New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 569K
Jeg synes Abbew er en “betongris”, en spiller der bare ligger i vejen for en spiller som man faktisk kan bruge. Så får han chancen igen her i starten af denne sæson, og så ryger han igen ud på ubestemt tid med en ubestemt skade - væk med ham, så der er plads til en spiller som kan bidrage til truppen. Lige nu ser det ud som om truppen er på 28 spillere, og derfor at der er fin bredde og masser af muligheder for at restituere. Men truppen er kun på 22 spillere, alt for smalt til at kunne spille europæisk i midtugen.
En betongris er da ret effektiv til at stoppe angreb :)

Der kan nok være noget med fysikken der har sat begrænsninger på udviklingen. Jeg synes ikke vi behøver gøre ham dårligere end han er, men han er ikke rigtig til et sub/tophold eller ligner en der snart når det niveau, så han skal nok lige ned på et lidt lavere niveau og spille fast for at få en bedre udvikling. En stor del af købsprisen er ved at være afskrevet, så det er nok mest et spørgsmål om løn og en anden klubs sportslige niveau ift hans lyst til at spille. Han takkede angiveligt nej til noget i Norge i vinter, men sådan noget kunne være oplagt - og så kan det være han senere ender som en af de spillere der fik sit gennembrud deroppe.

Der kan nok være noget med fysikken der har sat begrænsninger på udviklingen. Jeg synes ikke vi behøver gøre ham dårligere end han er, men han er ikke rigtig til et sub/tophold eller ligner en der snart når det niveau, så han skal nok lige ned på et lidt lavere niveau og spille fast for at få en bedre udvikling. En stor del af købsprisen er ved at være afskrevet, så det er nok mest et spørgsmål om løn og en anden klubs sportslige niveau ift hans lyst til at spille. Han takkede angiveligt nej til noget i Norge i vinter, men sådan noget kunne være oplagt - og så kan det være han senere ender som en af de spillere der fik sit gennembrud deroppe.
Han har en fysisk pakke der er interessant, som udgangspunkt. Hurtig, fysisk stærk og ret hurtig.

Men det må altså også skræmme at han meget sjældent spiller fuld tid, og meget ofte rager en eller anden skade til sig.

Fint man gerne vil give ham 8-10 kampe i træk i f.eks Sønderjyske eller Vejle, men hvis han ikke kan, så er det et problem.

Ja tag ikke fejl, det er ikke en reference til hans hurtighed. Polle, Mølgaard, Badji, Serra og Gyamfi er også “Betongrise”, de ligger også bare og fylder i truppen og giver indtryk af at alt er godt. Men lige nu er der reelt kun 22 spillere i førsteholdstruppen, og når så Yakob og Callø er ude, så ender man med at spille som vi gjorde i går - som om vi er i slutningen af en sæson, er udbrændte og uden overskud.

Lugter af, at man handlede hurtigt da man var udfordret. Sådan hører jeg det.

Det er også mit gæt - det gik i hvert fald hurtigt, da vi pludselig så pressede ud på bredden. Men han så god ud i første kamp - så tænker det var en god tilføjelse.

Men problemet - og opgaven - ligger jo i, at Gyamfi, Badji, Serra?, Mølgaard og Jensen-Abbew tæller med i en trup på 28 hvor træneren med stor sandsynlighed ikke rigtig ønsker at bruge dem.

Det var bl.a. min baggrund for diskussionen om sundhedssektoren er dygtige nok eller om det er spillerne som er problemet. Vi har en håndfuld som løbende er ude og næsten hele tiden på vej tilbage - det giver ikke meget bredde i en trup. Det er lidt et synsbedrag. Når der oveni kommer de skader man må forvente fra tid til anden, så bliver truppen hurtigt presset. Sidste år var JA ude i længere tid og det samme med Tingager (begge længere end forventet), dertil småskader fra tid til anden.

Jeg håber vi får tilført flere spillere men syntes det virker som om klubben forsøger at optimere på situationen og trækker den lidt. Får vi minimum uafgjort på tirsdag, kan det være man sætter gang i næste transfermål.
Det kan selvfølgelig også være en af dem man er i dialog med, når et punkt hvor vedkommende er klar. Det er så dejligt at sidde her og spekulere :ROFLMAO: Men det kunne nu være rart at være en flue på væggen hos dem der bestemmer;)

Det er også mit gæt - det gik i hvert fald hurtigt, da vi pludselig så pressede ud på bredden. Men han så god ud i første kamp - så tænker det var en god tilføjelse.

