New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 61K
Transfervindue Sommer 2026
Beijmo betyder vanvittigt meget for vores hold i denne sæson.
Han har et virkeligt højt bundniveau.
Han spiller næsten fejlfrit efter danske forhold.
Han er mentalt enormt stærk.
Han holder hovedet koldt når der er pres på.
Han coacher de andre spillere, når der er længere spilstop.

Jeg vil gå virkeligt langt for at beholde ham i Århus de næste 3-4 år. Jeg forudser et markant dyk i defensiven hvis han smutter.

Ja han bliver tæt på umulig at erstatte. Udover spillet, så også den status han har i truppen. Det er nu ham som snakker med pressen, og taler med fans efter hvem kamp, særligt de sidste 2 kampe.

Han er en kæmpe stjerne for os. Skriver han med 3 år mere ender han som en af de helt store i klubben.

Men jeg er også bare et menneske, og jeg forstår godt hvis han vil ud og tjene 20 mio de næste 3 år er andet sted.

Ja han bliver tæt på umulig at erstatte. Udover spillet, så også den status han har i truppen. Det er nu ham som snakker med pressen, og taler med fans efter hvem kamp, særligt de sidste 2 kampe.

Han er en kæmpe stjerne for os. Skriver han med 3 år mere ender han som en af de helt store i klubben.

Men jeg er også bare et menneske, og jeg forstår godt hvis han vil ud og tjene 20 mio de næste 3 år er andet sted.
Men vi kan jo også anskue det som en transfer, og give ham en større sign-on

Jeg ser det ikke rigtig. Bevares, han er fin men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han sagtens kan erstattes, og så synes jeg ikke han har en speciel flødefod. Jeg synes for det meste han spiller de sikre afleveringer, og det er bestemt også som regel det rigtige, men jeg ved nu ikke om jeg vil kalde ham en flødefod. En spiller som Dalsgaard synes jeg har samme niveau. Det vil være super ærgerligt at miste Kahl på en fri transfer, da han selvfølgelig har en værdi, men han er omvendt heller ikke en spiller jeg ville forvente mere end 2 mio. euro for. Ikke at forklejne 2 mio. euro, men niveaumæssigt tror jeg ikke han hverken bliver svær eller dyr at erstatte.
Kahls dybe afleveringer er virkelig skarpe og præcise - han laver 3-5 dybt til Links (når det er ham) som bare bliver lagt ned bag forsvarskæden med stor sikkerhed og præcision.
Hans små træk forbi første pres er i øvrigt også blevet meget mere sikre OG han spiller den ofte fremad (især i forhold til, hvad han gjorde sidste sæson)
Dertil kommer, at jeg har hørt mig selv sige "godt Kahl!" flere gange hver kamp, fordi han simpelthen vinder så mange bolde fra modstanderen, enten ved at stå rigtigt eller ved simpelthen at vinde sine dueller.
SÅ mange venstrebenede forsvarsspillere er der heller ikke, og den ro han er begyndt at udvise, kombineret med at han er venstrebenet, gør at han i min bog faktisk er ret svær at erstatte. At han ikke ville indbringe den store salgssum bestrider jeg ikke. Det er hans værdi for AGF i præcis den måde at spille på, som vi praktiserer i denne sæson, jeg advokerer for.
Spillemæssigt ja. Som leder nej. Ikke tilfældigt han er vice-anfører og hvis både ham og PM forsvinder til sommer vil det efterlade et stort vakuum rent ledelsesmæssigt. Det kan der selvfølgelig være andre der vokser ind i (og Tingager og NP er jo også stadig i truppen), men jeg tror da det er noget der ville kunne mærkes.
Ubetinget enig. Det kunne jeg godt have gjort mere klart; Beijmo har langt større tilstedeværelse og er viceanfører af en årsag. Vi kommer til at mangle personligheder, hvis både Paddy og Beijmo forsvinder. Dalsgaard smutter jo nok også... så er den på JH, NP og Tingair at holde den gode kultur.

Men I taler jo alle sammen lige præcis netop ind i dét jeg mener; hvor vigtig en spiller er Tingager, eller kan vi tillade ham at være, hvis hans retur fra et fire måneders skadesforløb de facto gør ham uanvendelig de næste fire måneder?

