New posts

Kamptråd Europæisk kval kamp runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 100
  • Views Views: Views 4K
Added to Calendar: 05-08-26

Kamptråd Europæisk kval kamp runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30
Hvem har sat de odds?

Jeg ser det mere som 50/50 mod Sabah.

Det vil være lidt bittert at komme i Conference League (aka ryge ud til Sabah), men så er det heller ikke værre. Vi var ikke seedede til mere.
Hvis det er 50/50 mod Sabah, så begynder jeg at blive nervøs for 6 kampe i Conference League 😉

Vi er på alle parametrene over Sabah, og vi skal kunne slå dem ud, hvis det skal give mening at prøve at kvalificere os til CL.

Jeg har læst det hele men er det virkeligt 50/50. Jeg havde regnet med 60/40 eller noget i den stil. Man kan jo ikke stole på de vandt ligaen helt fair. De ryggede jo op fra 1. Division på 5. Plads. Man må håbe på at vi får en god dommer som kan modstå fristelsen af Aserbaidjanske penge
Det er vist 4 år siden de rykkede op. Det er ikke sådan at de bare blev mestre lige efter oprykningen. De har også spillet europæisk før

Hvis det er 50/50 mod Sabah, så begynder jeg at blive nervøs for 6 kampe i Conference League 😉

Vi er på alle parametrene over Sabah, og vi skal kunne slå dem ud, hvis det skal give mening at prøve at kvalificere os til CL.

Har du set udvalget af hold i Conference League?
https://www.threads.com/@conferenceleague/post/DDxyv1AtOpD/media

Djurgården blev nr. 5, Shamrock Rovers blev nr. 10 og Vikingur gik videre. Der er sandsynligvis mange dårligere hold end Sabah i det ligaspil. Jeg er ikke bekymret over den modstand vi kan møde i Conference League.

Hverken du eller jeg er eksperter angående Sabah, men vi taler om et hold, der endte langt foran Qarabaq, der imponerede i CL i sidste sæson imod et meget skadesplaget AGF-hold, der blev nedspillet af Lyngby i weekenden. Ny kamp med forhåbentligt bedre AGF-præstationer, men det smager af jævnbyrdighed i min bog. Hvilke parametre er AGF entydigt bedre på?

Sandsynligvis er det en lettere modstander end Lech Poznan, men jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være relativt jævnbyrdigt over to kampe.

Hverken du eller jeg er eksperter angående Sabah, men vi taler om et hold, der endte langt foran Qarabaq, der imponerede i CL i sidste sæson imod et meget skadesplaget AGF-hold, der blev nedspillet af Lyngby i weekenden. Ny kamp med forhåbentligt bedre AGF-præstationer, men det smager af jævnbyrdighed i min bog. Hvilke parametre er AGF entydigt bedre på?

Har du så set det danske hold, som Sabah skal møde i Q3?
De endte 16 point foran mægtige FCK fra Danmark, der er rangeret 13 pladser over Qarabag.
De danskere må altså være sygt gode.

Oddssætterne er profesionelle.
De baserer sig på viden og data.

Jeg synes diverse kampoptakter skulle gå meget mere op i odds. Bedre vurdering at styrkeforholdet, får man ikke.

Enig!
Men vi må nøjes med KEP, der ikke kan andet end at udråbe FCK som storfavoritter, hvem end de møder.

Jeg synes diverse kampoptakter skulle gå meget mere op i odds. Bedre vurdering at styrkeforholdet, får man ikke.

Vores analyser beror da også på viden og data.

Set over mange kampe vinder huset. Store tals lov gælder for dem, men ved de mere om AGF's nuværende niveau end du og jeg? Oddsene sættes vel heller ikke uden hensyntagen til spilmønstrene? (som intet har med objektiv vurdering at gøre)

Har de indregnet effekten af, at Frederik Tingager sandsynligvis ikke bliver klar?

Jeg giver ikke meget for ukritisk brug af odds, men nu har jeg da også et begrænset overskud på et par tusinde over min snævre oddskarriere ;).

Set over mange kampe vinder huset. Store tals lov gælder for dem, men ved de mere om AGF's nuværende niveau end du og jeg? Oddsene sættes vel heller ikke uden hensyntagen til spilmønstrene? (som intet har med objektiv vurdering at gøre)

Har de indregnet effekten af, at Frederik Tingager sandsynligvis ikke bliver klar?

Jeg giver ikke meget for ukritisk brug af odds, men nu har jeg da også et begrænset overskud på et par tusinde over min snævre oddskarriere ;).
Det har jeg også 😉
Men oddssætterne har med garanti tjent mere.

Har du så set det danske hold, som Sabah skal møde i Q3?
De endte 16 point foran mægtige FCK fra Danmark, der er rangeret 13 pladser over Qarabag.
De danskere må altså være sygt gode.

Enig!
Men vi må nøjes med KEP, der ikke kan andet end at udråbe FCK som storfavoritter, hvem end de møder.

Har du set, at FCK blev nr. 7 og blev udspillet af Qarabaq i CL?

Jeg beundrer jeres optimisme.

Der er ingen grund til at frygte Sabah, men jeg har godt nok svært ved at se AGF være storfavoritter i holdets nuværende forfatning.

Last edited:
Argh, det er altså dig der er pessimist, når du afviger så meget fra fagfolk.

