New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 663K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg er meget enig. Jeg er virkelig heller ikke imponeret, men jeg frygter, at vi fans må indstille os på, at det er det niveau af angriber, vi kan tiltrække og har økonomien til. Såfremt spilleren har bare vist lidt mere kontinuerlig målform, så bliver det hurtig mindst +30 mio. Jeg er meget mere på en Lind-transfer/leje. En spiller der kender ligaen og har bevist sig her. Men hvor mange af de typer findes der? Tengsted? Andre?

Jeg tror helt oprigtigt hellere, at CV vil satse på Bogere, ST og Serra end han vil hente en så stor og dyr lottokupon.

Jeg tror, CV kan gå to veje. Lige nu venter han på, at der opstår et hul ved interessante og 'bevidste' profiler (spillere som Tengstedt, Botheim, Harder, Lind etc). Hvis det hul ikke opstår, tror jeg godt, han kan hente en mindre bevidst profil på en lejeaftale, men ikke på et pris og løniniveau, hvor vi får svært ved at være med, hvis spilleren bliver en succes.

Ja okay - men så får de trods alt uddannelsespengene.
Jeg håber da de får mere end det.
Hvis AGF scorer millioner på F.eks. Bogere uden der rasler et rimeligt og reelt beløb af til El Cambio tror jeg hurtigt deres motivation til at være glade for samarbejdet forsvinder?

Det vil være meget hans nuværende klub vil skulle betale af den løn..

Hvad kan vi give? 4 millioner?
Mon ikke Tomas godt er klar over at han ikke har niveauet til at opretholde den løn, og at der ikke er nogen der vil ansætte ham, hvis det er det han kræver. Lidt ligesom Badji, han ved også godt at hvis han skal have et nyt job, så bliver det på et andet niveau, fordi han var kommet op på et højere niveau end kompetencerne kunne bære.

Jeg tror helt oprigtigt hellere, at CV vil satse på Bogere, ST og Serra end han vil hente en så stor og dyr lottokupon.

Jeg tror, CV kan gå to veje. Lige nu venter han på, at der opstår et hul ved interessante og 'bevidste' profiler (spillere som Tengstedt, Botheim, Harder, Lind etc). Hvis det hul ikke opstår, tror jeg godt, han kan hente en mindre bevidst profil på en lejeaftale, men ikke på et pris og løniniveau, hvor vi får svært ved at være med, hvis spilleren bliver en succes.
Lottokuponer bør kunne fås væsentligt billigere ift. transfer og løn. Hvis vi skal give over 10 mio. for en angriber skal vi i mine øjne være tæt på sikker på, at det bliver en succes. Det ved jeg godt man aldrig helt kan være, men alligevel.

Og jeg har intet imod, at vi prøver med en billigere lottokupon, hvis vi ikke kan finde den rigtige angriber. Det har mange klubber tidligere bevist at man kan vinde stort på. Men det kræver nok, at vi også kommer af med Badji, Gyamfi, (Serra) og lejer Tchamche ud.

Jeg kender ikke til pågældende spiller, men jeg synes altså diskussionen er lidt triviel.

AGF kan hente spillere to steder fra;
- Større klubber som Gladbach. Her er det spillere, der har vist niveauet, men er gået lidt i stå pga manglende spilletid, tillid fra træner eller skader.
- Mindre klubber som norske midterklubber. Her er det spillere med en aktuel form på det niveau, men med vurdering af, at de også kan levere på større adresser.

Den første type er en lottokupon på grund af alle problemerne med skader etc. (og så kan vi pege på skrækhistorier som Moukoko eller Corner), den anden er en lottokupon på grund af mangel på erfaring (og så kan vi pege på skrækhistorier som Haugen eller Kurmanowski).

Men at købe spillere er at købe lottokuponer. Real Madrid, Bayern og PSG slår også skæverter på transfermarkedet. Liverpool slog 5-6 skæverter sidste år til en samlet pris på hundrede vis af millioner.

Jeg kender ikke til pågældende spiller, men jeg synes altså diskussionen er lidt triviel.

AGF kan hente spillere to steder fra;
- Større klubber som Gladbach. Her er det spillere, der har vist niveauet, men er gået lidt i stå pga manglende spilletid, tillid fra træner eller skader.
- Mindre klubber som norske midterklubber. Her er det spillere med en aktuel form på det niveau, men med vurdering af, at de også kan levere på større adresser.

Den første type er en lottokupon på grund af alle problemerne med skader etc. (og så kan vi pege på skrækhistorier som Moukoko eller Corner), den anden er en lottokupon på grund af mangel på erfaring (og så kan vi pege på skrækhistorier som Haugen eller Kurmanowski).

