New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Jeg ser virkelig ikke det farlige i, at agf efter Mølgaards forsøg på at komme tilbage bare meldte ud, at skaden desværre vendte tilbage og han derfor skal genoptræne forsigtigt, og at man derfor ikke kan sætte en endelig dato på hvornår han vender tilbage. Det kan de også sagtens følge op med en status for de ved jo at folk kan se han ikke træner.

Jeg ser virkelig ikke det farlige i, at agf efter Mølgaards forsøg på at komme tilbage bare meldte ud, at skaden desværre vendte tilbage og han derfor skal genoptræne forsigtigt, og at man derfor ikke kan sætte en endelig dato på hvornår han vender tilbage. Det kan de også sagtens følge op med en status for de ved jo at folk kan se han ikke træner.

Helt enig! Ja jeg ved godt nogle herinde ser nogle af os som brokkerøve, men for fanden da, vi ved jo ingenting om vores spilleres situation!?

Jeg synes det er en helt sindsyg måde at drive en organisation på. Vi ved jo ikke om Mølgaard er klar om 14 dage eller om 6 måneder. Hvem kan den information skade?

Jeg ved mere om vores spillere fra det jeg læser herinde fra folk der har set træninger, end noget af det klubben deler, det er bare ikke godt nok.

I Liverpool giver Jürgen Klopp "fitness-updates" på skadede spiller ifm. de ugentlige pressekonferencer! Det er helt uklart hvad hemmelighedskræmmeriet skal gøre godt for - eller hvad det modsatte kan gøre af skade. Henvisning til GDPR er under alle omstændigheder bullshit - medmindre der gælder andre GDPR-regler i Aarhus end i resten af landet/verden.

På det her punkt virker AGF’s kommunikationsstrategi eller mangel på samme fuldstændig håbløs.

Det er strudsen der stikker hovedet i jorden selvom jeg altid kommer til at tænke på ham her. Han havde en klar kommunikationsstrategi som resten af verdenen ikke helt forstod.

View attachment 3205
OT, men det minder mig også lidt om den her fra for et par uger siden: https://bold.dk/fodbold/klubber/hvidovre/nyheder/hvidovre-naegter-at-give-op-sa-bliver-det-pinligt

- Det er komiske Ali, hvis man giver op. Så er det pinligt, og så kan man lige så godt lægge støvlerne på hylden, siger Djukic.

Der er altså temmelig ahistorisk, grunden til at han blev kaldt Komiske Ali var da netop fordi han ikke gav op og altid var meget optimistisk uanset hvordan krigen gik.

Hvidovre er dog heller ikke Komiske Ali ved ikke at give op, det er fint at se at de giver det en chance så længe det er muligt og hvis de havde spillet som de gør nu og hentet tilsvarende resultater, havde de måske ikke engang været favoritter til nedrykning på nuværende tidspunkt. Det kan godt blive et ubehageligt hold at rykke ned sammen med.

(Han fik navnet efter Kemiske Ali. Der var sådan ikke så meget komisk ved den krig.)

Jeg går ikke så meget op i Yakobs skade eller Mølgaards - lige nu.
Her og nu tænker jeg kun på onsdag.... og er pisse bange, da AJ ikke er med i truppen i dag - og heller ikke Beiimo. Er der nogen chance overhovedet for, at de to kan være med på onsdag? Ved nogen noget?
Frygter tørre tæsk mod FCN i aften - og derefter en pokalfinale, hvor vi bare ikke har overskud til at spille bold med SIF - og slet ikke noget at komme med fra bænken.
Og en krybende fornemmelse at, at SIF spiller med mindre pres end vi gør, og lige nu er ved at ramme topformen sammen med deres snu træner. Og AGF? Vi er bare midt i et skadeshelvede af dimensioner - hold nu kæft jeg håber jeg tar fejl og at vi ser et topfightende hold onsdag der kyser SIF fra første fløjt - og - med Poulsen i spidsen, viser vilje og gejst!
Tager på stadion i dag og håber at blive overrasket - og at vi får sneget en uafgjort hjem som revanche for sidste gangs forsmædelige nederlag!

