Fakta siger han gav flere spilleminutter og derfor kan det være et advarselstegn. Der er også grunde til, at jeg ikke har lavet min endelige dom over Uwe endnu på det punkt. Men det er bekymrende og især hvis det var samme problemstilling i tidligere klubber (hvor de endte med at skifte ham ud).
Her er 7 sæsoner - denne er fremskrevet til en fuld sæson med spilletid. Det går kun en vej med spilletiden til de unge. Tidligere lå vi meget stabilt på noget der ligner det dobbelte i spilleminutter.
View attachment 4225
Det er fair nok, at sige det er blevet sværere men de andre klubber kan godt og performer nogenlunde som os pointmæssigt. Vel og mærke klubber, hvor vi vel burde være bedre? Randers og Sif er dobbelt op i spilleminutter og ca. samme placering i ligaen. Fcn er naturligvis også. Kan ikke huske de andre men de fleste havde dobbelt op på spilleminutter. Fck er undtagelsen men de solgte også to startere i den unge alder i sidste vindue.
Hvis alt falder på plads, så er det løst i foråret men time will tell
Ps: Callø kunne være et lyspunkt i denne debat men 4 indhop med 9 minutter er ikke særlig stor tiltro. Det er vel næsten ligegyldigt. Grønbæk kom ind i sæsonen 19/20 og startede sæsonen 20/21 som noget der lignede fast mand men det var noget frem og tilbage. Det skal bemærkes han er 23 år i dag og vi dermed er 4-5 år tilbage.
TK er 22 år i dag - han kom op i 20/21 og fik et par indhop. Fra slutningen af 21/22 var han fast mand. Mener han var skadet i den periode han ikke spillede i den sæson. Bisseck var bare Bisseck og outstanding hele vejen igennem.
Men de unge blev bragt og fik spilletid som formentlig gjorde noget godt for deres udvikling. Det er forskellen.
Spilletiden er halveret for unge under 24 år og det virker som rigtig meget.
Det kan være pga. en trups cyklus som måske kører (bevidst) længere denne gang. Det kan være fordi SIB ikke kan finde afløsere i en ung alder eller det kan være fordi ungdomsafdelingen bare er dårlig og ikke leverer som de gør hos de andre klubber. Jeg siger blot det er bekymrende og gik imod et udsagn om, at talenterne fik masser af spilletid

Den opfattelse er i hvert fald forkert.
Ergo kan vi gætte på det er Uwe, strategien, SIB eller talenterne der er dårlige (ungdomsafdelingen). Jeg har bare svært ved at se, hvorfor vi skulle være så specielle her i AGF. Som fans vil vi jo altid helst tro på det bedste i vores klub

Det kan være svært, at forhold sig kritisk til det der sker.... men man må da sige, at vi har fået forventningerne ned til vores talenter i denne tid - de er åbenbart dårlige. Det står lidt i kontrast til tidligere tider, hvor de allesammen blev udskreget til det næste store. Måske vi bare er blevet realister