New posts

AGF's overordnede strategi vs. de andre

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 656
  • Views Views: Views 43K
AGF's overordnede strategi vs. de andre
Jeg undret mig mest over hvor han ser følgende

vi presser godt, har masser af energi, og vi er gode i omstillinger og i begge målfelter.

Ser du virkelig nogle af de ting? Energi er der altså ikke meget af og det der pres er vist også så som så. Og gode i modstanderens felt😂 han må se nogle andre kamp😉
Hvis man skal give Rösler lidt slack på den her, så siger han strengt taget også bare, at vores identitet er, at vi presser godt, har masser energi osv. Altså ikke at vi viser det i øjeblikket, men at det er det vi gør, når vi for alvor ruller os ud. Og det er egentlig også lidt af en skuffende beskrivelse af et GF-holds identitet.

Det forår i 2023 vi så ofte refererer til, det viste jo momentvis et hold, der også havde bolden og ville noget med den - og ikke kun at presse energisk og højt for hurtigt at komme i feltet og gøre noget godt derinde. Men var det slet ikke som en del af vores identitet? Var det bare en undtagelse?

Hvor ville det dog være befriende, hvis vi i det mindste meldte ud, at vi har et klart mål om at komme til at have bolden for at gøre noget offensivt med den, og at det er det, vi kommer til at arbejde benhårdt på fra nu af. Yes, vi er i den grad blevet konkurrencedygtige, og det er et godt skridt på vejen, men vi kan simpelthen ikke holde til at være et konkurrencedygtigt pindsvinehold i mange flere halvsæsoner, før luften går helt ud af Aarhus og ud af spillertruppen. Det var vel ikke det, de signede up for og drømte om.

Yes, vi er i den grad blevet konkurrencedygtige, og det er et godt skridt på vejen, men vi kan simpelthen ikke holde til at være et konkurrencedygtigt pindsvinehold i mange flere halvsæsoner, før luften går helt ud af Aarhus og ud af spillertruppen. Det var vel ikke det, de signede up for og drømte om.

Og tilskuerne vil underholdes. Ligeså snart vi spiller ørkenvandring fodbold bliver tilskuerne tilbage selvom der kommer point på kontoen. Der er allerede en nedgang ifht sidste år (stadion ombyg har vel ikke betydning?) Vi skaber ingen landsholdspillere med det her fodboldspil. Vi skaber ikke entusiame. Tag OB, ingen hjemmekampe vundet i sæsonen (!), alligevel dukker hjemmepublikum op. Udover en billet strategi, så handler det nok også om flot offensiv fodbold (når de magter det..).

Og tilskuerne vil underholdes. Ligeså snart vi spiller ørkenvandring fodbold bliver tilskuerne tilbage selvom der kommer point på kontoen. Der er allerede en nedgang ifht sidste år (stadion ombyg har vel ikke betydning?) Vi skaber ingen landsholdspillere med det her fodboldspil. Vi skaber ikke entusiame. Tag OB, ingen hjemmekampe vundet i sæsonen (!), alligevel dukker hjemmepublikum op. Udover en billet strategi, så handler det nok også om flot offensiv fodbold (når de magter det..).
Der er ingen evidens for at kunne konkludere noget i den retning. F.eks tror jeg at manglende spænding i tabellen har størst betydning og byggeplads større betydning end spillet.
Vi kan vel dog antage at alle tre nævnte faktorer har en negativ effekt på tilskuertallene.

Jeg synes I øvrigt, at det er mystisk, at nogen tolker Uwes interview som tilfredshed med spillet. Hvorfor så holde individuelle samtaler om den manglende udvikling? Det er lidt for biased imø.

Jeg tror dog ikke på, at spillet offensivt bliver bedre i foråret pga. manglende kvalitet og fokus på resultater fremfor offensiv underholdning, men jeg har svært ved at se interviewet som andet end en anerkendelse af problematikken.

Jeg forstår ikke jeres konklusion af interviewet.
Det virker til at I fokuserer på en enkelt sætning om ikke at miste identitet.

Man kan også læse;

Men jeg accepterer ikke stilstand i vores udvikling

For at blive anerkendt som tophold er du nødt til at udvikle dig som hold på alle områder

Men vi må ikke miste vores identitet, som er, at vi er gode på dødbolde, vi presser godt, har masser af energi, og vi er gode i omstillinger og i begge målfelter.

Det var det her jeg kommenterede på, fordi jeg før har kritiseret Uwe for at bruge alt for meget tid på dødbolde fremfor at få løst de spillemæssige problemer, så når han gentager noget, han tidligere har sagt, er det da klart, jeg er skuffet over, vi stadig skal være et hold som kan kendes på dødbolde.
Det andet han siger i samme sætning er da meget fint men hvornår kommer vi til at se det igen?

Og så har jeg i øvrigt lige rost for at truppen og Uwe ikke er tilfreds med kvaliteten men det valgte du ikke lige at tage med.

vi presser godt, har masser af energi, og vi er gode i omstillinger og i begge målfelter.

