Jeg led også engang under den forestilling, at stillingen ikke betyder noget undervejs i en håndboldkamp... Men det gør den jo. Der er en gevaldig forskel på at være på 0/+1 og -1/-2. Ja, det kan vende - men det er en gevaldig begivenhed. Det er ikke de enkelte mål, der er begivenheder, men udviklingen igennem kampen.
Vedrørende interessen i andre lande, kan jeg sige at de sender det på portugisisk "stats"-tv hvor de også gør noget ud af at hype det. Derudover kan jeg se at VM sidste år blev vist på lignende kanaler i følgende lande: Belgien, Kroatien, Tjekkiet, Danmark, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Island, Montenegro, Marokko, Nordmakedonien, Polen, Portugal, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Schweiz, Tunesien. Derudover satsede Viaplay på det i Norge og Sverige, ligesom de gjorde det med fodbold-em herhjemme. Så i Europa er interessen så udbredt, at det er nemmere at nævne de lande, hvor den ikke er til stede, end omvendt: Storbritannien, Irland, Italien, Grækenland og Tyrkiet er de eneste virkelig store mangler... Og så er der også en interesse i Nordafrika.
Derudover kan jeg ikke se problemet i, at vi skulle interessere os for de sportsgrene, vi er gode til. Det ville for eksempel være forkert at forlange af polakkerne, at de skulle droppe deres kærlighed til speedway blot fordi resten af verden har gjort det.
Nu er det egentlig ikke sådan at jeg elsker håndbold specielt meget, jeg er nok nærmere beredt på at forsvare de fleste sportsgrene.