New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 139K
Jeg vil anbefale dig ikke at læse op på historien bag GFs nuværende klubfarver... 😆
Nej behøver ikke - er skam horribelt bevist om, at det mørkeste del af AGFs historie ligger til grund i den del.
Men den historie har jeg bedt Ole Hall om at pakke helt ned under fundamentet til det nye stadion. Og der skal det blive.

AGF er og bliver sin egen.

Last edited:
I den nuværende trup får Andersen vel spilletid sammenligneligt med Grønbæk, men betragtes nok ikke som talent på helt samme niveau, Callø har vel allerede fået flere minutter end Daghim. Jeg har svært ved at se at David var så meget mere villig til at spille talenterne og at hans fokus ikke først og fremmest var på resultaterne. Holdet er bedre nu og derfor sværere at komme ind på, derfor er det også vigtigt at talenternes niveau følger med op.

Fakta siger han gav flere spilleminutter og derfor kan det være et advarselstegn. Der er også grunde til, at jeg ikke har lavet min endelige dom over Uwe endnu på det punkt. Men det er bekymrende og især hvis det var samme problemstilling i tidligere klubber (hvor de endte med at skifte ham ud).

Her er 7 sæsoner - denne er fremskrevet til en fuld sæson med spilletid. Det går kun en vej med spilletiden til de unge. Tidligere lå vi meget stabilt på noget der ligner det dobbelte i spilleminutter.

1734789967234.webp

Det er fair nok, at sige det er blevet sværere men de andre klubber kan godt og performer nogenlunde som os pointmæssigt. Vel og mærke klubber, hvor vi vel burde være bedre? Randers og Sif er dobbelt op i spilleminutter og ca. samme placering i ligaen. Fcn er naturligvis også. Kan ikke huske de andre men de fleste havde dobbelt op på spilleminutter. Fck er undtagelsen men de solgte også to startere i den unge alder i sidste vindue.

Hvis alt falder på plads, så er det løst i foråret men time will tell🤞

Ps: Callø kunne være et lyspunkt i denne debat men 4 indhop med 9 minutter er ikke særlig stor tiltro. Det er vel næsten ligegyldigt. Grønbæk kom ind i sæsonen 19/20 og startede sæsonen 20/21 som noget der lignede fast mand men det var noget frem og tilbage. Det skal bemærkes han er 23 år i dag og vi dermed er 4-5 år tilbage.

Det er jo ikke fordi de spillede så meget under DN, udover Bisseck, men det er også spillere der efter min mening understreger pointen om at talenterne ikke er gode nok. Bisseck er muligvis det største defensive talent vi har haft i Superligaens historie og fik også sit gennembrud under Uwe, en spiller som TK var også bredt anerkendt som et meget stort talent og måske sammenlignelig med Arnstad i den nuværende trup.

TK er 22 år i dag - han kom op i 20/21 og fik et par indhop. Fra slutningen af 21/22 var han fast mand. Mener han var skadet i den periode han ikke spillede i den sæson. Bisseck var bare Bisseck og outstanding hele vejen igennem.

Men de unge blev bragt og fik spilletid som formentlig gjorde noget godt for deres udvikling. Det er forskellen.

Jeg synes også generelt der er den fejlslutning at man ser klubbens ansætte op som om de arbejder i siloer. Uwe har fundamentalt set det fokus han har fordi han er ansat til det, det er noget han snakker med SIB om og som også kommer længere oppe fra. På samme måde er det SIB’s ansvar hvilke spillere der hentes til klubben, men der er andre der finder emnerne og analyserer dem indledningsvis og Uwe har da også kigget på dem inden man henter dem.
Spilletiden er halveret for unge under 24 år og det virker som rigtig meget.