Ser du virkelig nogle af de ting? Energi er der altså ikke meget af og det der pres er vist også så som så. Og gode i modstanderens felt😂 han må se nogle andre kamp😉

Hvis man tolker "i begge målfelter" som på at score på dødbolde, og lukke af i vores eget felt generelt, så giver det mere mening.

Jeg ser det ikke generelt nej, men momentvis. I hele 1. halveg mod FCM senest.

Ift diskussionen om hvorvidt AGF “choker”, synes jeg for så vidt at deres konklusioner er OK, men det er en underlig præmis der starter med en masse eksempler hvor AGF både har været favoritter og undertippede og med alle mulige forskellige udgangspunkter og forløb. Det må vel handle om eksempler på at holdet har været blokeret mentalt, som fx mod Larne eller i foråret ‘22, men at de skulle ryge ud i pokalsemifinalen til FCN, som på forhånd er små favoritter og også har en større økonomi, vil ikke være at “choke,” med mindre de da virker helt fraværende. Jeg synes det er tydeligt at presset kan blive for stort i AGF, vi er en klub der kun kan fungere som tophold, det går hurtigt “ekstra galt” når vi bliver opfattet som en storklub både eksternt og internt, men ikke har økonomi og spillere til det, men det er også klart vi generelt skal lære at være topklub igen. Der har været været meget fokus på vindermentaliteten og jeg synes også vi har flyttet os en hel del på det punkt.

Uwes udtalelser kan man måske læse ind i det man mener i forvejen, men jeg synes essensen er at “selvfølgelig vil vi gerne komme tættere på samme bolddominans, og vi er nødt til at blive bedre til det.” Ja, det er lidt underligt at sige at dødbolde er en del af ens identitet, men hvorfor tænke at han ingenting vil når han siger det modsatte og de forsøger at adressere et tydeligvis mentalt problem og han i øvrigt har bevist før at han kan lave den transformation. At vi stadig skal vinde i processen mener jeg faktisk er helt reelt. Vi kan godt tage nogle flere chancer nu (eller efter et par runder mere hvis det er) hvor der ikke er så meget at spille om i ligaen, men vi kan ikke beslutte at være ligeglade med resultaterne. Det giver næppe den udvikling man tror, men det går da i hvert fald ud over den vindermentalitet man forsøger at opbygge.

vs

Jeg bliver simpelthen nødt til at bringe det her sure opstød.
Klubben lovede i egne interviews med sig selv via JN og SHC, at man ikke ville smide det dengang "nuværende indhold" bag betaling, men ville bringe NYT og BEDRE indhold, som ville koste fordi det havde større dybde etc.

Nu kan man så kun se højdepunkterne fra i gårs kamp hvis man betaler.
De løj. Direkte.

At U19-kampen så til gengæld streames - det er jo præcis den slags indhold, som er fint at tage lidt penge for. Ekstra og dybdegående indhold.
At give startopstillinger før tid, og vise højdepunkter bag betalingsmure.... Det var IKKE det de snakkede om. Tværtimod.

Deres valg er deres. Men gider bare ikke holdes for nar.
Det er lige før jeg nægter at blive medlem bare af den grund. Havde de fortsat med det vi havde før, og bare lagde streaming + flere dokumentarer/dybdegående udsendelser og andet godt bag betaling, så havde jeg sgu betalt. Men hader at blive holdt for nar.

vs

Jeg bliver simpelthen nødt til at bringe det her sure opstød.
Klubben lovede i egne interviews med sig selv via JN og SHC, at man ikke ville smide det dengang "nuværende indhold" bag betaling, men ville bringe NYT og BEDRE indhold, som ville koste fordi det havde større dybde etc.

Nu kan man så kun se højdepunkterne fra i gårs kamp hvis man betaler.
De løj. Direkte.

At U19-kampen så til gengæld streames - det er jo præcis den slags indhold, som er fint at tage lidt penge for. Ekstra og dybdegående indhold.
At give startopstillinger før tid, og vise højdepunkter bag betalingsmure.... Det var IKKE det de snakkede om. Tværtimod.

Deres valg er deres. Men gider bare ikke holdes for nar.
Det er lige før jeg nægter at blive medlem bare af den grund. Havde de fortsat med det vi havde før, og bare lagde streaming + flere dokumentarer/dybdegående udsendelser og andet godt bag betaling, så havde jeg sgu betalt. Men hader at blive holdt for nar.

Jeg gætter på det bliver værre og værre. De har lagt en strategi og vil gerne have sat en abonnementsplan i gang som kan give flere mønter i kassen. Hvis de skal retfærdiggøre det, så vil det blive nødvendigt med ekstra indhold som folk vil betale for.
Jeg har indtil nu set deres artikler, videoer mv. som reklamemateriale for at opildne vores interesse men nu går de så den anden vej. Personligt gider jeg ikke, så må der udvises lidt mindre interesse for klubben i stedet.

Du kan se målene her men der er nok ikke deres selvoptagne videoer med som de teaser for.

