New posts

Superligaen 2018/2019

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 155
  • Views Views: Views 20K
Superligaen 2018/2019
Jeg anf?gter slet ikke, at vi skal (eller kommer til at) erstatte alle profiler 1-1. Men i forhold til kontinuitet m? vi bare h?be p? s? f? udskiftninger som muligt. Omvendt vil det gr?nse til det uansvarlig at lade Sanas, Aminis og Ankersens kontrakter l?be ud uden at vi f?r en krone i transfer. Et salg af Guira eller Toutouh, som ogs? begge har et ?r tilbage, vil derimod ikke betyde helt s? meget i forhold til holdets kontinuitet.

SteenA date=1558364757 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1558364429 said:
Og i dag kan man s? l?se at han m?ske er blevet desperat for at spille med hjelm...
  Det skal siges, at artiklen er fra 2015... Jeg p?peger bare at han har en historik med hjernerystelser.
 Mente l?ser i dag, dit link. 

Men jeg vil ikke undre mig over at hjelmene kommer frem snart. Lunding har ogs? v?re ude i ugevis med hjernerystelse skriver de i dag. Det er jo helt vildt at have 4 spillere ude med hovedskader p? en og samme tid. Vis mig en klub der nogensinde har oplevet det f?r...!?

Stig AKA Frank Heskj?r date=1558365285 said:
Det er jo helt vildt at have 4 spillere ude med hovedskader p? en og samme tid. Vis mig en klub der nogensinde har oplevet det f?r...!?
Ja, det er godt nok p?faldende. Gad s? vide, hvad der er sket med Anbo for han m? vel ogs? v?re skadet? Han gjorde det i hvert fald fint p? HB men pludselig er han hverken med i truppen eller p? reserveholdet.

swharders said:
Nogen interessante spillere i Vejle?

Nu kommer jeg lidt sent til festen, men Allan Sousa slet ikke n?vnt. Er han p? leje, allerede solgt, eller har han bare tabt totalt niveau, siden han ikke n?vnes?

Jeg siger ikke han er et godt match for AGF, men han har da vist han kan skabe problemer for de fleste hold. Hvis Sana smutter, kunne det v?re en afl?ser, s? man fastholder nogen med X-Factor i truppen (udover Bundu, javist).

BIF forts?tter med at br?nde penge af i et uh?rt tempo - de nedjusterer forventningerne fra minus 10-20 mio. til minus 40-50 mio. inklusive spillersalg for 17 mio. I f?rste kvartal tabte de 24,8 mio. kr..
K?mpe kovending i Br?ndby: Vil beholde stjernerne ? Ekstra Bladet
Nedjusteringen kommer fordi de p?t?nker at holde p? de st?rste profiler og ikke s?lge ud af holdet.

Nu har de l?nt kontanter af en ny rigmand - pt. er det 18 mio. i ?r Br?ndby l?ner k?mpe million-bel?b af ny rigmand ? Ekstra Bladet

Allan Olsen opsummerer det i artiklen - "I er helt p? m?nen Br?ndby" I er helt p? m?nen, Br?ndby! ? Ekstra Bladet
Nedskrevne forventninger kan camoufleres i alle farver - og i den bl?-gule version hedder det Master Class.

Eller sagt med andre ord:

Pengene fosser ud af Br?ndby, hvor man nu forventer et ?rsresultat p? minus 40-50 mio. kroner.
    Man kan ikke realisere de 44 millioner i transferindt?gter som forventet og skal nu blot hente 17 mio. kroner.
    Det giver n?rmest ingen penge til at hente nye spillere ind til en trup, der savner kvalitet.

Derfor: Vi satser - igen-igen-igen - p? Master Class og beholder store dele af den trup, der ellers ikke har v?ret overbevisende - og s? h?ber vi ellers p? det bedste.

Er det ikke efterh?nden kun et sp?rgsm?l om tid, f?r hele skidtet kollapser rigtigt f?lt og rodet, derude p? Vestegnen?

