New posts

Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 389
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 23-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    51
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00
Interessant. Jeg vil gerne vide mere, om hvorfor formen på speak er noget der går folk på? Og hvorfor er det lige ved gentagelse af målscore 3x lige præcis trigger?
Er bare nysgerrig fordi jeg vil mene det netop bidrager til folks engagement på stadion. Og det vil lyde afsindigt højt på det nye stadion og dermed fedt.
Fordi det ikke er en del af vores kultur.

Vi kan sagtens indkoorpore nye ideer og tiltag i det omfang der er *enighed* om det - men at én person (eller institution) beslutter sig for at indføre en ny tradition eller ritual eller hvad man vil kalde det, går imod alle former for naturlig udvikling af en kultur. Og da især, når det er noget vi aldrig har gjort brug af før, mens andre omkring os har brugt det - der er bare intet naturligt eller organisk i forsøget på at indføre et tiltag der er direkte stjålet fra andre klubber/kredse/sportsgrene. Og godt spørgsmål omkring, hvor det stopper? Jeg vil ikke gå med på 3x efternavn eller strobelys. Eller Darude. Eller "ny score" eller "selv tak" eller el-orgel hvis der skal gå helt ishockey i den. Hvem har bedt om det? Har der været bred enighed blandt dem, der ser sig selv som en del af AGF (dvs alle os fans), eller tillader vi at enkeltpersoner ændrer vores kultur?

Det kan godt være, at det er en meget lille bakke at dø på. Det er måske kun et vejbump på den vej der hedder kulturforandring i en stor kommerciel virksomhed, der kan gøre som den vil. Men jeg kommer til at dø på det vejbump 😊

Et par iagttagelser fra B-tribunen (hvor vi kun kan se, om der er mål, hvis der afsluttes over brysthøjde, og derfor jubler vildt hele tiden, fordi vi gerne vil tro at der er mål....):
  • Det offensive flow ligner i dag sig selv fra de gode perioder sidste år. Opmuntrende når vi tager kampprogrammet i betragtning, hvor man vel nærmest ikke træner. Jeg tror at Solbakken har en stor aktie heri, så fedt at han kan spille med igen. OB bliver reelt blæst ud af banen i 1. halvleg - uden vores nr. 10 på banen.
  • Vores ikke særligt sammenspillede bagkæde bliver ikke udstillet på samme måde i dag, hvor OB kun sjældent gik i højt pres. Det gav mulighed for at bygge op, og det lykkedes jo stort set hver gang at komme op til OBs felt.
  • Links er tilbage! Hurra! Ikke alt lykkes og der mangler skarphed, men han spiller med velkendt overskud og spillelyst. Dejlig dreng.
  • OB heldige med kontraer ved begge mål, men med mere konsekvent og kvalificeret forsvars- og målmandsspil kunne de have været afværget. Her er vi ikke så gode som sidste år. Camara, der ellers var god, kan godt gøre mere for at blokere ved det første mål. Og ved det andet mål mangler både Links og Andersen noget tilstedeværelse.
  • Bogere er vild, men i en drømmeverden kunne man bytte Serra og Badji til en klasse-spids, som Bogere kan bytte med.
  • Føj, hvor vores hjørnespark stinker.
  • Absurd at vi ikke vinder den kamp. Var det 4 gange på stolpe/overligger (?!) + kæmpechancer til Links, Bogere, Jørgensen + alt det i 2.halvleg, som var svært sat se fra B.
/W

Forsvaret har store huller i dag.
Kahl er træt. Meget træt.
Camaro bygger på og er altså et bæst.
Vi spiller konge i store perioder og burde ha vundet 6-2
Nuvel det er stolpe ud i ligaen pt.
1 point er bedre end 0 siger de.

Links var back og Bech var væk
Emmery ryger for 1 milliard hvis han fortsætter med at spille smart.
OB er lårt men når man lukker mål ind som i går, så høster man kun det man sår.
Loyaliteten består og vi er stadig mestrer fra sidste år.
Uanset hvor mange spillere JP får
Og hvor ringe vilkår
han vågner op til når
Transfer deadline uret det slår.