Jeg er ikke blind for, at vi ikke må gå ud og undervurdere dem, men at vi er favoritter, det kan vi altså ikke løbe fra.

Men oddsættere laver også fejl og skal tage hensyn til andre ting end det reelle styrkeforhold. Det afhænger også af, hvad spillerne sætter deres penge på.
Det er bestemt meget relevant at inddrage oddsene fra markedet, men det er godt nok fattigt for debatten, hvis vi ikke kan diskutere om de har ret i deres vurdering.

Jeg håber, at I får ret. Vi skal vel vinde med minimum 2 mål, hvis 65-35 skal holde til returen? Eller er en sejr nok?

Man må formode, at hjemmebanefordelen har stor betydning i denne runde.

Hvor mange skader har Sahab?

Vi frygter det er 50/50 fordi vi har skader ude, tænker jeg, reelt at kender skadessituationen hos modstanderen

Hvor mange skader har Sahab?

Vi frygter det er 50/50 fordi vi har skader ude, tænker jeg, reelt at kender skadessituationen hos modstanderen

Men her er en vigtig pointe, at du heller ikke kender skadessituationen hos AGF.

I Mediano er Azad Corlu ret overbevist om, at Tingager spiller. Andersen, Links og Callø trænede med i går. Så det kan meget vel se bedre ud end frygtet for os.

Jeg håber, at I får ret. Vi skal vel vinde med minimum 2 mål, hvis 65-35 skal holde til returen? Eller er en sejr nok?

Man må formode, at hjemmebanefordelen har stor betydning i denne runde.

Jeg håber da i hvert fald at vi vil se et styrkeforhold, der falder til vores side.
Men man kan jo ikke sige at vi skal vinde med x-antal mål i Randers.
I en 65/35 situation for at gå videre, vil Sabah jo stadig gå videre til CL playoff 35 af 100 gange.
Så det er en gratis debat for alle parter, da vi aldrig får det endelige svar.

Og ja, bookmakerne kan bestemt også tage fejl.
Der er (ganske få) folk, der lever af at prøve at finde de fejl.

Jag tror faktisk at det kan have været lidt en fordel imod Lech, at møde en dansk træner der har været ude i nogle år, og som mener at være “ekspert” i dansk fodbold og AGF. Niels Frederiksen vil blive husket for udtalelser inden kampen som “jeg tror jeg har en meget god statistik imod AGF”. Ja det havde du måske imod det AGF der i bedste fald spillede sig i top 3, men ikke imod det AGF der vandt Superligaen ret klart, og som modstanderne ikke havde noget modsvar til, uanset at de godt viste hvordan vi ville spille.

Det samme ser ud til at være tilfældet igen med Sabahs danske indkasttræner. Igen en “ekspert i dansk fodbold og AGF, der siger at det bliver to tætte opgør imellem AGF og Sabah.

Det kan vi nok ikke forvente imod Benfica eller Røde Stjerne, men det kan godt se ud til at Sabah også har en dansk træner som undervurderer AGF.

Ja Sabah vandt det Azarbaijanske mesterskab over Qarabag, men det skal også bemærkes at Qarabag havde et historisk smalt hold, i den seneste sæson, ikke lykkedes på transfermarkedet, og havde et hårdt europæisk program. Så jeg forstår godt oddssætterne 65/35 odds.

• Like
Reactions: cph
Men her er en vigtig pointe, at du heller ikke kender skadessituationen hos AGF.

I Mediano er Azad Corlu ret overbevist om, at Tingager spiller. Andersen, Links og Callø trænede med i går. Så det kan meget vel se bedre ud end frygtet for os.
Jeg ved mere om hvordan den er i AGF end Sahab, trods alt.

Azad kender nok nogle i AGF, og ved mere end os andre. I øvrigt mente Azad og Gisle begge, at Tingager ville spille mod Brøndby (3-3) efter han gik ud mod Silkeborg.

Min pointe var mere, at dem der laver odds nok er mere oplyst om begge hold end vi er.

Jeg tror virkelig også der sidder nogle knastørre fisk og sætter odds.
Kedelig, langsigtet viden og statistik er det, der giver banken overskud år efter år.

Jeg tror virkelig også der sidder nogle knastørre fisk og sætter odds.
Kedelig, langsigtet viden og statistik er det, der giver banken overskud år efter år.
Mange af dem er tidligere fodboldspillere. Mads Jørgensen tidligere AGF gjorde det i mange år. Azad Corlu fra Mediano ligeså.

Tilgang til de samme analyse værktøjer som klubber, kombineret med diverse statistik programmer.

Mange af dem er tidligere fodboldspillere. Mads Jørgensen tidligere AGF gjorde det i mange år. Azad Corlu fra Mediano ligeså.

Tilgang til de samme analyse værktøjer som klubber, kombineret med diverse statistik programmer.
Talte med en odds-sætter til et socialt arrangement i foråret. Han berettede om, hvordan mulighederne med AI har startet en form for våbenkapløb mellem dem og de professionelle sportsbettere. Som odds-sætter tvinges man endnu længere frem på stolen - og fejlmarginen tvinges endnu længere ned.

Det betød iflg. ham, at ganske almindelige hr. Jensen taber endnu flere penge over tid end tilfældet var før.

Latest posts

Back