hold nu kæft jeg håber jeg tar fejl og at vi ser et topfightende hold onsdag der kyser SIF fra første fløjt - og - med Poulsen i spidsen, viser vilje og gejst!
Det er også OK hvis de gemmer det til torsdag ;) Men jeg tror nu helt sikkert nok vi skal være fokuserede og klar til at kæmpe i finalen. Selvfølgelig udligner skaderne nok den lille favoritværdighed vi ellers ville have. Jeg ved ikke om SIF ligefrem kan være favoritter, det kan komme lidt an på hvad vi faktisk kan stille med, men mon ikke det alt i alt vil være ret lige og kan gå begge veje. AGF får den største opbakning, måske kan det lige give det sidste.

Her og nu tænker jeg kun på onsdag.... og er pisse bange, da AJ ikke er med i truppen i dag - og heller ikke Beiimo. Er der nogen chance overhovedet for, at de to kan være med på onsdag? Ved nogen noget?
Frygter tørre tæsk mod FCN i aften - og derefter en pokalfinale, hvor vi bare ikke har overskud til at spille bold med SIF - og slet ikke noget at komme med fra bænken.
Og en krybende fornemmelse at, at SIF spiller med mindre pres end vi gør, og lige nu er ved at ramme topformen sammen med deres snu træner. Og AGF? Vi er bare midt i et skadeshelvede af dimensioner - hold nu kæft jeg håber jeg tar fejl og at vi ser et topfightende hold onsdag der kyser SIF fra første fløjt - og - med Poulsen i spidsen, viser vilje og gejst!
Tager på stadion i dag og håber at blive overrasket - og at vi får sneget en uafgjort hjem som revanche for sidste gangs forsmædelige nederlag!
Selvfølgelig har du fat i noget. Vi står et dumt sted, når man tænker på, at vi har den måske vigtigste kamp i 27 år foran os.

Men set fra et lidt lysere sted, så begynder vi at få folk tilbage fra lazarettet på et ret heldigt tidspunkt, vi har et par ekstra dages restitution, vi har et gigantisk fan-overtag i Parken, og så har vi vel en mindst lige så snu træner som Silkeborg.

Apropos fan-overtaget, så snakkede jeg med en FCK-fan på jobbet. Og det er jo absurd, hvordan setup'et er i Parken. I SIF's ende er der lyddæmpet, og man kan stort set ikke høre capoen på 15 meters afstand. I vores ende er der højttalersystemer, der hamrer lyden fra capoen ud til de fjerneste hjørner, så hver eneste af de ca. 9.000 på B-tribunen kan skråle med. Det er de fejeste hold, man kan forestille sig. Om vi så får lov til at udnytte deres system, det skal jeg ikke kunne sige.

AJ og Beijmo …. Ved nogen noget? Jeg kan prøve at opsummere efter seneste åbne træning.

Her trænede AJ med i spiløvelser, men noget tyder på, at man springer over fredagens kamp, for at trække den lidt længere. Mit bud er han er med i truppen til pokalen, men om han bliver starter afhænger både af dagens kamp (Anker) og den sidste uges træning.

Beijmo knokler som en gal, og han har stadig smerter. Derfor ikke på banen endnu. Men når det “bare” er smerter (selv om de er voldsomme), tror jeg alle er parate til at tage ham med i truppen til finalen, hvis han overhovedet kan udholde det. Og i mine øjne er Beijmo en spiller, der kan og vil udholde meget. Og også vil være i stand til at gøre en forskel. Derefter kan alle trække luft ind de næste to måneder 😉.

Jeg må nok erklære mig uenig.

Jeg accepterer det, men jeg respekterer det ikke. Jeg synes, det er at tage pis på fans, sponsorer og andre interessenter, når en absolut nøglespiller sidder ude så længe, uden vi aner hvorfor.
Nu havde jeg ikke selv læst Dennis Bjerres indlæg på X, jeg havde forstået det sådan at Mølgaard ikke ville have detaljer om skaden ud. Det kan også være situationen, selvom det han skriver er tvetydigt. Men hvis Mølgaard ikke vil dele informationer om sin skade, så kan du være ligeså uenig du vil, så er det i strid med GDPR reglerne at skrive om det alligevel.