Det kan være pga. en trups cyklus som måske kører (bevidst) længere denne gang. Det kan være fordi SIB ikke kan finde afløsere i en ung alder eller det kan være fordi ungdomsafdelingen bare er dårlig og ikke leverer som de gør hos de andre klubber. Jeg siger blot det er bekymrende og gik imod et udsagn om, at talenterne fik masser af spilletid ;) Den opfattelse er i hvert fald forkert.

Ergo kan vi gætte på det er Uwe, strategien, SIB eller talenterne der er dårlige (ungdomsafdelingen). Jeg har bare svært ved at se, hvorfor vi skulle være så specielle her i AGF. Som fans vil vi jo altid helst tro på det bedste i vores klub🫣 Det kan være svært, at forhold sig kritisk til det der sker.... men man må da sige, at vi har fået forventningerne ned til vores talenter i denne tid - de er åbenbart dårlige. Det står lidt i kontrast til tidligere tider, hvor de allesammen blev udskreget til det næste store. Måske vi bare er blevet realister;)

men man må da sige, at vi har fået forventningerne ned til vores talenter i denne tid - de er åbenbart dårlige. Det står lidt i kontrast til tidligere tider, hvor de allesammen blev udskreget til det næste store. Måske vi bare er blevet realister

Engang kunne Kaastrup sælges for 30 mio, da han spillede for 2. holdet i Dortmund, nu har vi ingen som kan starte inde for et midterhold i Superligaen. Det er en joke (skal jo passe på med hvad der skrives.

Jeg er nød til at melde ind at salg af talenter, primært skaber et afkast på grund af langsigtet, strategisk arbejde, mere end hvem der er træner. Der kan naturligvis være nogle ting omkring spillestil og spillertype, men man bliver sjældent klogere af kun at evaluere den enkelte spillere.

Under SiB/Uwe har vi solgt

Grønbæk
Daghim
TK

Til næsten 100 mio. Det er ikke salg der handler om det var Uwe eller David der var træner, det er salg der peger på at udviklingen generelt er blevet bedre.

Jeg stoler på at den investering klubben foretager i talenter giver et afkast, det er en tendens den nuværende ledelse har historik for, uanset hvor man har investeret.

Jeg vil også sige at hvis det bliver en regulær tendens at Uwe ikke vil bruge unge spillere, så bliver det en showstopper for ham, med de penge der kastes i den strategi. Han har selv medgivet flere gange at klubben skal sælge talenter og det ved han godt. Og han får samtidig jævnligt at vide at pokalen er vigtig i AGF osv. Det er en svær balancegang for alle parterne

Jeg er nød til at melde ind at salg af talenter, primært skaber et afkast på grund af langsigtet, strategisk arbejde, mere end hvem der er træner. Der kan naturligvis være nogle ting omkring spillestil og spillertype, men man bliver sjældent klogere af kun at evaluere den enkelte spillere.

Jeg er helt enig i dit indlæg men bliver lige nød til at knytte en kommentar. Det langsigtede strategiske arbejde med at finde og udvikle talenter, som klubben helt tydeligvis arbejder med, er IMO helt afhængig af om de får spilletid, så helt ligegyldig er træneren ikke.

Modsat til hvad nogle åbenbart tror, har jeg ikke afgjort med mig selv, om Uwe er den rette men jeg er bekymret for, om han er det baseret ud fra de tal Stranger har fundet frem og de rygter fra svenske medier omkring årsagen til Uwe blev fyret i Malmø.
Det mener jeg, skal med, når vi diskuterer om Uwe fremadrettet vil give talenter mere spilletid.

Hele diskussionen var meget lettere, hvis vi vidste under hvilke betingelser, Uwe er ansat til. Er det resultater uden skelen til andet end at vinde så mange fodboldkampe som muligt eller skal han også udvikle unge talenter. Logikken siger, det er resultater og udvikling med tanke på talentstrategien men reelt set ved vi det ikke og vi får det næppe nogensinde at vide det med mindre ledelsen bliver lige så åbne og ærlige i kommunikationen, som de er i FCM.

