New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Fodbold på tv
Inde på Nordlys' hjemmeside skriver de:

Hvis du ser dine tv-kanaler via streaming, har du mulighed for at se programmer som har været vist i tv i op til 7 dage efter.
På mobil og tablet finder du programmerne under ”søg”. På Apple Tv, Google Tv og i din browser finder du programmerne under arkiv-menupunktet i hovedmenuen.
Ser du dine tv-kanaler via antenne, kan du desværre ikke finde programmer, som har været sendt i tv, på Norlys Play.

På Viaplay tror jeg faktisk kun at det er 3-4 dage at man kan gå tilbage i deres livesport-sektion.

Altså hvis det forholder sig sådan, skifter jeg ASAP-jeg er så gennemført røvtræt af Viaplays skodløsninger til overpris…

Det fungerer fint med Nordlys.
Det har jeg haft hele sidste sæson - bare med en lidt større pakke.
Jeg oplever IKKE at man kan gense tingene 7 dage efter som sådan - hvis de ikke er genudsendte.
Men man kan manuelt trykke "optag" inden man tager på stadion. Så ligger kampen klar og kan genses mm. Har man ikke optaget må man håbe på at den genudsendes, og så se den der. Du kan se NOGLE programmer fra tidligere, og den er grå hvis du kan - og sort hvis ikke. Her ses fx hvordan film ikke kan genses, men almindelige dokumentarer/serier kan.

Men hvis man bare vil se fodbold live mens det sendes - så er det ganske fint. Og ja det med at skifte kanaler har jeg ikke megen erfaring med på netop den platform. Jeg har bare dem jeg har så jeg er dækket med fodbold. Og på vej hjem fra stadion kan vi så se det i bilen - og trykke "start forfra" - så man får nedtakten med fra begyndelsen.

Ift at spole mm, så kan man ikke spole FREM før man har set udsendelsen igennem først.

Altså hvis det forholder sig sådan, skifter jeg ASAP-jeg er så gennemført røvtræt af Viaplays skodløsninger til overpris…

Ditto her. Men jeg vil gerne høre om erfaringerne fra @Stig AKA Frank Heskjær. Jeg kan forstå, at han har brugt det i nogen tid.

Norlys virker godt for mig. Jeg har brugt det siden august. Man kan skifte kanaler dagen før - har dog ikke testet hvor tit. Tror der skal gå en måned mellem hvert kanal skifte, men jeg kan tage fejl og at man kan gøre det oftere.

Udfordringen er mest - hvorvidt du kan bestille Nordlys der hvor du bor. Længe under Stofa var man blokeret pga. adresse. Altså selvom de havde WEB-TV, så skulle man kunne modtage det via box for at bestille det (retarderet, men sikkert noget med deres aftale med TDC ift brug af kabler mm).

Og på vej hjem fra stadion kan vi så se det i bilen - og trykke "start forfra" - så man får nedtakten med fra begyndelsen.
Det er også primært denne funktion jeg var usikker på.

Det med at "optage" lyder som deres kabel-tv løsning, som jeg ikke er interesseret i. Jeg kan heller ikke modtage Norlys/Stofa der hvor jeg bor. Men det kan selvfølgelig godt være deres optage-funktion, som gør at man kan se noget i 7 dage. Det er ikke så klart, hvilken af deres løsninger de skriver om. Jeg må se, om løsningen er god nok til at vi kan undvære TV2-play. Det vil bare være et ekstra plus, hvis vi kan det.

Edit: De skriver jo faktisk: Hvis du ser dine tv-kanaler via streaming, har du mulighed for at se programmer som har været vist i tv i op til 7 dage efter.

Det er også primært denne funktion jeg var usikker på.

Det med at "optage" lyder som deres kabel-tv løsning, som jeg ikke er interesseret i. Jeg kan heller ikke modtage Norlys/Stofa der hvor jeg bor. Men det kan selvfølgelig godt være deres optage-funktion, som gør at man kan se noget i 7 dage. Det er ikke så klart, hvilken af deres løsninger de skriver om. Jeg må se, om løsningen er god nok til at vi kan undvære TV2-play. Det vil bare være et ekstra plus, hvis vi kan det.

Edit: De skriver jo faktisk: Hvis du ser dine tv-kanaler via streaming, har du mulighed for at se programmer som har været vist i tv i op til 7 dage efter.