KSDH! 🤍💙

Har lyttet til Stemmer fra Ådalens nedtakt. De er ret imponerede af vores hold - og ærgerlige over deres eget. De kalder eks. Emmery for ligaens bedste mand/mand og siger, at midtbanen æder deres ditto, så det bliver rent forsvar.

Fin podcast, i øvrigt. 4 mand i studiet - og flere med fodboldforstand.
Det er en virkelig god podcast og velproduceret! - De er ærlig talt på røven over hvordan deres eget hold blev totalt blæst ud af banen.

Det er en underlig fornemmelse at være ganske opstemt over situation efter 1 point i de seneste to kampe og en øjeblikkelig 10. plads. Ikke desto mindre er jeg særdeles positiv.

- Vi spiller virkeligt godt, både mod Viborg og især i går. Javist, vi mangler noget skarphed i begge felter, men vi har tilsyneladende det samme topniveau som sidste efterår på trods af, at vi roterer meget
- Det står i skærende kontrast til BIF, FCM og FCK, der får pointene, men spiller dårligt (har jeg hørt). Den slags udligner sig ofte over tid, og de er trods alt kun syv point foran.
- Vi startede sæsonen uden en oplagt 9er. Nu har vi Bogere. Vi skal klart have minimum et fornuftigt supplement, men hvis Bogere fortsætter sin udvikling, så bliver han uhyggelig i løbet ag sæsonen
- Solbakken er begyndt at spille. Det er tiltrængt bredde, og han er altså god. Det er virkeligt glædeligt efter vi alle havde frygtet, at det var forbi
- Links lignede sit gamle jeg i går
- Emmery bliver tilsyneladende bedre og bedre
- Men lige nu er jeg dog mest glad for SEB. Vi har nok alle undret os over forløbet omkring ham, men han bliver bedre og bedre, og i går var han vel en af de bedste. Hans kølighed foran mål er jo exceptionel, og der kan være mange mål og assists i ham
- Rösler og Tingager mangler fra idealopstillingen i forsvaret, når de er tilbage, bliver vi altså et virkeligt godt Superliga hold igen.

Vi mangler helt åbentlyst et supplement på 9eren, og jeg håber også på en konkurrent til Kahl. Og selvfølgelig noget til den centrale midt, hvis KY er ude i længere tid. Man kan se glasset som halvt tomt eller halvt fuldt. Jeg ser det klart som halvt fuldt. I mine øjne er vi ikke langt fra at have et hold, der kan dominere i Superligaen, spille med om medaljer og klare sig fornuftigt i Conference League.

Det er en underlig fornemmelse at være ganske opstemt over situation efter 1 point i de seneste to kampe og en øjeblikkelig 10. plads. Ikke desto mindre er jeg særdeles positiv.

- Vi spiller virkeligt godt, både mod Viborg og især i går. Javist, vi mangler noget skarphed i begge felter, men vi har tilsyneladende det samme topniveau som sidste efterår på trods af, at vi roterer meget
- Det står i skærende kontrast til BIF, FCM og FCK, der får pointene, men spiller dårligt (har jeg hørt). Den slags udligner sig ofte over tid, og de er trods alt kun syv point foran.
- Vi startede sæsonen uden en oplagt 9er. Nu har vi Bogere. Vi skal klart have minimum et fornuftigt supplement, men hvis Bogere fortsætter sin udvikling, så bliver han uhyggelig i løbet ag sæsonen
- Solbakken er begyndt at spille. Det er tiltrængt bredde, og han er altså god. Det er virkeligt glædeligt efter vi alle havde frygtet, at det var forbi
- Links lignede sit gamle jeg i går
- Emmery bliver tilsyneladende bedre og bedre
- Men lige nu er jeg dog mest glad for SEB. Vi har nok alle undret os over forløbet omkring ham, men han bliver bedre og bedre, og i går var han vel en af de bedste. Hans kølighed foran mål er jo exceptionel, og der kan være mange mål og assists i ham
- Rösler og Tingager mangler fra idealopstillingen i forsvaret, når de er tilbage, bliver vi altså et virkeligt godt Superliga hold igen.