Jeg er helt enig i dit indlæg men bliver lige nød til at knytte en kommentar. Det langsigtede strategiske arbejde med at finde og udvikle talenter, som klubben helt tydeligvis arbejder med, er IMO helt afhængig af om de får spilletid, så helt ligegyldig er træneren ikke.

Modsat til hvad nogle åbenbart tror, har jeg ikke afgjort med mig selv, om Uwe er den rette men jeg er bekymret for, om han er det baseret ud fra de tal Stranger har fundet frem og de rygter fra svenske medier omkring årsagen til Uwe blev fyret i Malmø.
Det mener jeg, skal med, når vi diskuterer om Uwe fremadrettet vil give talenter mere spilletid.

Hele diskussionen var meget lettere, hvis vi vidste under hvilke betingelser, Uwe er ansat til. Er det resultater uden skelen til andet end at vinde så mange fodboldkampe som muligt eller skal han også udvikle unge talenter. Logikken siger, det er resultater og udvikling med tanke på talentstrategien men reelt set ved vi det ikke og vi får det næppe nogensinde at vide det med mindre ledelsen bliver lige så åbne og ærlige i kommunikationen, som de er i FCM.
Jeg ved nu ikke om jeg synes FCM er så åbenmundede, men det er en anden diskussion.

Jeg var lige som dig skeptisk over at give Uwe til 2028, men vi må jo forsøge at læse hvad vi kan i den forlængelse. Det ville undre mig meget hvis ledelsen ikke er bekendt med Uwes historik, så en del af mig vælger at tolke det som om de ikke forventer en konstant strøm af talenter i den periode. Måske mere en begrænset strøm ala den vi ser nu, med de enkelte salg fra talent suppleret med køb af spillere som Bisseck osv. Og selvom det er lidt kedeligt så er jeg ok med den løsning så længe vi er i en tid med læserbrev fra Ena og byggeriet står på.

Jeg ved nu ikke om jeg synes FCM er så åbenmundede, men det er en anden diskussion.

Jeg synes, det er modigt og åbent at gå ud og sige, det ikke er træneren som bestemmer spillestilen og at træneren både skal være resultat- og talentudviklingsorienteret men ja det hører til i en anden tråd måske "pisser mig af" tråden 😅

Jeg siger blot det er bekymrende og gik imod et udsagn om, at talenterne fik masser af spilletid ;) Den opfattelse er i hvert fald forkert.

Nu bliver jeg sgu lidt træt.

Nej, den opfattelse er ikke forkert. Det har jeg også forklaret dig en sytten-atten gange efterhånden. Din statistik fortæller intet om, hvor mange talenter, der er til rådighed i klubben, eller om de er store nok talenter til at skulle spille, og jeg har flere gange redegjort for, at talenterne får ret meget spilletid relativt til den talentmasse, der er i klubben. Dine tal er ikke meget værd, når du kigger på dem uden at forholde dig til den kontekst, de indgår i.

Dine tal viser, at vi giver relativt lidt spilletid til talenter ift. andre klubber, og at vi giver mindre spilletid til unge spillere end den gang, vi spillede med bl.a. Hausner, TK, Links, Bisseck, Grønbæk og Anderson under 24. Hverken mere eller mindre. Dine tal er altså ikke en endegyldig sandhed, de er en dimension af sandheden.

For mig giver diskussionen simpelthen ikke mening, hvis vi ikke forholder os til, hvad det er for nogle talenter, vi mangler at spille og hvem, de skulle have spillet i stedet for. Og jeg har endnu til gode at høre et eneste godt argument for, at andre talenter end Badji sådan for alvor har spillet mindre end de burde.