Jeg har ofte ledt efter en AGF-kamp når jeg kom hjem fra stadion, uden at kunne gen-afspille den før der har været genudsendelse på den. Der skelnes mig bekendt mellem de to, da den ene er en LIVE-udsendelse, og den anden en genudsendelse. Genudsendelsen kan ses i 7 dage i hvert fald. Men har ofte fejlet i at kunne gense kampen samme aften jeg kom hjem, hvis vi spillede tidligere på dagen.

Ved ikke om de har lavet det om, eller ENDELIG tilbyder en ren streaming/web-udgave af deres produkt. Kender flere som har smidt box etc i en pose i skabet, men ikke kunne købe abonnement uden at gøre det med boks mm.

Og kunne måske godt se sådan ud - altså at man kan købe det bare og streame. Undersøg det gerne. Jeg gør ikke - da det kører hos mig, men hvor boxen er pakket væk.

“Op til”’skurrer lidt i mine ører - sæt nu det ikke gælder fodbold🫣
Men det kan de sikkert svare på ved en forespørgsel.

Og kunne måske godt se sådan ud - altså at man kan købe det bare og streame. Undersøg det gerne. Jeg gør ikke - da det kører hos mig, men hvor boxen er pakket væk.
For at skære den ud i pap - du har en boks fra Norlys som kanalerne kører igennem?

Herhjemme bruger vi kun streaming via fjernsyn/appletv.

“Op til”’skurrer lidt i mine ører - sæt nu det ikke gælder fodbold🫣
Men det kan de sikkert svare på ved en forespørgsel.

For at skære den ud i pap - du har en boks fra Norlys som kanalerne kører igennem?

Jeg husker fra Yousee (YouTV) at det var i 2 dage efter når det gjalt LIVE-sport.
Men hvis en kamp blev genudsendt, fx på 3Max kl 3 om natten, så kunne man gense den genudsendelse i op til 7 dage nogle gange :D
Men ellers er det som udgangspunkt vist nok i 2 dage/præcis 48 timer efter udsendelsen har start.

Ift hvordan jeg har set det op - så bruger jeg IKKE box.
Med "boxen er pakket væk" mener jeg at vi kun bruger streaming/web-TV.

Dem der har en TV-boks kan jo også bare koble den fra og bruge App-udgaven på deres smart-TV (fx apple TV - skal dog være gen 3 eller senere - altså dem hvor man kan installere apps på). Og man kan også bare streame/se det direkte fra mobil/ipad/computer.

Ved ikke om de har lavet det om, eller ENDELIG tilbyder en ren streaming/web-udgave af deres produkt. Kender flere som har smidt box etc i en pose i skabet, men ikke kunne købe abonnement uden at gøre det med boks mm.
Altså, man kan indtaste sin adresse (det gjorde jeg) og får så at vide, at jeg desværre ikke kan få deres kabel-tv (tak for det), men at jeg i stedet kan få den der "Vælg selv" streaming løsning.

Jeg har ikke haft en kabel/tallerken-løsning siden 2006.

Ift hvordan jeg har set det op - så bruger jeg IKKE box.
Med "boxen er pakket væk" mener jeg at vi kun bruger streaming/web-TV.

Tak - nu er jeg med(y)

Var bare lidt i tvivl om hvad du mente.

Jeg har ikke haft en kabel/tallerken-løsning siden 2006.

Der holdt vi fast i en årrække længere - det var en antenneforening som nærmest ikke kostede noget.

Tiderne ændrer sig. I starten med streaming fik jeg skæld ud over, at man ikke bare kunne zappe kanaler. Det var rent faktisk nødvendigt at forholde sig til hvad man ville se:ROFLMAO: Tror det var meget sundt selvom vi sikkert stadig ser for meget fjernsyn.

Jeg savner et overblik over, hvilke kanaler AGF primært bliver vist på, sådan at jeg kan vælge de rigtige, skulle jeg skifte fra min nuværende løsning. Norlys virker ret interessant, det må jeg tilstå.

I forhold til at se Italiensk og Spansk bold, er det så TV2sportX der er kanalen? Er der nogen, der ved det?

Jeg savner et overblik over, hvilke kanaler AGF primært bliver vist på, sådan at jeg kan vælge de rigtige, skulle jeg skifte fra min nuværende løsning. Norlys virker ret interessant, det må jeg tilstå.

I forhold til at se Italiensk og Spansk bold, er det så TV2sportX der er kanalen? Er der nogen, der ved det?
Agf bliver næste kun vist på 3+ og 3 sport…. Jeg har pakken hos viaplay, og tilkøber en måned ad gangen hvis der er en kamp på 9’eren eller 6’eren….. og faktisk kan jeg dårligt huske sidst jeg gjorde det….

Latest posts

Back