New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - Silkeborg, søndag d. 5.10. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 314
  • Views Views: Views 16K
Added to Calendar: 05-10-25

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - Silkeborg, søndag d. 5.10. kl. 16.00
Så blev det 1. Oktober, og kampen imod Silkeborg bliver den første i det der nogle gange bliver kaldt “Sorte Oktober” - men hvornår blev det egentlig en ting i AGF?

Heldigvis har vi jo et enormt AGF arkiv her på AGF-Forum, og første gang det bliver omtalt (så vidt jeg kan se), er i marts 2019, efter en meget trist periode:

Men er “Sorte Oktober” også en ting i 2025 sæsonen, eller er det et overstået kapitel?
Vi spiller tre kampe i oktober i superligaen. Hjemme mod Silkeborg, ude mod Brøndby og hjemme mod FCN. Hvis det bliver til 7 point, så kan det måske godt komme til at se lidt gråt ud ift. september. Men mon ikke vi klarer den, hvis vi også vinder over Sønderjyske i pokalen d. 29/10?

Vi spiller tre kampe i oktober i superligaen. Hjemme mod Silkeborg, ude mod Brøndby og hjemme mod FCN. Hvis det bliver til 7 point, så kan det måske godt komme til at se lidt gråt ud ift. september. Men mon ikke vi klarer den, hvis vi også vinder over Sønderjyske i pokalen d. 29/10?
Jeg vil være fint tilfreds med 5 point og avancement i pokalen. Det lyder skørt, men det er lige før jeg hellere vil have 5 point end 6 point, hvis det sidste betyder at vi taber til Brøndby.

Jeg glæder mig vildt til kampen på søndag, en sjov kamp mod et hold der igen gerne vil have bolden. Silkeborg er nok det hold jeg har set mindst denne sæson, og det er ikke kun fordi de ikke har mødt AGF.

Vi spiller på nogle punkter meget ens – smalle 10’ere og en angriber. Men de har færrest indlæg i ligaen, vi har flest. De har bolden for, at beskytte sig selv rigtig meget fordi de mangler deres 6’er og Busch i midten af forsvaret.

Men de spiller også rigtig mange korte pasninger for, at skabe lokale overtal f.eks. i en side og så skifte til den anden, men de skifter ikke med lange aflevering, men ved at skifte gennem et par afleveringer. Så det burde være muligt at afdække længden bolden flyttes, da det ikke går ligeså hurtigt som ved et langt skifte. De ligger lavt på lange afleveringer, samt stikninger igennem kæderne.

Meget af deres spil er lagt op på, at deres backs kommer langt frem. Derfor tror jeg det er vigtigt at wingbacks skubber højt, og som udgangspunkt dækker 5-7 meter højere end resten af bagkæden. Jeg tror vores wingbacks er bedre 1:1 end ders, så det er ret spændende om vi vinder den kamp.

De spiller med brede 8’ere og smalle 10’ere, hvilket gør vi nok skal bygge op med 4 i bagkæden. Samtidig bør vi også, hvis vi spiller hurtigt kunne flytte deres 8’ere så meget at de kommer til at presse over meget lange distance, og derfor gør det mindre intenst.

Jeg tror vores 10’ere derfor tager udgangspunkt lidt mere smalt i vores fase 1, således der er en god afstand mellem deres backs og 8’ere. Således der er nogle kanaler at finde vores 10’ere i. Derefter – hvis vores wingsbacks kommer til at ligge mellem deres 8’ere og backs, at det er naturlig at sætte dem op til 1:1 situationer, og efterfølgende indlæg.

Jeg tror vi stiller med Beijmo – Tingaer – Kahl i bagkæden, og kunsten bliver at deres tre forreste ikke får trukket dem for meget ud af position. Så tror jeg vi stiller med Yakob og Polle på midten. Resten giver sig selv.

Jeg tror vi stiller med Beijmo – Tingaer – Kahl i bagkæden, og kunsten bliver at deres tre forreste ikke får trukket dem for meget ud af position. Så tror jeg vi stiller med Yakob og Polle på midten. Resten giver sig selv.
Det er spændende, om Arnstads tal slet ikke indikerer behov for pause på noget tidspunkt. Han spiller mange minutter hver gang, han spiller i pokalen, og nu skal han også afsted med landsholdet. I et her-og-nu perspektiv ville det have været godt at lade ham restituere i landskampspausen, men selvfølgelig skal han med landsholdet, og det har også en stor værdi for AGF. Men mon ikke hans kommende karantænedag falder på et tørt sted efter en vild start på sæsonen. Bare det ikke bliver mod Brøndby 🤞

Det er spændende, om Arnstads tal slet ikke indikerer behov for pause på noget tidspunkt. Han spiller mange minutter hver gang, han spiller i pokalen, og nu skal han også afsted med landsholdet. I et her-og-nu perspektiv ville det have været godt at lade ham restituere i landskampspausen, men selvfølgelig skal han med landsholdet, og det har også en stor værdi for AGF. Men mon ikke hans kommende karantænedag falder på et tørt sted efter en vild start på sæsonen. Bare det ikke bliver mod Brøndby 🤞
Pånær pokalkmapen har han jo kun spillet en gang om ugen. Det bør fysikken godt kunne holde til i den alder. Så det er nok mere, hvis der er kommet nogle små skavanker, at en pause kan være tiltrængt.

Pånær pokalkmapen har han jo kun spillet en gang om ugen. Det bør fysikken godt kunne holde til i den alder. Så det er nok mere, hvis der er kommet nogle små skavanker, at en pause kan være tiltrængt.
Ja, jeg går også ud fra, at vi er rigtig gode til at dosere træningen for de enkelte spillere i øjeblikket, så når han spiller fuld til hele tiden, så får han nogle gode pauser i løbet af ugen. Forhåbentlig undgår han strafpoint mod SIF, så han i hvert fald kan være med til at smadre Brøndby efter pausen.

Ja, jeg går også ud fra, at vi er rigtig gode til at dosere træningen for de enkelte spillere i øjeblikket, så når han spiller fuld til hele tiden, så får han nogle gode pauser i løbet af ugen. Forhåbentlig undgår han strafpoint mod SIF, så han i hvert fald kan være med til at smadre Brøndby efter pausen.
Mit indtryk er, at man ved at monitorere diverse præstations-stats i kamp og træning kan fange rigtigt mange overbelastningsskader i opløbet. Simpelthen fordi det viser sig i dataene inden det udvikler sig til egentlige skader.

Men det kræver jo også, at man har en cheftræner, der er villig til at lytte til den fysiske stab.

Sad og kiggede lidt mere på stats. Udover det jeg har skrevet. Så tror jeg Silkeborgs fokus bliver at samlet mange central, og så finde rum til deres backs. Jeg tror dog vi har en fordel her, når vi spiller med fem og ikke fire i bagkæden.

I perioder hvor spillet måske ikke flyder. Så kunne man også smide bolde op på Patrick Mortensen og kæmpe om andenboldene derfra. Silkeborg er ikke ligeså stærke i duelspillet som vi er.

Latest posts

Back