New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 601K
Transfervindue Sommer 2026
med Camara der lægger jeg mærke til at at faktisk er ret god til at fordele boldene rundt og kommer også med nogle af de dybe stikninger der skærer igennem modstanderens forsvar. Så han er lidt playmaker som jeg også synes Tingager er super dygtig til. Selvom vi har tabt et par kampe må man også sige at der er nogle spillere der har fået værdifuld spilletid.

Uenig.

Hvis man har en perfekt balanceret trup med 22 spillere kan man køre med 22 kæder. Og ellers kan man supplere med ungdomsspillere.

Det jeg mener er et setup hvor en Callø eller Camara har nogen at læne sig op af. Og spillere der kan spille på den måde holdet ønsker at spille.

Andersen - Camara - Mølgaard er ikke konkurrencedygtigt i ligaen.
Kahl - Tingager - Jensen-Abbew var konkurrencedygtige i Poznan.

Måske forblændes jeg af Camaras og Mølgaards præstationer i går, men jeg tror også at Rösler - Camara - Mølgaard vil være konkurrencedygtige i superligaen, i hvert fald mod andre end top 4-hold.

Så har du endda Callø - Storch - Andersen som en brugbar tredjekæde.

Ja, det ville pynte med 1-2 klare forstærkninger i stedet for en bredde fyldt med solide, men ordinære spillere, men bredden er netop ikke rigtigt problemet. Til gengæld ville det nok også hjælpe med kontinuitet frem for at starte med fem forskellige HCBs fem kampe i træk.

Problemet kan jo bare blive, at hen ender med at få meget lidt spilletid i AGF. Hvis vi står og mangler Tingager i en kamp, tror jeg hellere JP vil rykke Rösler ind centralt og så spille med Callø på HCB, end at lade Camara tage pladsen. Eller måske endda lade Callø afløse Tingager.

Så for mig handler det primært om at sikre, at Camara får nok spilletid til at udvikle sig. Og det tror jeg bliver svært i AGF.
Camara er også U19 spiller, og ikke med i A truppen. Så han kan også spille en masse der.

Hvis vi antager de 3 bedste spillere, rammer 34-35 kampe, så er der trods 15-16 kampe til dem lige efter, som f.eks Callø og måske Camara.

Måske forblændes jeg af Camaras og Mølgaards præstationer i går, men jeg tror også at Rösler - Camara - Mølgaard vil være konkurrencedygtige i superligaen, i hvert fald mod andre end top 4-hold.

Ja, det ville pynte med 1-2 klare forstærkninger i stedet for en bredde fyldt med solide, men ordinære spillere, men bredden er netop ikke rigtigt problemet. Til gengæld ville det nok også hjælpe med kontinuitet frem for at starte med fem forskellige HCBs fem kampe i træk.
Vi skal bare huske på, at Jakob Poulsen havde tillid til Jensen-Abbew i cirka 220 minutter hele sidste sæson.

Til sidst under Uwe var billedet det samme.

Måske han var god 20 minutter i Poznan. Men hjemme mod dem var han indblandet i mindst et mål.

Det er klart en fordel at spille samme plads, men er Callø i en bedre periode en anden. Så flytter man måske to.

Men samme pladser så meget som muligt
Jeg tror måske at man skal til at overveje om Callø egentlig er klar til at indgå i en superligatrup eller om han skal ud igen og bygge noget fysik på. Måske han er blevet overhalet indenom af Camara.

Jeg tror måske at man skal til at overveje om Callø egentlig er klar til at indgå i en superligatrup eller om han skal ud igen og bygge noget fysik på. Måske han er blevet overhalet indenom af Camara.
Det tror jeg slet ikke. Callø var tiltænkt en rolle som starter, og blev så skadet.

Men dejligt med lidt konkurrence, endelig, i forsvaret.

Camara er også U19 spiller, og ikke med i A truppen. Så han kan også spille en masse der.

Hvis vi antager de 3 bedste spillere, rammer 34-35 kampe, så er der trods 15-16 kampe til dem lige efter, som f.eks Callø og måske Camara.
Tror bare ikke han bliver matchet ordentligt i U-19 pga. sin fysik. Han skal spille senior-fodbold, så han er tvunget til at være fokuseret og ikke bare kan rydde op pga. sin fysik.

Tror bare ikke han bliver matchet ordentligt i U-19 pga. sin fysik. Han skal spille senior-fodbold, så han er tvunget til at være fokuseret og ikke bare kan rydde op pga. sin fysik.
Helt enig - i hele U19 ligaen kan der ikke være én spiller, der kan presse ham fysisk. Det eneste han kan lære af de kampe, er boldomgang. Og selv dét, er nok begrænset, når han hele tiden bare kan dreje sig 17 grader, og så skal modstanderen løbe 400 meter, for at komme rundt om ham.

I superligaen er der vel en håndfuld spillere, der måske - MÅSKE - kan presse ham fysisk. Til gengæld er der mange, der er hurtige, snu og dygtige til at presse rigtigt, så han får lært at begå sig i voksenfodbold.
Det vil koste, indtil han får det lært, men jeg tror faktisk, det kan blive det værd.

Jeg har længer argumenteret for at hvis man spiller på Superligaen skal man være i A truppen.

Der er nogle kontraktlige restriktioner, men det bør vi være ude over.

Jeg håber vi henter en spiller mere, uanset hvad. Så vi kan bringe Camara og til dels Callø i de helt rigtige kampe. Ikke nødvendigvis en som i går.

Det tror jeg slet ikke. Callø var tiltænkt en rolle som starter, og blev så skadet.

Men dejligt med lidt konkurrence, endelig, i forsvaret.
Som starter? Det lyder alligevel vildt at en mesterklub er villig til erstatte en spiller som Beijmo med en spiller der kommer fra førstedivision. Det har jeg alligevel svært ved at tro. Det virker mildest talt risky og i bedste fald dumdristigt.

Som starter? Det lyder alligevel vildt at en mesterklub er villig til erstatte en spiller som Beijmo med en spiller der kommer fra førstedivision. Det har jeg alligevel svært ved at tro. Det virker mildest talt risky og i bedste fald dumdristigt.
Måske jeg kkke var tydelig.

Han var i opstarten tiltænkt en rolle som starter. Han startede og trænede altid med Tingager og Kahl.

Derfor tror jeg han var tiltænkt en rolle som starter, indtil truppen blev forstærket - herefter en helt åben kamp.

Jeg tror ikke en skade og 200 minutter (eller hvad han har fået) til Camara ændre på det

Mølgaard spiller en anden slags bold end AGF, ham har jeg afskrevet. Men det var da fedt at se ham spille i går og han havde gode hug udefra. Men det kan da godt være han pludselig springer ud som pasningsstærk. Så kommer jeg til at revurdere.

Men min pointe er, at der må være ét usikkert kort. I Poznan var Jensen-Abbew sammen med Tingager og Kahl. Camara vil skulle spille med to sikre kort. Du ser Mølgaard som sikker, det har du måske ret i.

Jeg tager ikke kampen i går som ret meget. Viborg var ikke ret gode. Noget af det var AGFs fortjeneste, men der var ingen fysik og intet højt pres.

Måske er backkæden bare solid, men jeg er ikke overbevist.

Latest posts

Back