Indtil jeg hører det, peger pilen ikke på Uwe. Så peger den på klubbens strategi og kvaliteten af ungdomsafdelingen, og det kan sagtens være en strategisk beslutning, man har taget, fordi man mangler talenter med kvalitet

Under SiB/Uwe har vi solgt

Grønbæk
Daghim
TK

Til næsten 100 mio. Det er ikke salg der handler om det var Uwe eller David der var træner, det er salg der peger på at udviklingen generelt er blevet bedre.

Det her er jeg uenig i af flere årsager. For det første, fordi du ikke medtager Bisseck. For det andet, fordi Uwe udviklede TK og Bisseck til at være markant bedre spillere, og det var det, der gjorde, at vi solgte dem til så mange penge. Eksempelvis lykkedes han med systemer med 3 stoppere, hvor yderstopperne fik meget offensiv frihed, hvilket i den grad kom de to spillere til gavn. Jeg tror ikke nædvendigvis, Davod kunne have lykkedes med den samme udvikling, og jeg syntes, det er forkert ikke at anerkende Uwes indflydelse på de to spillere. Særligt i lyset af, at han sin med Mølgaard og Kahl har vist, at han har et eller andet greb ift. at udvikle yderstoppere.

Det her er jeg uenig i af flere årsager. For det første, fordi du ikke medtager Bisseck. For det andet, fordi Uwe udviklede TK og Bisseck til at være markant bedre spillere, og det var det, der gjorde, at vi solgte dem til så mange penge. Eksempelvis lykkedes han med systemer med 3 stoppere, hvor yderstopperne fik meget offensiv frihed, hvilket i den grad kom de to spillere til gavn. Jeg tror ikke nædvendigvis, Davod kunne have lykkedes med den samme udvikling, og jeg syntes, det er forkert ikke at anerkende Uwes indflydelse på de to spillere. Særligt i lyset af, at han sin med Mølgaard og Kahl har vist, at han har et eller andet greb ift. at udvikle yderstoppere.
Jeg udelod nu bevidst Bisseck fra det indlæg fordi han er en købt spiller og ikke egen avl. Men jeg ser din pointe og hæver med at det har været fejlslagen med AJ, som er det dyreste køb i bagerste geled sammen med Kahl.

Nu bliver jeg sgu lidt træt.

Nej, den opfattelse er ikke forkert. Det har jeg også forklaret dig en sytten-atten gange efterhånden. Din statistik fortæller intet om, hvor mange talenter, der er til rådighed i klubben, eller om de er store nok talenter til at skulle spille, og jeg har flere gange redegjort for, at talenterne får ret meget spilletid relativt til den talentmasse, der er i klubben. Dine tal er ikke meget værd, når du kigger på dem uden at forholde dig til den kontekst, de indgår i.

Dine tal viser, at vi giver relativt lidt spilletid til talenter ift. andre klubber, og at vi giver mindre spilletid til unge spillere end den gang, vi spillede med bl.a. Hausner, TK, Links, Bisseck, Grønbæk og Anderson under 24. Hverken mere eller mindre. Dine tal er altså ikke en endegyldig sandhed, de er en dimension af sandheden.

For mig giver diskussionen simpelthen ikke mening, hvis vi ikke forholder os til, hvad det er for nogle talenter, vi mangler at spille og hvem, de skulle have spillet i stedet for. Og jeg har endnu til gode at høre et eneste godt argument for, at andre talenter end Badji sådan for alvor har spillet mindre end de burde.

Indtil jeg hører det, peger pilen ikke på Uwe. Så peger den på klubbens strategi og kvaliteten af ungdomsafdelingen, og det kan sagtens være en strategisk beslutning, man har taget, fordi man mangler talenter med kvalitet

