New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 520K
Nyheder om andre klubber
Det er sjovt, hvordan de i min optik har bevæget sig helt til toppen af klubber jeg bryder mig mindst om, men det er fordi det intet har med rivalisering eller andet at gøre, det handler udelukkende om, at de slet ikke har en eksistensberettigelse, og jeg faktisk mener de dræner dansk fodbold for interesse med deres usle model.
Jeg har også haft dem deroppe længe af tilsvarende grunde. Når jeg kalder dem en ikke-klub må det selvfølgelig også være noget andet end andre og på sin vis værre. Der ligger jo andre ting i det overfor de fleste klubber man ikke er helt ligeglad med, noget historie, noget respekt og måske endda noget misundelse - de ting er der i hvert også flere der retter mod AGF - men ift FCN bliver man bare irriteret over at de er en FC-overbygning der heller ikke viser nogen interesse i at udvikle sig til en rigtig klub med alt det der følger med af håb og drømme og ambitioner om at blive bedre og vinde noget. I FCN er det en bonus og ikke virksomhedens grundlæggende formål. Det er på den måde også forståeligt at de har så få fans og de fleste ville formentlig fordufte hvis ikke resultaterne var gode, men det er interessant at der ud af det vokser en lille gruppe fans som så ønsker at FCN skal være en rigtig klub.

At holde med FCN er jo som at heppe på en uddannelsesinstitution. Det er det tætteste, man i Danmark kommer på at gå op i high school basketball - bare uden nogen form for lokalt islæt.

Fansene blev solgt idéen om, at de skulle sælge mange spillere for at kunne købe STØRRE talenter, som skulle kunne lave ligaresultater samtidig med at blive til endnu større salg. Og man kan sige at når de henter Orla Solbakken, eller ham de hentede nu her, som Manchester City også var interesserede i, eller Bagadji som ellers havde mulighed for at tage til Barcalona med brormand - ja så er den ene del jo opfyldt.

Men de har bare ikke suppleret med gode nok spillere for dem at spille med. Måske fordi der også er et lille manglende overlap - fordi der er solgt ekstra mange, og spillere som Nygren ikke ønskede at blive i klubben for evigt. Det er jo "problemet" når du så har spillere der er så gode, at de får gode tilbud, men så gamle at de falder komplet uden for FCNs model - og hvad man skal bruge penge på. Nygren ville videre - og FCN kunne ikke rigtig få noget for ham. Dum case for dem - men jo fordi han blev ekstra længe også, da de ikke selv havde den type i truppen fra egen udvikling.

Fansene var ude med en protest og "stemningsboykot" (det må man mene om hvad man vil) - men jeg synes deres pointe var god, og meldingen kort og præcis:

"- Everyone has a right to dream. Hvad med os?" + et banner med: "Klubben går op i røg".

Jeg synes cheftræner Jens Olsen har KOMPLET misforstået hvad det handler om...

"– Jeg har sagt det før: Når man er en fan, en trup og et hold, som man støtter, så skal man forsøge at holde sammen. Det kan jeg bedre lide, og det synes jeg, vi skal gøre uanset hvordan det går, siger Jens Fønnskov Olsen til bold.dk og fortsætter
– Det er jo en fangruppe, og de har ret til de ytringer, de ønsker. Fodbold er følelser, og lige nu er der store følelser. Det er de i deres gode ret til."

Ja men fodboldfans er jo ikke fan af en forretning - men af spillerne/holdet - og er med til at støtte op om det sportslige. Når I konstant sælger dem de holder med - og aldrig jagter at vinde mere end I jagter at sælge - så underminerer I komplet hele grunden til at de er der.

Jeg vil sige BIFs metode er lige omvendt. De jagter at vinde så meget, at de accepterer perioder med over 100 mio i underskud om året. Det er heller ikke godt.
Men for "dansk fodbolds skyld" - er FCN en cancer på det fælles mål om at jagte at blive så gode til at vinde som muligt.

Det er egentlig lidt sjovt, at der bliver gjort så meget grin med FCNs tilskuertal mens ingen basher SIF for at de kun har et marginalt højere snit til trods for de også spiller underholdende fodbold, bokser over deres vægtklasse og er en større traditionsklub end FCN.

Ikke at jeg er uenig omkring FCN men som nævnt et par gange, så har det altid været svært at få den nordsjællandske befolkning til at gå til live sport og det bliver ikke nemmere af at FCK og BIF ligger indenfor en kort bil eller togtur.

Jeg har ikke noget had til FCN. De siger mig ikke noget så det er nærmere en ligegyldighed. Et træk på skuldrene. Jeg er bedøvende ligeglad med hvor mange penge de sælger spillere for. Jeg ville være langt mere bekymret hvis det var BIF, Randers, Vejle osv der lavede de salg, for så ved man at de ville være mere ambitiøse og true sportsligt. At fcn så samtidig spiller på plastic gør dem ikke mindre ligegyldige. Ingen ville savne dem hvis de rykkede ud. De måtte hjertens gerne tage Silkeborg med, så vi kommer af med begge plastic baner på samme tid.

Jeg synes cheftræner Jens Olsen har KOMPLET misforstået hvad det handler om...
Han har også nogle der betaler hans løn, hvis grundlæggende tankegang han dårligt kan stille sig opposition til, men selvfølgelig har han også den stilling fordi han er enig i deres tilgang. Han kommer jo selv ud af systemet og det er ikke helt tilfældigt at det er normalen hos FCN. Ham egypteren der ejer FCN er formentlig ligeglad med de fans og derfor er klubben basalt set også ligeglad indtil det eventuelt bliver et problem.

