New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 520K
Nyheder om andre klubber
Men det ser ud til at kunne betale sig.

Brøndby er også kun et hjemmebane resultat imod Strasbourg, fra et positivt regnskab, modsat os selv, der har forsømt talenterne i de sidste 3 år, og derfor kommer ud med røde tal.
Deres guidance i Brøndby ligger mellem negativt og positivt. Med europæisk gruppespil - og salg for over 100 mill

Deres guidance i Brøndby ligger mellem negativt og positivt. Med europæisk gruppespil - og salg for over 100 mill
Det lader dog til at være den trædesten de har brug for, på vejen imod at kunne konkurrere med FCM & K. Hvis det lykkes, så bliver de en fast del af de europæiske gruppespil, og så kommer økonomien i balance ligesom i de to andre klubber. Så ja det er modigt, men det bliver mere og mere sandsynligt at det kommer til at lykkes, hvis ikke allerede i år, så til næste år.

Der er vi ikke og de seneste år har ført os længere væk fra topklubberne, ikke tættere på dem desværre. Så det nye stadion, og akademi er nød til at være AGF’s trædesten, på vejen imod at kunne konkurrere med de 3 store.

Det lader dog til at være den trædesten de har brug for, på vejen imod at kunne konkurrere med FCM & K. Hvis det lykkes, så bliver de en fast del af de europæiske gruppespil, og så kommer økonomien i balance ligesom i de to andre klubber. Så ja det er modigt, men det bliver mere og mere sandsynligt at det kommer til at lykkes, hvis ikke allerede i år, så til næste år.

Der er vi ikke og de seneste år har ført os længere væk fra topklubberne, ikke tættere på dem desværre. Så det nye stadion, og akademi er nød til at være AGF’s trædesten, på vejen imod at kunne konkurrere med de 3 store.
Så HVIS de slår Strasbourg, så kommer de fremadrettet til at sælge spillere Rasmussen. Suzuki og Kvistgaarden hvert år, og erstatter dem med det vi har set indtil videre, samtidig med at de også spiller europæisk hvert år?

Tror ikke meget på, at BIF går videre. FCK og FCM kommer videre. Sidstnævnte vandt godt nok 4-0, men i de midterste 45 minutter var de totalt presset af finnerne og holdet var nærmest i opløsning. Rystende dårligt. Halvdelen af holdet bidrager slet ikke defensivt. De ignorerer totalt Thomasberg. Det kan blive et kæmpe problem længere frem i turneringen. De mangler vist en træner, som spillerne respekterer.

Det bliver lidt af en øvelse for os fans at holde fokus på os selv og ignorere, at FCK og FCM i den her sæson bare fra transfers og Europa hver især får indtægter over 400 mio. kr. Det er helt absurde mange penge ift. resten af ligaen. Brøndby kan også være (meget) heldige at slippe forbi Strasbourg og holde skindet på næsen i år med deres oppumpede budget, og så vil der være 2-3 hold, som vi ikke økonomisk kan konkurrere med de næste år.

Vi er nødt til at få det bedste ud af det, vi har. Og så ellers vente på, at snebolden langsomt begynder at rulle om 1-2 år. Men alle gør nok klogt i ikke at forvente medaljer i de kommende par sæsoner, men stille sig ret godt tilfreds med top 4. Selv Brøndby kan jo åbenbart blive ved med at forstærke sig med spillere, som vi slet ikke har økonomi til her og nu.

Det bliver lidt af en øvelse for os fans at holde fokus på os selv og ignorere, at FCK og FCM i den her sæson bare fra transfers og Europa hver især får indtægter over 400 mio. kr. Det er helt absurde mange penge ift. resten af ligaen. Brøndby kan også være (meget) heldige at slippe forbi Strasbourg og holde skindet på næsen i år med deres oppumpede budget, og så vil der være 2-3 hold, som vi ikke økonomisk kan konkurrere med de næste år.

Vi er nødt til at få det bedste ud af det, vi har. Og så ellers vente på, at snebolden langsomt begynder at rulle om 1-2 år. Men alle gør nok klogt i ikke at forvente medaljer i de kommende par sæsoner, men stille sig ret godt tilfreds med top 4. Selv Brøndby kan jo åbenbart blive ved med at forstærke sig med spillere, som vi slet ikke har økonomi til her og nu.
Det er måske også en del af kalkulen i AGF at man i nogle sæsoner med usikkerhed og andre større udgifter ikke skal satse alt for meget. Dvs man skal bruge nogle penge på talentudvikling og man forsøgte også med Gyamfi et sats på noget der skulle blive et stort salg, men der er ikke lige nu der bliver lagt 3 mio euro for en etableret spiller.

