New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 800
  • Views Views: Views 59K
Ellers er superstat.dk kampprogrammet ret overskueligt.

Så hvis man vil springe kl. 14 kampene hos Discovery over, så kan man droppe Kanal 9, som vel må være sidstevalget af kampe. Der er så også en kamp samtidig på 3 sport, så man ikke behøver at få abstinenser...
Jokeren er runde 22, hvor alle kampe spilles samtidig. Der plejer Viaplay at lægge et par kampe, som kun kan streames på deres platform. Men man kan jo bare tage på kommunale og se Hvidovre få tæv i stedet.

Last edited:

Der findes kun tilbagerettede oversigter/optællinger - og da det jo ændres ift om man spiller i top 6 eller ej, og der er succes eller ej - så gør det det sværere at sige.

Men.. Når det så er sagt, så er TV3 sport klart den kanal vi vises på oftest nu om dage. Og er også klart den kanal med mest superliga på generelt. 50% af kampene i mange runder, hvis ikke næsten hver runde.

Og også på mandag mod Vejle, såvel som mod SIF spiller vi på TV3 sport.
Mod FCM og OB spiller vi på 3+, og runden efter mod Hvidovre er det ikke fastlagt.

Og her kan ses hvordan de næste par uger går (ikke altid SL er ydfyldt så langt frem)

EDIT: tak for bedre oversigt her på superstats (som er begyndt at holde sig opdateret igen ser jeg)

Screenshot 2024-02-13 at 14.58.25.png

Der findes kun tilbagerettede oversigter/optællinger - og da det jo ændres ift om man spiller i top 6 eller ej, og der er succes eller ej - så gør det det sværere at sige.

Nu spurgte den kolde sten om der var en oversigt, som kunne give ham en ide om, hvilke kanaler som oftest viser vores kampe men naturligvis kan ingen forudsige fremtiden. Listen viser dog ret tydelig, vores kampe oftest bliver vist på Viaplays kanaler.

Det bliver spændende at se, om Viaplay overhovedet bliver i stand til at overholde den nye tv-aftale i de kommende år, eller om de ender med at lukke og slukke.

Jeg fatter ikke, at de ikke prøver en ny model for salg af deres produkt. I princippet sælger Viasat jo allerede enkeltkanaler til andre distributører, som f.eks. Nordlys, som vi skrev om længere oppe i tråden. Nu er jeg skiftet til Nordlys og får alt det indhold jeg plejer at se på Viaplay til 199 kr. (249 til næste sæson) - udover at jeg så har to kanaler mere jeg kan vælge (kunne så være 6eren og 9eren for at få resten af superligaen, eller TV2 Sport og TV2 Sport X til sommer, når rettighederne skifter). Jo, jeg betaler så stadig et lille beløb til Viasat, men det er da fjollet af dem, at de sælger det ekstra billigt til Norlys, som så også skal have en del af kagen. De bør virkelig overveje at ryste posen, for det hjælper ikke at blive ved med at kræve ekstra for en totalpakke, som deres sportskunder ikke ønsker.

Det bliver spændende at se, om Viaplay overhovedet bliver i stand til at overholde den nye tv-aftale i de kommende år, eller om de ender med at lukke og slukke.

Jeg fatter ikke, at de ikke prøver en ny model for salg af deres produkt. I princippet sælger Viasat jo allerede enkeltkanaler til andre distributører, som f.eks. Nordlys, som vi skrev om længere oppe i tråden. Nu er jeg skiftet til Nordlys og får alt det indhold jeg plejer at se på Viaplay til 199 kr. (249 til næste sæson) - udover at jeg så har to kanaler mere jeg kan vælge (kunne så være 6eren og 9eren for at få resten af superligaen, eller TV2 Sport og TV2 Sport X til sommer, når rettighederne skifter). Jo, jeg betaler så stadig et lille beløb til Viasat, men det er da fjollet af dem, at de sælger det ekstra billigt til Norlys, som så også skal have en del af kagen. De bør virkelig overveje at ryste posen, for det hjælper ikke at blive ved med at kræve ekstra for en totalpakke, som deres sportskunder ikke ønsker.

