New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 565K
Transfervindue Sommer 2026
JEg tror heller ikke vi hører noget som helst før kampen på tirsdag er overstået. Vi har heller ikke udnyttet lånemarkedet endnu, så der forventer jeg stadig mindst én spiller mod slutningen af vinduet.
Der sker ikke noget før tirsdag.
Dels fordi den fremtidige indtjening ikke er kendt, og dels fordi der ikke er brug for mentalt at påvirke de spillere, der evt pludselig får en ny konkurrent.

JEg tror heller ikke vi hører noget som helst før kampen på tirsdag er overstået. Vi har heller ikke udnyttet lånemarkedet endnu, så der forventer jeg stadig mindst én spiller mod slutningen af vinduet.
Ja, det vil være helt oplagt at leje et par spillere, måske endda også uden option, hvis det ikke kan være anderledes. Vi får formentlig brug for en mindre trup i næste sæson end i denne.

Ja, det vil være helt oplagt at leje et par spillere, måske endda også uden option, hvis det ikke kan være anderledes. Vi får formentlig brug for en mindre trup i næste sæson end i denne.

Jeg synes ikke, vi skal leje uden option, medmindre det er en helt exceptionel kvalitet.

Selv hvis vi ikke skal spille europæisk næste sæson, så gætter jeg på, at vi stadig vil se afgange af både Yakob, Arnstad, Emmery og måske også Bogere. Det vil være rigtigt fint at kunne erstatte dem med nogle spillere, man allerede har i truppen.

Jeg kunne nu godt se for mig at der kan komme bevægelse i noget konkret, hvis vi sikrer EL. Det burde gøre den samlede pakke mærkbart mere attraktiv (herunder åbne for at lægge noget på økonomien).
Jeg kan ikke greje om tesen er...

1) AGF holder tilbage fordi økonomien stadig er usikker
2) AGF sidder med sedlerne fremme (tænk stripklub), men spilleren vil kun, hvis der ikke er noget bedre.

Reelt er det nok en blanding: AGF vil kun spilleren med et bud der presser klubben og er lidt nederen for spilleren. Men lad os ignorere det og tage de to rene teser.

Hvis AGF holder sig tilbage og ikke vil købe før der er sikkerhed for gruppespil giver det mening ift.
i) presset likviditet pga stadion osv
ii) fokus på ikke at overbetale, men strække pengene længst muligt (få det samme, bare billigere)
iii) en tro på der dukker bedre muligheder op senere (mere for det samme)

Det tror jeg er det primære. Og måske har CV haft lov til at bruge, lad os sige 80% af hvad han kunne med Conf league sikret før Poznan. Det er opjustering til 110% af conf nu, tror jeg. Havde der ikke ligget en Benfica på vejen, så sikkert lidt mere.

Vinder man tirsdag kommer der flere penge til CV. Men jeg tror ikke det giver fx 40 mio til transfer. Der er grænsen nok stadig 25-30 mio. Måske mere til lønnen?

Det har kostet op til 4 points i ligaen og potentielt en skade til Tingager. Men det er stadig indenfor det tolerance, selvom Tingager er en træls situation.

I vinters var det økonomisk snusfornuft møder svineheld og en godt drevet og forberedt klub. Det gav et mesterskab. Klubben er stadig godt drevet, men pga tilbageholdenhed i vinters, mindre forberedt. Samtidig er svineheldet væk. Alligevel står man et godt sted.

Jeg er til at lægge mindre i Fortunas hænder og mere på forberedt. Men når det går godt er man jo ligeglad med om man havde forsikring og lan nøjes med at gæædes over en besparelse og så overveje om man ønsker den i kommende periode.

Der sker ikke noget før tirsdag.
Dels fordi den fremtidige indtjening ikke er kendt, og dels fordi der ikke er brug for mentalt at påvirke de spillere, der evt pludselig får en ny konkurrent.
Jeg tror ikke det mentale har noget at sige, for alle spillerne ved godt at vi skal forstærke os. Vi spiller allerede fredag aften i Viborg, så det ville være dejligt, hvis vi kunne have en ny med i truppen der. Det afgørende bliver EL/ikke EL i forhold til attraktivitet og økonomi. Jeg håber ikke vi venter til en eventuel CL afgørelse, hvis vi kommer forbi Sabah. Så tror jeg sgu truppen bliver for presset.

Jeg synes ikke, vi skal leje uden option, medmindre det er en helt exceptionel kvalitet.

Selv hvis vi ikke skal spille europæisk næste sæson, så gætter jeg på, at vi stadig vil se afgange af både Yakob, Arnstad, Emmery og måske også Bogere. Det vil være rigtigt fint at kunne erstatte dem med nogle spillere, man allerede har i truppen.
Enig.

Men leje af en fremragende spiller er nok først muligt sent i vinduet. Conrad Harder kunne måske komme i spil, såfremt det ikke lykkes Leipzig at sælge ham:

Jeg tror ikke det mentale har noget at sige, for alle spillerne ved godt at vi skal forstærke os. Vi spiller allerede fredag aften i Viborg, så det ville være dejligt, hvis vi kunne have en ny med i truppen der. Det afgørende bliver EL/ikke EL i forhold til attraktivitet og økonomi. Jeg håber ikke vi venter til en eventuel CL afgørelse, hvis vi kommer forbi Sabah. Så tror jeg sgu truppen bliver for presset.
Jeg er i feriemodus og har derfor ikke gravet i det, men hvordan i alverden kan det passe, at vi ikke får lov at spille lørdag, søndag eller (gys) mandag? 🤔

Der findes et klassisk "Bjarne Goldbæk"-citat, som passer perfekt til denne situation. 🙃

Jeg er i feriemodus og har derfor ikke gravet i det, men hvordan i alverden kan det passe, at vi ikke får lov at spille lørdag, søndag eller (gys) mandag? 🤔

Der findes et klassisk "Bjarne Goldbæk"-citat, som passer perfekt til denne situation. 🙃
Næste kval runde er ugen efter, så søndag/mandag er helt udelukket da man kan risikere at skulle spille allerede om tirsdagen. Man burde nok have lagt den om lørdagen, men AGF kunne jo have mødt et hold på hjemmebane om tirsdag i næste uge, og så var en fredagskamp ikke så slemt.

Latest posts

Back