New posts

Kamptråd Superliga 24/25: Runde 11: Viborg - AGF, søndag d. 06.10. kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 311
  • Views Views: Views 12K
Added to Calendar: 06-10-24

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    37
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 24/25: Runde 11: Viborg - AGF, søndag d. 06.10. kl 16.00
Er det kun mig som synes der var oceaner af plads til NP idag men at vi konsekvent ikke tør spille ham i fødderne? Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke formår at bruge midten bedre når det er tydeligt at kanterne er lukket ned. Har MEM overhovedet bolden idag?
Jeg har længe sagt at vi først rykker os rigtig meget når der kommer en 6’er der kan spille fremadrettet.

Det kommer til at rykke os gevaldigt.

De næste 6 kampe skal vi møde BIF, FCN/M/K og SIF. 2 ude kampe på kunst og i Herning, samt FCK og BIF hjemme. Der spiller NP med garanti.

Men hvorfor skifter man ikke NP ud i LBK og idag da vi har momentum?
vi bliver et meget bedre hold offensivt uden han

Der er vel også rockere i Aarhus? 🫠
Ja men kun en seks-syv stykker, så de har allesammen været i Viborg for at holde i hver sin ende af de bannere - og hvem passer så klubhuset?

Plus:
- Kahl (MOM i bog - har spillet godt længe)
- Gode når vi spiller med to “rigtige benet”backs og MA centralt
- Uwe reagere tidligt på dårlig præstation og skifter 2.
- Ubesejret i 9 kampe

Kahl var god og vi kan godt, når vi kommer i noget der ligner ideal-opstilling. Eller vi bliver i det mindste bedre.

Uwe kan efter min mening ikke komme i plus. Han reparerer, i pausen, på nogle valg som han selv har lavet i startelleveren og de var ikke gode.

Han rykker dog Badjis indskiftning helt frem til minut 87 - sikke en tillid han må føle, når PM spiller de første 87 på det niveau :unsure:

Minus:
- AJ arrogance (igen)
- PM (💔)
- Koncentrationssvigt ved målet - spil nu for helvede fodbold!!!!!!!!
- JA - viser hvorfor han ikke starter mere

Jeg ved ikke om AJ er arrogance men det virker i hvert fald som om det kniber med koncentrationen. Det er sku ærgeligt - jeg havde sådan håbet han ville være stærk i denne sæson men det er ikke utænkeligt med en tur på bænken de næste kampe.

PM arbejder igen fantastisk i presspillet men så er det også det. Han vinder ikke de rigtige dueller og er for langsom, når vi spiller hurtigt frem. Modstanderne er ikke bange for at tage duellerne med ham og vi kan heller ikke rigtig sparke langt på ham som nødløsning (når de nu var gode til at presse). Han skal nu ikke have skylden, det er hele holdet som er faldet.
Koncentration, fokus eller hvad vi nu skal kalde det gælder hele vejen rundt. Det virker ikke helt som om vi er der og holder fokus på det vi skal. Viborg er også gode, til at få os til at fokusere på alt muligt andet. Hold op jeg savner Dalsgaard, til at hjælpe med den slags.

Jeg ved ikke om AJ er arrogance men det virker i hvert fald som om det kniber med koncentrationen. Det er sku ærgeligt - jeg havde sådan håbet han ville være stærk i denne sæson men det er ikke utænkeligt med en tur på bænken de næste kampe.
Jeg kan sgu egentligt meget godt li AJ, han virker sympatisk, og viser også stor kvalitet i glimt, men han mangler i helt udtalt grad noget Motherfucker i sit spil. Han er blevet skolet på den der pusse nusse bane i den der pusse nusse klub i Farum, og det skal vi have ud af ham, og så skal han have groet sig et par, så skal det nok blive godt med ham.

Kahl var god og vi kan godt, når vi kommer i noget der ligner ideal-opstilling. Eller vi bliver i det mindste bedre.

Uwe kan efter min mening ikke komme i plus. Han reparerer, i pausen, på nogle valg som han selv har lavet i startelleveren og de var ikke gode.

Han rykker dog Badjis indskiftning helt frem til minut 87 - sikke en tillid han må føle, når PM spiller de første 87 på det niveau :unsure:

PM arbejder igen fantastisk i presspillet men så er det også det. Han vinder ikke de rigtige dueller og er for langsom, når vi spiller hurtigt frem. Modstanderne er ikke bange for at tage duellerne med ham og vi kan heller ikke rigtig sparke langt på ham som nødløsning (når de nu var gode til at presse). Han skal nu ikke have skylden, det er hele holdet som er faldet.
Koncentration, fokus eller hvad vi nu skal kalde det gælder hele vejen rundt. Det virker ikke helt som om vi er der og holder fokus på det vi skal. Viborg er også gode, til at få os til at fokusere på alt muligt andet. Hold op jeg savner Dalsgaard, til at hjælpe med den slags.
Uwe skal have plus for at skifte - i de andre kampe har han jo slet ikke skiftet. Men ja - han retter op på en fejl fra egen side.

Men jeg må sige at det vælter hellere ikke med alternativer på VWB, og Jacob Andersen viser jo at han endnu ikke er klar til at gøre en forskel som starter.

I min verden er det arrogance fra AJ. Og jeg synes ikke at det er første gang.
Hvis han havde ladet Grønning løbe forbi ham og han havde sovet, ja så havde det været koncentrationen. Men at han følger ham men ikke dækker færdigt synes jeg sgu er arrogant. :)

Ja, han har jo karantæne ;)

Sådan en fejl som han laver i dag, dem ser man altså også i Premier League, Bundesligaen, La Liga og andre ligaer.