Nu handler det vist mest om at time, hvorn?r man s?tter popcorn over, s? de ikke br?nder p?, eller n?r at blive kedelige, inden showet starter
[member=6]Stone Cold[/member]? 

Sidste gang de var ved at lukke gik de fra n?r-konkurs til n?r-mester med en 200 millioner kroner indspr?jtning over et par ?r. 
Jeg kan ikke se dem lukke nogensinde.

Og den gamle saying er: "hvis du skylder en million til banken ejer den dig, men hvis du skylder den 100 millioner kroner ejer du den".

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Er det ikke efterh?nden kun et sp?rgsm?l om tid, f?r hele skidtet kollapser rigtigt f?lt og rodet, derude p? Vestegnen?

Nu handler det vist mest om at time, hvorn?r man s?tter popcorn over, s? de ikke br?nder p?, eller n?r at blive kedelige, inden showet starter
[member=6]Stone Cold[/member]?

Sidste gang de var ved at lukke gik de fra n?r-konkurs til n?r-mester med en 200 millioner kroner indspr?jtning over et par ?r.
Jeg kan ikke se dem lukke nogensinde.

Og den gamle saying er: "hvis du skylder en million til banken ejer den dig, men hvis du skylder den 100 millioner kroner ejer du den".

Hvis du i ?vrigt driver en sund forretning, er det vigtigt at blive ved, ellers lukker din biks. Hvis du driver en fodboldklub, kan du k?re med fuld hammer ud over klippen, der skal nok komme endnu en rigmand til. N?r det kommer til fodboldklubber med en vis profilering, er der tilsyneladende en endel?s k? af velhavere, der mener at netop de er udvalgt til at tr?kke sv?rdet ud af stenen. Som BIF-mand ville jeg sige, at n?r Jan Bech har vist sig villig  til at investere i BIF, s? er det helt urimeligt at lade ham beholde s? meget som en krone - han skal malkes t?r mens karrusellen k?rer, og s? m? n?ste tosse stille sig frem, n?r br?nden t?rrer ud. 

Enig. 

Forskelen p? BIF og AGF er s?, at AGF i en lang ?rr?kke bad om penge fra alle mulige investorer/steder for at lukke huller her og der og alle vegne, for man troede p? det nye projekt "n?st'?r", og aldrig fik set nogen succes. Da det s? v?rst ud tr?dte Kurt A. til, og postede over perioden ca. 50-60 millioner i projektet med kom derfra med overskud. Det gjorde han bl.a. ved at tr?de til hvor klubben blev kaldt t?ttere p? konkurs end den reelt var, som jeg ser det. Han var bare den der gjorde det, ene mand, istedet for at 5-6 kom med 10 millioner hver eller andre l?sninger. Der skulle nok v?re tr?dt andre til, s?fremt der var blevet udsendt en melding om, at AGF enten fik hj?lp eller m?tte lukke eller noget i den retning. Men historien om Kurt A var jo netop ogs?, at klubben overlevede og han fik sine penge igen ved at s?lge Duncan, Leon og Lumb, og s? kunne man k?re videre i status quo, hvor det jo igen bare var et sp?rgsm?l om tid f?r man fik ?konomiske og/eller sportslige problemer. Men skylden var ikke hans, men dem der accepterede l?sningen.

