Transfervindue Sommer 2026
Martin Hansen
Experienced member
Du har en pointe, men hvis CV svarede igen med, at strategien er med til a) at øge sandsynligheden for at hente indtægter i Europa, b) øge sandsynligheden for at egne udviklingsspillere får succes med overgangen til Superligaen og derfra generere højere salgsindtægter, så ville det være svært pt at modbevise ham med empiri.
Men hvis europæiske penge skal konkurrere med salg, skal vi kvalificere os til mindst EL nærmest hver eneste sæson. Indtil vi har bevist, vi kan spille i Europa og dernæst kan håndtere 2 turneringer, så synes jeg, det er en for stor gambling.
Dernæst skal vi også bevise, vi kan få vores egne talenter frem.
Summa summarum. Der er godt nok meget, der skal bevises de kommende år, startende med Poznan kampen og det uden måske at vil træde på den transfermæssige speeder.
Men for at se om CV er så nærrig, som især BIF mener, han var hos dem eller om han har modet til seriøse investeringer som kan bidrage sportslig og økonomisk.
Jeg kan godt forstå, hvis der efterspørges talentfulde spillere i alderen 20-22 og med fx 30-50 ligakampe bag sig. Det er bare præcist det samme, alle andre også leder efter, og måske vil CV have en pointe i, at den gruppe simpelthen er for dyr.
Som nævnt i indlægget til dig så er strategien med primært Skandinaviske spillere præcis en strategi som også FCK og BIF nu forfølger og derudover er det skandinaviske marked i forvejen populært i Europa.
Med mindre CV er enorm dygtig til at opdage spillere før de fleste andre, kommer vi imo ikke udenom at hente andre steder fra.
Mit ønske til det resterende vindue. Få solgt mindst en af Bech eller Arnstad og brug en god portion penge på en 9er. Så må andre evt. afgange afgøre om der skal investeres stort udover det.