New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 520K
Ser lidt bold iaften, og slog over på Bodø/Glimt mod Sturm Graz, som er i fuld gang med at skille Sturm Graz ad og foran 2-0 inden for 10 min.,
også tænker I nok, "hvorfor ser du ikke dansk fodbold når FCK spiller?"

Jamen, det er 4 spillere i startopstillingen fordelt på de 2 hold, og der er 5 udskiftere med dansk pas på bænken i kampen i Norge.

FCK har 3 spillere med dansk pas i startopstillingen og 2 på bænken.

Konklusion: Skal man se danske spillere i aktion, skal man til Norge og se fodbold. Det er da pudsigt. :)

Nu 5-0 til Bodø - lidt vildt som de plaffer kasser ind.

På bold.dk's livescore figurerer kampen ikke på en kanal - hvor ser du den henne? Det er blevet et værre cirkus at finde rundt i hvor kampene sendes:sleep:

er lige tunet ind på afslutningen med Fck. Der står 1-1 og de er nu en mand i overtal.

Overordnet set ja, men taget i betragtning af hvor Bodø ligger, så har jeg mindre ondt i numsen over det.
Jeg synes det er helt OK med kunstgræs nord for polarcirklen, den dag man har fundet en metode så der kan spilles på græs, eller klimaforandringer har sørget for det, bør det ændres. Og det er så også derfor det ikke burde være tilladt i Superligaen, for der er ikke længere nogen anden begrundelse for etablerede klubber til ikke at have en hybridbane, end at plastic giver dem selv en fordel.

Men så må de investere i kunstigt lys der kan få græsset til at gro! Det har de sgu råd til
Det handler mest om at man som kommune (som ejer stadions i både Silkeborg og Farum) laver en benhård økonomisk kalkule på, at en kunstgræsbane kan bruges 16 timer om dagen ugens 7 dage. En hybridbane kan bruges til ca. 1-2 kampe om ugen, hvis den skal stå knivskarpt hver gang. Altså maksimering af investering i en fodboldbane.

Eller en masse andre arrangementer på de stadions som kommunen står for? “Økonomisk kalkule” er måske rigtig nok, det er i hvert fald billigere ikke at skifte underlaget og plastikken er sikker billigere at holde, men man kan jo sige det samme om alle de andre stadionkrav man er tvunget til at leve op. Der skal fx bygges om i Odense og det var kommunen da sikkert helst fri for. Desuden har AGF også planer om nogle arrangementer på stadion, så det skal de da kunne finde ud af selvom der kommer en hybridbane.

Det handler mest om at man som kommune (som ejer stadions i både Silkeborg og Farum) laver en benhård økonomisk kalkule på, at en kunstgræsbane kan bruges 16 timer om dagen ugens 7 dage. En hybridbane kan bruges til ca. 1-2 kampe om ugen, hvis den skal stå knivskarpt hver gang. Altså maksimering af investering i en fodboldbane.

Min søn træner hos FCN (ekstra træning ud over hans egen klub, fordi han er glad for fodbold, ikke fordi han er udvalgt). De træner inde på stadion. Første gang i dag, men i går skrev de og rykkede træningstid punktet for hele sæsonen, pga. et andet hold skal bruge deres plads (i foråret var der tre-fire træninger i gang samtidig). Andre gange er det aflyst fordi et eller andet hold skal spille.

Så de bruger deres "opvisningsbane" til meget, hvilket jo ikke ses på den modsat en græsbane.

Enggård taler godt nok meget i datid om Molde. Men han skal vel som udgangspunkt stadig tilbage til dem næste sommer.

- Jeg har lært helt vildt meget af det. Det er slet ikke et spildt år, selvom det ikke helt gik, som håbet.

- Det er noget, jeg med stor sandsynlighed kan komme ud for igen, hvis jeg skal udenlands igen på et tidspunkt.

Ja, man skal nok øge lønudgifterne en del for, at komme i nærheden af spillere som ham
Men det ser ud til at kunne betale sig.

Brøndby er også kun et hjemmebane resultat imod Strasbourg, fra et positivt regnskab, modsat os selv, der har forsømt talenterne i de sidste 3 år, og derfor kommer ud med røde tal.

Latest posts

Back