Vi gik også Norlys-vejen men med pakken nummeret større. Det gav os mest fleksibilitet i forhold til familiens ønsker. Til gengæld skar vi TV2-abonnementet og den forventede pris på Viaplay fra. Alt i alt tror jeg det er en besparelse på kr. 230 (er det ikke 500 for viaplay og 130 for tv2).
Lidt sjovt det kan lade sig gøre - så tak for tippet herinde (y)

Beklager, hvis min ankomst til festen er lidt sen. Jeg skal lige forstå: man kan få Norlys streaming uden i forvejen at være kunde hos Norlys?
Jeg er kunde hos Fibia/Waoo, og deres tv-udbud kommer ikke i nærheden af Norlys' ift. både pris og indhold.

Tak for svaret.
Det skal jeg da have dykket mere ned i.
Det ligner en besparelse på flere hundrede kroner ift. mine nuværende streamingtjenester for et udvalg der langt bedre rammer mine preferencer.
Jeg syntes det var vældig fleksibelt og valgte 8 kanaler + de gratis for de der kr. 349 (plus en 50'er om nogle måneder). Kunne ramme de sportskanaler som nogen af os i familien ønsker og de streamingmuligheder som passer den bedre halvdel.
Eneste "problem" er de manglende muligheder for at spole i udsendelserne - det savner jeg især til sporten.

Eneste "problem" er de manglende muligheder for at spole i udsendelserne - det savner jeg især til sporten.
Ja, helt klart der, hvor Viaplay er et bedre produkt. Bare ikke så mange penge værd for det. Det der især er dumt, er når man vil kigge på en (gen)udsendelse, så kan man ikke springe frem i udsendelsen, med mindre man allerede har set den. Det gør det svært for mig at se et program som OffSide. Men altså, man kan jo sætte det til at afspille uden at man ser det og så efterfølgende "spole" i det. Bare ret fjollet.

Man kan heller ikke se en live-kamp igen (fra 3+/Sport) men den genudsendes så den næste dag og genudsendelsen kan man godt se forskudt.

Så det er er jo ulemper og jeg ville da vælge Viaplay, hvis ikke prisforskellen var så ekstrem.

Norlys er enten det gamle Boxer. Eller også købte de Boxer. Boxer var ren TV-distribution. Og i starten kun luftbåren digital. Som de fik kontrakt på, da det digitale sendenet blev lavet. Nu vil jeg tro, at langt de fleste modtager TV fra dem via internet. Og deres forretning har i mellemtiden udvidet med leverance af internet og strøm og hvad ved jeg.

Summa sumarum. Man kan godt købe TV produkter af dem solo. Deres web app er lidt noget bras. Har irreterende mangler. Deres iPhone app er ok.

Norlys er enten det gamle Boxer. Eller også købte de Boxer. Boxer var ren TV-distribution. Og i starten kun luftbåren digital. Som de fik kontrakt på, da det digitale sendenet blev lavet. Nu vil jeg tro, at langt de fleste modtager TV fra dem via internet. Og deres forretning har i mellemtiden udvidet med leverance af internet og strøm og hvad ved jeg.

Summa sumarum. Man kan godt købe TV produkter af dem solo. Deres web app er lidt noget bras. Har irreterende mangler. Deres iPhone app er ok.
Norlys er også det gamle stofa 😀

Det kunne faktisk være fedt, hvis man lavede en dynamisk side med fodboldpriser.

Klik af: Fra hvilke ligaer vil jeg gerne se kampe?
Klik af: Hvilke(t) medie(er) vil jeg kunne afspille på?
Klik af: Vil jeg gerne kunne spole i/gemme optagelser?
Klik af: Vil jeg gerne have andre streamingtjenester med i købet?
Klik af: Kan jeg se tv på flere enheder på samme tid?
Klik af: Kan jeg streame i udlandet?
Klik af: Er jeg villig til at lade min kone få adgang til tøse-tv, eller skal jeg lade som om, det ikke er en teknisk mulighed?

Og eventuelle andre parametre, jeg ikke lige kan finde på i skrivende stund.

Når man trykker godkend/afslut/færdig, dukker der de samlede løsninger op, som tilfredsstiller ens behov ud fra de valgte kriterier rangeret efter det mulige, det næsten mulige, men billigste osv. Og lavet som en affiliate-side, der generer indtægt pr. konvertering hos selskaberne.

Jeg har endnu til gode at se sådan en portal. Med det kan naturligvis godt være, at mine researchevner er helt i skoven. Den dunkle skov uden nogen form for belysning af nogen art, forstås.

Det kunne faktisk være fedt, hvis man lavede en dynamisk side med fodboldpriser.
God idé. Der burde klart være interesse for den slags.

I den simple ende kan du også lave: "Hvad koster kanal/løsning X per kamp, hvis jeg bare gerne vil se klub Y?".

