New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 447K
Vildt nok.

FCK tæt på Jacob Bruun Larsen, og Alexander Bernhardsson har efter de kuldsejlede forhandlinger mellem FC København og Holstein Kiel taget den drastiske beslutning at fyre sin agent og i stedet hyre Hasan Cetinkaya som rådgiver – med det formål at skifte til FCK.

Samme agent der “hjalp” Beijmo til FCK

Det kan godt nok blive fugl eller fisk med Jacob Bruun. Han kommer nok til at få en absurd høj løn, og har vel ikke præsenteret noget synderligt de sidste mange år?

Han kan lige så godt ende som en corner 2.0 end som en forstærkning.

Last edited:
Det kan godt nok blive fugl eller fisk med Jacob Bruun. Han kommer nok til at få en absurd høj løn, og har vel ikke præsenteret noget synderligt de sidste mange år?

Han kan lige så godt ende som en corner 2.0 end som en forstærkning.
Jeg tog gerne chancen på ham.

Selvfølgelig er han ikke en profil i hverken Bundesligaen eller Premier League, for så var han ikke kommet hjem.

Spillede 28 kampe i Premier League sidste år, og 27 kampe i Bundesligaen året før. Stadig kun 27 år. 8 landskampe.

Billing kom hjem efter en sæson med 10 kampe i Premier League og 10 i Serie A (samlet spilletid i den sæson var 365 minutter - cirka 4 hele kampe), samt en sæson med 29 kampe i Premier League. Han var 29 år og havde 6 landskampe.

Enig i at det ikke er Andreas Skov Olsen niveau, men tror heller ikke det er milevidt fra f.eks Billing

Selvfølgelig er han ikke en profil i hverken Bundesligaen eller Premier League, for så var han ikke kommet hjem.

Spillede 28 kampe i Premier League sidste år, og 27 kampe i Bundesligaen året før. Stadig kun 27 år. 8 landskampe.

Billing kom hjem efter en sæson med 10 kampe i Premier League og 10 i Serie A (samlet spilletid i den sæson var 365 minutter - cirka 4 hele kampe), samt en sæson med 29 kampe i Premier League. Han var 29 år og havde 6 landskampe.

Enig i at det ikke er Andreas Skov Olsen niveau, men tror heller ikke det er milevidt fra f.eks Billing

Han ender vel med at hive en 15+ mil i årsløn, samt en stor sign on fee? Det ved jeg sgu ikke om jeg havde taget chancen på.

Billing havde rent faktisk gjort en forskel i flere sæsoner, det har Bruun aldrig i sammen omfang.

Men lad os se, det jeg har set fra ham er ikke noget der skræmmer mig.

Gode og markante transfers på papiret for FCK. Dog ingenlunde overraskende i betragtning af deres økonomiske muligheder.

Sandsynligvis også meget sundt for FCK med skandinaviske "performancespillere" i deres bedste alder i betragtning af krisen i sidste søson. Det er nok også kun starten for FCK skal blive lysår bedre i næste sæson, hvis de blot skal ramme minimumsforventningerne.

FCK skal direkte tilbage i mesterskabskampen, hvis der skal være sammenhæng mellem mål og midler.

Jeg tror ikke, at vi blander os helt i toppen igen, men fordelen for FCK's konkurrenter er vel netop, at udskiftningen bliver meget stor. Det kan tage tid før de rammer det forventede niveau.

Hans store problem hele karrieren har været skader, så på den vis er der lidt Cornelius over ham. De sidste par sæsoner har dog været meget bedre og selvom topniveauet måske ikke er det samme som Andreas Skov Olsen, så tror jeg mentalitet og bundniveau er markant bedre.

Så kan han holde sig skadesfri vil jeg også forvente han hurtigt viser sig som en af de bedste spillere i ligaen.

Han ender vel med at hive en 15+ mil i årsløn, samt en stor sign on fee? Det ved jeg sgu ikke om jeg havde taget chancen på.

Billing havde rent faktisk gjort en forskel i flere sæsoner, det har Bruun aldrig i sammen omfang.

Men lad os se, det jeg har set fra ham er ikke noget der skræmmer mig.
Så nogenlunde det samme som nogle mente Beijmo får i FCK?

Selvfølgelig ikke en spiller vi kan tage en chance på i AGF, da han ingen interesse her, og vi ikke kan betale de penge.

Jeg synes han virker som fin afløser for f.eks Jordan Larsson.