En klub som Brøndby kan satse uhæmmet af store underskud så længe de har ejere der er klar til at låne dem nogle flere penge. Der er ikke rigtig nogen FFP i Danmark, men man må så i stedet håbe at når der skrues endnu mere op, falder de også bare endnu hårdere om nogle år. Vi skal selvfølgelig gøre det bedre med de spillere vi henter og have udviklet nogle talenter osv, men man kan ikke rigtig konkurrere med åbne pengehaner.

Jeg ved ikke om det er lidt off topic denne her, men jeg blev mindet om denne her af at læse kommentarer til BIFs straf vedr. deres kamp på Island. Fik de nogensinde en straf fra DBU på den? synes aldrig rigtige der kom noget på det efterfølgende. Og har selv tænkt at jeg synes de slap alt for let omkring den.

Last edited:
Fik de nogensinde en straf fra DBU på den? synes aldrig rigtige der kom noget på det efterfølgende. Og har selv tænkt at jeg synes de slap alt for let omkring den
Kan ikke huske det, men vil det ikke også være lidt ude af proportioner hvis de fik en straf for det? Du skal tænke på at:
- det var jo slet ikke inde på selve stadion
- det er jo kun de ganske få der ødelægger det for de mange.
- Det var jo egentligt også Uwe der startede det ved at løfte en knyttet næve i luften, da kampen blev fløjtet af.
- Beijmo sagde tak for kampen.
Det var i hvert fald ikke Brøndbys skyld, det er helt sikkert.

Jeg ved ikke om det er lidt off topic denne her, men jeg blev mindet om denne her af at læse kommentarer til BIFs straf vedr. deres kamp på Island. Fik de nogensinde en straf fra DBU på den? synes aldrig rigtige der kom noget på det efterfølgende. Og har selv tænkt at jeg synes de slap alt for let omkring den.

De slap i hvert fald utroligt let om ved at sparke sagen til hjørne ('vi evaluerer over de næste uger'), men de havde jo ret i deres kyniske kalkule, at den danske sportspresse har hukommelse som en guldfisk, så det var nok til at lægge sagen død.

Jeg har endnu til gode at se en artikel om resultatet af den såkaldte evaluering, og jeg kunne stadigt godt tænke mig at se en journalist spørge ind til dén vinkel.

Kan ikke huske det, men vil det ikke også være lidt ude af proportioner hvis de fik en straf for det? Du skal tænke på at:
- det var jo slet ikke inde på selve stadion
- det er jo kun der ganske få der ødelægger det for de mange.
- Det var jo egentligt også Uwe der startede det ved at løfte en knyttet næve i luften, da kampen blev fløjtet af.
- Beijmo sagde tak for kampen.
Det var i hvert fald ikke Brøndbys skyld, det er helt sikkert.
Jeg var på udebaneafsnittet den dag, og jeg kunne da godt tænke mig at se en evaluering, og hvilke konkrete tiltag man har lavet, for at det aldrig nogensinde sker igen. Bøfferne fik det nærmest til at lyde som om at det var synd for dem at de har voldspsykopater rendende rundt på egnen.

De slap i hvert fald utroligt let om ved at sparke sagen til hjørne ('vi evaluerer over de næste uger'), men de havde jo ret i deres kyniske kalkule, at den danske sportspresse har hukommelse som en guldfisk, så det var nok til at lægge sagen død.

Jeg har endnu til gode at se en artikel om resultatet af den såkaldte evaluering, og jeg kunne stadigt godt tænke mig at se en journalist spørge ind til dén vinkel.
Helt enig. Hvis man virkelig ville statuere et eksempel, så havde lige præcis den sag været oplagt at køre med, hvor de havde givet x antal kampe uden tilskuere. Det er hvert fald mig take på hvor slemt jeg rent faktisk synes det var.

modsat os selv, der har forsømt talenterne i de sidste 3 år, og derfor kommer ud med røde tal.
Here we go again…samme fu….. plade!
Sidst jeg spurgte, det er vel 2-3 uger siden, kom du ALDIRG med et svar på, hvem alle de talenter, vi har forsømt, er? Og hvem det var, af disse unævnelige talenter, der havde spillet et bedre forår?