Men at købe spillere er at købe lottokuponer. Real Madrid, Bayern og PSG slår også skæverter på transfermarkedet. Liverpool slog 5-6 skæverter sidste år til en samlet pris på hundrede vis af millioner.
Enig. Min pointe var sådan set bare, at AGF ikke kan holde til en lottokupon i Mokouku/Cornelius-klassen. Det er økonomien ikke til endnu. Og så ville vi snakke hekseafbrændinger ift. CV... :)

Mon ikke Tomas godt er klar over at han ikke har niveauet til at opretholde den løn, og at der ikke er nogen der vil ansætte ham, hvis det er det han kræver. Lidt ligesom Badji, han ved også godt at hvis han skal have et nyt job, så bliver det på et andet niveau, fordi han var kommet op på et højere niveau end kompetencerne kunne bære.
Hvis han er det, altså klar over det, ville det da være tåbeligt at gå ned i løn de sidste 2 år, hvor han angiveligt oppebærer 19 mio./år

Hvis han er det, altså klar over det, ville det da være tåbeligt at gå ned i løn de sidste 2 år, hvor han angiveligt oppebærer 19 mio./år
Det kommer jo an på om der er nogen der vil leje ham igen, han blev hentet til Gladbach i 2023 på bagkanten af en kokain sag, de gav ham 2 sæsoner i klubben, hvor han fik chancen og så har han ellers været ude på leje siden. Så Gladbach har opgivet ham og hvis ikke de kan finde en klub som er på et lavere niveau end Celtic, der vil leje ham, så må han nok forvente en sæson på U19. Så er det nok bedre for karrieren at finde en ny klub, og acceptere et tab, imod at kunne komme til at spille igen, han er trods alt kun 26 år, så der burde jo være mulighed for en ny stor kontrakt, hvis han præsterer.

Det kommer jo an på om der er nogen der vil leje ham igen, han blev hentet til Gladbach i 2023 på bagkanten af en kokain sag, de gav ham 2 sæsoner i klubben, hvor han fik chancen og så har han ellers været ude på leje siden. Så Gladbach har opgivet ham og hvis ikke de kan finde en klub som er på et lavere niveau end Celtic, der vil leje ham, så må han nok forvente en sæson på U19. Så er det nok bedre for karrieren at finde en ny klub, og acceptere et tab, imod at kunne komme til at spille igen, han er trods alt kun 26 år, så der burde jo være mulighed for en ny stor kontrakt, hvis han præsterer.
Jamen hvis han ikke, som du skriver, har niveauet til lønnen og han selv har indset det, så kan de fleste leve med at løbe rundt med nogle unge i et par år og få 38 mio. for ulejligheden. Det var noget andet hvis han selv mente han var bedre end det han har vist og troede på, at han kunne score en endnu bedre kontrakt, når han fik mulighed for at vise det reelle niveau. Han kan jo også bare vente til Gladbach bliver så trætte af det at de stikker ham 30 mio. for at rive kontrakten i stykker.

Jamen hvis han ikke, som du skriver, har niveauet til lønnen og han selv har indset det, så kan de fleste leve med at løbe rundt med nogle unge i et par år og få 38 mio. for ulejligheden. Det var noget andet hvis han selv mente han var bedre end det han har vist og troede på, at han kunne score en endnu bedre kontrakt, når han fik mulighed for at vise det reelle niveau. Han kan jo også bare vente til Gladbach bliver så trætte af det at de stikker ham 30 mio. for at rive kontrakten i stykker.
Nej, når vi taler om så voldsomt løntab lyder det ret usandsynligt at han skulle være interesseret. Hvis hans kontrakt løb ud om et år kunne der måske være en mulighed med en stor del af lønnen dækket af Gladbach i den her sæson, nu skal de ganske rigtigt gå med til at rive kontrakten over og give ham en pose penge, men det gør de vel næppe før om år når de lige har set om han kan sælges.

Jeg kan kun se det lejemål som sådan et hvor AGF siger at det er OK med en spiller de ved er væk igen om et år fordi der er behov for en midlertidig løsning. Så skal han være et sikkert kort på et niveau man ellers slet ikke kan komme i nærheden og det er vel lidt usikkert. Det vil også være en overraskende tilgang til at løse det, hvis vi lejer må det blive en spiller vi realistisk kan købe fri.

Jeg forstår ikke din interesse i emnet, og slet ikke at der bliver boret i det. Hvis der er en svaghed ved kontraktlængden, så bør den holdes på så lavt et niveau som muligt.
Teoretisk enig....men i praksis umulig. Alle betydende agenter m.m. kender uden tvivl til hvordan og hvad der er muligt. Det synes jeg også vi andre bør vide. Og i alle andre situationer oplyser AGF/klubber om hvor lang en aftale, de nu har indgået med en ny spiller om....så det ser jeg også gerne her.
Sagen på spidsen: Hvis Borgere kan gå "for håndører" uden "vi har et ord at sige" det synes jeg da er relevant for os at vide. Ikke mindst for de herinde der ELSKER at diskutere spillere og hvem vi skal skrive med eller ikke....

Ja det er sgu lidt underligt.
Men det kan måske sagtens være, at sælgende klubber har fortalt CV, at hvis vi kvalificerer os til EL, så koster en given spiller 2 mio mere, bare fordi, vi har pengene.
Eller også har det noget at gøre med evt præstationsklausuler.

Jeg tænker/håber, at det vælter ind med AGF nyheder fredag-mandag.

Latest posts

Back