New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 521K
Last edited:
Jeg tror virkeligt, at de giver den gas til sidst. De har kapital i ryggen og er sikret europæisk gruppespil som kræver flere spillere. Dog har de pt. mange angribere med Cho tilbage og en genopstanden Brumado.
Og eftersom de faktisk skal spille i Europa League har de også visse Financial Fairplay regler de skal overholde. Her tæller transferindtægter ikke med.

Lad os se hvad der sker hos dem. De henter naturligvis en erstatning for Oliver Sørensen. Ligeledes for Franculino hvis han sælges.

Og eftersom de faktisk skal spille i Europa League har de også visse Financial Fairplay regler de skal overholde. Her tæller transferindtægter ikke med.

Det gør transferindtægter. De er en del af klubbernes indtægter og tæller dermed med i regnskabet, alt andet vil også være mærkeligt, for hvordan i alverden skulle FCM så have råd til de dyre indkøb indenfor FFP reglerne?

Det føles sgu lidt mærkeligt at sidde her og holde med OB...
Eller som en god vens far engang sagde...
Okademisk Bolklub
Det gør jeg ikke. Ville ikke gøre mig det store, at FCK og FCM stak af, og vi ikke skulle slås for meget med OB om top 6.

Fiete Arp spiller i FCK eller FCM næste sæson tror jeg. En oplagt Claesson afløser. Men de to andre angribere er elendige på kuglen.

Uafgjort bedre end en sejr. Jeg tror dog vi kommer til at være tættere på nummer 7 end nummer 3
Måske får du ret. Det ville ikke være overraskende i JP's første sæson og i en sæson med det, der ligner en lidt smal trup.

Men indtil noget modbeviser mig, så synes jeg mere vi ligner medaljekandidater end bunden af top 6. Men det bliver vi nok klogere på i løbet af de næste 6 kampe, hvorefter alle har spillet mod alle. Der har jeg nemt ved at se en klar top 4 for mig.

Måske får du ret. Det ville ikke være overraskende i JP's første sæson og i en sæson med det, der ligner en lidt smal trup.

Men indtil noget modbeviser mig, så synes jeg mere vi ligner medaljekandidater end bunden af top 6. Men det bliver vi nok klogere på i løbet af de næste 6 kampe, hvorefter alle har spillet mod alle. Der har jeg nemt ved at se en klar top 4 for mig.
Du må synes, hvad du vil, men gennemsnittet af præstationerne so far i denne sæson er ikke til medaljer. Måske du er lidt forblændet af den seneste kamp (og lidt FCK-kampen)

Du må synes, hvad du vil, men gennemsnittet af præstationerne so far i denne sæson er ikke til medaljer. Måske du er lidt forblændet af den seneste kamp (og lidt FCK-kampen)
Hvis jeg er forblændet, så er det nærmere af xG-tabellen, der viser, at vi burde have stået med endnu flere point nu, end vi gør. Og så synes jeg egentlig, at alle de sidste fire kampe har peget i en god retning. Havde Paddy scoret på nogle af sine straffespark, så havde vi vel også ligget med helt oppe i den sjove ende og måske overhalet FCK i morgen ;)

Det store medaljespørgsmål er jo nok som ofte før: Er vi bedre end Brøndby i år? Det er vi ikke så tit, og de har også givet sig selv et bedre udgangspunkt med flere halvstore transfers. Men mon ikke vores sammentømrede enhed og en træner, der har givet ny energi, kan lave noget ballade mod en trup på vestegnen med spillere fra alle verdenshjørner og en træner med et lettere faretruende storhedsvanvid?

Det føles sgu lidt mærkeligt at sidde her og holde med OB...
Eller som en god vens far engang sagde...
Okademisk Bolklub

Altid dejligt at se FCK have det svært.
Jeg så en anden kamp, host Gooners host, men jeg har nok bare fået mig mentalt talt ind i, at vi skal håbe på alt, der optimerer vores top 6-muligheder, og så tage den derfra. Der er ingen grund til, at OB skal op og hente os, og presse os bagfra ift pladserne der.

