New posts

Kamptråd Superliga 24/25: Runde 11: Viborg - AGF, søndag d. 06.10. kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 311
  • Views Views: Views 12K
Added to Calendar: 06-10-24

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    37
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 24/25: Runde 11: Viborg - AGF, søndag d. 06.10. kl 16.00
Jeg er for så vidt enig. Det er bare en god skik, at dommeren venter med at give gule kort indtil han har givet nogle spillere en henstilling, så de fornemmer hvor linjen går. De vil heller ikke have ry for at komme i fokus og slet ikke tidligt i kampen. Sådan oplever jeg dommernes ageren i praksis.

Jamen da ikke ved albuer pg hænder i ansigtet. Mig bekendt er fodboldloven ret klar på det punkt. Det SKAL give gult.

• Like
Reactions: JB
Så kan man sige, at det er Renatas stil at svinge med armene, og at han ikke kan lave op på det. Jeg mener, det ville være rimeligt at give ham det røde kort 2. gang, han slår en modspiller i græsset. I sin karantænepause kan han så øve sig i at spille uden at slå modspillere i græsset eller overveje en anden sportsgren. Jeg kommer ikke til at savne ham i Superligaen.

Usnset om det er hans stil ikke at have kontrol over arme og ben, så skal det stadig give kort. Hvis det er hans stil, så er han jo bare ikke egnet til at være fodboldspiller.

• Like
Reactions: JB
Problemet med stemblingen er jo at Redder ikke ser den, grundet vinklen.. Men VAR skal jo redde den. Det er imo 100% en fejl VAR dom. og den vil jeg faktisk ikke laste Redder.
Men han taber kampen med de de albuer i hovedet og tabte generelt grebet om kampen med sin snakken og ikke bare svinge det gule kort.

Jeg syntes Redder er en af de bedre dommere generelt, og ærgeligt at få den her kamp i hukommelsen. For jeg tænker også at grunden til at han ikke vil snakke med medierne, måske er fordi han er irreteret over ikke at få mulighed for at rette fejlen ved målet.

Problemet med stemblingen er jo at Redder ikke ser den, grundet vinklen.. Men VAR skal jo redde den. Det er imo 100% en fejl VAR dom. og den vil jeg faktisk ikke laste Redder.
Men han taber kampen med de de albuer i hovedet og tabte generelt grebet om kampen med sin snakken og ikke bare svinge det gule kort.

Jeg syntes Redder er en af de bedre dommere generelt, og ærgeligt at få den her kamp i hukommelsen. For jeg tænker også at grunden til at han ikke vil snakke med medierne, måske er fordi han er irreteret over ikke at få mulighed for at rette fejlen ved målet.

Hvorfor er det vi konkluderer at Redder ikke ser den - han har rimeligt frit udsyn men dog fra siden af Renato Junior. Han ser samtidig meget koncentreret ud. Endda nede i position, så han virkelig kan følge med.

1728457282948.webp

Hvis det hele skal være plausibelt og ikke forklejne VAR fuldstændigt, er vi så ikke mere ude i at Redder meddeler han har sat den og det ikke er nok til et frispark? Her burde VAR så alligevel kalde ham ud til et ekstra gennemsyn.

Hvorfor er det vi konkluderer at Redder ikke ser den - han har rimeligt frit udsyn men dog fra siden af Renato Junior. Han ser samtidig meget koncentreret ud. Endda nede i position, så han virkelig kan følge med.

View attachment 3905

Hvis det hele skal være plausibelt og ikke forklejne VAR fuldstændigt, er vi så ikke mere ude i at Redder meddeler han har sat den og det ikke er nok til et frispark? Her burde VAR så alligevel kalde ham ud til et ekstra gennemsyn.

Men viser den vinkel ikke også at stemplingen er på den anden side af Renato, og at Renato i hvert fald delvist står i vejen for at Redder kan se stemplingen?
Glæder mig i hvert fald til at hører den i VAR-Rummet

Jeg er for så vidt enig. Det er bare en god skik, at dommeren venter med at give gule kort indtil han har givet nogle spillere en henstilling, så de fornemmer hvor linjen går. De vil heller ikke have ry for at komme i fokus og slet ikke tidligt i kampen. Sådan oplever jeg dommernes ageren i praksis.
Det ændre så desværre ikke på at et slag til hovedet skal give frispark og kort uanset hvor længe der er spillet. Havde Redder levet op til sit ansvar havde han givet et gult kort for højre hånd og et gult kort for venstre hånd.

Det ændre så desværre ikke på at et slag til hovedet skal give frispark og kort uanset hvor længe der er spillet. Havde Redder levet op til sit ansvar havde han givet et gult kort for højre hånd og et gult kort for venstre hånd.
Det ahvde nok lige været at stramme den i og med det jo nærmest er i samme bevægelse. Men jeg kan godt lide, hvis dommerne arbejder med lidt fornemmelse for kampen, mere end at følge regelbogen slavisk. Så vil mene en kraftig henstilling er det korrekte i den situation og så et gult kort næste gang det skete. Hvilket stadig ville ende med 3-4 gule kort i løbet af kampen:)

For mig er det dog klart frisparket ved målet der er det værste. Den skal VAR simpelthen fange, hvis det skal give mening at bruge ressourcer på.

Har der været et eneste afsnit af VAR rummet, hvor Mikael J gør andet end at forklare, hvorfor dommene er korrekte?
Ja, jeg husker i hvert fald AGF vs. FCM og straffespark til Cho vs. Madsen. Her siger Johansen at det er et "soft penalty" og dem skal dommerne ikke dømme - endvidere siger han, at dette er et eksempl på, at VAR skulle have kaldt dommeren til skærmen for at kunne lave en ny vurdering.

Har der været et eneste afsnit af VAR rummet, hvor Mikael J gør andet end at forklare, hvorfor dommene er korrekte?
Har du set dem? Tror der er flere hvor der blank bliver kaldt fejl end afsnit hvor de bare er glade. Jeg kan på stående fod huske to manglende straffe (ét til os, ét til FCN) bare i denne sæson hvor han kalder ren fejl.

Cho vs MEM sidste sæson var også fejl.

Du ser ikke programmet? Bare i den her sæson, har MJ sagt, fejl at dommer ikke fløjter straffe til Bech mod FCM og også fejl at VAR ikke kalder ham ud.
MJ har meldt fejl at FCN ikke fik straffe til Ankersen for trøjeriv, som VAR ikke kalder ud.
Så er der Claesson straffe, som ikke er en VAR fejl, men et dommerskøn (Referees call hvis man også ser den engelske pedant til programmet) på banen, som trækkede i begge retninger (hvor udfaldet fremover at der ikke skulle have været dømt straffe, men ikke forkert at dømme det).

Du ser ikke programmet? Bare i den her sæson, har MJ sagt, fejl at dommer ikke fløjter straffe til Bech mod FCM og også fejl at VAR ikke kalder ham ud.
MJ har meldt fejl at FCN ikke fik straffe til Ankersen for trøjeriv, som VAR ikke kalder ud.
Så er der Claesson straffe, som ikke er en VAR fejl, men et dommerskøn (Referees call hvis man også ser den engelske pedant til programmet) på banen, som trækkede i begge retninger (hvor udfaldet fremover at der ikke skulle have været dømt straffe, men ikke forkert at dømme det).

Så kun de første par afsnit, og kunne lide det - men synes også, at det ofte endte med en forsvar af dommen.
Godt at det virkeligt er anderledes, så vil jeg helt sikkert samle op på dem.

Latest posts

Back