New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - Silkeborg, søndag d. 5.10. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 314
  • Views Views: Views 16K
Added to Calendar: 05-10-25

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - Silkeborg, søndag d. 5.10. kl. 16.00
Tipsbladet forudser en 2-1 sejr til AGF - det er ikke et godt tegn, for hvornår har de sidst haft ret i et resultat? (Var det ikke også dem der tippede 4-0 til OB i den kamp hvor OB tabte 5-1?):
Jeg er desværre også lidt sortseer til kampen, det skal slutte på et tidspunkt, og Kent Nielsen har bare altid haft et godt tag på AGF. Samtidig er det den første kamp i “Sorte Oktober” - jeg tror bananskrællen ligger og venter på søndag desværre, jeg tror højest det bliver uafgjort.

Tipsbladet forudser en 2-1 sejr til AGF - det er ikke et godt tegn, for hvornår har de sidst haft ret i et resultat? (Var det ikke også dem der tippede 4-0 til OB i den kamp hvor OB tabte 5-1?):
Jeg er desværre også lidt sortseer til kampen, det skal slutte på et tidspunkt, og Kent Nielsen har bare altid haft et godt tag på AGF. Samtidig er det den første kamp i “Sorte Oktober” - jeg tror bananskrællen ligger og venter på søndag desværre, jeg tror højest det bliver uafgjort.
Yes....et eller andet nager også mig....ny måned...efterårets "Sorte Oktober"....SIF, som vi ikke har slået LÆNGE....og det fortsætter jo ikke med sejre i evigheden....ja, og så er vejret for første gang rigtig træls....but let me be WRONG!!!!

Jeg er omvendt der, hvor jeg har været skeptisk før ...

VFF (de har luret JP i landskamppausen),
BIF (nu kommer der et godt hold og slår ned på manglerne) og
FCN (de kan altid noget på deres lortebane, med hurtigt og teknisk spil - men BIF-kampen fik mig alligevel lidt op på optimismebarometret).

Og i alle tre kampe har AGF håndteret det. Der har været medvind, men det er ikke rent held.

Kent Nielsen kan altid udløse nervøse ticks, også selvom SIF har været svage. Men de har ikke meget at skyde med i denne sæson og AGF ser ud til at kunne spille på flere tangenter. Jeg er noget så sjældent som optimist op til denne kamp.

Patrick Mortensen er heller ikke stærk i duelspillet længere, så det tror jeg ikke, vi får meget ud af.
Jeg har været positivt overrasket over hvor mange gange i år, at AGF har spillet Patrick Mortensen i fødderne, og hvor Mortensen med succes har kunnet lægge bolden af til andre. Det er en lidt anden dimension end tidligere, og det ser ud til at virke.

Det gør nok også Mortensens liv nemmere at have de to 10ere tættere på sig (så han ikke skala vinde duellen og holde i bolden alene), men uanset gør det det igen muligt at bruge ham som opspilsstation.

SIF's trup er udtaget.

Nicolai Larsen
Aske Andresen
Robin Østrøm
Pedro Ganchas
Jens Martin Gammelby
Leonel Montano
Andreas Poulsen
Benjamin Clemmensen
Julius Lorents
Sofus Berger
Mikkel Øxenberg
Mads Freundlich
Oskar Boesen
Villads Westh
Mads Larsen
Rami Al Hajj
Callum McCowatt
Younes Bakiz
Tonni Adamsen
Alexander Simmelhack
Asbjørn Bøndergaard

SIF's trup er udtaget.

Og her kl. 10.11 er truppen endnu ikke offentliggjort på AGF.dk Hvorfor sørger de ikke for at få nyheden ud fra morgenstunden, så morgenfriske fans kan få lov at debattere - jeg forstår det ikke.

Nå men bare de vinder fordi de skjuler det længst muligt, så går det hele nok 🤞

Dagens kamptrup er:
Jesper Hansen, Leopold Wahlstedt, Felix Beijmo, Henrik Dalsgaard, Frederik Tingager, Eric Kahl, Rasmus Carstensen, Jonas Jensen-Abbew, Nicolai Poulsen, Markus Solbakken, Sebastian Jørgensen, Kristian Arnstad, Gift Links, Oskar Haugstrup, Tomas Kristjansson, Kevin Yakob, Frederik Emmery, Patrick Mortensen, Janni Serra og Tobias Bech.