BIF undgik konkurs med Interbank-skandalen i 1992 (p? ca. 400 millioner kroner), hvor der sjovt nok ogs? blev budgetteret med gode sportslige resultater "En planlagt aktieemission skal, efter den forventede kvalifikation til Champions League, bane vejen for finansieringen af k?bet af Interbank. Planen kuldsejler dog efter et samlet nederlag mod Dynamo Kiev. Br?ndbys back-up plan kikser ogs?. " (fra https://borsen.dk/avisen/boersen_e-arkiv/theme/9/broendby_og_interbank-sagen.htmlk)

Og for f? ?r siden var man s? igen ved at g? konkurs, men blev ikke bare reddet, men reddet samt sat p? vej mod ny kortvarig success, men en indspr?jtning som bar dem til s?lvmedaljer sidste ?r. 200 millioner i alt som det er opgjort til i flere medier for flere m?neder siden.. Og nu to gange siden da har Jan Bech, og nu denne person skulle skyde penge i projektet igen. Og lige nu g?r BIF det samme som AGF gjorde f?r Kurt A. Og der kommer konstant nogen og poster penge i. Mon det stopper? N?ppe.

Jeg har ikke l?st regnskabet men har de ikke netop indfriet en stor del af l?nene i stadion, for at kunne st? st?rkere?
Det mener jeg den ene eller m?ske flere emissioner gik til - det kan selvf?lgelig ogs? v?re den kommende.

Enig.

Forskelen p? BIF og AGF er s?, at AGF i en lang ?rr?kke bad om penge fra alle mulige investorer/steder for at lukke huller her og der og alle vegne, for man troede p? det nye projekt "n?st'?r", og aldrig fik set nogen succes. Da det s? v?rst ud tr?dte Kurt A. til, og postede over perioden ca. 50-60 millioner i projektet med kom derfra med overskud. Det gjorde han bl.a. ved at tr?de til hvor klubben blev kaldt t?ttere p? konkurs end den reelt var, som jeg ser det. Han var bare den der gjorde det, ene mand, istedet for at 5-6 kom med 10 millioner hver eller andre l?sninger. Der skulle nok v?re tr?dt andre til, s?fremt der var blevet udsendt en melding om, at AGF enten fik hj?lp eller m?tte lukke eller noget i den retning. Men historien om Kurt A var jo netop ogs?, at klubben overlevede og han fik sine penge igen ved at s?lge Duncan, Leon og Lumb, og s? kunne man k?re videre i status quo, hvor det jo igen bare var et sp?rgsm?l om tid f?r man fik ?konomiske og/eller sportslige problemer. Men skylden var ikke hans, men dem der accepterede l?sningen.

BIF undgik konkurs med Interbank-skandalen i 1992 (p? ca. 400 millioner kroner), hvor der sjovt nok ogs? blev budgetteret med gode sportslige resultater "En planlagt aktieemission skal, efter den forventede kvalifikation til Champions League, bane vejen for finansieringen af k?bet af Interbank. Planen kuldsejler dog efter et samlet nederlag mod Dynamo Kiev. Br?ndbys back-up plan kikser ogs?. " (fra https://borsen.dk/avisen/boersen_e-arkiv/theme/9/broendby_og_interbank-sagen.htmlk)

Og for f? ?r siden var man s? igen ved at g? konkurs, men blev ikke bare reddet, men reddet samt sat p? vej mod ny kortvarig success, men en indspr?jtning som bar dem til s?lvmedaljer sidste ?r. 200 millioner i alt som det er opgjort til i flere medier for flere m?neder siden.. Og nu to gange siden da har Jan Bech, og nu denne person skulle skyde penge i projektet igen. Og lige nu g?r BIF det samme som AGF gjorde f?r Kurt A. Og der kommer konstant nogen og poster penge i. Mon det stopper? N?ppe.
Som jeg husker Hyldgaards beskrivelse, havde han reelt givet op og var ved at lukke og slukke. Han har vel ikke nogen grund til at udl?gge det anderledes end det var? Bortset fra det, er det naturligvis rigtigt at AGF ogs? hentede penge udefra i flere omgange, desv?rre mest til at lukke huller (og ogs? gjorde det senere igen). Det er en afg?rende del af klubbens potentiale at der er nogle penge derude og det er egentlig bare lidt ?rgerligt at de store bel?b blev ?sjoflet? v?k, mens der kommer mindre ind nu hvor der er mere styr p? organisationen. P? den m?de var det som du siger bare et sp?rgsm?l om tid f?r der var problemer igen. Nu f?r vi mere ud af de p?ne, men lidt mindre bel?b der bliver investeret i fx tr?ningsanl?g og akademiboliger end alt det der dengang bare sev ud af kassen igen uden nogen form for sportslig succes.