Vi mangler helt åbentlyst et supplement på 9eren, og jeg håber også på en konkurrent til Kahl. Og selvfølgelig noget til den centrale midt, hvis KY er ude i længere tid. Man kan se glasset som halvt tomt eller halvt fuldt. Jeg ser det klart som halvt fuldt. I mine øjne er vi ikke langt fra at have et hold, der kan dominere i Superligaen, spille med om medaljer og klare sig fornuftigt i Conference League.

Vi er et rigtig godt hold, men vi kører bare os selv rigtig hårdt for tiden. Røsler og Tingager ikke i stand til at spille, Camara udgik med en skade. Kahl lignede en der gerne ville skiftes også. Så nu er vi potentielt ude i Mølgaard, Storch og Callø på torsdag mod Benfica? Hvis ikke alle tre, så nok en eller to af dem. Det er super frustrerende.

Vi mangler ikke meget, men jeg synes det vigtigste er næsten at bevare en form for realisme omkring hvad vi kan forvente af de enkelte. Ja, Tingager mangler lige pt, men det er nok ikke sidste gang i denne sæson han mangler. Sebastian Jørgensen gør det godt lige nu, men har reelt set kæmpet med niveauet de sidste 2-3 sæsoner, hvor længe varer det. Er Bogere så god over lang tid, som han er lige nu. Jeg kender ikke svarerne på det, så det vigtigste er næsten at vi kan bytte fornuftigt ud hvis eller når behovet opstår.

Vi har et godt topniveau, men det holder vi næppe over en hel sæson. Så det er normalvis - vigtigt man samler masser af point sammen i de periode. Det har vi ikke gjort, så vi har sat os selv under en smule pres. Det skal vi gerne lave om på hurtigst muligt. Helst med 6 point de næste to runder.

I øvrigt er det virkelig irriterende, at de highlights, der vises fra denne kamp – og faktisk fra alle andre kampe på AGF Play – er så mangelfulde, at mange af vores chancer slet ikke bliver vist. Det er muligt, at AGF ikke selv producerer videoerne, men så må de sgu brokke sig over det. Det giver jo ikke et retvisende billede af kampen.

Lige en ting til, som man kan bemærke og som sætter rigtig meget i perspektiv: gennemsnitsalderen på vores start-11.

Links alderspræsident med 27, derefter 6 først/midt i tyverne (Bech, Kahl, Solbakken, Knudsen, Hedenstad, Jørgensen) og så resten mere eller mindre 'mælketænder'. Det er vel en 4-5 års foryngelse sammenlignet med vores ideal-11 fra sidste sæson. Det er på én og samme tid løfterigt og en forklaring på de udfald, der også er.

/W

I øvrigt er det virkelig irriterende, at de highlights, der vises fra denne kamp – og faktisk fra alle andre kampe på AGF Play – er så mangelfulde, at mange af vores chancer slet ikke bliver vist. Det er muligt, at AGF ikke selv producerer videoerne, men så må de sgu brokke sig over det. Det giver jo ikke et retvisende billede af kampen.
Meget enig, jeg synes det sker oftere og oftere, at highlights er misvisende for kampene.

Der har allerede 4 kampe inde i sæsonen været alt for meget rotation i forsvaret, vi er allerede oppe på 6 forskellige højre sidestoppere:
Abbew
Andersen
Callø
Mølgaard
Rösler
Storch​
På centerstopperen er vi også oppe på 6 forskellige spillere:
Tingager
Rösler
Abbew
Jønsson
Callø
Camara​
På venstre yderstopper har der “kun” været 3:
Kahl
Camara
Andersen​
Camara er nok den der befinder sig bedst i den side, uden at det er hans bedste plads overhovedet, og Andersen er virkeligt langt fra favoritpositionen, når han skal vikariere der. Kahl spillet alt for mange minutter, og det kommer ikke til at holde i længden, så hvis jeg skulle pege på en position der skal forstærkes, så er det den.

