New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 399K
Nyheder om andre klubber
Last edited:
Generelt er jeg enig i det meste i dit indlæg, men lige præcis den den, jeg har markeret med fed, er jeg tvivlende over for.

JP overtog et hold med en solid defensiv struktur og organisation. Det var en gruppe spillere med en masse indbyrdes relationer og venskaber, som kendte hinanden ud og ind og som har det godt sammen. Kulturen var ekstremt god. Han fik en chef, der havde en ret klar ide om den sportslige retning for klubben. Og AGF er en ekstremt veldrevet klub, hvor der er styr på alt.

Nørgaard kommer til et hold uden den samme organisation. Han overtager en meget sammensat gruppe af spillere, hvor der var rygter om meget store uoverensstemmelser i sæsonens sidste kamp. Kulturen lader til at være ekstremt dårlig. Han får en chef, der måske er begyndt at danne sig et billede af den sportslige retning. Og Brøndby er en latterligt ringe drevet fodboldklub, som er en del af en organisation med en ledelse, der intet aner om dansk fodbold.

Nørgaard står over for en helt anden størrelse. Jeg tror sagtens, han kan blive en succes. Men det kommer til at tage længere tid end det gjorde for Poulsen.
Enig. Cooper har dyrket det defensive fundament. Men dels er der ikke bygget noget offensivt system ovenpå, og dels er det sket med et miskmask af spillere.

Uwe byggede et solidt defensivt fundament, men krydrede med en solid kultur (videreført fra David) og sammenhæng, og han havde sat spillerne op i gode positioner hvor de havde hævet niveauet. JP kunne justere på risikovillighed i opspillet og frisætte energi med tillid og teknisk bold.

Hvad kan Nørgaard bygge videre på? Hans Tingager, Dalsgaard og PM er Daniel Wass og PM. De kan være den forlængede arm på banen ... men hvis de skal være det, er de samtidig en spillemæssig klods om benet. Han har et kreativt fyrtårn i Vallys, hvor lyset i bedste fald har flakset spagfærdigt og skal opfunde et offensivt koncept.

Og når det er sagt tog det Uwe ret kort tid at rette op på Davids morads. Omvendt er BIF netop kommet fra en sæson hvor man lå godt til i mesterskabsstriden sent i efteråret ... og så lod der gå smadremand i det hen over vinterpause og forår. Måske tager det ikke så lang tid med et klart koncept at få klinker skårene.

Kvaliteten i BIF er væsentligt bedre end i Haderslev. Derfor kan det måske håndteres på måneder. Jeg håber dog på Cooper fik smadret en stor del af fundamentet også, og at Jan Bech holder sig til. Han er en Brøndby-beslutningstager efter mit hoved.

Enig. Cooper har dyrket det defensive fundament. Men dels er der ikke bygget noget offensivt system ovenpå, og dels er det sket med et miskmask af spillere.

Uwe byggede et solidt defensivt fundament, men krydrede med en solid kultur (videreført fra David) og sammenhæng, og han havde sat spillerne op i gode positioner hvor de havde hævet niveauet. JP kunne justere på risikovillighed i opspillet og frisætte energi med tillid og teknisk bold.

Hvad kan Nørgaard bygge videre på? Hans Tingager, Dalsgaard og PM er Daniel Wass og PM. De kan være den forlængede arm på banen ... men hvis de skal være det, er de samtidig en spillemæssig klods om benet. Han har et kreativt fyrtårn i Vallys, hvor lyset i bedste fald har flakset spagfærdigt og skal opfunde et offensivt koncept.

Og når det er sagt tog det Uwe ret kort tid at rette op på Davids morads. Omvendt er BIF netop kommet fra en sæson hvor man lå godt til i mesterskabsstriden sent i efteråret ... og så lod der gå smadremand i det hen over vinterpause og forår. Måske tager det ikke så lang tid med et klart koncept at få klinker skårene.

Kvaliteten i BIF er væsentligt bedre end i Haderslev. Derfor kan det måske håndteres på måneder. Jeg håber dog på Cooper fik smadret en stor del af fundamentet også, og at Jan Bech holder sig til - han er en Brøndby-beslutningstager efter mit hoved.
Jeg tror der er ret god mulighed for, at de kan komme fint fra land og få en god sæson

De sidste par sæsoner har Beændny kæmpet for at komme i Europa. Det er et kæmpe mål i Brøndby. Hver år har det kostet lidt herhjemmefra og hvert år er de så endt med en spand kold vand i hovedet. Det gør ondt på selvforståelsen, og forstærkes af presset fra Bestyrelsen/Ledelsen og fans.

Det slipper de for i år.

Jeg er ikke helt enig i Tingager, Dalsgaard og Mortensen sammenligningen. Dalsgaard var først god efter 3-3 kampen i Brøndby, så cirka fra runde 14. Tingager var nærmest ikke god efter runde 12. Patrick Mortensen faldt også i niveau. Jeg synes der er flere der virker som ledere i Brøndby f.eks Slisz, Binks og egentlig også Mathias Jensen.

Det jeg - var jeg Nørgaard - ville frygte mest er, hvis de vælger at lave en Birk på ham, og ikke giver ham nye spillere eller spillere han nikker til. Det er ikke utænkeligt efter alle de penge de brugte i sidste vindue.

Men jeg tror egentlig mest på, at de rammer en rigtig god sæson

De taler allerede rigtig meget om masterclass. Det er helt sikkert den rigtige vej at gå for dem, men den kan være meget svær at balancere med resultater.
Det er i hvert fald væsentligt om de har haft en oprigtig snak med Nørgaard om hvad der er penge til at forstærke med og hvilke forventninger der er til at bruge talenterne og hvordan det kan påvirke resultaterne og så skal der jo også forventningsafstemmes lidt med fansene hvis de er bevidste om at de skal igennem noget udvikling. Jeg tror så snarere at de stadig forventer at skulle spille med helt i toppen, men så også at der bliver investeret mere op til en sæson med to pladser i CL-kvalifikationen. De taler om Masterclass så det skal Nørgaard også have fokus på, men det er også nødvendigt med større salg hvis det skal løbe rundt, det kan ikke gøres kun med Europa som de så heller ikke rigtig er lykkedes med.

De taler allerede rigtig meget om masterclass. Det er helt sikkert den rigtige vej at gå for dem, men den kan være meget svær at balancere med resultater.
De har bare nogle rigtig gode Masterclass spillere, og deres fans vil næsten hellere spille 2-2 med 4-5 af deres egne end vinde en kedelig 1-0 med 6-7 udlændinge.

Jeg kunne sagtens se Canut, Poulsen, Ambæk og Jensen spille en stor rolle næste sæson

Latest posts

Back