New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 361K
Transfervindue Sommer 2026
Du har en pointe, men hvis CV svarede igen med, at strategien er med til a) at øge sandsynligheden for at hente indtægter i Europa, b) øge sandsynligheden for at egne udviklingsspillere får succes med overgangen til Superligaen og derfra generere højere salgsindtægter, så ville det være svært pt at modbevise ham med empiri.

Men hvis europæiske penge skal konkurrere med salg, skal vi kvalificere os til mindst EL nærmest hver eneste sæson. Indtil vi har bevist, vi kan spille i Europa og dernæst kan håndtere 2 turneringer, så synes jeg, det er en for stor gambling.

Dernæst skal vi også bevise, vi kan få vores egne talenter frem.

Summa summarum. Der er godt nok meget, der skal bevises de kommende år, startende med Poznan kampen og det uden måske at vil træde på den transfermæssige speeder.

Men for at se om CV er så nærrig, som især BIF mener, han var hos dem eller om han har modet til seriøse investeringer som kan bidrage sportslig og økonomisk.

Jeg kan godt forstå, hvis der efterspørges talentfulde spillere i alderen 20-22 og med fx 30-50 ligakampe bag sig. Det er bare præcist det samme, alle andre også leder efter, og måske vil CV have en pointe i, at den gruppe simpelthen er for dyr.

Som nævnt i indlægget til dig så er strategien med primært Skandinaviske spillere præcis en strategi som også FCK og BIF nu forfølger og derudover er det skandinaviske marked i forvejen populært i Europa.
Med mindre CV er enorm dygtig til at opdage spillere før de fleste andre, kommer vi imo ikke udenom at hente andre steder fra.

Mit ønske til det resterende vindue. Få solgt mindst en af Bech eller Arnstad og brug en god portion penge på en 9er. Så må andre evt. afgange afgøre om der skal investeres stort udover det.

Du har en pointe, men hvis CV svarede igen med, at strategien er med til a) at øge sandsynligheden for at hente indtægter i Europa, b) øge sandsynligheden for at egne udviklingsspillere får succes med overgangen til Superligaen og derfra generere højere salgsindtægter, så ville det være svært pt at modbevise ham med empiri.

Jeg kan godt forstå, hvis der efterspørges talentfulde spillere i alderen 20-22 og med fx 30-50 ligakampe bag sig. Det er bare præcist det samme, alle andre også leder efter, og måske vil CV have en pointe i, at den gruppe simpelthen er for dyr. I stedet skal der enten prioriteres spillere, der er endnu yngre, eller et par år ældre så toppen er prisen er taget af. Den primære kilde til salg skal så komme fra spillerne af egen avl (fx Emmery) eller som netop er hentet ind til ungdomsafdelingen (fx Bogere, Kristjansson). Hvis man er gode nok til at udvikle dem, ja, så kan strategien også godt give mening for mig.
Andre har selvfølgelig opdaget fordelen ved den slags spillere omkring U21-alderen eller måske en anelse ældre, der hurtigt kan give noget sportsligt og stadig sælges for pæne beløn, men det er lykkedes for os at hente den slags før og det er nok også stadig noget man kigger efter. Man vil selvfølgelig gerne gentage et eksempel som fx Arnstad. De helt store penge kræver dog endnu yngre spillere, så vi skal også begynde at få flere af dem ind på holdet, det er klart en del af strategien. Badji var også et forsøg med sådan en spiller først i 20’erne, så det er spændende om vi prøver sådan en angriber igen fordi Bech kan være et mere sikkert kort om nødvendigt, måske bare indtil den nye spiller er spillet ind, eller om det skal være et mere sikkert kort. CV’s pointe om at vi ikke bare kan erstatte PM og at vi kom langt med mål flere andre spillere, kunne nok godt tolkes som om vi skal tage en chance. En sikker målscorer er selvsagt også meget dyr, især hvis det ikke er en ældre spiller.

Nu har vi hentet "de sikre kort" som vi bør kende ud og ind. Det har været de helt oplagte - der mangler kun lige Casper Højer (regner med Carstensen som sikker), for at fuldende de sikre kort. Det er ikke fordi der er noget galt med JJ/MA/SJ men det er den hylde vi har hentet på tidligere (JJ kan måske diskuteres) og pt. er de vel mere afgørende for bredden, så vi kan stå i mod de ekstra kampe og skader/karantæner.

Nu vil jeg gerne se noget af det du nævner her - nemlig at vi kan tiltrække spillere fra hylder som vi ikke er vant til. CV er nødt til at vise, at vi har rykket os - spørgsmålet er om det først er muligt sidst i vinduet og han derfor har gemt en masse krudt til det. Jeg savner virkelig vi rykker holdet og får optimeret på mesterskabet. Den sværeste position er i min verden stadig 9'eren og derfor håber jeg det er her, at CV viser vi kan tiltrække kvalitet som vi ikke har haft mulighed for tidligere. Håber virkelig JN/LF har givet ham et budget der siger spar-to til at løse den opgave🤞

Så længe vi heller ikke sælger, tænker jeg de andre klubber stadig er nervøse for hvor vi står. Ja vi har mistet PM/Beijmo/Dalsgaard men førstnævnte var kraftigt på vej ned i spilletid, sidstnævnte fik løftet niveauet mirakuløst mens den midterste umiddelbart er lidt en bet. Beijmo bør kunne erstattes, hvis vi ikke allerede mener vi har spilleren i truppen. Det bør ikke være det sværeste, at finde en kapabel højre CB - det havde været langt værre, hvis det var Kahl som smuttede.
Vi har nemlig lige præcis bygget et fundament af spillere vi med, overvejende, stort sandsynlighed ved præstere.

Vi har dobbeltdækning på nogle af de vigtige pladser.

Nu kan f.eks lave en FCN og leje en angriber på en hylde over det vi er vant til, med en option der kun giver mening såfremt vi næste år skal spille europæisk kvalifikation. Det kan f.eks være Casper Tengsted. Alternativt sprænge banken for en Robbie Ure, Tobias Lauritzen eller hvilke andre navne der har været oppe at vende.

Jeg tror stadig vi henter en stopper, af en eller anden slags. Muligvis Højer til at aflaste hhv Kahl og Links, og så en stærk 9’er

Hvad med at vi henter Mikkel Kaufmann? Han har haft en længere down periode, men kan hentes billigt og give god value
En angriber der, som 25-årig, har scoret 24 mål i sin klubkarriere? Det er ikke bare en “længere Down-periode”, men nærmere en kronisk tilstand af elendighed..

Stort nej tak!

En angriber der, som 25-årig, har scoret 24 mål i sin klubkarriere? Det er ikke bare en “længere Down-periode”, men nærmere en kronisk tilstand af elendighed..

Stort nej tak!
Altså det er jo set før, at angribere først får lært håndværket midt i 20'erne, og først bliver farlige der. Men min tiltro til at Kaufmann er der kan nok også ligge på et meget lille sted. Og er i hvert fald ikke et bet CV skal tage.

Altså det er jo set før, at angribere først får lært håndværket midt i 20'erne, og først bliver farlige der. Men min tiltro til at Kaufmann er der kan nok også ligge på et meget lille sted. Og er i hvert fald ikke et bet CV skal tage.
Det er sandt.. Men som jeg husker ham fra AaB og FCK var jeg altså ikke imponeret.. Hvis man hentede ham, skulle det Max være som backup, med et håb om at han kunne blive god - og dertil tror jeg han er alt for dyr..

Latest posts

Back