M?ske skal der ogs? lidt ?held? til for at finde de store penge, eller for at have s?dan en fan som Jan Bech Andersen i Br?ndby, men sandsynligheden er lidt st?rre for os, ligesom den er for Br?ndby. Pengene burde selvsagt ogs? v?re langt nemmere at finde hvis klubben er veldrevet og har succes, men for en klub som Br?ndby er der bare n?sten altid en mulighed og b?de Br?ndby og FCK har vist at de kan blive reddet fra n?sten hvad som helst. De fik ogs? lidt umiddelbar succes med den sidste indspr?jtning, men det er ikke uden risiko, hvis deres nye strategi kikser og de forts?tter de underskud uden at h?ve sig meget over midten af Superligaen. Men der er selvf?lgelig ingen grund til ikke at bruge de penge der bliver smidt i nakken af dem hvis de regner med at det bare forts?tter.

For vores eget vedkommende er min udl?gning (h?b) at der kommer nogle penge n?r der kommer et moderne stadion - det stadion er s? bare lidt tvivlsomt indenfor den n?rmeste fremtid. Under alle omst?ndigheder er stadion afg?rende ifht sponsorer og i mellemtiden m? vi jo ogs? bare se at f? gang i noget sportslig succes og nogle st?rre spillersalg.

superliga-logo.jpg

S?son 2018-19 er p? vej til at slutte, s? nu er det tid til at kigge fremad.

Den kommende s?son er en overgangss?son, hvor ligaen skal tilpasses 2020 s?sonen.
Det betyder at der skal findes 3 direkte nedrykkere, mens der kun kommer en klub op fra Nordic Bet ligaen.

Superliga klubber der er klar til s?son 19-20:

I%20Superligaen.jpg

Superliga klubber i nedrykningskval mod Nordic Bet klubber:

superliga%20klubber%20i%20spil.jpg

Klubber fra Nordic Bet der enten rykker direkte op eller skal m?de Hobro:

nordic%20bet%20klubber%201.jpg

Nordic Bet klubber der k?mper om 3. pladsen og dermed en kval kamp mod Vendsyssel:

nordic%20bet%20klubber%202.jpg

Jeg anser b?de SIF, Viborg og Lyngby som hold som er "superligahold" i f?rste division. B?de Viborg og Vejle har en falmet udgave af det, da de begge for sj?ldent har v?ret en del af SL de sidste 20 ?r. 

Men jeg definerer det ud fra nylig historie, og der tilh?rer Hobro jo ogs? snart den kategori som SIF og Lyngby. 

S? alts? hvis SIF rykker direkte op (som jeg h?ber), og Viborg m?der Hobro, s? er jeg ligeglad hvem af dem der spiller i SL n?ste ?r. Eller rettere sagt, jeg er okay med dem begge, ikke ligeglad. 

Hvis Viborg derimod rykker direkte op, s? her jeg SIF sl?r Hobro. SIF ligger t?t p? Ry hvor jeg er vokset op, og t?ttere p? Aarhus, og vi har langt mere historie med SIF de sidste rigtig mange ?r. 