Hvis det derimod er AGF selv der gemmer sig bag et lille bitte GDPR figenblad, for at bortforklare deres misforståede hemmeligholdelse, så er jeg enig det er sgu for dumt.

Her er den præcise formulering:

Så sent som i går kunne Dennis Bjerre berette, at AGF har fortalt, at Mølgaards forstrækninger i baglåret er sprunget op igen, og at det ikke er en ny skade. Det er ekstremt ærgerligt for både os og for Mølgaard, men at konkludere på den baggrund, at det er 1) hemmeligt og 2) at klubben ikke har en diagnose, virker ret langt ude i hampen.

Jeg er helt enig i, at det ville være bedre med en lidt mere åben informationsstrøm om skaderne, men i det her tilfælde kan jeg ikke se, at klubben bevidst skulle holde noget hemmeligt for nogen. Kritikken er gået et lille nøk over gevind. Også på det her punkt.
Jeg synes ikke at man ud fra det Dennis Bjerre skriver, kan sige at AGF fortæller om en forstrækning der er brudt op, det kan også være ham selv der konkluderer at der er tale om en forstrækning. Som jeg læser det har AGF sagt at Mølgaards skade er brudt op igen, og at der ikke er tale om en ny skade, men hvad det er for en skade, er jeg ikke sikker på påkommer fra AGF:

Jeg tror man skal passe på med at blæse SIF op til en hel masse, fordi de har spillet en god halvleg hjemme på kunstgræsset, når de ellers ikke har vundet en fodboldkamp siden september sidste år. Thomasberg udtalte efter kampen, at han havde stillet helt forkert op, og at det var hans skyld det gik så galt. Noget tilsvarende skete i Aarhus, i den mærkelige kamp.

SIF var et ganske ordinært hold igen i 2. Halvleg, da Thomasberg havde justeret nogle ting, så koldt vand i blodet.

Jeg er overbevist om at Anderson, Mortensen, Tingager og Polle kommer ud fra kampen på torsdag med blodsmag i munden, efter at have givet alt for at få La Decima🏆. Derudover har jeg sgu lidt fidus til Serra, han har et vandvittigt topniveau, og det er måske sådan en kamp der kan motivere ham helt vildt.

Nicolai Poulsen har åbenbart været ude pga en revne i nyren (!). Den er jeg villig til at trække fra i kritikken af den fysiske trænerstab 😳

Da jeg kom hjem i aftes kunne jeg se at Viasat havde bedt SIB forholde sig til skaderne. Han kommer bl.a. ind på, at slagskader (bone bruises), nyre-riv og brækkede næser fra kampene ikke har noget at gøre med hvordan man træner, eller hvordan den fysiske stab agerer.
Han ville være mere bekymret hvis der var linje i skaderne (hvis fx man havde 3-4 fodsåls-skader af samme art).

Men han kommer også ind på, at dem der ikke har været skadet netop kan blive det når de skal løfte ekstra for de andre. Og der kommer docering jo også ind i billedet. Og ift NP, Mølgaard, Brandhof, Serra og Duelund, såvel som MEM i sin tid, så har de sgu MÅSKE ikke været dygtige nok til det - altså at docere hvor meget belastning spilleren var klar til og hvornår oven på en skade. Mange af de nævnte havde mindre skader, som har hængt ved, har udviklet sig, og har ændret karakter - måske fordi de ikke bare sad ude længe nok i første omgang (hvad ved jeg? - men der er en linje i hvert fald)

Det er jo en balance, og nogle sats der laves omkring spillerne undervejs - ift at man jo også vil jagte noget i ligaen, og senere i pokalen mm.
Men skulle Duelund virkelig spille i Silkeborg hvor han så fik et hoftebøje-problem? Skulle Mølgaard virkelig ind mod OB allerede i foråret her? etc

Jeg har sagt det før og gør det gerne igen. Vores sundhedsstab fejler intet - problemerne opstår når en træner eller spiller forcerer en kamp de er blevet frarådet. Sundhedsstaben kan kun rådgive og vejlede, de kan ikke diktere hvem, der må spille eller i hvilket omfang.