ER der nogen der ved hvorfor MA igen sad og varmede bænken? Er det fordi man havde glemt hvilken spiller han var, inden han blev hentet tilbage, eller er han småskadet.
Han har virkelig ikke været god efter hjemkomsten. Han virker på en måde lidt afkoblet fra resten af holdet. Men han er selvfølgelig også blevet kastet rundt på 10'er, midtbane og wingback. Det er mange forskellige roller inden for kort tid. Forhåbentlig får han mere impact når holdet bliver mere helstøbt og han ikke skal agere brandslukker konstant fordi truppen er umådelig tynd i et hårdt program. Men han skal helt klar ligge på sit spil når han får chancen. Koncentrere sig om at spille fodbold og knap så meget søge efter frispark. Det kan han gøre nede i hjørnet i det 95. minut når vi er foran.

Han har virkelig ikke været god efter hjemkomsten. Han virker på en måde lidt afkoblet fra resten af holdet. Men han er selvfølgelig også blevet kastet rundt på 10'er, midtbane og wingback. Det er mange forskellige roller inden for kort tid. Forhåbentlig får han mere impact når holdet bliver mere helstøbt og han ikke skal agere brandslukker konstant fordi truppen er umådelig tynd i et hårdt program. Men han skal helt klar ligge på sit spil når han får chancen. Koncentrere sig om at spille fodbold og knap så meget søge efter frispark. Det kan han gøre nede i hjørnet i det 95. minut når vi er foran.
Ja han skal lave en "Sebastian Jørgensen".. træne ordentligt og vente på sin chance. Og så tage den.
Han skal nok komme til at få kampe som 10er.

Vi er et rigtig godt hold, men vi kører bare os selv rigtig hårdt for tiden. Røsler og Tingager ikke i stand til at spille, Camara udgik med en skade. Kahl lignede en der gerne ville skiftes også. Så nu er vi potentielt ude i Mølgaard, Storch og Callø på torsdag mod Benfica? Hvis ikke alle tre, så nok en eller to af dem. Det er super frustrerende.

Jeg er ret ligeglad med, hvem vi stiller med mod Benfica. Det løb er kørt. Rösler har desuden været syg, så mon ikke han er klar igen om et par dage? Og så vildt jeg har forstået, så nærmer Tingager sig også et comeback.

Vi mangler ikke meget, men jeg synes det vigtigste er næsten at bevare en form for realisme omkring hvad vi kan forvente af de enkelte. Ja, Tingager mangler lige pt, men det er nok ikke sidste gang i denne sæson han mangler. Sebastian Jørgensen gør det godt lige nu, men har reelt set kæmpet med niveauet de sidste 2-3 sæsoner, hvor længe varer det. Er Bogere så god over lang tid, som han er lige nu. Jeg kender ikke svarerne på det, så det vigtigste er næsten at vi kan bytte fornuftigt ud hvis eller når behovet opstår.

Jeg synes, Camara gør det fornuftigt som Tingager erstatning, og jeg er fortrøstningsfuldt ift. at han ligger yderligere på. Jeg kan ikke se, hvorfor Jørgensen ikke skal kunne holde det niveau, han er begyndt at vise. Hans tidligere topniveau har været væsentligt højere, og jeg er egentlig bare fortrøstningsfuld, fordi vi har fire-fem fuldgode 10ere i truppen. Jeg tror, det er væsentligt mere sandsynligt, at Bogere hæver niveauet endnu mere end at han foder i niveau.

Men det er vel forskellen på at se glasset som halvt fyldt eller halvt tomt.

Vi har et godt topniveau, men det holder vi næppe over en hel sæson. Så det er normalvis - vigtigt man samler masser af point sammen i de periode. Det har vi ikke gjort, så vi har sat os selv under en smule pres. Det skal vi gerne lave om på hurtigst muligt. Helst med 6 point de næste to runder.

Jeg er enig i, at vi har spildt nogle point og at det er vigtigt at begynde at samle point sammen. Til gengæld er jeg ikke så bekymret ift. om vi kan holde topniveauet hele sæsonen - det kan vi næppe. Men holdet skal nok få point selv, hvis topniveauet falder.

Jeg er enig i, at vi har spildt nogle point og at det er vigtigt at begynde at samle point sammen. Til gengæld er jeg ikke så bekymret ift. om vi kan holde topniveauet hele sæsonen - det kan vi næppe. Men holdet skal nok få point selv, hvis topniveauet falder.
Ja jeg håber pointene kommer. Vi skal have sejre som 1-0 mod VB og 0-2 ude sejren mod SIF i sidste sæson. Solide kampe uden det store flair og offensiven var lidt sløv. Vi lukker alt for mange mål ind og bagkæden har set flere lineups end hvad godt er for den kollektive defensiv.