Det er altså mig der bliver mest træt ;) Læs gerne hvad jeg skriver og lad være med at tolke det værst muligt. Udgangspunktet for hvorfor jeg kiggede på statistikken, var fordi der blev skrevet at vi gav mange spilleminutter til talenterne. Derfor blev jeg nysgerrig og baksede tallene ind i et regneark, så vi kunne få noget faktabaseret at debattere ud fra.
Siden da har vi debatteret og så var det relativt til talentmassen - det kan give meget mere mening. Eller SIB der køber anderledes/forkert ind. Hvis du læser resten af indlægget ovenfor, vil du også se jeg selv skriver det samme og det er baggrunden for, at jeg endnu ikke har taget stilling til Uwe på den front. Det var ikke for at skyde på dig @Uglen men for at se på handlinger/fakta;)

Jeg syntes statistikken er interessant men jeg er endnu mere interesseret i hvordan den ser ud om ½ eller 1 år. Den tid vil vise om det bare var et bump på vejen.

Fakta siger han gav flere spilleminutter og derfor kan det være et advarselstegn. Der er også grunde til, at jeg ikke har lavet min endelige dom over Uwe endnu på det punkt. Men det er bekymrende og især hvis det var samme problemstilling i tidligere klubber (hvor de endte med at skifte ham ud).

Her er 7 sæsoner - denne er fremskrevet til en fuld sæson med spilletid. Det går kun en vej med spilletiden til de unge. Tidligere lå vi meget stabilt på noget der ligner det dobbelte i spilleminutter.

View attachment 4225

Det er fair nok, at sige det er blevet sværere men de andre klubber kan godt og performer nogenlunde som os pointmæssigt. Vel og mærke klubber, hvor vi vel burde være bedre? Randers og Sif er dobbelt op i spilleminutter og ca. samme placering i ligaen. Fcn er naturligvis også. Kan ikke huske de andre men de fleste havde dobbelt op på spilleminutter. Fck er undtagelsen men de solgte også to startere i den unge alder i sidste vindue.

Hvis alt falder på plads, så er det løst i foråret men time will tell🤞

Ps: Callø kunne være et lyspunkt i denne debat men 4 indhop med 9 minutter er ikke særlig stor tiltro. Det er vel næsten ligegyldigt. Grønbæk kom ind i sæsonen 19/20 og startede sæsonen 20/21 som noget der lignede fast mand men det var noget frem og tilbage. Det skal bemærkes han er 23 år i dag og vi dermed er 4-5 år tilbage.

TK er 22 år i dag - han kom op i 20/21 og fik et par indhop. Fra slutningen af 21/22 var han fast mand. Mener han var skadet i den periode han ikke spillede i den sæson. Bisseck var bare Bisseck og outstanding hele vejen igennem.

Men de unge blev bragt og fik spilletid som formentlig gjorde noget godt for deres udvikling. Det er forskellen.

Spilletiden er halveret for unge under 24 år og det virker som rigtig meget.

Det kan være pga. en trups cyklus som måske kører (bevidst) længere denne gang. Det kan være fordi SIB ikke kan finde afløsere i en ung alder eller det kan være fordi ungdomsafdelingen bare er dårlig og ikke leverer som de gør hos de andre klubber. Jeg siger blot det er bekymrende og gik imod et udsagn om, at talenterne fik masser af spilletid ;) Den opfattelse er i hvert fald forkert.

Ergo kan vi gætte på det er Uwe, strategien, SIB eller talenterne der er dårlige (ungdomsafdelingen). Jeg har bare svært ved at se, hvorfor vi skulle være så specielle her i AGF. Som fans vil vi jo altid helst tro på det bedste i vores klub🫣 Det kan være svært, at forhold sig kritisk til det der sker.... men man må da sige, at vi har fået forventningerne ned til vores talenter i denne tid - de er åbenbart dårlige. Det står lidt i kontrast til tidligere tider, hvor de allesammen blev udskreget til det næste store. Måske vi bare er blevet realister;)
Jeg har ikke sagt at vi giver masser af spilletid til unge spillere hvis det kunne opfattes sådan. Det tror jeg faktisk ikke der er nogen der siger? Det korte af det lange er at jeg tror:
1. Uwe er ansat til først og fremmest at skabe resultater
2. Vi skal udvikle spillere, men ikke på bekostning af resultaterne. Men andre ord, de kommer først med når de allerede kan præstere på et rimeligt niveau.