Så jeg fik før sæsonen overtalt mig selv til at håbe på, at FCK og FCM ville stødsuge lidt fra vores konkurrenter. Men i runde 1 grinte jeg stadig af FCMs 3-3 mod oprykkeren.
Normalt håber jeg ikke toppen stikker af, da jeg jo vil have AGF med deroppe. Men det her er en speciel sæson. Første sæson efter Uwe, første med ny træner, hvor vi skal SPARE. Man kan ikke håbe på at gøre det bedre - med færre penge - end det man kom fra. Og vi har mistet en af vores bedste (Anderson), og alle profiler er jo blevet 1 år ældre.

Men der er selvfølgelig en del af mig, der altid bare hepper på X når andre hold mødes. For så tages der point ud - det ved vi. Ingen grund til FCK stikker af, og ingen grund til OB vinder mere. Men lige ift FCK synes man det er så oplagt de vinder mesterskabet alligevel - og de kan ikke lave en invincible længere, det sørgrede vi selv for :D Så derfor håber jeg som udgangspunkt FCK slår hold vi kæmper om top 6 med. Det indrømmer jeg. Men jeg kan stadig ikke undgå at smile og synes det er sjovt - når FCK kommer bagud.

Jeg tænker X ville være perfekt i alle andre opgør denne runde også. As per usual.
Ingen grund til FCM stikker af, og ingen grund til SIF vinder (men hellere FCM end SIF)
Ingen grund til at hverken Fredericia eller Randers skal have 3 point.
Ingen grund til BIF stikker af, og ingen grund til SøE vinder. Mit top-håb for sæsonen, hvis alt går godt er en ydmyg kamp om pladserne under FCK/FCM.
Ingen grund til at hverken FCN eller Viborg skal have 3 point.

Hvis jeg er forblændet, så er det nærmere af xG-tabellen, der viser, at vi burde have stået med endnu flere point nu, end vi gør. Og så synes jeg egentlig, at alle de sidste fire kampe har peget i en god retning. Havde Paddy scoret på nogle af sine straffespark, så havde vi vel også ligget med helt oppe i den sjove ende og måske overhalet FCK i morgen ;)

Det store medaljespørgsmål er jo nok som ofte før: Er vi bedre end Brøndby i år? Det er vi ikke så tit, og de har også givet sig selv et bedre udgangspunkt med flere halvstore transfers. Men mon ikke vores sammentømrede enhed og en træner, der har givet ny energi, kan lave noget ballade mod en trup på vestegnen med spillere fra alle verdenshjørner og en træner med et lettere faretruende storhedsvanvid?

Jeg synes også, at indsatserne peger i medaljeretning for tiden - og det skal der være plads til at glæde sig over. Jeg havde frygtet noget meget værre efter indsatsen i Haderslev.

Jeg tror dog ikke på, at vi tager medaljer. Pt. har vi få skader og mange spillere rammer et højt niveau. Forhåbentligt laver vi ikke et lignende og voldsomt niveaudyk som i sidste sæson, men jeg forventer ikke, at vi kan holde kadancen fra de sidste 3-4 kampe igennem sæsonen. Der vil komme bump og svage perioder.

Altid dejligt at se FCK have det svært.
Jeg så en anden kamp, host Gooners host, men jeg har nok bare fået mig mentalt talt ind i, at vi skal håbe på alt, der optimerer vores top 6-muligheder, og så tage den derfra. Der er ingen grund til, at OB skal op og hente os, og presse os bagfra ift pladserne der.

Så jeg fik før sæsonen overtalt mig selv til at håbe på, at FCK og FCM ville stødsuge lidt fra vores konkurrenter. Men i runde 1 grinte jeg stadig af FCMs 3-3 mod oprykkeren.
Normalt håber jeg ikke toppen stikker af, da jeg jo vil have AGF med deroppe. Men det her er en speciel sæson. Første sæson efter Uwe, første med ny træner, hvor vi skal SPARE. Man kan ikke håbe på at gøre det bedre - med færre penge - end det man kom fra. Og vi har mistet en af vores bedste (Anderson), og alle profiler er jo blevet 1 år ældre.