Det var bl.a. min baggrund for diskussionen om sundhedssektoren er dygtige nok eller om det er spillerne som er problemet. Vi har en håndfuld som løbende er ude og næsten hele tiden på vej tilbage - det giver ikke meget bredde i en trup. Det er lidt et synsbedrag. Når der oveni kommer de skader man må forvente fra tid til anden, så bliver truppen hurtigt presset. Sidste år var JA ude i længere tid og det samme med Tingager (begge længere end forventet), dertil småskader fra tid til anden.

Jeg håber vi får tilført flere spillere men syntes det virker som om klubben forsøger at optimere på situationen og trækker den lidt. Får vi minimum uafgjort på tirsdag, kan det være man sætter gang i næste transfermål.
Det kan selvfølgelig også være en af dem man er i dialog med, når et punkt hvor vedkommende er klar. Det er så dejligt at sidde her og spekulere :ROFLMAO: Men det kunne nu være rart at være en flue på væggen hos dem der bestemmer;)
Jeg synes det er svært at sige. Så vidt jeg husker, så havde Jensen-Abbew ikke spillet mange fulde kampe da vi hentede ham. Mølgaard kom fra et lille setup, ikke vant til belastningen, og var kant i Thisted (?) og vi gør ham til udpræget duelspiller. Gyamfi blev skadet i Esbjerg.

Men ingen tvivl om, at jo mindre truppen er, desto større problemer med slitage.

Har brugt lidt (ok, alt for meget) tid på Twitter og set udenlandske kommentarer på Bogere.

Et par scoringer mere inden vinduet lukker og jeg vil ikke afvise en desperat klub byder kassen for ham.

Desperate klubber tror jeg primært køber lidt mere etablerede angribere til (for) høje summer, der kan løse et angrebsproblem her og nu, fremfor en 18 årig, der næppe kan nå en trackrekord på fire uger, der får tocifrede millionbeløb i euro til at rulle.

Desperate klubber tror jeg primært køber lidt mere etablerede angribere til (for) høje summer, der kan løse et angrebsproblem her og nu, fremfor en 18 årig, der næppe kan nå en trackrekord på fire uger, der får tocifrede millionbeløb i euro til at rulle.
Zadok Yohanna nåede at spille 13-15 kampe for AIK før han blev solgt for 28 millioner euro.

Der er en skør verden

Kan vi ikke bare spørge SE om de vil bytte Gretarson direkte over med AJ. De kan evt få Mølgaard oven i på leje eller fri transfer.
Altså de sælger Simon Wæver. Oggesen er skadet. Mistet Hyseni, Sommer og måske Gretason og Jensen.

Jeg siger ikke de napper Mølgaard, AJ og Gyamfi. Men det er da ikke helt utænkelig de kunne have interesse i én af dem

hvis Bogere scorer 2 mere mod Sabah, samt scorer i to superligarunder efterfølgende, så tror jeg der vil komme STORE bud

Zadok Yohanna nåede at spille 13-15 kampe for AIK før han blev solgt for 28 millioner euro.

Der er en skør verden

Ja - den har vi haft fremme før. Han spillede få minutter i efteråret 2025 og startede sæsonen i 2026 fantastisk. Det fik flere storklubber til at jagte ham og derfor kom prisen op på et forfærdeligt højt niveau.

De store klubber har en intens jagt, på de næste store talenter som de tror kan blive profiler - det er selvfølgelig båret af de høje priser på transfermarkedet, hvor profiler koster kassen når de er slået igennem. Det kræver naturligvis ekstraordinært talent og alder spiller en kæmpe rolle.

James Bogere er allerede på blokken hos flere store klubbers talentspejdere, da han gjorde det godt til U17 vm og var med til Africa Nations cup. Der var også rygter om United mv. inden vi skrev kontrakt med ham.

Har ikke så meget tid, så drosler nok ned på aktivitetsniveauet herinde.

Slår vi samlet Sabah, er planen alligevel også lykkedes, og så har jeg ikke så meget at byde ind med alligevel 😅

Nå, men min genbo, der er stor OB fan, fortalte, at man på OB fora melder, at AGF er interesserede i McCoy. Har ikke lige selv tjekket efter, eller hørt det andre steder.

Kunne godt være ung arvtager for Kahl, og så bliver Camaras primære rolle CB.

