Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00
meatypug
Well-known member
Fordi det ikke er en del af vores kultur.Interessant. Jeg vil gerne vide mere, om hvorfor formen på speak er noget der går folk på? Og hvorfor er det lige ved gentagelse af målscore 3x lige præcis trigger?
Er bare nysgerrig fordi jeg vil mene det netop bidrager til folks engagement på stadion. Og det vil lyde afsindigt højt på det nye stadion og dermed fedt.
Vi kan sagtens indkoorpore nye ideer og tiltag i det omfang der er *enighed* om det - men at én person (eller institution) beslutter sig for at indføre en ny tradition eller ritual eller hvad man vil kalde det, går imod alle former for naturlig udvikling af en kultur. Og da især, når det er noget vi aldrig har gjort brug af før, mens andre omkring os har brugt det - der er bare intet naturligt eller organisk i forsøget på at indføre et tiltag der er direkte stjålet fra andre klubber/kredse/sportsgrene. Og godt spørgsmål omkring, hvor det stopper? Jeg vil ikke gå med på 3x efternavn eller strobelys. Eller Darude. Eller "ny score" eller "selv tak" eller el-orgel hvis der skal gå helt ishockey i den. Hvem har bedt om det? Har der været bred enighed blandt dem, der ser sig selv som en del af AGF (dvs alle os fans), eller tillader vi at enkeltpersoner ændrer vores kultur?
Det kan godt være, at det er en meget lille bakke at dø på. Det er måske kun et vejbump på den vej der hedder kulturforandring i en stor kommerciel virksomhed, der kan gøre som den vil. Men jeg kommer til at dø på det vejbump