Alle spillere laver fejl, unge spillere er mere udsatte for at lave fejl grundet manglende erfaring - og Grønning er jo også en erfaren herre.

Når det så er sagt, så handler det selvfølgelig om at minimere fejlene og der har JJA lige lidt at arbejde med. Det kan også sagtens sætte sig mentalt. Balancen mellem at straffe ham for fejlene og hjælpe ham videre er vigtig at finde for trænerstaben, så han ikke bliver presset psykisk i forhold til at skulle performe markant bedre næste gang han får chancen.

Uwe skal have plus for at skifte - i de andre kampe har han jo slet ikke skiftet. Men ja - han retter op på en fejl fra egen side.

Men jeg må sige at det vælter hellere ikke med alternativer på VWB, og Jacob Andersen viser jo at han endnu ikke er klar til at gøre en forskel som starter.

Vi var også åbenlyst ringere i dag (efter min mening) og det var tydeligt pga. endnu en gang rokeren rundt af centrale spillere. Nu var det ikke bare en men to der skulle rokeres rundt. Nøjagtig den samme øvelse som vi prøvede i store dele af sidste sæson. Så dårlig havde AJ heller ikke været i de seneste kampe (selvom han skal have skældud over straffet i dag).

Ja, han har jo karantæne ;)

Sådan en fejl som han laver i dag, dem ser man altså også i Premier League, Bundesligaen, La Liga og andre ligaer.

Alle spillere laver fejl, unge spillere er mere udsatte for at lave fejl grundet manglende erfaring - og Grønning er jo også en erfaren herre.

Når det så er sagt, så handler det selvfølgelig om at minimere fejlene og der har JJA lige lidt at arbejde med. Det kan også sagtens sætte sig mentalt. Balancen mellem at straffe ham for fejlene og hjælpe ham videre er vigtig at finde for trænerstaben, så han ikke bliver presset psykisk i forhold til at skulle performe markant bedre næste gang han får chancen.
Tænkte den var lidt underforstået ;)

Fejl sker og vi skal alle videre. Desværre syntes jeg bare han har lavet flere af dem.

Men han er stadig ung og mangler kampe "under bæltet". Forhåbentlig kan Uwe håndtere det bedst muligt, så han kommer stærkt igen. Jeg tror dog det kan blive svært, Uwe er ikke kendt for at skifte meget men stoler oftest fuldt og fast på sine 11 startere - forhåbentlig har SIB sammensat en så stærk trup, at der fremover bliver skiftet noget mere ud. Vi skal også holde spillerne fra plads 12-20 sultne og fastholde troen på de kan få spilletid.

Jeg har længe sagt at vi først rykker os rigtig meget når der kommer en 6’er der kan spille fremadrettet.

Det kommer til at rykke os gevaldigt.

De næste 6 kampe skal vi møde BIF, FCN/M/K og SIF. 2 ude kampe på kunst og i Herning, samt FCK og BIF hjemme. Der spiller NP med garanti.

Men hvorfor skifter man ikke NP ud i LBK og idag da vi har momentum?
vi bliver et meget bedre hold offensivt uden han
Kunne det evt være vores nye nordmand?

Synes det er for letkøbt. En mand burde altså ikke kunne smadre vores system på den måde og få os til at ligne et midterhold. Feks spiller links jo ikke en brandkamp idag men højresiden bliver meget bedre efter Andersson rykker ind ad. Hvis man skal kigge på Arnstads forcer ser det ikke ud til at være at drive bolden frem med fart.

.

Nej, Viborg er ufarlige, men scorer på deres eneste chance i første halvleg og graver sig ned indtil udvisningen.

Jeg synes, at det havde været tyveri, hvis Viborg var løbet med sejren, men omvendt var det vores pligt at skabe kampen og det gik for trægt.
Altså det er svært at vinde de grimme kampe i suppen. Lad os satse på at de lærer noget af det, for det kan godt blive normalen at de mindre hold gør det grimt når de møder AGF.

De sidste kampe illustrerer vel meget godt vores plads i det lokale fodboldhiraki.

Vi får point i kampe hvor vi ikke spillen særlogt godt, sådan subtophold agrigt.

På lidt længere sigt kan vi måske vinde et par af de uafgjorte kampe sådan rigtig toptophold agtigt.

Vi skal blive bedre til at kontrolere kampe, hvor modestanderne taktisk forsørge at lukke os ned, det er et topholds lod og det er jo der vi skal hen.

Det ser lidt gråt ud lige nu, men de næste kampe kan godt blive interesante fordi modestanderne formentlig vil være mere offensive.

Det er åbenbart mere usikkert med man håbede.

JJA blev bænket. Det må være konsekvens af opspillet mod Randers. Desværre har Uwe ikke så man alternativer til rådighed, så Beijmo bliver valgt.

Andersen havde fortjent chancen fra start, men den skal vist fortjenes fra 0 igen næste gang.

AGF forsøger at dominere kampene og skabe chancerne. Det kræver mere end en defensiv tilgang. Derfor er det også sværere for nye at komme ind. Uwe har brug for alternativer på de centrale positioner og der mangler lidt endnu.

Der er flere trænere i AGF der er fejlet - ret markant - i forsøget på at skabe en dominerende spillestil. Peter Sørensen og David Nielsen er to klare eksempler. I det perspektiv er det opløftende at AGF kan bevare strukturel integritet på holdet og være kontrollerende.

Latest posts

Back