"Han er gammel - han er 2 meter lang - han har sværere vilkår for at vende tilbage fra skader". Jaja, han er rusten, men rust bliver jo ikke banket af ved 5 minutter her og der. Han var retur i anden halvdel af februar og misser i princippet hele forårssæsonen, fordi han bliver doseret så konservativt, som han bliver.

Forstå mig ret, jeg værdsætter Tingager UTROLIGT meget, men det virker da ikke som en kurv, vi kan tillade os at lægge en majoritet af vores æg i, hvis vi snakker en spillers vigtighed, gør det?

Men I taler jo alle sammen lige præcis netop ind i dét jeg mener; hvor vigtig en spiller er Tingager, eller kan vi tillade ham at være, hvis hans retur fra et fire måneders skadesforløb de facto gør ham uanvendelig de næste fire måneder?

"Han er gammel - han er 2 meter lang - han har sværere vilkår for at vende tilbage fra skader". Jaja, han er rusten, men rust bliver jo ikke banket af ved 5 minutter her og der. Han var retur i anden halvdel af februar og misser i princippet hele forårssæsonen, fordi han bliver doseret så konservativt, som han bliver.

Forstå mig ret, jeg værdsætter Tingager UTROLIGT meget, men det virker da ikke som en kurv, vi kan tillade os at lægge en majoritet af vores æg i, hvis vi snakker en spillers vigtighed, gør det?
Der er altså en del timing i det, se hvordan Franculino ser ud pt. Vi spillede stadig i pokalen og gik efter det. Var man benhårdt gået efter mesterskabet kun, så kunne man have givet ham 90 minutter i returkampen. Porgrammet er bare apkket i den her periode, og svært at komme tilbage - for alle.

Hvis ikke Dalsgaard havde været så solid det her forår, så var Tingager også for længst kommet tilbage. Der har bare ikke rigtig været en grund til at skifte, da Dalsgaard jo har leveret på et højt niveau. Og eftersom vi kun kun kan have én af de to på banen af gangen, så er det svært at smide Tingager ind. Men jeg er 100% sikker på, at Tingager starter næste sæson fra kamp 1.

Er der ikke lige nogen der kan hjælpe mig med vægtningen af, hvor vigtig Tingager helt reelt er?

Han var arguably ligaens bedste midterforsvar i efteråret - nu har han ifølge sig selv været fit det meste af slutspillet, men er endt som joker og ikke meget andet. Jeg vil som automatreaktion også kalde ham for en af de vigtigste, men jeg forstår ikke for alvor, at vores træner stadig kun vil bruge ham som en anden Ole Budtz, og det er jo ikke fordi, vi render rundt og er decideret usårlige i hans fravær heller.

Og når vi heller ikke vender tilbage til den betondefensiv, vi havde i efteråret - med Beijmo som kæmpe offensiv faktor på højre wb og Links på den anden - så kan vi jo i ét perspektiv også vælge konstatere, at Andersen må have overhalet Tingager, siden han får startpladser for tiden og Tingager kun sporadiske indhop 🤷🏻‍♂️
Han er allerhelvedes vigtig - man skal i gang igen.
Kan du huske, hvor sløj Felix var for et år siden?

For det første synes jeg, at det er to forskellige cases - Franculino ligner pis, når han bevæger sig, og skulle imo slet ikke være klarmeldt så tidligt. Jeg ser deres brug af ham som desperation langt mere end fornuft. Han er jo stadig bundet ind i gips og har en topfart på 14. Han er jo ikke klar??

Og det er jo ikke fordi, jeg ikke forstår, hvad du skriver i dit argument om timing og tætpakkede programmer, men ikke desto mindre synes jeg jo egentlig det er lidt selvmodsigende, for det gør det til et endnu mere nødvendigt onde at få ham i omdrejninger igen, når vi ikke har bredere trup end vi har. Synes jeg.

Det er glimrende at have forskellige syn på tingene, men min forundring består stadig. Jeg synes han er blevet marginaliseret mere end han burde, og dét får mig til at stille spørgsmålstegn ved hans reelle holdbarhed.
I skal jo for pokker læse, at jeg kun ønsker ham endnu hurtigere tilbage, fordi jeg mener, hvad end usikkerheder det havde kostet os, havde paid off til den afgørende fase af slutspillet. Vi har brug for ham i kampform, for i kampform er han helt utrolig vigtig, ja.
Når han ikke bliver brugt mere, så bekymrer det mig for hans fremtidige driftssikkerhed. Det gør det.

