Sagt med andre ord jeg vil blive skuffet, hvis Ledelsen trykker på knappen alt for hurtigt, synes faktisk slet ikke vi skal trykke på den med mindre vi er omkring nedrykningsstregen, synes vi kan leve med nr 8 denne sæson, top6 vil være stærkt ovenpå den krise og afgang af profil. Bliver vi nr 4-5 har vi fået max ud af vores trup, alt derover er overpræstation - vi har skiftet stil og halvdelen af start11 ... nu skal det have tid.
En ny træner kan jo alligevel ikke vende det hurtigt. Glen kom aldrig videre ift Wiggo, og David gjorde det næsten ringere i det efterår han overtog, og først et helt år efter begyndte resultaterne for alvor at komme, selvom der i foråret også skete noget.
Det der virkelig rykkede var det vintervindue der:
7. | jan. | Alexander Munksgaard | | 13. | dec. | 97 | Forsvar | FC Midtjylland |
7. | jan. | Frederik Tingager | | 22. | feb. | 93 | Forsvar | Kontraktløs (Eintracht Braunschweig) |
7. | jan. | Kamil Grabara | Polen | 8. | jan. | 99 | Målmand | Liverpool (lejet) |
14. | jan. | Patrick Mortensen | | 13. | juli | 89 | Angreb | Sarpsborg |
Og ½ år efter NP og Jon, til dels Zach, samt Diks i september - fik vi først glæde af foråret efter.
I forvejen havde vi klassespillere i bundu, backman, hausner, højer og en blomstrende-blume som alle steppede op og en arbejdsmotor i Anker.
Som Glen sagde til vores mulvarp til festen - det handler om at satse i fodbold, at investere midler i dygtige spillere med potentiale til at blive et tophold, og spillere som kan spille offensivt og lave mål.
Om vi så byttede med Klopp tror jeg som ikke vi bliver så vildt meget bedre. En dygtig træner kan for løse potentiale og få lidt ekstra ud af spillerne, men kan ikke trylle. En dårlig sheriff-træner kan ødlægge også de bedste hold. David har vist både i Lyngby og AGF han har fine evner når der er et godt setup om ham. Han har håndteret denne krise stærkt internt og eksternt synes jeg (med mindre den ukendte kilde har ret).