Som et berømt Ole Thestrup citat fra Adams Æbler......."De fik på munden kan du tro" - Det beskriver vel meget godt i aften.
Vi møder et hold der kendte deres besøgelsestid, det er her vi gerne skal stå om et år eller to, men der er godt nok meget arbejde foran os.
For det første skal vi spille en returkamp hvor vi skal leverer godt, også uagtet at vi nok ender med at ryge ud - Vi kan ikke gå derned og tabe 5-0, det vil alt andet
være pinlig - Vi skal spille som står det 0-0 når kampen begynder, og så må vi se hvor det slutter.
Men jeg må indrømme at jeg syntes vi var voldsom udiciplinerede i dag, og faktisk også voldsom ukoncentreret - Om det bare skyldtes at Poznan var gode, eller det faktuelt var det der skete, det skal trænerstaben jo evaluere på de næste dage - En ting er i hvertfald helt sikkert, Poznan havde læst på lektien bedre end AGF - Det var ret tydeligt fra mere eller mindre begyndelse at AGFs højre side ville blive der hvor de ville bryde igennem, og at de så ville køre dobbeltdækning i egen højre side for at lukke ned for Emmery og Anderson - Det var vel mere eller mindre opskriften på sejren.
Må også tage hatten af for Ishak, er du gal et Benzema klon, det er lige netop sådan en gut vi skriger på - En der kan få en lille chance til at blive et mål, og generelt bare være rigtig god til at løbe de rigtige steder hen - Spørgsmålet er om vi har råd til den type spiller.
Oven på i aften tænker jeg;
/ Hedenstad har chancen nu for at gribe pladsen i målet - Jeg tror han står imod Brøndby også, så han opnår en form for flow.
/ AJ - Ja jeg ved det faktisk ikke, min første tanke er om han nogensinde bliver førstevalg - Men hælder også til han skal have noget mere tillid så vi kan se om potentiellet reelt er der.
/to venstrebenet i samme side virker simpelthen klodset - Det giver dårlige strukturer i spillet.
/Vi skal lære at spille mere kompromisløst i Europæiske kampe - Både FCK under Ståle, og også FCM under Tullberg erkendte man skal spille på forskellige måder hjemme i ligaen og så når man spiller Europæisk - Måske AGFs tilgang i dag var for romantisk og naiv, en Polle i topform i dag havde pyntet på holdet.
Plusser til Emmery, shit hvor er han god - Virkelig synd for ham han ikke spiller i en klassisk 4-3-3, men fedt han lægger på sidst spil ude på kanten, selvom han skal starte sine løb fra en dybere position - Han blir vild.