Sikke en hvepserede jeg fik stukket hånden ind i 😄

@Nizzleroy jeg er 100% enig i din første bemærkning, og Dalsgaard har stille og roligt bevæget sig ind som min personlige Årets Spiller, fordi han har været så utroligt solid, mens andre har toppet og er blegnet lidt igen. Han har været mere, end vi kunne forvente os af ham.
Hvis vi synes, det her slutspil har været lidt undervældende, så tror jeg, vi havde været på røven uden Dalsgaard.

Men, og det er et stort men, vi havde jo lige præcis ligaens iøjnefaldende bedste defensiv i efteråret, da bagkæden hed Kahl, Tingager, Dalsgaard, så jeg forstår ikke dit forslag om, at "eftersom vi kun kun kan have én af de to på banen af gangen, så er det svært at smide Tingager ind".? De to spillede netop sammen, da vi var bedst.
Og samtidig gjorde det Beijmo til en spiller, som gjorde livet frygteligt svært for samtlige modstandere fra sin HWB.
Nu kører vi et eller andet show med Links på højre og Andersen/Emmery på venstre, hvori der ligger en eller anden mængde kompromiser, og selvom de isoleret set løser deres opgaver godt det meste af tiden, så får vi ikke de samme opspilsmuligheder, som i efteråret, hvor vi gjorde ondt på alle.

Jeg synes vi er løbet ind i så mange kompromiser, at vi nogle gange spiller os selv dårligere, end vi behøver at være, og det starter bagfra, hvor jeg savner en større villighed, til at "samle gutterne igen". Deraf mit spørgsmål ved Tingagers fremtidige vigtighed/pålidelighed. Men hvad fanden ved jeg - jeg er bare sofatræner.

Men han er 33 år, og har været ramt af en ret alvorlig skade der holdte ham ude i 5 måneder. Det er måske også nu, hvor vi skal veksle udgifterne til f.eks. Dalsgaard til en arvtager til Tingager.
Helt sikkert. Selvom Dalsgaard har været god her i foråret, så er tiden inde til at vi siger tak for denne gang, I de hårde kampe har det jo også været tvivlsomt om han kan spille alle 95 minutter. Det skal en forsvarsspiller altså kunne. Han har været vigtig i de her to år, men nu må lønnen gå til en mere fremtidssikret løsning. Med NP, Tingager og JH i truppen behøver vi ikke flere af de her meget rutinerede hoveder.

Arnstad sælges er jeg overbevist om. Vi skal hele tiden bevise, vi kan sælge og han er vores største salgsobjekt men også fordi hans salg skal finansiere indkøbene til sommer.
Jeg er med på egenkapitalen men jeg holder fast i, at så længe AGF ikke kender huslejen kommer vi ikke til at se ledelsen tage af ejerkapitalen til spillerindkøb. Vejlby har været et umanerlig dyrt bekendtskab meget dyrere end forventet og den nuværende bestyrelse og ejerskab har hele tiden været af den holdning, der ikke skal overforbruges med andre ord, underskud pga. øget sportslig budget ser man helst ikke.
Derfor spillersalg til sommer og derfor sælges Arnstad og givetvis Bech, når truppen ikke vrimler med potentielle store salg 2026.

Men, og det er et stort men, vi havde jo lige præcis ligaens iøjnefaldende bedste defensiv i efteråret, da bagkæden hed Kahl, Tingager, Dalsgaard, så jeg forstår ikke dit forslag om, at "eftersom vi kun kun kan have én af de to på banen af gangen, så er det svært at smide Tingager ind".? De to spillede netop sammen, da vi var bedst.
Og samtidig gjorde det Beijmo til en spiller, som gjorde livet frygteligt svært for samtlige modstandere fra sin HWB.
Nu kører vi et eller andet show med Links på højre og Andersen/Emmery på venstre, hvori der ligger en eller anden mængde kompromiser, og selvom de isoleret set løser deres opgaver godt det meste af tiden, så får vi ikke de samme opspilsmuligheder, som i efteråret, hvor vi gjorde ondt på alle.
Mesterskabsspillet er bare en helt anden ting end grundspillet før jul. For det første kan vi ikke rigtig droppe Beijmo på sin plads som højre stopper. Dertil er han simpelthen for god, og vi kommer til at mangle hans fart frem og tilbage mod de bedste hold. Dertil bliver det simpelthen for langsomt med Tingager og Dalsgaard her i mesterskabsspillet. Særligt hvis Tingager vel og mærket også skal spilles varm. Jeg tror tiden er løbet fra, at vi kan stille med begge to fra start. Et halvt år gør meget i deres alder og særligt Dalsgaards. Det trækker langt større veksler at spille som Beijmo end at være krumtappen inde centralt. Jeg tror simpelthen bare at vi ville blive løbet over ende.