Hvis det fx viser, at Viaplay koster 500kr per AGF-kamp, de viser, så er det jo noget til eftertanke. Tilsvarende hvis det fx er 800kr per udekamp. (Det her er bare tilfældige tal.) Tallene svinger vel for hver klub, da de ikke vises lige ofte på samme kanaler, men netop det gør det nok ekstra servicemindet at beregne.

God idé. Der burde klart være interesse for den slags.

I den simple ende kan du også lave: "Hvad koster kanal/løsning X per kamp, hvis jeg bare gerne vil se klub Y?".

Hvis det fx viser, at Viaplay koster 500kr per AGF-kamp, de viser, så er det jo noget til eftertanke. Tilsvarende hvis det fx er 800kr per udekamp. (Det her er bare tilfældige tal.) Tallene svinger vel for hver klub, da de ikke vises lige ofte på samme kanaler, men netop det gør det nok ekstra servicemindet at beregne.
Om ikke andet kunne det måske hjælpe dem hos Viasat til at overveje, om deres produktudbud er det rigtige. Lige nu virker de ikke til at kunne finde på nogen anden plan, end at fodboldfolket skal betale for alting og at prisen bare skal sættes op, når det meget overraskende viser sig at der er færre kunder og koncernen har underskud.

Sælg mig jeres kanaler enkeltvis til en pris der er 50% højere end I sælger den til Norlys for og I har mig tilbage som kunde. Burde være Win-win, men oppe i hovedet hos Viasats ledelse taber de 350 kr. på den deal pr. sportskunde.

Last edited:
Har de placeret mikrofonerne INDE i trommerne på den ene fantribune til FCM-FCK? Det var dog ulideligt at høre på. Jeg vil næsten hellere have 90 minutters vuvuzela-koncert.

Jeg savner et overblik over, hvilke kanaler AGF primært bliver vist på, sådan at jeg kan vælge de rigtige, skulle jeg skifte fra min nuværende løsning. Norlys virker ret interessant, det må jeg tilstå.

AGF er ubetinget det tredjemest interessante hold at vælge for TV-stationerne.

Viaplay/Discovery vælger stort set altid BIF/FCK som første og andetvalg. Herefter er der overvejende sandsynlighed for, at vi vælges som 3. Eller 4. Valg.

Vi havner nærmest udelukkende længere nede i rækkefølgen, når vi skal straffes for et eller andet af udbyderne eller hvis vi spiller fuldstændigt ligegyldige kampe.

Discovery vil 9/10 gange vælge BIF og dernæst FCK som andetvalget. Men Viaplay vil altid vælge FCK-AGF over BIF. Discovery vælger os som regel kun, når de ikke kan vælge FCK/BIF, fordi de møder hinanden - og hvis der ikke er en mere spændende kamp samtidigt.

Hvis du har adgang til de kanaler, der viser 1., 3. Valget og 4. Valget, så vil jeg vove at påstå, at du rammer størstedelen af AGFs kampe.

Ovenstående kan ændre sig, når TV2 kommer på banen. Men jeg tvivler.

AGF er ubetinget det tredjemest interessante hold at vælge for TV-stationerne.

Viaplay/Discovery vælger stort set altid BIF/FCK som første og andetvalg. Herefter er der overvejende sandsynlighed for, at vi vælges som 3. Eller 4. Valg.

Vi havner nærmest udelukkende længere nede i rækkefølgen, når vi skal straffes for et eller andet af udbyderne eller hvis vi spiller fuldstændigt ligegyldige kampe.

Discovery vil 9/10 gange vælge BIF og dernæst FCK som andetvalget. Men Viaplay vil altid vælge FCK-AGF over BIF. Discovery vælger os som regel kun, når de ikke kan vælge FCK/BIF, fordi de møder hinanden - og hvis der ikke er en mere spændende kamp samtidigt.

Hvis du har adgang til de kanaler, der viser 1., 3. Valget og 4. Valget, så vil jeg vove at påstå, at du rammer størstedelen af AGFs kampe.

Ovenstående kan ændre sig, når TV2 kommer på banen. Men jeg tvivler.
Discovery er anden vælger lige nu, når TV2 kommer ind, vil de være delt førstevælger. Jeg ved ikke om de på samme måde føler de kan tillade sig altid at vælge Brøndby kampen som deres første prioritet?

Og når så TV2 også bliver nød til at overtage Viaplays del af pakken - fordi de går i betalingsstandsning - så bliver det en helt anden situation.

Back