Men der er selvfølgelig en del af mig, der altid bare hepper på X når andre hold mødes. For så tages der point ud - det ved vi. Ingen grund til FCK stikker af, og ingen grund til OB vinder mere. Men lige ift FCK synes man det er så oplagt de vinder mesterskabet alligevel - og de kan ikke lave en invincible længere, det sørgrede vi selv for :D Så derfor håber jeg som udgangspunkt FCK slår hold vi kæmper om top 6 med. Det indrømmer jeg. Men jeg kan stadig ikke undgå at smile og synes det er sjovt - når FCK kommer bagud.

Jeg tænker X ville være perfekt i alle andre opgør denne runde også. As per usual.
Ingen grund til FCM stikker af, og ingen grund til SIF vinder (men hellere FCM end SIF)
Ingen grund til at hverken Fredericia eller Randers skal have 3 point.
Ingen grund til BIF stikker af, og ingen grund til SøE vinder. Mit top-håb for sæsonen, hvis alt går godt er en ydmyg kamp om pladserne under FCK/FCM.
Ingen grund til at hverken FCN eller Viborg skal have 3 point.

Vi har godt nok forskellige indstillinger til klubben (måske livet) :oops:

Vi skal da række ud efter det højest mulige og ikke bare gå efter den bløde mellemvare - så kan det godt være det går galt men så tager vi den derfra. Det andet er godt nok negativt. Derfor må de andre "små" hold godt slå de store eller spille uafgjort, så vi kan komme tættere på toppen😁 Vi skal bare ordne vores eget. Det gør det langt sjovere som fan og giver flere midler i kassen - sæt i gang CV/JN og lad os række ud efter det højeste👊

Trenden er op - vi startede med rigtig godt spil i en kort periode, byggede på i spillemæssigt i de to næste men tabte og spillede uafgjort - til gengæld har pilen peget meget klart opad i de sidste to kampe. Nuvel - vi har også haft marginalerne på vores side men det kan vi passende have igen i dag🤞

KSDH🤍💙🤍💙

Vi har godt nok forskellige indstillinger til klubben (måske livet) :oops:

Vi skal da række ud efter det højest mulige og ikke bare gå efter den bløde mellemvare - så kan det godt være det går galt men så tager vi den derfra. Det andet er godt nok negativt. Derfor må de andre "små" hold godt slå de store eller spille uafgjort, så vi kan komme tættere på toppen😁 Vi skal bare ordne vores eget. Det gør det langt sjovere som fan og giver flere midler i kassen - sæt i gang CV/JN og lad os række ud efter det højeste👊

Trenden er op - vi startede med rigtig godt spil i en kort periode, byggede på i spillemæssigt i de to næste men tabte og spillede uafgjort - til gengæld har pilen peget meget klart opad i de sidste to kampe. Nuvel - vi har også haft marginalerne på vores side men det kan vi passende have igen i dag🤞

KSDH🤍💙🤍💙

Jeg har det sådan - "Vi skal da række ud efter det højest mulige og ikke bare gå efter den bløde mellemvare".
Og jeg er bare indstillet sådan - at jeg regner på det.
Og sandsynligheden for at AGF slutter som nummer 3-4 stykker - går gennem rigtig mange sejre til FCK og FCM over de hold der prøver at forhindre os i at nå det i mine scenarier.

For "det højest mulige" - kan tolkes. Og jeg mener ikke det er muligt at vi kan blive mestre denne sæson - og jeg vil påstå vi ikke ved hvem vi skal kæmpe med om de præcise pladser vi lan blive. Så altså med mindre man tror AGF kan ende over FCK og FCM denne sæson, så er "min route" mere et scenarie man nok bør tænke i.
Det andet er godt nok negativt.

