New posts

Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 525
  • Views Views: Views 13K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    60
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00
Når man ser truppen til kampen i går som den blev oplyst, hhv. om formiddagen inden kampen og i appen i dag, så fremgår Callø ikke oprindeligt i truppen, imens Rösler og JJ gør.

Hvorfor var Callø ikke udtaget oprindeligt, var han ikke god nok sammenlignet med Camara og Storch, eller var han skadet? Og hvis det var fordi han var skadet, hvordan kan han så pludseligt blive klarmeldt i løbet af fredagen?

Jeg synes altså der sker nogle lidt mystiske ting lige nu i AGF, hvor spillere er skadede og så pludseligt ikke skade længere.

IMG_2192.webpIMG_2195.webp

Men de dueller Links taber ender med at koste mål, det gør de dueller som Arnstad taber ikke. Det er derfor nogen siger der findes løgn, forbandet løgn og statistik. De sterile data på en spiller kan aldrig stå alene, de skal altid holdes op imod det man ser på banen.

Men det kan du jo ikke vide på forhånd, så det er fløjtende ligegyldigt. En tabt duel er en tabt duel. Om modstanderen scorer eller ej, har jo ikke noget med hverken Links eller Arne at gøre. Det afhænger jo udelukkende af, hvor godt modstanderen gør det, og evt. hvor godt medspillere længere tilbage får forsvaret situationen. Hvis Camara f.eks. vinder den tabte Arne-bold tilbage, men ikke vinder den tabte Links-bold, siger det jo intet om hverken Arne eller Links. Det taler jo ikke til Arnes fordel, at Mølgaard får stoppet et angreb, som det ikke taler imod Links, at Andersen ikke får stoppet et. Det har intet med dem at gøre. Det kunne også være, at Hansen laver en vild redning i den ene situation og ikke i den anden. Det gør ikke den ene tabte duel værre end den anden, at målmanden var bedre i den ene situation end i den anden.

Men det kan du jo ikke vide på forhånd, så det er fløjtende ligegyldigt. En tabt duel er en tabt duel. Om modstanderen scorer eller ej, har jo ikke noget med hverken Links eller Arne at gøre. Det afhænger jo udelukkende af, hvor godt modstanderen gør det, og evt. hvor godt medspillere længere tilbage får forsvaret situationen. Hvis Camara f.eks. vinder den tabte Arne-bold tilbage, men ikke vinder den tabte Links-bold, siger det jo intet om hverken Arne eller Links. Det taler jo ikke til Arnes fordel, at Mølgaard får stoppet et angreb, som det ikke taler imod Links, at Andersen ikke får stoppet et. Det har intet med dem at gøre. Det kunne også være, at Hansen laver en vild redning i den ene situation og ikke i den anden. Det gør ikke den ene tabte duel værre end den anden, at målmanden var bedre i den ene situation end i den anden.
Jeg må godt nok sige at jeg er meget lidt enig i din påstand, en tabt duel er da bestemt ikke bare en tabt duel. Hvis du er sidste mand og taber bolden, er det så fuldstændigt en til en det samme som at miste bolden i modstanderens straffesparksfelt, i et forsøg på at komme fri til en afslutning?

Jeg er meget overrasket over den ret vilde påstand.

Når man ser truppen til kampen i går som den blev oplyst, hhv. om formiddagen inden kampen og i appen i dag, så fremgår Callø ikke oprindeligt i truppen, imens Rösler og JJ gør.

Hvorfor var Callø ikke udtaget oprindeligt, var han ikke god nok sammenlignet med Camara og Storch, eller var han skadet? Og hvis det var fordi han var skadet, hvordan kan han så pludseligt blive klarmeldt i løbet af fredagen?

Jeg synes altså der sker nogle lidt mystiske ting lige nu i AGF, hvor spillere er skadede og så pludseligt ikke skade længere.

View attachment 7842View attachment 7841
Callø er ikke på 100% men er klar til at sidde på bænken. JJ og CR var syge og man håbede at de kunne blive klar..

View attachment 7842View attachment 7841
Han har været skadet. Skulle sikkert hviles. Så bliver JJ og CR syge, og så blev han udtaget - måske endda stadig halv skadet

Hen sad jo på bænken, så hen var vel ikke skadet? Det samme med Mølgaard, han var også udtaget i flere kampe inden i går. TK synes jeg også har været god når han har fået chancen, og han spiller både 10’er og WB i begge sider, så det kunne også have været en spiller der fik mere tid. Men måske ønsker JP ikke at have Emmery og TK på banen samtidigt, fordi det bliver for offensivt, han ønsker måske af samme grund, ikke at have Jørgensen og Anderson inde samtidigt.

Det er vanskeligt at regne bevæggrundene ud, men det var en åbenbaring i går at et hold der ikke så ud til at have meget at gøre i en Superligakamp, ender med at være voldsomt dominerende i boldbesiddelse og afslutninger på mål. At de afslutninger så desværre ikke havde samme kvalitet som Viborgs er det nogen gange vanskeligt at gøre så meget ved.
“Skadet” er måske for absolut, men hvis det er spillere der kunne klare en halv time, starter de ude, og hvis de har en time i sig kan man måske starte med en enkelt eller to af dem for ikke at have for mange tvungne udskiftninger. Carstensen var vel lidt det samme, på vej tilbage, og han kom så ind til en halvleg. Jeg synes ikke der var så meget snak om at Jørgensen havde fysiske problemer, men det er da en mulig forklaring. Det taktiske er helt sikkert også relevant, udover hensyn til den samlede erfaring skal der selvfølgelig være den rette sammensætning af typer og styrker. Jeg var også positivt overrasket over præstationen mod Viborg selvom noget af det der kunne koste også kostede, men JP har jo antageligvis sammensat det med en forventning om at det kunne lykkes med den opstilling.

Latest posts

Back