New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 441K
Last edited:
Jeg bryder mig af alle mulige grunde ikke om B.T., men jeg har også altid betragtet dem som en københavnsk lokalavis - det giver bare så meget volumen at de dukker op andre steder også. Som københavnsk lokalavis er det fint nok med noget aversion mod AGF, men problemet med at erklære sig for meget som Brøndby-sympatisører ville selvfølgelig være ift FCK. Jeg vil også tro at deres fokus er mindst lige så meget på FCK som Brøndby. Men ja, det er heller ikke en i sportsredaktionen der udtaler sig her og faktisk ser det ud til at han er en barselsvikar og han er vel blevet spurgt netop fordi han er Brøndby-fan.

B.T.s sportsredaktion ledes af sportschef Søren Hanghøj Kristensen og sportsredaktør Morten Crone Sejersbøl

Hvis alle danske fodboldfans fik indsigt i, hvor meget deres klub dækkes lokalt og detaljerigt sammenlignet med ligaens 11 andre hold, ville jeg antage, at der vil brede sig en misundelse i forhold til AGFs fans palet at vælge imellem. Der er ingen andre klubber, som bliver dækket af tre fuldtidsavisjournalister. Mængden er podcast, der handler om AGF, synes jeg også er temmelig stor og bredt favnende. KSDH.dk er også virkelig grundig og ikke (kun) en fanpleaser.

Og så har AGF med nærværende forum det absolut med omfangsrige og seriøse af slagsen. Troldetilstedeværelsen her er nærmest ikkeeksisterende, og aktiviteten på AGF-forum er absurd stor. Selv cykeltråden har isoleret set flere opslag end andre klubbers debatfora. (Selvom den desværre er med til at fjerne en del af seriøsiteten og relevansen fra helheden).

Andre her som var aktive på forum og nyhedssiden mtac, altså morethanaclub.dk? For mig er agf-forum blevet efterfølgeren til det forum jeg plejede at komme på i 00'er og 10'erne.
Helt enig, da det gik galt på MTAC, var det godt at se at GF-Forum hurtigt kunne tage over. Det der skete på MTAC, var vel i øvrigt lidt det samme som der er ved at ske i Brøndby lige nu, men nye udenlandske ejere, der ikke forstod hvad de havde købt, og ville prøve at kapitalisere på det.

Hvis alle danske fodboldfans fik indsigt i, hvor meget deres klub dækkes lokalt og detaljerigt sammenlignet med ligaens 11 andre hold, ville jeg antage, at der vil brede sig en misundelse i forhold til AGFs fans palet at vælge imellem. Der er ingen andre klubber, som bliver dækket af tre fuldtidsavisjournalister. Mængden er podcast, der handler om AGF, synes jeg også er temmelig stor og bredt favnende. KSDH.dk er også virkelig grundig og ikke (kun) en fanpleaser.

Og så har AGF med nærværende forum det absolut med omfangsrige og seriøse af slagsen. Troldetilstedeværelsen her er nærmest ikkeeksisterende, og aktiviteten på AGF-forum er absurd stor. Selv cykeltråden har isoleret set flere opslag end andre klubbers debatfora. (Selvom den desværre er med til at fjerne en del af seriøsiteten og relevansen fra helheden).
Min personlige antipati mod B.T. er ikke kun pga deres dækning af AGF, selvom jeg nok altid vil se deres forhold til AGF i lyset af deres perfide dækning af klubben i 0'erne, men det generer mig heller ikke at der er en lokalavis i København der har fokus på klubberne der, kun hvis det skal udlægges som om de har et objektivt og ligeværdigt syn på alle klubber.

AGF er enormt godt stillet mht bevågenhed. Det kan være en selvforstærkende ulempe når det ikke går godt og presset stiger, til gengæld er jeg også sikker på at det er en tilsvarende fordel når det går godt. Det er en af grundene til at AGF kun kan fungere som tophold.

Man kan spekulere på hvordan det er at være fan af en klub der ikke har et debatforum eller et med nogen reel aktivitet. Der må dog være klubber der har noget et sted man ikke lige kan finde, måske på Facebook eller Discord eller sådan noget.

Umiddelbart vil jeg hævde, at et endog meget anvendt dansk ordsprog modsiger din påstand.
Jeg mangler lige en wink-reaktion. Det var en henvisning til at Brøndby tilsyneladende ikke har overvejet benævnte ordsprog :)

Helt enig, da det gik galt på MTAC, var det godt at se at GF-Forum hurtigt kunne tage over. Det der skete på MTAC, var vel i øvrigt lidt det samme som der er ved at ske i Brøndby lige nu, men nye udenlandske ejere, der ikke forstod hvad de havde købt, og ville prøve at kapitalisere på det.
GF-Forum er oprindeligt udsprunget af Fæstningen, fanklubbens gamle forum, som går noget længere tilbage end MTAC. Deres forretningsmodel har nok ret beset også været baseret en del på den aktivitet de kunne se der var på Fæstningen. Det blev mere og mere kommercielt indtil de nye ejere til sidst fik det slået helt ihjel. Så tak til Alsgaard for at stå fast på at det her skal være helt frivilligt og ukommercielt.

Andre her som var aktive på forum og nyhedssiden mtac, altså morethanaclub.dk? For mig er agf-forum blevet efterfølgeren til det forum jeg plejede at komme på i 00'er og 10'erne.
Yes, to af mine kammerater startede MTAC, jeg hjalp lidt til med udvikling at lidt ting og var også skribent på siden.

Første snapshot fra MTAC var i øvrigt den 27. maj, 2007:

Det er i øvrigt ret vildt hvad den nye sportsdirektør i FCK er i gang med. Pantelis Hatzidiakos, Elias Achouri, Mathias Zanka og Viktor Claesson er væk. Kotarski, Pereira og Larsson rygtes også videre.

Så er 3 mistede profiler i AGF jo ingenting.
Det er virkeligt spændende, hvad de får ind, hvilket niveau de nye spillere har, og hvor lang tid det tager at spille dem sammen.
Ser de sig selv som mesterskabskanditater allerede til den nye sæson, og kan de tillade sig andet mht. budget og forventninger fra fans og omverdenen?
Og hvad sker der med presset i FCK, hvis de starter sløvt ud og kan se et par hold i toppen trække hurtigt fra?

Det er virkeligt spændende, hvad de får ind, hvilket niveau de nye spillere har, og hvor lang tid det tager at spille dem sammen.
Ser de sig selv som mesterskabskanditater allerede til den nye sæson, og kan de tillade sig andet mht. budget og forventninger fra fans og omverdenen?
Og hvad sker der med presset i FCK, hvis de starter sløvt ud og kan se et par hold i toppen trække hurtigt fra?
De gambler i hvert fald med Europa, hvor de ellers er seedede hele vejen ind i ligaspillet i Conf.League.

Yes, to af mine kammerater startede MTAC, jeg hjalp lidt til med udvikling at lidt ting og var også skribent på siden.

Første snapshot fra MTAC var i øvrigt den 27. maj, 2007:

Åh ja, et tidpunkt hvor oprykning fra førstedivision var i fare… Samtidig lancerede Århus Elite noget sportscampus og det bliver jo så faktisk lige 20 år efter det at vi flytter ind på det nye stadion! To årtier er selvfølgelig også lang tid, halvdelen af den tid der gik mellem to mesterskaber, men der er dælme også sket meget siden til det bedre.

Århus Elite har i dag præsenteret planerne for SportsCampus Århus. Et visionsoplæg for udviklingen af hele området omkring Atletion - herunder plac...

Latest posts

Back