New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 132K
Skadessituationen
Om Hausner:

Måske en god portion af årsagen til at Hausner er startet elendigt i denne sæson og også havde et skidt slutspil.
Det er vel ikke ligefrem en nyhed at Hausner spillede småskadet hele foråret? I slutningen af foråret var det fremme, at han i en periode kun spillede kampe og ellers ikke trænede med.

Så for mig er der intet overraskende i at han har lavet for mange personlige fejl. Det er den slags der sker, når fysikken halter over en længere periode. Det slider i den grad på det mentale overskud.

Helenius ville IKKE være svaret på netop de udfordringer vi har pt vil jeg påstå.

Det sagt, så så vi også i foråret at PM heller ikke var "problemet". Han fik (som Helenius ville, såvel som Kurminowski) ikke nok at arbejde med ift indlæg og frispilninger.

At vi ikke har forstærket offensiven spillermæssigt er korrekt. Det er samme midtbane.
Men vi har måske stadig fundet nøglen til, hvordan vores nuværende offensiv igen kan blive mere chanceskabende. Det var jo præcis samme midtbane som skabte 2.0 scoringer per kamp i hele efteråret.

Men nærmest alle vores modstandere står dybere nu. Det virker mod os. Så hvorfor skulle de ikke gøre det?
I 19/20 var først kamp i medaljespillet på Brøndby stadion første gang at et af de større hold gjorde sig så store "indrømmelser" mod os, og ofrede al deres eget offensive spil for at lukke os ned. Og det sluttede 0-0, og BIF holdt fast i den spinkle chance for at hente os på 3.pladsen. Når BIF, eller andre hold har som mission at forhindre os i at skabe chancer og står dybere, så har vi det bare svært.

De eneste hold der ikke gør sig de indrømmelser nu er vel FCK og FCM. Selv BIF og FCN ændrer sig lidt mod os nu. Den nye spillestil/formation skal forhåbenligt være et opgør mod den tilgang til at møde os.
Nej, jeg mente nu heller ikke, at Helenius kunne være en erstatning for PM, men han kunne have pyntet gevaldigt som en nødløsning mod bl.a. Larne.

Åbenbart for mig, der må være en nyhed eller interview, jeg er gået glip af.
David fik det sagt et par gange i forbindelse med BIF-kampen og Randers-kampen også, og vist en af Larne-kampene også, men ikke i foråret. Han understregede at det undlod man jo at snakke for meget om for ikke at afsløre for meget over for modstandere.

Men Stiften beskrev det også et par gange, altså ift at han spillede småskadet. Var det ikke også i januar at Hausner og Blume spillede 0 minutter i optakten, og så var med i kampene fra start mod Vejle alligevel? (Blume fra bænken, og Hausner i start 11).

Åbenbart for mig, der må være en nyhed eller interview, jeg er gået glip af.
David fik i slutningen af foråret sagt, at han mente Hausner på lang sigt ville lære meget af at kæmpe sig igennem foråret uden at kunne spille 100%. Der kom det også frem, at han i en periode slet ikke trænede, men blot spillede kampe. Det var også oppe at vende nogle gange i debatten herinde.

Edit: Endda nummer to link der dukker op når man søger på "Hausner skade"...

Generelt var vores forår præget af en del halvskadede spillere. Både PM og Diks spillede halvskadede i længere perioder.

..den her er lige smidt på MTAC, jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i det, men hvis det er korrekt, er det sgu alvorligt:
View attachment 888
Det lyder i det hele taget meget ukonkret.
Og en spiller ville ikke vide om træneren skulle fyres om 2 kampe med nederlag, så ved ikke lige hvordan det "rygte" skulle hænge sammen. Hvis spillertruppen er utilfreds med at David prøver noget nyt efter et helt forår hvor spillerne ikke har præsteret, så skal den spiller bare kyles ud af klubben, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Hvis spillerne ikke føler sig sikre på at David kan tage dem over i et nyt system, så er det kun point/sejre der kan ændre den opfattelse ja. Ligesom i 2018 i foråret hvor nogle af spillerne ikke var vilde med det nye defensive udgangspunkt, men kom "med ombord" efter at AGF fik lukket af og begyndte at vinde en del..

Helt uden at have nogen kilder i AGF, så virker det oplagt, at 'der skal ske noget'-stemningen kommer hurtigt, hvis AGF også taber til både Viborg og OB.