Min information fra AGF til mig er faldet som en sten siden de indførte AGF+, jeg læser og ser det ikke længere, da jeg så skal være abonnement.

Det er jo et designvalg fra AGF, men det er sjældent man får noget godt ud af at gemme alt bag en betalingsmur.

Det er en lidt en skidt tendens omkring journalistik, at alt skal koste penge idag, Mediano var de første jeg oplevede som gemte ting bag deres betalingsmur, hvilket har gjort jeg heller ikke høre dem længere. Bold.dk har nu deres egen abonnementsløsning og i rækken bag FCK er nu også AGF. Vi kan bløde os fattige på alle de "plus" abonnementer som efterhånden er myldret frem i landskabet. Tag nu også et eksempel som Podimo.

Lad os se hvor det hele ender, men jeg tvivler på at man får flere AGF fans, ved at gemme ting bag en betalingsmur.

Det er en lidt en skidt tendens omkring journalistik, at alt skal koste penge idag
Ja, hvad fanden er det for noget at folk vil have penge for deres arbejde? Come on...

At mediano har kørt om bag betalingsmur er jo det ypperste tegn på det ikke kan lade sig gøre uden. De har lavet alverdens krumspring for at undgå det, men der skete først for alvor noget da den røg op.

Vi kan sagtens være enige om at AGF løj da de sagde at der kun ville dukke ekstra ting op derinde - hvilket der også gør - og at det er et meget markant valg at gøre det bag betaling når AGF jo ikke er et medie.

Jeg synes ikke, man kan sammenligne AGFs abonnement med diverse mediers. Medier kan kun hente penge på deres journalistik og så er deres kunder lige præcis det, kunder.
AGF lever af deres fans, fodbold lever af fans, det skaber en særlig og for mange et ubrydeligt bånd men det bånd beror på en vis form for åbenhed og når fodboldklubber herunder AGF begynder at pille ved den særlige forbindelse, så risikerer de mindre fan engagement og måske endda taber nuværende og ikke mindst fremtidige fans.

Jeg skal nok overleve som fan på trods af det lort men jeg kan godt mærke, at jo mere jeg føler jeg bliver set på som kunde og ikke fan, jo mere kritisk bliver jeg også overfor klubben. Hvorfor forsvare noget som egentlig bare vil have dine penge?

Ja, hvad fanden er det for noget at folk vil have penge for deres arbejde? Come on...

Ok, jeg medgiver sætningen kan rette kan fejlfortolkes. Jeg forsøgte at beskrive en tendens i journalistik.

Jeg er ikke helt enig i at det ikke har været planlagt fra starten af, Mediano har været gratis i en periode, for derefter at skulle koste penge.

AGF synes jeg bør tænke sig godt om, for deres evne til at skabe interesse om produktet, handler meget om hvor langt ud man kommer i forhold til holdet.

Generelt er det for mig tvivlsomt hvad gevinsten er ved at gemme ting bag en betalingsmur, tag nu træningskampen vi havde mod FCK, den så jeg ikke, fordi vi skulle
forbi en betalingsmur. Ergo mistede FCK og AGF en gylden mulighed for at promovere produktet fodbold for en fan som mig. De unge på 12 år, som måske også godt ville
se kampen, kunne heller ikke, fordi de heller ikke have pengende.

Jeg er enig i at ting koster, men nogengange kan og bør man overveje, om den udgift ikke burde betales et andet sted i systemet?

AGF burde rulle AGF+ ud til alle ganske gratis, de burde flytte betalingen for satsningen over et andet sted. Så ville al deres fine arbejde nå længst ud.

Ergo mistede FCK og AGF en gylden mulighed for at promovere produktet fodbold for en fan som mig. De unge på 12 år, som måske også godt ville
se kampen, kunne heller ikke, fordi de heller ikke have pengende.
Træningskampe må de for min skyld godt putte bag betalingsmuren.
Det er næppe på træningskampe at man henter nye fans og det er sjældent at jeg gider streame en træningskamp.
Dukker gerne op på Fredensvang til en træningskamp, men vil sjældent se samme træningskamp på et stream.

Hvis de begynder at sætte holdopstillinger på AGF+ først, samt highlights fra kampene, så synes jeg det begynder at være dårlig stil.

Deres røvsyge interviews, hvor spillere skal gætte hvad hinandens livret er, må de hellere end gerne putte bag betalingsmuren.
Føler altid jeg har spildt nogle minutter af mit liv, når jeg har set en af de videoer.
Faktisk er der ikke mange af deres egne interview jeg kommer til at savne. Det er ofte en omgang ukritiske ligegyldigheder.
Selvom jeg er fan, vil jeg gerne have journalister der stiller skarpe og kritiske spørgsmål.

Jeg er dog i tvivl om der er grund til at have den nye AGF app på min telefon.
Jeg får får en masse push-notifikationer, men det er stort set kun på + indhold.
Så kan jeg bruge appen' til noget, hvis jeg ikke gider være + medlem?

Latest posts

Back