Jeg er bedøvende ligeglad med hvor mange penge de sælger spillere for. Jeg ville være langt mere bekymret hvis det var BIF, Randers, Vejle osv der lavede de salg, for så ved man at de ville være mere ambitiøse og true sportsligt.
Ja, det er det, der på sin vis er værre ift FCN: man er ligeglade med dem som “klub.” Ift udfordringen for en klub som AGF er FCN selvfølgelig også stadig en konkurrent og de køber jo spillere vi ikke rigtig er i nærheden af, men det er klart det ville være et større problem hvis BIF solgte samme antal spillere til tilsvarende priser, for selvom deres ejere også skal have hevet nogle penge ud, ville de geninvestere mere for at komme op og konkurrere med FCK og M og det vil gøre det meget sværere for AGF.

Han har også nogle der betaler hans løn, hvis grundlæggende tankegang han dårligt kan stille sig opposition til, men selvfølgelig har han også den stilling fordi han er enig i deres tilgang. Han kommer jo selv ud af systemet og det er ikke helt tilfældigt at det er normalen hos FCN. Ham egypteren der ejer FCN er formentlig ligeglad med de fans og derfor er klubben basalt set også ligeglad indtil det eventuelt bliver et problem.

Ja, det er det, der på sin vis er værre ift FCN: man er ligeglade med dem som “klub.” Ift udfordringen for en klub som AGF er FCN selvfølgelig også stadig en konkurrent og de køber jo spillere vi ikke rigtig er i nærheden af, men det er klart det ville være et større problem hvis BIF solgte samme antal spillere til tilsvarende priser, for selvom deres ejere også skal have hevet nogle penge ud, ville de geninvestere mere for at komme op og konkurrere med FCK og M og det vil gøre det meget sværere for AGF.
Det ville være en mindre katastrofe hvis Brøndby havde solgt Rasmussen og Kvistgaarden for det som FCN får for Høgsberg og Egeli. Så var vi nok for alvor blevet sat af i forhold til top 3.

Det ville være en mindre katastrofe hvis Brøndby havde solgt Rasmussen og Kvistgaarden for det som FCN får for Høgsberg og Egeli. Så var vi nok for alvor blevet sat af i forhold til top 3.
Der er noget aldersforskel der gør det umuligt selvom de skulle have haft en salgshistorik der pressede priserne højere op. Det er også en hvis logik i at de spillere Brøndby sælger generelt ikke er lige så unge fordi klubben i højere grad skal præstere nu og her. Men ja, som beløb ville det være et problem for os og de største salg kan da nok også hjælpe med at løfte prisen for den næste. Vi skal, udover at komme ind på det nye stadion og løfte fundamentet og udover selv at få flere større salg osv, håbe at Brøndby ikke i mellemtiden begynder at få for meget styr på økonomien via spillersalg eller europæisk gruppespil.

Så alle deres lejeaftaler er uden købsoption. Det er godt nok en kortsigtet strategi de kører..

"Vejle Boldklub styrker defensiven med Valdemar Lund.
Mandag har holdet fra Nørreskoven offentliggjort tilgangen af den 22-årige forsvarer på en sæsonlang lejeaftale.
Aftalen indeholder en købsoption, oplyser Vejle. Danskeren kommer til fra norske Molde. "

Og Duelund og Sørensen og flere er jo også permanente aftaler.

"Vejle Boldklub styrker defensiven med Valdemar Lund.
Mandag har holdet fra Nørreskoven offentliggjort tilgangen af den 22-årige forsvarer på en sæsonlang lejeaftale.
Aftalen indeholder en købsoption, oplyser Vejle. Danskeren kommer til fra norske Molde. "

Og Duelund og Sørensen og flere er jo også permanente aftaler.

Ja men nu skrev jeg kun om lejeaftalerne😊

Enggård er den eneste af alle deres signings jeg kunne tænke mig, men ikke på en lejeaftale uden købsoption. Det der med at spille andre klubbers spillere i form er jeg ikke fan af.

Ja, blev faktisk en lille smule misundelig.....tror desværre de får stor glæde af ham. Hvis han altså ikke døjer med skader....
Det er i hvert fald et andet niveau end hvor vi handler, men det er jo også bare udtryk for den økonomiske forskel. Sådan en spiller får sikkert en del mere i løn end nogen i AGF’s trup, men hvis vi skal håbe på at de brænder sammen økonomisk skal de jo også have brugt nogle penge og så skal det bare ikke lige være det, der får dem i et europæisk gruppespil. En spiller der scorer mange mål kan også løfte meget andet, men der er trods alt heller ikke meget salgspotentiale her.

Ja, blev faktisk en lille smule misundelig.....tror desværre de får stor glæde af ham. Hvis han altså ikke døjer med skader....
Der er jo en grund til at han spiller i Brøndby nu, så det kommer med en risiko. På CV alene, så er han super interessant.

24/25 : 23 kampe (35 min i snit) - 3 mål
23/24 : 42 kampe (50 min i snit) - 12 mål

Sidste gang han spillede 90 minutter var i Marts.

Latest posts

Back