Fem superliganederlag i træk - oven på foråret og Europa - vil være decideret alvorlig krise. Det ved både spillerne og dem omkring holdet selvfølgeligt godt. Så hvis rygtet er, at der tales i krogene om, at de næste to kampe kan blive afgørende [hvis de tabes], så er det ikke særligt overraskende.

Helt uden at have nogen kilder i AGF, så virker det oplagt, at 'der skal ske noget'-stemningen kommer hurtigt, hvis AGF også taber til både Viborg og OB.

Fem superliganederlag i træk - oven på foråret og Europa - vil være decideret alvorlig krise. Det ved både spillerne og dem omkring holdet selvfølgeligt godt. Så hvis rygtet er, at der tales i krogene om, at de næste to kampe kan blive afgørende [hvis de tabes], så er det ikke særligt overraskende.
haha ja præcis
Ja og der er også en 12. dages pause derefter

og tror i hvert fald ikke oprøret kommer indefra spillertruppen, de ved jo godt at kommer der en ny sherif, så kommer der ændringer i truppen. Endnu en grund til en træner ofte satser på den gamle garde som er øverst i hierakiet. Og kommer milan, duncan, hvidt, ST og Eske til JN med en underskrevet seddel til JN ryster han nok bare på hovedet - men er et JH, PM, NP, Tingager og PO så er snakken en anden...

Ledelsen og bestyrelsen tænker jeg giver David lang snor - hvem skal vi ellers hente ... bortset fra Selles ;-)

Nu har vi 5 kampe som skal give noget udbytte søe, vff, sif, ob, vb - og er det ikke gået godt venter en svær udekampe mod FCM på skafottet i 11. runde og halvvejs i grundspillet ... og en 14 dags pause. Den tror jeg mere på, hvis nu alt ser håbløst ud der. Men 8-10 point så er vi jo med igen.

Så kan det naturligvis blive en gentagelse af det komiske med Wieghorst der blev fyret efter sejr over Bif, Glen efter 5-1 sejr og David kan så slutte med sejr på heden ;-)

... well, jeg tror vi klarer os og DN også gør. Men skulle vi endelig skifte, synes jeg vi skal gøre som PC spåede i sidste mediano interview at Selles kan blive næste chef i AGF (hvor han, PC havde lavet dealen med fck - det var tydeligt)

Sagt med andre ord jeg vil blive skuffet, hvis Ledelsen trykker på knappen alt for hurtigt, synes faktisk slet ikke vi skal trykke på den med mindre vi er omkring nedrykningsstregen, synes vi kan leve med nr 8 denne sæson, top6 vil være stærkt ovenpå den krise og afgang af profil. Bliver vi nr 4-5 har vi fået max ud af vores trup, alt derover er overpræstation - vi har skiftet stil og halvdelen af start11 ... nu skal det have tid.

En ny træner kan jo alligevel ikke vende det hurtigt. Glen kom aldrig videre ift Wiggo, og David gjorde det næsten ringere i det efterår han overtog, og først et helt år efter begyndte resultaterne for alvor at komme, selvom der i foråret også skete noget.

Det der virkelig rykkede var det vintervindue der:

7.​
jan.Alexander Munksgaard
13.​
dec.97ForsvarFC Midtjylland
7.​
jan.Frederik Tingager
22.​
feb.93ForsvarKontraktløs (Eintracht Braunschweig)
7.​
jan.Kamil GrabaraPolen
8.​
jan.99MålmandLiverpool (lejet)
14.​
jan.Patrick Mortensen
13.​
juli89AngrebSarpsborg

Og ½ år efter NP og Jon, til dels Zach, samt Diks i september - fik vi først glæde af foråret efter.
I forvejen havde vi klassespillere i bundu, backman, hausner, højer og en blomstrende-blume som alle steppede op og en arbejdsmotor i Anker.

Som Glen sagde til vores mulvarp til festen - det handler om at satse i fodbold, at investere midler i dygtige spillere med potentiale til at blive et tophold, og spillere som kan spille offensivt og lave mål.

Om vi så byttede med Klopp tror jeg som ikke vi bliver så vildt meget bedre. En dygtig træner kan for løse potentiale og få lidt ekstra ud af spillerne, men kan ikke trylle. En dårlig sheriff-træner kan ødlægge også de bedste hold. David har vist både i Lyngby og AGF han har fine evner når der er et godt setup om ham. Han har håndteret denne krise stærkt internt og eksternt synes jeg (med mindre den ukendte kilde har ret).

Latest posts

Back