Hans store problem hele karrieren har været skader, så på den vis er der lidt Cornelius over ham. De sidste par sæsoner har dog været meget bedre og selvom topniveauet måske ikke er det samme som Andreas Skov Olsen, så tror jeg mentalitet og bundniveau er markant bedre.

Så kan han holde sig skadesfri vil jeg også forvente han hurtigt viser sig som en af de bedste spillere i ligaen.
27-28 kampe i top 5 ligaer pr sæson de sidste par sæsoner er positivt.

Vil mene det er en solid tilføjelse, og det samme med Alex Kral.

Last edited:
27-28 kampe i top 5 ligaer pr sæson de sidste par sæsoner er positivt.

Vil mene det er en solid tilføjelse, og det samme med Alex Kral.
Han har i gennemsnit spillet 47 minutter pr. kamp i karrieren, hvis man deler hans spilletid ud på antal kampe, og der har jeg medregnet hans ungdomstid, hvor han sandsynligvis var i startopstillingen oftere. Han har ikke været meget over 1200 ligaminutter i lang tid. Det er lige før Corner kan være med her😉

Han har i gennemsnit spillet 47 minutter pr. kamp i karrieren, hvis man deler hans spilletid ud på antal kampe, og der har jeg medregnet hans ungdomstid, hvor han sandsynligvis var i startopstillingen oftere. Han har ikke været meget over 1200 ligaminutter i lang tid. Det er lige før Corner kan være med her😉
Der var en artikel for et par år siden (ifb. med EM), hvor han fortalte om, at han tidligere ikke havde lyttet nok til kroppen og derfor for ofte fik overbelastningsskader. Efter han havde lavet om på sin tilgang har han næsten ikke været skadet så de sidste to-tre år er nok mere sigende for, hvad man kan forvente end hans yngre år, hvor han var alt for ofte skadet.

Enig i det her. JBL spillede i snit 36 minutter i sine 28 ligakampe i sidste sæson. Året forinden var det i snit 27 minutter i sine 27 ligakampe. Så det er utvivlsomt en spiller, der ikke har spillet meget, og som har haft svært ved at bide sig fast i udlandet.

Men omvendt er jeg helt enig med @Thomas K i, at det her er en stærk handel. Jeg ser ham også på niveau med Billing, og jeg tror, han kan gøre en kæmpe offensiv forskel. Herudover elsker han FCK og København, så de får også en spiller, der vil projektet, hvilket de i den grad savnede i sidste sæson.

Jeg synes dog, det er positivt. Vi bliver ikke selv mestre igen, og jeg ser hellere FCK løbe med det end Brøndby/FCN, som er vores konkurrenter til at være det tredje etablerede tophold pg FCM (som ALT er galt med).

Det er klart, at man i Superligaen ikke henter en profil fra en top 5 liga. Billing spillede 20 kampe i sæsonen inden han kom, lige under 17 minutter i snit.

Jeg hæfter mig ved, at han har været mere til rådighed de senere år, end tidligere. At han målt på topniveau har landsholdsniveau. At han vil være en force på dødbolde.

Derudover synes jeg også, at det vilde i mit oprindelige oplæg er, at svenskeren havde skiftet agent for at komme til FCK

Det er klart, at man i Superligaen ikke henter en profil fra en top 5 liga. Billing spillede 20 kampe i sæsonen inden han kom, lige under 17 minutter i snit.

Jeg hæfter mig ved, at han har været mere til rådighed de senere år, end tidligere. At han målt på topniveau har landsholdsniveau. At han vil være en force på dødbolde.

Derudover synes jeg også, at det vilde i mit oprindelige oplæg er, at svenskeren havde skiftet agent for at komme til FCK
Jeg tror vi er ret enige. Jeg synes bare det er vildt, at Bruun har spillet så lidt i sin karriere, som han har. 8320 seniorminutter i karrieren. Mads Bech spillede 4595 minutter i sidste sæson for FCM.

Det er positivt, at Bruun eftersigende er sluppet af med de værste skadesproblemer, men kan han fysisk holde til at begynde at spille mange minutter, når han aldrig har gjort det før?

For et FCK-hold der virkelig skal genrejse sig, så må det være en overvejelse hvordan man bedst forvalter pengene: topniveau vs. stabilitet. Det må være en fordel at bruge størstedelen af budgettet på profiler, der kan levere mange minutter på banen, særligt når man i forvejen har Corner og Delaney, der kæmper med at være klar. Beijmo er selvfølgelig et eksempel på, at de også tænker i stabilitet.

Latest posts

Back