New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 86K
Champions League 2026/27
Det er ikke kun Jesper Hansen der tager med hænder udenfor feltet, efter mindre end 3 minutter i kampen mellem Bodø og NEC Neijmegen, er udeholdets keeper også sendt i bad. Ved pause er de bagud med 2 og samlet er det nu 5-1, så mon ikke Norge får to CL hold, imens vi kan glæde os over at Sabah var et bedre hold end alle havde regnet med, der kunne slå Hapoel i forlænget spilletid.

Det er ikke kun Jesper Hansen der tager med hænder udenfor feltet, efter mindre end 3 minutter i kampen mellem Bodø og NEC Neijmegen, er udeholdets keeper også sendt i bad. Ved pause er de bagud med 2 og samlet er det nu 5-1, så mon ikke Norge får to CL hold, imens vi kan glæde os over at Sabah var et bedre hold end alle havde regnet med, der kunne slå Hapoel i forlænget spilletid.

Tja. Bodø havde halvandet ben i CL før kampen. Det er mere spændende med Viking versus Dynamo Zagreb.

, imens vi kan glæde os over at Sabah var et bedre hold end alle havde regnet med, der kunne slå Hapoel i forlænget spilletid.

Det kan jeg personligt ikke bruge til noget. Jeg synes klubben var et usympatisk bekendtskab i en ellers i øvrigt fantastisk by.
Det rådne æble i kurven kan man sige.
En ni år gammel klub, der er mere eller mindre eneejet af en rigmand. Det kommer jeg ikke til at glæde mig over.

Tvært om, bør vi ærge os over, at vi på trods af at have slået en seedet modstander ud i 2. kvalifikationsrunde, måske endte med at få den værste lodtrækning til runden efter, selvom det ikke så sådan ud ved første øjekast.

Det kan jeg personligt ikke bruge til noget. Jeg synes klubben var et usympatisk bekendtskab i en ellers i øvrigt fantastisk by.
Det rådne æble i kurven kan man sige.
En ni år gammel klub, der er mere eller mindre eneejet af en rigmand. Det kommer jeg ikke til at glæde mig over.

Tvært om, bør vi ærge os over, at vi på trods af at have slået en seedet modstander ud i 2. kvalifikationsrunde, måske endte med at få den værste lodtrækning til runden efter, selvom det ikke så sådan ud ved første øjekast.
Vi havde skilt Sabah ad, med et hold der var på niveau med mesterholdet, og så Hapoel bagefter, men med et så amputeret forsvar, så var det væsentligt mer op ad bakke.

Vi havde skilt Sabah ad, med et hold der var på niveau med mesterholdet, og så Hapoel bagefter, men med et så amputeret forsvar, så var det væsentligt mer op ad bakke.
PM, Dalsgaard og Beijmo var jo ikke til rådighed. Så spørgsmålet er om man kunne have skabt noget der ligner. Fx ved ikke at køre Tingager i hegnet fordi der manglede et alternativ.

Det havde nok givet et kampforløb hvor AGF ikke var foldet sammen som de gjorde sidst i kampen.

Man havde ressourcerne til at satse og hentede spillere tidligt i vinduet. En forsvarsspiller havde formentlig gjort en forskel, Højer eller Gretarson, eller bare Rösler noget før.

Jeg var meget vokal om der skulle mere ind - man vidste det manglede og ved at købe tidligt fik man også flere lodder i euro-lotto tombolaen. Men om det reelt havde gjort en forskel - who knows?

PM, Dalsgaard og Beijmo var jo ikke til rådighed. Så spørgsmålet er om man kunne have skabt noget der ligner. Fx ved ikke at køre Tingager i hegnet fordi der manglede et alternativ.

Det havde nok givet et kampforløb hvor AGF ikke var foldet sammen som de gjorde sidst i kampen.

Man havde ressourcerne til at satse og hentede spillere tidligt i vinduet. En forsvarsspiller havde formentlig gjort en forskel, Højer eller Gretarson, eller bare Rösler noget før.

Jeg var meget vokal om der skulle mere ind - man vidste det manglede og ved at købe tidligt fik man også flere lodder i euro-lotto tombolaen. Men om det reelt havde gjort en forskel - who knows?
Da CV bragte klubben i en situation, hvor man svækkede forsvaret med to nøglespillere, ved ikke at løse kontraktsituationen i tide, så var det hans opgave at reparere den fejl hurtigst muligt, også selvom det ville blive dyrere.