Men han er 33 år, og har været ramt af en ret alvorlig skade der holdte ham ude i 5 måneder. Det er måske også nu, hvor vi skal veksle udgifterne til f.eks. Dalsgaard til en arvtager til Tingager.
Helt sikkert. Selvom Dalsgaard har været god her i foråret, så er tiden inde til at vi siger tak for denne gang, I de hårde kampe har det jo også været tvivlsomt om han kan spille alle 95 minutter. Det skal en forsvarsspiller altså kunne. Han har været vigtig i de her to år, men nu må lønnen gå til en mere fremtidssikret løsning. Med NP, Tingager og JH i truppen behøver vi ikke flere af de her meget rutinerede hoveder.

Jeg er egentlig enig i jeres rationale. Men hvis planen er, at vi om en sæson eller to skal tilbage til en firebackkæde, kan jeg også godt se fornuften i at erstatte Kahl og Beijmo med mere regulære centrale forsvarsspillere (ala TK og lange Yann) og forlænge med Dalsgaard et år. Så kan man have stabilitet på den centrale stopperposition i denne sæson, lave skiftet fra starten af næste sæson og så have en besætning til et tomandsforsvar, der hedder Ny, Ny, Tingager, Callø, Camara.

Arnstad sælges er jeg overbevist om. Vi skal hele tiden bevise, vi kan sælge og han er vores største salgsobjekt men også fordi hans salg skal finansiere indkøbene til sommer.
Jeg er med på egenkapitalen men jeg holder fast i, at så længe AGF ikke kender huslejen kommer vi ikke til at se ledelsen tage af ejerkapitalen til spillerindkøb. Vejlby har været et umanerlig dyrt bekendtskab meget dyrere end forventet og den nuværende bestyrelse og ejerskab har hele tiden været af den holdning, der ikke skal overforbruges med andre ord, underskud pga. øget sportslig budget ser man helst ikke.
Derfor spillersalg til sommer og derfor sælges Arnstad og givetvis Bech, når truppen ikke vrimler med potentielle store salg 2026.
Jeg håber ikke du får ret, og jeg håber man er klar på at tage lidt forskud på de fantasillioner et nyt stadion efterhånden kommer til at generere. Det vil være et rigtig dårligt tidspunkt at fortsætte den meget konservative stil, når man lige er blevet mestre/2'er og skal i europa. Ikke at vi skal satse butikken, men man kan nu godt tage lidt forskud på de forventede indtægter. At åbne det nye stadion i nedrykningsspillet eller i en kedelig midterposition vil være en fuser. Og mon ikke man har en nogenlunde idé om stadionlejen. Jeg tvivler på, at de bare går og venter på et kæmpe økonomisk chok. Det bliver næppe mere end man har regnet med.

Mesterskabsspillet er bare en helt anden ting end grundspillet før jul. For det første kan vi ikke rigtig droppe Beijmo på sin plads som højre stopper. Dertil er han simpelthen for god, og vi kommer til at mangle hans fart frem og tilbage mod de bedste hold. Dertil bliver det simpelthen for langsomt med Tingager og Dalsgaard her i mesterskabsspillet. Særligt hvis Tingager vel og mærket også skal spilles varm. Jeg tror tiden er løbet fra, at vi kan stille med begge to fra start. Et halvt år gør meget i deres alder og særligt Dalsgaards. Det trækker langt større veksler at spille som Beijmo end at være krumtappen inde centralt. Jeg tror simpelthen bare at vi ville blive løbet over ende.
Jamen jeg er jo egentlig ikke uenig i det du skriver - det kommer muligvis med andre styrker og svagheder end hvad vi laver lige nu, men Dalsgaard er altså ikke langsom, og han er forudseende som få.
Vi kan også vende den om og pege på, at vi har et snit på ét point per kamp her i Mesterskabsspillet, så måske er det vi render og laver lige nu heller ikke så fantastisk.. 🤷🏻‍♂️

Latest posts

Back