Jeg er enig i det meste.

Jeg vil dog stadig kalde BIF's deltagelse i gruppespil tvivlsom. De var pivheldige i går aftes.

Derudover er der meget stor forskel på pengesummerne i CL, Europa League og Conference League. BIFs økonomi forbedres af et gruppespil, men det rykker slet ikke på samme måde som Europa League - som så også er discount sammenlignet med CL.

BIF tjener vel (afhænger naturligvis af resultaterne) 50-60 mio. kr på Conference League. Det er trods alt kun en "kvart" Franculino.

• Like
Reactions: cph
Det bliver lidt af en øvelse for os fans at holde fokus på os selv og ignorere, at FCK og FCM i den her sæson bare fra transfers og Europa hver især får indtægter over 400 mio. kr. Det er helt absurde mange penge ift. resten af ligaen.

Altså så længe JN og Co. mestrer at holde fokus på vores egen økonomi og ikke lave paniske handlinger grundet FCK og FCMs vilde salg, så er jeg nu rolig.
At nogle fans så paniker over FCKs og FCMs salg, det må de selv ligge og rode med og eventuelt få anskaffet noget beroligende medicin hos lægen.

Jeg håber ikke at vi begiver os ud i ligeså meget gambling med økonomien, som Brøndby gør, i kampen om for at nå FCK og FCM.

Here we go again…samme fu….. plade!
Sidst jeg spurgte, det er vel 2-3 uger siden, kom du ALDIRG med et svar på, hvem alle de talenter, vi har forsømt, er? Og hvem det var, af disse unævnelige talenter, der havde spillet et bedre forår?
Hvis man undlader at rette det mod nogen specifik kan man godt tale om der har været få unge der er kommet igennem. Så bliver det en kollektiv ærgrelse, ig ikke hvem der har undlade at benytte dem.

Altså så længe JN og Co. mestrer at holde fokus på vores egen økonomi og ikke lave paniske handlinger grundet FCK og FCMs vilde salg, så er jeg nu rolig.
At nogle fans så paniker over FCKs og FCMs salg, det må de selv ligge og rode med og eventuelt få anskaffet noget beroligende medicin hos lægen.

Jeg håber ikke at vi begiver os ud i ligeså meget gambling med økonomien, som Brøndby gør, i kampen om for at nå FCK og FCM.
Der er gradbøjninger af hvor meget man vil satse, men AGF vil skulle lægge en seriøs sum for at lukke hullet på et tidspunkt. Men det er naturligvis en fordel at låne en mellemregning på 250 mio af sig selv end af en ejer der er ligeglad med klubben, hvis det går galt.

Der er gradbøjninger af hvor meget man vil satse, men AGF vil skulle lægge en seriøs sum for at lukke hullet på et tidspunkt. Men det er naturligvis en fordel at låne en mellemregning på 250 mio af sig selv end af en ejer der er ligeglad med klubben, hvis det går galt.
I bund og grund er det et spørgsmål om hvad ejerne ønsker og hvorvidt de er klar til at samle regningen op. I FCM er der næppe nogen risiko for at Holck Povlsen ikke dækker, men i Brøndby foregår det med store lån til en høj rente fra nogle ejere der helt sikkert må være der for at tjene penge og ikke har så meget andet i klemme hvis de pludselig trækker stikket. I AGF er de store ejere også trådt til med lidt ekstra penge flere gange, men de har ikke økonomi eller villighed til at klubben skal satse stort lige nu. Der er dog næppe heller her en risiko for at de pludselig trækker sig. På det nye stadion hæves gulvet, men vi må også se om det er tanken at der skal satses mere. Det er også stadig en nærliggende tanke at der skal flere ind, der kan være villige til at stå klar med dækning for et større beløb. Forhåbentlig vil det også være nogle med tilknytning til byen eller klubben.

Hold da op. Der sker virkelig noget i FCM. Buksa på vej til Udinese. Og Franculino til fransk storklub? De får da travlt her til sidst i vinduet.

Jeg tror virkeligt, at de giver den gas til sidst. De har kapital i ryggen og er sikret europæisk gruppespil som kræver flere spillere. Dog har de pt. mange angribere med Cho tilbage og en genopstanden Brumado.

Latest posts

Back