs ham fra Horsens, s? vil VAR kunne afhj?lpe der. Og det vil de ogs? n?r en Amini bliver ramt i maven i Parken, og dommeren f?ler sig presset til at give straffe til et FCK-hold der har presset p? l?nge. Det pres tror jeg ikke han f?ler p? Lyngby stadion mellem Lyngby og Horsens. Men det vil man nok aldrig kunne f? en dommer til at indr?mme.
En tidligere dommer Benjamin Leander og jeg skrev sammen om ovenst?ende emne i g?r, og der var i?vrigt et guldkorn vedr. manglende straffesparks-marginaler sidste s?son:
AGF og straffespark sidste s?son var s? helt og aldeles aparte. Der underspillede David Nielsen n?rmest urimeligt ift hvor forfordelt, I blev. Netop derfor er jeg ekstra hys omkring s?dan noget pis som det Lumb lukker ud.
Han sammenligner Lumbs udtalelser i g?r, hvor han klager over manglende marginaler da N'Doye f?r lov at score i offside, og Brock Madsen ikke fik straffe (hvor Lumb stod lige ved siden af). En situation, hvor jeg, dommer, kommentatorer ikke mente der var straffe i ?vrigt, da BM lader sig falde, og lader benet h?nge.