Jeg vil påstå du misforstår lidt :D

Derfor må de andre "små" hold godt slå de store eller spille uafgjort, så vi kan komme tættere på toppen

Hvem er disse "små hold".
Og jeg har da netop lige skrevet at jeg håber på uafgjort som udgangspunkt.
Men at jeg blot tillader sejre til de to hold, jeg på ingen måde tror vi kan slutte over i år. Taler sgu da ikke om hvert år - det ved du da...

Vi skal bare ordne vores eget.

mmm... "bare" løfter alt for meget her i den sætning.

Det gør det langt sjovere som fan og giver flere midler i kassen - sæt i gang CV/JN og lad os række ud efter det højeste👊

Jeg vil påstå vores chance for at nå top 6 bliver endeløst større hvis der tages point ud ved mange uafgjorte, og at man accepterer at det her ikke bliver en sæson hvor vi skal kæmpe med om guld mod FCK og FCM - og at vi NETOP kan slutte højere, og give flere positive oplevelser - og flere midler i kassen - at bliver nummer 4 end nummer 7 fordi man har heppet på Randers, Viborg, FCN, SIF og OB hver gang de mødte FCK og FCM :D

Ja pilen peger på fremgang, som minimum til kl 18 i dag :D
Og jeg ville elske at se os fortsætte. Det SEKUND - jeg har/får en fornemmelse af, at top 6 er ved at være hjemme- så tænker jeg også i top 4.
Men der er jeg slet ikke lige nu. Jeg frygter det bliver DRABELIGT - stadig - da vi skal spare spare spare.
Jeg synes vi er en skade fra Links, PM eller Tingager fra at meget vælter.

Men en profil mere ind, som kan spille i venstre forsvarsside - og en angriber ind - for fx Serra eller Badji ud, eller PM - jamen så ser meget anderledes ud igen.

Jeg har altid håbet mest på uafgjort når de andre spillede - og så koncentreret mig om os selv, og det VI gjorde.
Og fordi vi i SÅ MANGE ÅR ikke kunne vinde nok, så var uafgjort en måde at holde lidt tråd i de andre. Så stak de ikke af når vi skuffede selv.

For "det højest mulige" - kan tolkes. Og jeg mener ikke det er muligt at vi kan blive mestre denne sæson - og jeg vil påstå vi ikke ved hvem vi skal kæmpe med om de præcise pladser vi lan blive. Så altså med mindre man tror AGF kan ende over FCK og FCM denne sæson, så er "min route" mere et scenarie man nok bør tænke i.
Selvfølgelig kan AGF blive mestre i år, der er 5 point op, og 81 point at spille om. Hvorfor skal AGF være favorit til mesterskabet, for at det er muligt?

Jeg har det sådan - "Vi skal da række ud efter det højest mulige og ikke bare gå efter den bløde mellemvare".
Og jeg er bare indstillet sådan - at jeg regner på det.
Og sandsynligheden for at AGF slutter som nummer 3-4 stykker - går gennem rigtig mange sejre til FCK og FCM over de hold der prøver at forhindre os i at nå det i mine scenarier.

Jeg har også regnet på det - vi har det 4 største budget og dermed bør der i et udfaldsrum, være en vis sandsynlighed for medaljer og ikke noget "værre" end en 7 plads over en hel sæson 😁 Men bolden er rund og frygten ekstrem stor i AGF.

Hvem er disse "små hold".
Og jeg har da netop lige skrevet at jeg håber på uafgjort som udgangspunkt.
Men at jeg blot tillader sejre til de to hold, jeg på ingen måde tror vi kan slutte over i år. Taler sgu da ikke om hvert år - det ved du da...

Alle andre end Fc M/K og BIF. Normalt ville FCN være med deroppe men det ligner de sigter mod en mellemsæson.