Har ikke så meget tid, så drosler nok ned på aktivitetsniveauet herinde.

Slår vi samlet Sabah, er planen alligevel også lykkedes, og så har jeg ikke så meget at byde ind med alligevel 😅

Nå, men min genbo, der er stor OB fan, fortalte, at man på OB fora melder, at AGF er interesserede i McCoy. Har ikke lige selv tjekket efter, eller hørt det andre steder.

Han er pisse god! Virkelig imponeret som både back og stopper de første par kampe. Men tvivler på vi har råd til ham…

McCoy ville være rigtigt interessant, men har han ikke mest gjort sig på højre back i OB?

Det kan selvfølgeligt også være interessant i AGF med en kvalificeret, offensivt indstillet HCB, og det frigiver også spillere som Rösler til at dække forsvarets to andre pladser.

Ja tag ikke fejl, det er ikke en reference til hans hurtighed. Polle, Mølgaard, Badji, Serra og Gyamfi er også “Betongrise”, de ligger også bare og fylder i truppen og giver indtryk af at alt er godt. Men lige nu er der reelt kun 22 spillere i førsteholdstruppen, og når så Yakob og Callø er ude, så ender man med at spille som vi gjorde i går - som om vi er i slutningen af en sæson, er udbrændte og uden overskud.

Jeg er træt af at se Poulsen i den kategori og læse de mange der mener han bare skulle strittes ud. Mølgaard er nu endt et sted hvor han er rent fyld. Men det var efter han fik en lang skadespause og var tilbage i foråret 2025, hvor han ikke spillede godt. Og så i løbet af 25/26 blev han accepteret som 'betongris'.

Nicolaj Poulsen har haft mange år i AGF som glimrende spiller og var vel nærmest på sit højeste i efteråret '25. Jeg gad godt lige han fik muligheden for at komme tilbage på fair vilkår, før man drager konklusionen.

Hvorfor er Kevin Yakob ikke en betongris? Han var ude to år. Hvad med Tingager, er der dukket en stentryne op i hans fjæs?

Jeg køber gerne at Poulsen er et svært sted. Og achillesscenen er noget skrammel at bøvle med, så der er stor risiko for han ikke kommer ordentligt tilbage. Men det har intet med niveau at gøre (før han er tilbage på evt lavere niveau), og hans skade blev forværret i holdets tjeneste.

Jeg er træt af at se Poulsen i den kategori og læse de mange der mener han bare skulle strittes ud. Mølgaard er nu endt et sted hvor han er rent fyld. Men det var efter han fik en lang skadespause og var tilbage i foråret 2025, hvor han ikke spillede godt. Og så i løbet af 25/26 blev han accepteret som 'betongris'.

Nicolaj Poulsen har haft mange år i AGF som glimrende spiller og var vel nærmest på sit højeste i efteråret '25. Jeg gad godt lige han fik muligheden for at komme tilbage på fair vilkår, før man drager konklusionen.

Hvorfor er Kevin Yakob ikke en betongris? Han var ude to år. Hvad med Tingager, er der dukket en stentryne op i hans fjæs?

Jeg køber gerne at Poulsen er et svært sted. Og achillesscenen er noget skrammel at bøvle med, så der er stor risiko for han ikke kommer ordentligt tilbage. Men det har intet med niveau at gøre (før han er tilbage på evt lavere niveau), og hans skade blev forværret i holdets tjeneste.
Det er et øjebliksbillede af truppen, der er en alt for lille pulje at tage af lige nu, fordi der er så mange spillere der ikke er tilgængelige, og det gør da ondt at Polle er blevet en “Betongris”, men det er jo sådan der er når man overhovedet ikke er tilgængelig. Kevin Yakob spillede en stor rolle i sidste sæson og det kommer han også til i denne. Callø og Tingager er også kun kortvarigt indisponible.

Det er dem der der er mere permanent fyld i en trup, og giver et forkert billede af bredden der er et problem, spillere som Serra, Polle, Mølgaard, Gyamfi, Badji og Solbakken. Det er jo på ingen måde lykkeligt, men det ville nok være bedst at tone rent flag og sige ja Polle, Solbakken og Mølgaard kommer ikke til at spille i dette efterår, så dem regner vi ikke med i vores trupsammensætning i det mindste i den næste halve sæson, hvor bredden er helt afgørende.

Latest posts

Back