Badji og Stefen T erstattes af Serra og Tommi K

Dagens kamptrup er:
Jesper Hansen, Leopold Wahlstedt, Felix Beijmo, Henrik Dalsgaard, Frederik Tingager, Eric Kahl, Rasmus Carstensen, Jonas Jensen-Abbew, Nicolai Poulsen, Markus Solbakken, Sebastian Jørgensen, Kristian Arnstad, Gift Links, Oskar Haugstrup, Tomas Kristjansson, Kevin Yakob, Frederik Emmery, Patrick Mortensen, Janni Serra og Tobias Bech.

Badji og Stefen T erstattes af Serra og Tommi K
Man skal ikke undervurdere Jakob Poulsens evner til at motivere spillerne. Først var Badji ude med en skade, og det fik Serra til at lugte blod - han kom endda ind i et par kampe.

Så kom Badji tilbage fra skaden, men blev ikke valgt alligevel fordi Serra efter JP’s mening havde gjort det bedre.

Pludselig blev Badji så valgt over Serra, fordi Serra ikke havde vist helt det han skulle i de minutter han fik.

Men Badji har heller ikke helt vist nok, og så er Serra tilbage igen.

Jeg tror at den fornemmelse af at man er lige ved at være der, gør at de to virkeligt gør hvad de kan for at blive førstevalg, og overbevise træneren om at det er dem der skal spille. Det er vigtigt at spillerne i udkanten af idealopstillingen, også føler at de kan bidrage, og ikke noget vi har været vandt til i de seneste år.

Man skal ikke undervurdere Jakob Poulsens evner til at motivere spillerne. Først var Badji ude med en skade, og det fik Serra til at lugte blod - han kom endda ind i et par kampe.

Så kom Badji tilbage fra skaden, men blev ikke valgt alligevel fordi Serra efter JP’s mening havde gjort det bedre.

Pludselig blev Badji så valgt over Serra, fordi Serra ikke havde vist helt det han skulle i de minutter han fik.

Men Badji har heller ikke helt vist nok, og så er Serra tilbage igen.

Jeg tror at den fornemmelse af at man er lige ved at være der, gør at de to virkeligt gør hvad de kan for at blive førstevalg, og overbevise træneren om at det er dem der skal spille. Det er vigtigt at spillerne i udkanten af idealopstillingen, også føler at de kan bidrage, og ikke noget vi har været vandt til i de seneste år.
Reelt ved vi vel ikke om Bedji er skadet igen igen

Det ser ud til at der er øget konkurrence på de to centrale midtbanepositioner, Markus Solbakken vil helt sikkert forvente at starte inde inden alt for længe, men lige denne gang er det nok fortsat Polle der tager den.

Jeg tror Rasmus Carstensens ryg, holder ham ude af startopstillingen, og at der fortsat er et stykke vej inden Sebastian Jørgensen bliver andet end en indskifter.

Frederik Emmery er heller ikke en spiller der får en til at tænke “nu bliver det vildt” når han kommer på banen, der er ved at være lidt for mange ligegyldige kampe fra ham, selvom det er tydeligt han har nogle meget interessante spidskompetencer.

Serra kommer nok kun ind i de døende minutter for at spare Paddy lidt.

Abbew og Wahlstedt er med i tilfælde af skader, ellers kommer de næppe på banen.

Haugstrup og Kristjansson får nok kun spilletid, hvis der er et rimeligt forspring.

Jesper Hansen,
Henrik Dalsgaard, Frederik Tingager, Eric Kahl
Felix Beijmo, Nicolai Poulsen, Kevin Yakob, Gift Links,
Tobias Bech, Patrick Mortensen, Kristian Arnstad

For mit vedkommende, vil en sejr over SIF i dag være svendstykket for JP indtil nu (senere på dagen :D) - SIF ejer jo os i superliga historien. AGF har ikke vundet over SIF på hjemmebane siden 2018...77 kampe i suppen ialt med 19 AGF sejre, 22 uafgjort og...36 nederlag :sick:
Ja det ville virkelig være en præstation - Kent Nielsen har fuldstændigt styr på AGF, så hvis Jakob Poulsen kan ændre på det, så har han gjort noget som de forrige trænere ikke kunne.

Hvis jeg var en spillefugl, ville dette være en oplagt uafgjort, evt. halvgarderet med en udesejr

Latest posts

Back