Vi får ikke så meget at vide så det bliver lidt gætteri og tolkninger, men jeg tror klubbens analyse ikke er at der er talenter der burde spille mere, men at man ikke har fået nok op nedefra der er store nok. Andersen ser fin ud, det ser ud til at han får mere og mere spilletid. Callø er lige kommet op, så det er ikke så underligt ift alder, men i det tilfælde undrer det ovenpå et par gode præstationer i foråret, men det er svært at vide om det er formnedgang eller om det er plads hvor konkurrencen er meget hård. Jeg tror analysen er at der mangler flere Grønbæk’er og TK’er, talenter i den kategori der også bredt udenfor klubben tales op som fremtidige profiler og salg. Det gælder vel faktisk heller ikke for Andersen og kun delvist for Callø?

Jeg ved ikke om man satsede på at AJ kunne være sådan en spiller. Han kunne godt være en spiller man synes Uwe burde bruge mere, men der har vist været lidt fysisk og man kan jo ikke sige at han slet ikke har fået chancen og at han i de kampe virkelig har grebet. Men forhåbentlig ryger han ikke for langt ned af bænken nu hvor Mølgaard er tilbage.

Gyamfi må helt sikkert være i ovenstående kategori, men jeg tror personligt ikke man havde regnet med at han ville kunne gøre en forskel her i efteråret, han har trods alt kun en halvsæson i førstedivision og er noget usleben. Jeg er meget spændt på hvordan han kommer ud af halvanden måned med fokus på træning. Jeg tror ikke han lige begynder at starte, men skal gerne have flere minutter. Det samme gælder Badji, men der er forventningerne selvfølgelig højere på den korte bane, han skal kunne starte ind i foråret.

Mht talenternes potentiale synes jeg i øvrigt vi generelt har fået et mere realistisk forhold til dem. Måske har medierne også modereres sig, eller også er det fordi man faktisk ikke hører så meget om dem, men selv dem der gør det ret godt på U19 sidder vi ikke umiddelbart og tænker bare skulle spille nu - og ikke kun fordi vi tænker at det er Uwe af natur er modstander af at benytte dem ;) Der er vel ikke rigtig nogen der bliver omtalt som Grønbæk eller TK i sin tid? Udover Gyamfi med de skudsmål han fik med da vi hentede ham.

Enig. Jeg synes det var tegn på Uwe havde fået at vide der skulle skiftes mere ud, i de to kvartfinaler.

Tallene Stranger har, viser en klar tendens. Men at Anderson og Links er blevet ældre, påvirker også. 16.000 minutter svarer rundt regnet til 5,5 spillere over sæsonen. De godt 9000 minutter svarer til tre en kvart spiller.

Uwe skal vise større fleksibilitet, flere spillere skal ind i rotationen og der skal måske flere talenter med. Men mindst lige så vigtigt skal spillet udvikles.

Jeg tror på Uwe løfter opgaven og derfor er mit udgangspunkt tillid. Men hvis det fejler, ændrer jeg nok min holdning.

Tallene Stranger har, viser en klar tendens. Men at Anderson og Links er blevet ældre, påvirker også. 16.000 minutter svarer rundt regnet til 5,5 spillere over sæsonen. De godt 9000 minutter svarer til tre en kvart spiller.

Enig og derfor aldersnit varier. Strangers og min bekymring går på, når de profiler på et eller andet tidspunkt ikke er her mere, bliver de erstattet med spillere i deres bedste fodboldalder eller med udviklingsspillere. Ikke 1:1 men om der bliver plads til imo i hvert fald et par stykker.
Når jeg så læser, hvad lokale svenske medier skriver omkring årsagen til, Uwe blev fyret, bliver jeg bekymret. Igen ud fra den betragtning at der skal sælges for mange millioner hvert sæson.