Hvis Rösler ikke var en pludselig indskydelse, men en spiller man havde i kiggerten igennem længere tid, så kunne man have hentet ham straks Dalsgaard valgte at gå på pension. Rösler har ikke spillet i Malmø i 4 måneder, så de ville helt sikkert gerne af med ham. Hvis man havde haft ham i hele opstarten, så havde han været 100% klar til sæsonstart og han, Tingager og Kahl havde været fortrolige med relationerne inden sæsonstart. Det havde givet klart bedre forudsætninger for at lykkes, end at chance den med for mange minutter til Tingager, og en enkelt skade til Callø før man skulle hente U19 spillere ind i afgørende kval kampe.

Er det trods alt ikke lidt federe at være røget ud til et hold, der endte med at kvalificere sig til CL?

(Og hører israelske hold overhovedet til i europæisk fodbold - ikke mindst mens de fører krig? - undskyld for fodboldpolitisk holdning).

1) Der er medlem af Uefa (Som Azerbajan og Kazaksthaqn også er), og derfor naturligvis under det vi kalder Europæisk fodbold
2) NEJ! Hvis Rusland ikke må, må Israel vel heller ikke..

:)

Det er som om man glemmer at der skal flere ting før en aftale kan laves... Vi aner ikke om de spillere har sagt nej, vi har sagt nej, eller at vi har forhandlet med 2-3 stykker, været tæt på, men som har fået bedre muligheder til sidst. Vi aner vitterlig intet om det, men det bliver gjort til en "sandhed" at vi bare skulle have hentet spillere tidligere, så var vi gået videre.
Uagtet at alle der arbejder som sportschefer/direktører siger at det er svært at lande handler tidligt, specielt i VM år (ikke Umuligt men svært). Det er som om der er opstået en eller anden konsensus for nogen om, at man bare ringer, og spilleren siger nej eller ja. Det er altså en noget længere process - SPECIELT så tidligt, når der er så mange muligheder for spilleren også.
En spiller der får at vide han skal skifte klub, skal også vente på de rigtige handler falder på plads så hans muligheder åbner sig eller lukker i. Det kan jo reelt være at Rösler var 5-6 valg (eller 20), eller han selv havde en "måske" på hånden han ville afvente først.

Reelt spørsmål. Hvis man har indentificeret en spiller, som man mener er den perfekt til en position, men spillere siger han vil tænker over det. Skal man så bare gå videre til nummer 2? Hvis nummer 2 siger det samme.. så nummer 3? Skal man bare have en ind, eller skal man se om man kan få den RIGITGE ind.
- Uden at det er en garanti at vente..
Og jeg ved godt man nok har gang i flere ting på en gang, men hvis 10 siger måske - skal man så kører videre?

Men vi aner INTET om der ikke er prøvet, og der kom så vidt jeg ved, to spillere tidligt ind - desværre ikke på de mest akutte positioner, men CV sov i hvert fald ikke i en hængekøje på Maldiverne.

Hvis Rösler ikke var en pludselig indskydelse, men en spiller man havde i kiggerten igennem længere tid, så kunne man have hentet ham straks Dalsgaard valgte at gå på pension. Rösler har ikke spillet i Malmø i 4 måneder, så de ville helt sikkert gerne af med ham.

Men ved du hvad Rösler ville? Måske han også lige skulle se på sine egne muligheder.. Det er altså ikke en genstand man køber, men en der selv har en holdning til hvor han vil hen.

Men ved du hvad Rösler ville? Måske han også lige skulle se på sine egne muligheder.. Det er altså ikke en genstand man køber, men en der selv har en holdning til hvor han vil hen.
Enig, det er ikke nemt, men det er derfor CV får de store penge, når han har begået den fejl at lade 6 kontrakter på nøglespiller udløbe samtidigt, så er det også hans anscvar at have en plan for at løse det, hvis ikke han kan få dem til at forlænge, ellers får han for meget i løn.

1) Der er medlem af Uefa (Som Azerbajan og Kazaksthaqn også er), og derfor naturligvis under det vi kalder Europæisk fodbold
2) NEJ! Hvis Rusland ikke må, må Israel vel heller ikke..

