New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 66K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Jeg bliver ind i mellem forbløffet over mangfoldigheden herinde, men det her må altså være et ledigt standpunkt: https://www.information.dk/debat/20...IjMyNTI1Mzo4Mzk0OTIifQ.yISyTkL8ekoqXGp-lOZuDQ

Jeg kan faktisk godt se mig selv i det der.

Min identitet som AGF fan har været, at alle andre hadede os. Vi snublede altid på målstregen. Vores talenter blev aldrig til noget. Verden var imod os.

Nu holder hele Danmark nærmest med os. Selv folk fra Randers. Vi spiller poleret, er pæne i pressen. Vores talenter afgør kampe.

Det er dejligt, men også en smule ambivalent.

Måske opnår vi det ultimative lige om lidt. Men hvad så? Hvad skal vi så drømme om? Champions League? Et mesterskab mere?

Jeg tror helt reelt, at min intensitet som AGF fan peaker med et mesterskab. 30 års higen vil være forbi.

Jeg vil stadig være fan. Men jeg forventer at miste et par procent i intensitet. Det hele vil blive lidt mindre betydende. Fordi jeg har smagt æblet i haven.

Til gengæld vil et misset mesterskab skrue et par procent op for intensiteten. So close but no cigar.

Og misforstå mig ikke. Jeg vil ha’ det mesterskab. Men det kommer ikke uden konsekvenser.

Almindeligvis har jeg det som skribenten. "Problemet" er bare, at jeg helt oprigtigt, inderligt rent faktisk holder med AGF. Sangen hedder Flere stjerner på trøjen. Jeg er først tilfreds, når jeg har oplevet to mesterskaber.
Det kræver vel 5 styks, før sangens krav/ønske (?) er opfyldt.

Edit: 'stjerner i flertal' 😱💀 der går nogle år før vi kan trække os tilbage

Jeg bliver ind i mellem forbløffet over mangfoldigheden herinde, men det her må altså være et ledigt standpunkt: https://www.information.dk/debat/20...IjMyNTI1Mzo4Mzk0OTIifQ.yISyTkL8ekoqXGp-lOZuDQ
Det er helt vildt smukt skrevet og en interessant vinkel, som jeg har oplevet gange to:
Først med Atlético og siden faktisk med Liverpool.
For dem begge gælder det, at jeg lidt har mistet pusten, efter de nåede toppen.

Forskellen er bare, at jeg bor i Århus, er sæsonkortholder og har et markant mere inderligt forhold til AGF, end til de to andre.

Men tanken har også strejfet mig, om end ikke så velformuleret der, at det kan sagtens hænde sig, at jeg lige bliver lidt mere...balanceret i min måde at være fan på.
Hvis dét er prisen, så er det sådan. Jeg betaler gerne.

Også her.

Mesterskab nummer 10 og 11 som United "fan" var heller ikke lige så sindsoprivende som den første eller den sidste (fordi det SAFs sidste sæson) og jeg tror heller ikke, FCK fans er lige så meget oppe at køre over endnu et mesterskab, som da de vandt den første.
En floskel siger, man aldrig bliver træt af vinde, det gør jeg heller ikke men titel på titel tager ligesom toppen af glæden.

Men kæden hopper af når vedkommende ligefrem stopper med at fan men eftersom jeg ingen intention har over at genstarte hele den latterlige rigtige fan diskussion, holder jeg min mening omkring den beslutning for mig selv.

Min identitet som AGF fan har været, at alle andre hadede os. Vi snublede altid på målstregen. Vores talenter blev aldrig til noget. Verden var imod os.

Nu holder hele Danmark nærmest med os. Selv folk fra Randers. Vi spiller poleret, er pæne i pressen. Vores talenter afgør kampe.

Det er dejligt, men også en smule ambivalent.

Måske opnår vi det ultimative lige om lidt. Men hvad så? Hvad skal vi så drømme om? Champions League? Et mesterskab mere?

Jeg tror helt reelt, at min intensitet som AGF fan peaker med et mesterskab. 30 års higen vil være forbi.

Jeg vil stadig være fan. Men jeg forventer at miste et par procent i intensitet. Det hele vil blive lidt mindre betydende. Fordi jeg har smagt æblet i haven.

Til gengæld vil et misset mesterskab skrue et par procent op for intensiteten. So close but no cigar.

Og misforstå mig ikke. Jeg vil ha’ det mesterskab. Men det kommer ikke uden konsekvenser.
Jeg kan virkelig godt spejle mig i dig og dit skriv. Men jeg tror også, at det er derfor, at jeg stadig går med en forventning om, at drømmen snart vil briste. Selvfølgelig skal det nok gå galt - det plejer det jo!

Pokalfinalen i 2023 sidder stadig i mig. Det var eneste gang i mine 32 leveår som GF-fan, hvor jeg reelt havde en tro på og forventning om, at vi ville vinde noget (jeg troede ikke rigtigt på det i 2016, og jeg var for lille til at huske 1996). Skuffelsen var enorm, og jeg venter nærmest på, at det sker igen.

Men forhåbentlig har vores spillere lært noget fra kampen! En stor gruppe af dem er stadig med, og jeg tror reelt på, at de kan tage den skuffelse med sig og spille mere frit. Man har vel lov at håbe.

Men igen ligegyldigt hvordan det går, så har dette været en magisk sæson. Jeg kommer i hvert fald til at genfortælle den til min søn mange gange - enten som en fortsættelse af mange bristede drømme og nederlag, eller som starten på et nyt kapitel!

KSDH 🤍💙

Latest posts

Back