Du skrev, at du ville håbe på Fc M/K støvsugede point fra de andre - det får du altså ikke mig til. De skal smide point så ofte som muligt. Om det så er via en uafgjort som du plejer at håbe på, så er det fint.

Jeg vil påstå vores chance for at nå top 6 bliver endeløst større hvis der tages point ud ved mange uafgjorte, og at man accepterer at det her ikke bliver en sæson hvor vi skal kæmpe med om guld mod FCK og FCM - og at vi NETOP kan slutte højere, og give flere positive oplevelser - og flere midler i kassen - at bliver nummer 4 end nummer 7 fordi man har heppet på Randers, Viborg, FCN, SIF og OB hver gang de mødte FCK og FCM :D

Du skriver lidt dobbelt omkring det med at støvsuge og håbe på uafgjort - jeg argumenterede bare imod det med, at håbe de støvsuger point. Måske begge hold får travlt i Europa og bliver udfordret over sæsonen🤞

Og jeg ville elske at se os fortsætte. Det SEKUND - jeg har/får en fornemmelse af, at top 6 er ved at være hjemme- så tænker jeg også i top 4.

Ja det har holdet også gjort - det har ikke virket i de sidste to sæsoner, hvor de nærmest er kollapset, når de har nået det forjættede land som hedder top 6. De burde nok få et andet mindset men det tænker jeg JP arbejder hårdt på🙏

Men der er jeg slet ikke lige nu. Jeg frygter det bliver DRABELIGT - stadig - da vi skal spare spare spare.

Jeg tænker ikke det så slemt på det punkt og vi har stadig et markant større budget end de andre. Vi skal simpelthen have noget for vores budget og ikke bare acceptere, at det skal være så meget større end de andres for at præstere.

Jeg synes vi er en skade fra Links, PM eller Tingager fra at meget vælter.

Men en profil mere ind, som kan spille i venstre forsvarsside - og en angriber ind - for fx Serra eller Badji ud, eller PM - jamen så ser meget anderledes ud igen.

Sådan har det været i flere sæsoner men mon dog vi vælter helt af den grund. Måske andre stepper op hvis der kommer skader. Links plejer f.eks. ikke at spille mere end højest 2/3 af en sæson, så ham har de været vant til at undvære i perioder. Måske han kunne få en sæson, hvor han kom endnu mere op i spilletid.

Udover det så enig i venstre side og der bør naturligvis ryddes op i overskudslageret som SIB har efterladt. Serra har haft pæne indhop men en mand som nærmest ikke har spillet i flere sæsoner, ham har jeg virkelig svært ved at tro på får et comeback. Men håbet lever.
Badji havde jeg håbet på men det tyder ikke godt, hvis han træner med men ikke engang bliver udtaget - så har han nok bedt om en transfer og det er bedst for begge parter.
Tager PM på udlandseventyr, så er jeg sikker på CV har en på vej ind ellers virker det tosset.

Selvfølgelig kan AGF blive mestre i år, der er 5 point op, og 81 point at spille om. Hvorfor skal AGF være favorit til mesterskabet, for at det er muligt?

Selvklart ikke.

Men tror du på nogen måde - med nogen som helst realistisk grad af sandsynlighed, at det skulle være i år - vi skulle kunne det?
Jeg er måske stadig for smittet af foråret og starten af ligaen inden vi fik det vendt - og så med kig på de smalle steder i truppen, som gør os meget sårbare for skader til nøglespillere. Links spiller som altid eksplosivt, og har lige været ude med en operation, og får altid et par belastningsskader - da vi overbruger ham.

Jeg har også regnet på det - vi har det 4 største budget og dermed bør der i et udfaldsrum, være en vis sandsynlighed for medaljer og ikke noget "værre" end en 7 plads over en hel sæson 😁 Men bolden er rund og frygten ekstrem stor i AGF.