Virkelig et ærgerligt resultatet, som jeg vil putte ind under den kategori der kaldes manglende skarphed. Til gengæld er der fortsat en klar opadgående formkurve for flere af spillerne.

Camara, jeg mener at han til hver kamp tager nogen store skridt. I kampen igår viste han flere gange at han har lært af de foregående kampe, og fik raget bolden ud af en farlig zone hurtigere og mere bestemt end tidligere. Han var stærk i duelspil, og havde flere gode fremadrettede afleveringer. Selv småspillet i bagerste kæde håndterede han fint.

Bogere, sikke da et talent. Pågående, hurtig, chanceskabende og et flot mål. Der er krummer i den dreng, både offensivt og defensivt. Det er vildt som han er god til at komme til muligheder, lidt mere koldblodighed, så havde han nok kronet dagen med endnu en scoring.

Links, Gode gamle Links var tilbage. Det var skønt at se, han er lidt af en mundfuld på midten af banen. Vinder næsten alle andenbolde, og dermed hjælper holdet til at generobre bolden. Hjørnesparkende var så desværre ikke af samme kvalitet, det samme var afslutningerne. Skal vi ikke bare sige det lægger han på til næste kamp?

Jeg er meget optimistisk på holdets vegne, når vi kan dominere OB i den grad, så ligner det at bredden er i orden. Det er lidt underligt at Mikael Andersson ikke fik plads på holdet, men Sebastian Jørgensen var jo flyvende igår, så der er hård kamp om pladserne i front. Sådan skal det være.

Det stiller også krav til CV, de spillere vi skal have ind, skal jo helst være ligeså gode, det bliver spændende at se hvad han hiver op af hatten de næste 10 dages tid. :)

Ja jeg håber pointene kommer. Vi skal have sejre som 1-0 mod VB og 0-2 ude sejren mod SIF i sidste sæson. Solide kampe uden det store flair og offensiven var lidt sløv. Vi lukker alt for mange mål ind og bagkæden har set flere lineups end hvad godt er for den kollektive defensiv.

Men bagkæden er jo også ny og usammenspillet hver eneste kamp. Det fortsætter næppe - dels fordi, Rösler og Tingager kommer tilbage, dels fordi de forskellige kombinationer får mere tid sammen.

Jeg er ret ligeglad med, hvem vi stiller med mod Benfica. Det løb er kørt. Rösler har desuden været syg, så mon ikke han er klar igen om et par dage? Og så vildt jeg har forstået, så nærmer Tingager sig også et comeback.

Jeg synes, Camara gør det fornuftigt som Tingager erstatning, og jeg er fortrøstningsfuldt ift. at han ligger yderligere på. Jeg kan ikke se, hvorfor Jørgensen ikke skal kunne holde det niveau, han er begyndt at vise. Hans tidligere topniveau har været væsentligt højere, og jeg er egentlig bare fortrøstningsfuld, fordi vi har fire-fem fuldgode 10ere i truppen. Jeg tror, det er væsentligt mere sandsynligt, at Bogere hæver niveauet endnu mere end at han foder i niveau.

Men det er vel forskellen på at se glasset som halvt fyldt eller halvt tomt.

For mig er det ikke en glasset halv tomt.

Jeg håber naturligvis, at Sebastian Jørgensen fortsætter udviklingen. Det er dog ikke mere end 2-3 kampe siden, at mange herinde ikke forstod transferen. Derudover har vi set mange unge igennem tiderne spille ekstremt godt, og så opleve formdyk. Jeg synes selv Callø var rigtig god, specielt med bolden i hans første kampe for os, og siden dengang har han været udlejet 1½ år.

Så for mig er det mere, at man sikre sig mod at spille med spillere der er igennem formdyk. De skal spilles når de er allerbewdst, og spares når de ikke er. Præcis som vi har set med Jørgensen i denne omgang.

Mht Benfica er jeg egentlig enig, men omvendt tror jeg ikke klubben er, for så havde man ikke spillet Røsler dernede.

Latest posts

Back