:)
Jeg er med på, at de er medlem af UEFA - hvis ikke ville det først være rigtig mærkeligt, at de deltog i de europæiske turneringer 😅

Men den store forskel er, at Azerbajan ligger i et grænseområde mellem Europa og Asien, og deres naboer mod vest er en del af Europa. Israel ligger helt åbenlyst i en anden verdensdel med naboer, der heller ikke er i Europa.

Det må betyde, at hold fra Australien, Canada, New Zealand og hvem vi ellers føler sympati for eller slægtskab med også kan eller burde inviteres. Og det er vel ikke tanken med et europæisk fodboldfællesskab.

Med andre ord må Israel, som i parantes bemærket har FN’s ord for lige nu at begå folkedrab og forbrydelser mod menneskeheden, have et tættere slægtskab med os end de øvrige. Det virker lidt underligt uden i øvrigt at tage stilling til Israel og deres krigsførelse.

Og så skal jeg nok stoppe med at snakke om Israel.

Enig, det er ikke nemt, men det er derfor CV får de store penge, når han har begået den fejl at lade 6 kontrakter på nøglespiller udløbe samtidigt, så er det også hans anscvar at have en plan for at løse det, hvis ikke han kan få dem til at forlænge, ellers får han for meget i løn.

Og så kører vi tilbage til om man skulle have hentet erstatninger tidligere, brugt tid på at spille dem ind i foråret.. ELLER om det var korrekt at holde en sammentømret trup samlet. Hvad det så MÅSKE måtte koste, eller give.
Det eneste vi ved, var at belsutningen om at lade tingene gå som det gjorde, så blev vi mestre. Vi aner ikke hvordan dynamikken havde været med 2-3 nye spillere, som ville kæmpe for en plads osv.

Så kan man sige at han skulle have en klar plan klar, men tror vi ikke også han har haft det, og forsøgt? Men igen skal der flere til Tango en CV og hans kuglepen.

Skulle man evt. have tvunget de udløbende spillere på bænken og forsgøt at tvinge dem til forlængelse eller salg i vinters?

Jeg er med på, at de er medlem af UEFA - hvis ikke ville det først være rigtig mærkeligt, at de deltog i de europæiske turneringer 😅

Men den store forskel er, at Azerbajan ligger i et grænseområde mellem Europa og Asien, og deres naboer mod vest er en del af Europa. Israel ligger helt åbenlyst i en anden verdensdel med naboer, der heller ikke er i Europa.
Korrekt, de ligger begge på grænsen, mente faktisk at Azerbadjan var længere ovre.

Det må betyde, at hold fra Australien, Canada, New Zealand og hvem vi ellers føler sympati for eller slægtskab med også kan eller burde inviteres. Og det er vel ikke tanken med et europæisk fodboldfællesskab.
Australien er jo en del af Asiens fodboldforbund.. skulle de heller ikke det?
Israel deler jo faktisk nok flere værdier med en del europæiske lande (grundliggende).
Israel ville jo egentlig være en del af Asiensfodboldforbund tilbage i tiden, men landene omkring dem (fair eller ikke) ville ikke spille imod dem. De måtte i en periode skifte imellem forbund i kvalifikationen for at spille.
Så de ville faktisk i starten helst spille i Asien. :)

Med andre ord må Israel, som i parantes bemærket har FN’s ord for lige nu at begå folkedrab og forbrydelser mod menneskeheden, have et tættere slægtskab med os end de øvrige. Det virker lidt underligt uden i øvrigt at tage stilling til Israel og deres krigsførelse.
Det tror jeg faktsik også de har, grundliggende omkring demokrati (med det gennemsnitlige europa og ikke os i nord) og så er der langt mere ligestilling, bedre vilkår for Homoseksuelle osv i Israel. Så jeg tror faktisk at Israel har langt flere Europæsike værdier end deres nabolande.

Og så skal jeg nok stoppe med at snakke om Israel.

Vi kan godt snakke om Israel skulle udelukkes, så længe de er Krigsførende :) Der er vi HELT enige :)

Skulle man evt. have tvunget de udløbende spillere på bænken og forsgøt at tvinge dem til forlængelse eller salg i vinters?
Jeg synes man har misset en oplagt mulighed, da man ombyggede Fredensvang og ikke byggede en fangekælder. Lige sådan en håndfuld celler til de mest genstridige individer, der ikke vil forlænge når vi beder pænt om det.

Så det falder helt klart tilbage på JN, at CV ikke kunne få Paddy og Bejimo til at forlænge.

Latest posts

Back