Lyngby er det eneste af de hold omkring 3.pladsen som jeg er okay med at skulle i SL n?ste ?r. N?stved og Fremad Amager er ganske vist traditionsklubber, men anno 2019 har de intet med moderne superliga at g?re. S? alts? st?r kampen mellem Lyngby og Vendsyssel, s? h?ber jeg Lyngby rykker op. Men st?r den mellem Vendyssel og N?stved eller fremad Amager, s? bliver jeg egentlig bare lidt ?rgerlig, da jeg ikke gider at have nogen af dem i Superligaen. Men jeg kan godt se at hvis Hobro ryger ned, og Vendsyssel bliver oppe, s? kanaliseres der sikkert en del fra Hobro til Vendsyssel. Og p? l?ngere sigt er jeg ligeglad med om det skulle v?re Vendsyssel eller Hobro der bliver den st?rste af de to. Lige nu har jeg bare plads i mit Superliga-hjerte til at en af de to h?rer til i en 14-holdsliga. I en 12-holdsliga vil jeg savne hold som SIF/Viborg/Vejle/S?nderjyske/Horsens langt mere. 

S? alts? mit favorit-scenarie er som f?lger:
SIF rykker direkte op.
Viborg / Hobro spiller om hvem "deroppefra" der skal have lov at spille superliga n?ste.
Lyngby sl?r Vendsyssel.

Ender b?de Hobro og Vendyssel i 1.division n?ste ?r, s? er der jo ogs? en sp?ndende nordjysk duel der, som de passende kan tabe til Vejle. (S? kan Vejle blive 1'er og Vendsyssel og Hobro k?mpe om 2/3 som ikke giver oprykning.)

Det er bedre for dansk fodbold at Lyngby ligger og g?r konkurs udenfor Superligaen, s? de m? gerne bare blive dernede... Vendsyssel synes jeg har v?ret et interessant bekendtskab og de kan vel ogs? ligge og genre AaB lidt deroppe, s? dem vil jeg hellere have oppe.

Det er en grim s?son at rykke ned i i ?r og det kan ende med en l?ngere periode udenfor for hold der ryger ned eller ikke kommer med op nu. Jeg t?nker heller ikke vi lige skal have Fremad Amager eller N?stved op nu, men det kan godt v?re deres eneste chance i en hel del ?r.

Winther date=1558649314 said:
Det er bedre for dansk fodbold at Lyngby ligger og g?r konkurs udenfor Superligaen, s? de m? gerne bare blive dernede... Vendsyssel synes jeg har v?ret et interessant bekendtskab og de kan vel ogs? ligge og genre AaB lidt deroppe, s? dem vil jeg hellere have oppe.
 Ja vendsyssel har da v?ret lidt underholdene. Ligesom Hobro ogs? var det som den nye dreng i klassen. Men alts? de har jo postet alt for mange penge i projektet (som jeg forst?r det) ift hvad de kan blive ved med, s? alts? ligesom du n?vner Lyngby, s? nytter det ikke noget hvis det hele er holdt oppe af totalt ikke-afm?lte ricisi. 

Men alts? Hobro har da ligesom SIF, Viborg og Lyngby bevist at de kan tage turen ned og komme igen. Det har vi jo ikke set fra Vendsyssel. For mig at se kunne det liges? v?re Thisted eller Fredericia eller et andet hold fra divisionerne der tog deres plads engang. Jeg ved ikke om det er godt for os at AaB kan tage spillere fra Hobro og/eller Vendsyssel, eller om det de tager spillere fra AaB. Jeg synes ikke jeg har kunne se nogen bem?rkelsesv?rdig forskel. Jeg synes Hobro med Danny O, Sabbi, Minor og Mistrati og de andre har spillere som liges? godt kunne spille i S?nderjyske. 

Vendsyssel til geng?ld har taget "Vejle-vejen" og har hentet en masse totalt ukendte navne fra alle mulige nationer, og h?bet p? det bedste. Jeg har haft mere respekt for det mere stramme koncept som Hobro har haft, p? n?r under Kuhn, hvor jeg allerede ved hans ans?ttelse t?nkte: "har hvad, tror de at de skal til at spille fremad banen nu? Det m? da g? galt, som det gjorde for os". 
Og pr?cis p? samme m?de har jeg det med Horsens og S?nderjyske som har fejlet p? at hente typer som Junker, og tr?nere som Glen, under devisen om, at man gerne ville "spille mere med bolden" bla bla bla. 

