Fodbold på tv
Martin Hansen
Experienced member
Jeg savner et overblik over, hvilke kanaler AGF primært bliver vist på, sådan at jeg kan vælge de rigtige
AGF
superliga.dk
Jeg savner et overblik over, hvilke kanaler AGF primært bliver vist på, sådan at jeg kan vælge de rigtige
Der findes kun tilbagerettede oversigter/optællinger - og da det jo ændres ift om man spiller i top 6 eller ej, og der er succes eller ej - så gør det det sværere at sige.
Det bliver spændende at se, om Viaplay overhovedet bliver i stand til at overholde den nye tv-aftale i de kommende år, eller om de ender med at lukke og slukke.
Viaplay med blodrødt resultat: 6,5 milliarder i minus
Viaplay har udsendt sin årsrapport, og det ser ikke godt ud for den svenske streamingkoncern. 6,5 milliarder kroners minus er facit for Viaplay.bold.dk
Jeg fatter ikke, at de ikke prøver en ny model for salg af deres produkt. I princippet sælger Viasat jo allerede enkeltkanaler til andre distributører, som f.eks. Nordlys, som vi skrev om længere oppe i tråden. Nu er jeg skiftet til Nordlys og får alt det indhold jeg plejer at se på Viaplay til 199 kr. (249 til næste sæson) - udover at jeg så har to kanaler mere jeg kan vælge (kunne så være 6eren og 9eren for at få resten af superligaen, eller TV2 Sport og TV2 Sport X til sommer, når rettighederne skifter). Jo, jeg betaler så stadig et lille beløb til Viasat, men det er da fjollet af dem, at de sælger det ekstra billigt til Norlys, som så også skal have en del af kagen. De bør virkelig overveje at ryste posen, for det hjælper ikke at blive ved med at kræve ekstra for en totalpakke, som deres sportskunder ikke ønsker.
Ja det kan duBeklager, hvis min ankomst til festen er lidt sen. Jeg skal lige forstå: man kan få Norlys streaming uden i forvejen at være kunde hos Norlys?
Jeg er kunde hos Fibia/Waoo, og deres tv-udbud kommer ikke i nærheden af Norlys' ift. både pris og indhold.
Tak for svaret.
Jeg syntes det var vældig fleksibelt og valgte 8 kanaler + de gratis for de der kr. 349 (plus en 50'er om nogle måneder). Kunne ramme de sportskanaler som nogen af os i familien ønsker og de streamingmuligheder som passer den bedre halvdel.Tak for svaret.
Det skal jeg da have dykket mere ned i.
Det ligner en besparelse på flere hundrede kroner ift. mine nuværende streamingtjenester for et udvalg der langt bedre rammer mine preferencer.
Ja, helt klart der, hvor Viaplay er et bedre produkt. Bare ikke så mange penge værd for det. Det der især er dumt, er når man vil kigge på en (gen)udsendelse, så kan man ikke springe frem i udsendelsen, med mindre man allerede har set den. Det gør det svært for mig at se et program som OffSide. Men altså, man kan jo sætte det til at afspille uden at man ser det og så efterfølgende "spole" i det. Bare ret fjollet.Eneste "problem" er de manglende muligheder for at spole i udsendelserne - det savner jeg især til sporten.
Norlys er også det gamle stofaNorlys er enten det gamle Boxer. Eller også købte de Boxer. Boxer var ren TV-distribution. Og i starten kun luftbåren digital. Som de fik kontrakt på, da det digitale sendenet blev lavet. Nu vil jeg tro, at langt de fleste modtager TV fra dem via internet. Og deres forretning har i mellemtiden udvidet med leverance af internet og strøm og hvad ved jeg.
Summa sumarum. Man kan godt købe TV produkter af dem solo. Deres web app er lidt noget bras. Har irreterende mangler. Deres iPhone app er ok.
God idé. Der burde klart være interesse for den slags.Det kunne faktisk være fedt, hvis man lavede en dynamisk side med fodboldpriser.
Om ikke andet kunne det måske hjælpe dem hos Viasat til at overveje, om deres produktudbud er det rigtige. Lige nu virker de ikke til at kunne finde på nogen anden plan, end at fodboldfolket skal betale for alting og at prisen bare skal sættes op, når det meget overraskende viser sig at der er færre kunder og koncernen har underskud.God idé. Der burde klart være interesse for den slags.
I den simple ende kan du også lave: "Hvad koster kanal/løsning X per kamp, hvis jeg bare gerne vil se klub Y?".
Hvis det fx viser, at Viaplay koster 500kr per AGF-kamp, de viser, så er det jo noget til eftertanke. Tilsvarende hvis det fx er 800kr per udekamp. (Det her er bare tilfældige tal.) Tallene svinger vel for hver klub, da de ikke vises lige ofte på samme kanaler, men netop det gør det nok ekstra servicemindet at beregne.
Jeg savner et overblik over, hvilke kanaler AGF primært bliver vist på, sådan at jeg kan vælge de rigtige, skulle jeg skifte fra min nuværende løsning. Norlys virker ret interessant, det må jeg tilstå.
Discovery er anden vælger lige nu, når TV2 kommer ind, vil de være delt førstevælger. Jeg ved ikke om de på samme måde føler de kan tillade sig altid at vælge Brøndby kampen som deres første prioritet?AGF er ubetinget det tredjemest interessante hold at vælge for TV-stationerne.
Viaplay/Discovery vælger stort set altid BIF/FCK som første og andetvalg. Herefter er der overvejende sandsynlighed for, at vi vælges som 3. Eller 4. Valg.
Vi havner nærmest udelukkende længere nede i rækkefølgen, når vi skal straffes for et eller andet af udbyderne eller hvis vi spiller fuldstændigt ligegyldige kampe.
Discovery vil 9/10 gange vælge BIF og dernæst FCK som andetvalget. Men Viaplay vil altid vælge FCK-AGF over BIF. Discovery vælger os som regel kun, når de ikke kan vælge FCK/BIF, fordi de møder hinanden - og hvis der ikke er en mere spændende kamp samtidigt.
Hvis du har adgang til de kanaler, der viser 1., 3. Valget og 4. Valget, så vil jeg vove at påstå, at du rammer størstedelen af AGFs kampe.
Ovenstående kan ændre sig, når TV2 kommer på banen. Men jeg tvivler.