Jo jo - men du får lige i en hurtig vending gjort deres råd gjort til korrekte.

Sundhedsstaben kan jo lave en fejlvurdering og meddele Uwe, at det var sikkert at bruge x spiller før tid. Og så gjorde Uwe det - altså fulgte deres råd.
Og så er aben jo tilbage ved sundhedsstaben...?

Sundhedsstaben kan jo lave en fejlvurdering og meddele Uwe, at det var sikkert at bruge x spiller før tid. Og så gjorde Uwe det - altså fulgte deres råd.
Det er sikkert heller ikke så sort/hvidt, men en risikovurdering af noget man ikke kan sige med fuldstændig sikkerhed, hvor sundhedsstaben så fx siger at spilleren skal bruge et par uger mere hvis man vil være meget sikker, men at risikoen nu er meget lille og så tager man den lille risiko fordi man i forvejen har været presset på mandskab og har måske været uheldig flere gange og det bliver så selvforstærkende. Uwe har vel det sidste ord, men jeg tænker da de samarbejder og både doserer træningen og sender dem i kamp under hensyntagen til både fysisk tilstand og de sportslige mål. Men selvfølgelig skal de evaluere og se på hvad de kan forbedre.

Det er sikkert heller ikke så sort/hvidt, men en risikovurdering af noget man ikke kan sige med fuldstændig sikkerhed, hvor sundhedsstaben så fx siger at spilleren skal bruge et par uger mere hvis man vil være meget sikker, men at risikoen nu er meget lille og så tager man den lille risiko fordi man i forvejen har været presset på mandskab og har måske været uheldig flere gange og det bliver så selvforstærkende. Uwe har vel det sidste ord, men jeg tænker da de samarbejder og både doserer træningen og sender dem i kamp under hensyntagen til både fysisk tilstand og de sportslige mål. Men selvfølgelig skal de evaluere og se på hvad de kan forbedre.

Pointen var nu bare, at man ikke kan give skylden Uwe alene, bare fordi sundshedsstaden kun kan komme med anbefalinger - men det er Uwe der sætter truppen. For det gør han jo på baggrund af information fra dem han skal stole på har styr på det via deres professionelle vurderinger!?

Pointen var nu bare, at man ikke kan give skylden Uwe alene, bare fordi sundshedsstaden kun kan komme med anbefalinger - men det er Uwe der sætter truppen. For det gør han jo på baggrund af information fra dem han skal stole på har styr på det via deres professionelle vurderinger!?
Ja, men de kan de jo også sagtens have helt styr på det, samtidig med at man sender en spiler lidt for tidligt i kamp og uden at Uwe dermed er gået imod sundhedsstabens anbefaling. Altså jeg tænker det er en risikovurdering hvor man kan være ekstremt sikker og vente en uge ekstra efter en hudafskrabning, men hvor sundhedsstaben jo reelt har samme mål som Uwe og man derfor bliver enige om hvad der er forsvarligt ift hvad man har brug for sportsligt. Med Uwe som den der træffer afgørelsen ift hvor meget risiko man skal tage.

Ift Pokalfinalen kan man fx forestille sig at man har lagt en plan for at få Polle med selvom han måske egentlig burde vente lidt og så har man doseret ham frem til at kunne spille godt en time mod FCN så han er klar på torsdag. Men det kan man jo godt gjort velvidende at der var fx 10% risiko for at han ville blive sat helt op på tribunen ved at spille mod FCN. Sundhedsstaben arbejder jo også på at vinde den titel.

Du har helt ret. De kan naturligvis også lave fejl. Jeg blev bare træt af at læse hvor dårlige de er.

Latest posts

Back