Horsens og S?nderjyske har altid f?et deres bedste resultater med simple midler. Men da S?nderjyske vinder s?lv, der er det med spillere af en s? h?j kvalitet, at de kunne f? ekstremt effektive midler til at se flotte ud. 

Jeg kan ikke se dem lide andet end Glen Riddersholm-d?den. Vi m? se. 
Jeg tror Horsens g?r tilbage til gamle dyder i n?ste s?son, og fokuserer p? indl?g og boksspil p? Brock-Madsen, og sender Drost p? tribunen, og holder Junker som makker til Brock-Madsen n?r de kan, og bruger ham ellers mindre, og m?ske overvejer ham som kant i nogle kampe hvor de skal jagte.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1558650206 said:
Ja vendsyssel har da v?ret lidt underholdene. Ligesom Hobro ogs? var det som den nye dreng i klassen. Men alts? de har jo postet alt for mange penge i projektet (som jeg forst?r det) ift hvad de kan blive ved med, s? alts? ligesom du n?vner Lyngby, s? nytter det ikke noget hvis det hele er holdt oppe af totalt ikke-afm?lte ricisi. Vendsyssel 
Jeg har ikke set at Vendsyssel har f?rt en uansvarlig ?konomisk politik, men har m?ske v?re noget fremme jeg har overset? Lyngby har under alle omst?ndigheder s?dan en forhistorie, b?de med en konkurs, men jo ogs? for nylig hvor man var meget t?t p? og mistede flere spillere (godt for os). Begge tilf?lde hvor uansvarligheden havde direkte sportslige konsekvenser for ligaen. Fred v?re med det hvis de rykker op, men jeg t?nker chancen skal g? til nogle andre de n?ste par ?r efter den omgang.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1558650206 said:
Men alts? Hobro har da ligesom SIF, Viborg og Lyngby bevist at de kan tage turen ned og komme igen. Det har vi jo ikke set fra Vendsyssel. For mig at se kunne det liges? v?re Thisted eller Fredericia eller et andet hold fra divisionerne der tog deres plads engang. Jeg ved ikke om det er godt for os at AaB kan tage spillere fra Hobro og/eller Vendsyssel, eller om det de tager spillere fra AaB. Jeg synes ikke jeg har kunne se nogen bem?rkelsesv?rdig forskel. Jeg synes Hobro med Danny O, Sabbi, Minor og Mistrati og de andre har spillere som liges? godt kunne spille i S?nderjyske.
Jeg t?nkte mest ifht talenter og m?ske nogle sponsorer, AaB har jo ellers et meget stort opland for dem selv, og hvis de kan miste et par ekstra point i de indbyrdes kampe fordi VFF (og Hobro) er ekstra opsatte ligesom vi jo oplever det i en del kampe. Det er mest sandsynligt, som bl.a. Br?chmann har v?ret inde p? et par gange i Mediano, at det er AGF, AaB eller OB der kan h?gte sig p? som det n?ste hjul i (sub)toppen s? de to andre m? gerne generes lidt. AaB sk?rer lidt til allerede efter et ?r med sats der ikke helt lykkedes og s? m? vi se om en god placering i ?r booster OB til noget mere.

Helt overordnet set vil jeg gerne have klubber med p?ne tilskuersnit i Superligaen og p? det punkt ligger Hobro og Vendsyssel i bunden, men hvor SIF/Viborg nok vil overg? Hobro er det mere tvivlsomt hvor megen forbedring der vil kunne komme ifht Vendsyssel. Som vi var inde p? inden nedrykningsplayoff h?bede jeg Vejle overlevede og p? det her punkt endte de ogs? p? et tilskuersnit kun en anelse under AaB (og Esbjerg, hvis de ikke ender med en hjemmekamp mere.)

Latest posts

Back