Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - Silkeborg, søndag d. 5.10. kl. 16.00
Vi spiller tre kampe i oktober i superligaen. Hjemme mod Silkeborg, ude mod Brøndby og hjemme mod FCN. Hvis det bliver til 7 point, så kan det måske godt komme til at se lidt gråt ud ift. september. Men mon ikke vi klarer den, hvis vi også vinder over Sønderjyske i pokalen d. 29/10?Så blev det 1. Oktober, og kampen imod Silkeborg bliver den første i det der nogle gange bliver kaldt “Sorte Oktober” - men hvornår blev det egentlig en ting i AGF?
Heldigvis har vi jo et enormt AGF arkiv her på AGF-Forum, og første gang det bliver omtalt (så vidt jeg kan se), er i marts 2019, efter en meget trist periode:
Sorte oktober, sorte november og indtil videre er marts gr?t i gr?t. Jeg er enig med JN (interview efter kampen), at AGF ikke har v?ret dygtige i afg?rende situationer, resulterende i for mange nederlag og uafgjorte kampe. Hvad JN ikke n?vner, er at sommerens transfervindue blev overskygget af et ?nske fra bestyrelsen om sorte tal p? bundlinjen. Sort i sort!![]()
Jeg st?tter nu stadigv?k DN som tr?ner, h?ber og tror p? holdet nok skal vinde mange kampe i for?ret - jeg magter ikke at t?nke andet lige nu.
Men er “Sorte Oktober” også en ting i 2025 sæsonen, eller er det et overstået kapitel?