Jeg er også der, hvor "glippet top 6" er det værste jeg kan forestille mig- så vi er enige der.
Men det er så slemt, at glippe top 6 - og med det forår in mente, og aldrende trup, og huller i bredden, og udsatte positioner for skader mm - at jeg med det momentum vi gik ud af foråret med - og ny træner mm, og en sportschef der bekræfter der skal spares, og ikke vil blive handlet mm - så var/(er) jeg bare så stålsat på at acceptere, at i år gælder om top 6.

Alle andre end Fc M/K og BIF. Normalt ville FCN være med deroppe men det ligner de sigter mod en mellemsæson.

Du skrev, at du ville håbe på Fc M/K støvsugede point fra de andre - det får du altså ikke mig til. De skal smide point så ofte som muligt. Om det så er via en uafgjort som du plejer at håbe på, så er det fint.

Vi er meget enige :D
Ja det har holdet også gjort - det har ikke virket i de sidste to sæsoner, hvor de nærmest er kollapset, når de har nået det forjættede land som hedder top 6. De burde nok få et andet mindset men det tænker jeg JP arbejder hårdt på🙏

Ja vi har har brændt krudtet af - for at komme i top 6- og ikke haft energi/kvalitet tilbage til at gøre mere ved det. Om det alene handler om mindset - eller om at Uwe brugte de samme hele tiden, og trænede alt for hårdt mm - det må vi se. Det var utænkeligt at Uwe lod Bech sidde ude af træning og så bare spille alligevel - som JP har gjort nu her - eller hvad tænker vi? Det er åbenlyst at JP i hvert fald tillader MEM/Bech og andre at stå over træning, hvis der er det mindste. At træne på at gøre præcis det træneren ønsker i alle situationer er ikke kun det fodbold handler om - og det lader JP til at vide bedre end Uwe. Spillerne agerer mere fritspillende nu. Men de gjorde de ret beset også i august sidste år - hvor august jo bare er en periode af sæsonen, hvor intet handler om "vi må ikke tabe netop denne kamp fordi så x" - man kører bare på.
Sådan har det været i flere sæsoner men mon dog vi vælter helt af den grund. Måske andre stepper op hvis der kommer skader. Links plejer f.eks. ikke at spille mere end højest 2/3 af en sæson, så ham har de været vant til at undvære i perioder. Måske han kunne få en sæson, hvor han kom endnu mere op i spilletid.

Det "vælter" ikke ift top 6 - nej.
Men nu skrev jeg jo netop om at optimere vores chancer for at komme op og kæmpe om 3.pladsen...

Vi kommer i min optik aldrig op og kæmper realistisk med om guldet en hel sæson hvor FCM og FCK ikke har sæsoner de begge er "væk", hvis vi kun har Links på venstre wingback og NP på 6'eren - og må rykke alvorligt rundt i holdet hver gang de ikke er med. NP har også perioder hvor han er ude. Men det er klart når der er sæsoner ingen stikker af - og vi selv rammer den i røven - så er der muligheder. Men er denne sæson det?? En sæson hvor det er realistisk? Jeg tænker det på ingen måde - men det er en svær snak lige efter 5-1 over OB :D Tager vi den i morgen, og vi har spillet X med Vejle, eller ligefrem tabt - så er snakken nok en anden.

Jeg har i mit stille sind accepteret at i år handler det om, at vi må og skal sikre top 6 - og se om vi kan drille omkring 3./4.pladsen og pokalen. Det ville være vanvittigt flot at kunne det - som tingene ser ud ift økonomien. Vi har for fanden lige solgt Mikael Anderson for 15 mio og sagt farvel til Duelund - og kun lejet en ind deroppe. Det siger da alt om, at vi ikke bygger på den her trup pt, men stagnerer/afvikler lidt. Så når vi 2 år i træk ikke har kunne holde dampen oppe - med bedre trupper - så tænker jeg ikke vi kan gøre det bedre med en ringere trup :D

Men x-faktoren er den nye spillestil/tilgang til spillet som spillerne udviser under JP.
Det kan forhåbenligt frigive en masse - for nuværende.

Latest posts

Back