Stod det til mig, købte SIB kun performance spillere men sådan fungerer det ikke i en udviklingsliga og med den betydning økonomi har for resultater set over tid.

Uwe skal vise større fleksibilitet, flere spillere skal ind i rotationen og der skal måske flere talenter med. Men mindst lige så vigtigt skal spillet udvikles.

Jeg tror på Uwe løfter opgaven og derfor er mit udgangspunkt tillid. Men hvis det fejler, ændrer jeg nok min holdning.
Jeg synes “fleksibilitet” er vildt svært at tolke på. AJ har både kostet penge for klubben, men også kostet point for klubben, feks i Parken. Hvad vægter vi egentligt højest? Jeg tror vi er semi påvirkede af den relativt dårlige, resultatmæssige, periode fra 1.9 - 15.12

Jeg synes “fleksibilitet” er vildt svært at tolke på. AJ har både kostet penge for klubben, men også kostet point for klubben, feks i Parken. Hvad vægter vi egentligt højest? Jeg tror vi er semi påvirkede af den relativt dårlige, resultatmæssige, periode fra 1.9 - 15.12
Ja, det er svært at definere klart.

Jeg er ok med AJ ikke spiller. Der skal gerne udvikles talenter, men målet er at vinde fodboldkampe. Fleksibiliteten skal være, at flere spillere er med i rotation og dermed også, at der er flere valgmuligheder for Uwe under kampene. Det er ikke hårdt defineret, fordi målet er at vinde. Hvis man kan levere en glimrende halvsæson ved at give spilletid til meget få spillere, er det ok. Men når det ikke virker, falder straffen for manglende rettidig omhu.

Enig og derfor aldersnit varier. Strangers og min bekymring går på, når de profiler på et eller andet tidspunkt ikke er her mere, bliver de erstattet med spillere i deres bedste fodboldalder eller med udviklingsspillere. Ikke 1:1 men om der bliver plads til imo i hvert fald et par stykker.
Når jeg så læser, hvad lokale svenske medier skriver omkring årsagen til, Uwe blev fyret, bliver jeg bekymret. Igen ud fra den betragtning at der skal sælges for mange millioner hvert sæson.

Stod det til mig, købte SIB kun performance spillere men sådan fungerer det ikke i en udviklingsliga og med den betydning økonomi har for resultater set over tid.

Ja - jeg ville også ønske vi havde "råd" til kun at købe performance spillere. Det ville øge sandsynligheden for flere point og dem kan jeg godt lide:D

Men vi to har også en del fokus på økonomi og ved at vi budgetterer med transferoverskud. Dermed har klubben sat sig i en position, hvor der skal udvikles spillere til salg. Spilletid hos de unge øger sandsynligheden for den slags - det er nok de færreste vi får solgt for større beløb som Daghim, uden spilletid. Imponerende at han kun skulle bruge et år, til at få spilletid i Champions League - gad vide hvad han havde kostet, hvis han var blevet et år mere🫣 (men det ønskede han ikke, så det er bare tankespind).

Lige nu kan det være svært at se hvor næste store salg skal komme fra. Tænker ikke det bliver i dette transfervindue men måske til sommer. Har vi nogen oplagte? Tobias Bech var varm efter de første kampe men siden har det knebet. Mon ikke han skal have et godt forår med kampafgørende aktioner, før det bliver relevant?

Alle spillere koster point - TK havde også skæverter der kostede point men endte som et af klubbens største salg. Hvad vægter man så højest? Kan indtægterne indbringe flere point på anden måde?

Tingager forærer også modstanderne mål indimellem. Spørgsmålet er generelt om vi har råd til at lade være, hvis vi virkelig ønsker at komme op og bide skeer med de store? (er talenterne for ringe, skal vi naturligvis ikke).

Latest posts

Back