New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Det slog mig også om Bundu kunne være en mulighed efter sommerferien, hvis han ikke slår igennem i FCK. 20 mio kan vi ikke være med på, men han kan jo komme på leje og Anderlecht kan være villige til at gå lidt ned pris efter en mislykket udlejning. Det er nok ikke det mest sandsynlige, men vel også bare fordi vi kigger efter lidt andre typer.

Last edited:
Det slog mig også om Bundu kunne være en mulighed efter sommerferien, hvis han ikke slår igennem i FCK. 20 mio kan vi ikke være med på, men han kan jo komme på leje og Anderlecht kan være villige til at gå lidt ned pris efter en mislykket udlejning. Det er nok ikke det mest sandsynlige, men vel også bare fordi vi kigger efter lidt andre typer.
Gad vide hvordan psykologien virker i sådan en klub. Vil det være AGF som de vil være mindst villige til at sælge til (til en nedsat pris) eller vil de være ok med det?

Er Bundu efterhånden et emne - sidst han spillede godt, var vel i efteråret 2019? Det er efterhånden en lang periode, hvor han ikke rigtig har leveret men vi ved jo han har et langt højere topniveau, end det han viser pt. Gad vide om det kræver, at holdet er indrettet på hans spillestil som vi gjorde dengang.

Edit: Bundu er åbenbart ikke klar endnu https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/jess-thorup-derfor-roeg-bundu-ind-og-ud-igen
Jeg var slet ikke i tvivl om, at Bundu kunne have gjort en forskel i dag. Han skulle have været skiftet ind efter en time og afgøre kampen, når Daramy var gået død. Nu kom han ind i en kamp med rigtig meget duelspil. Jeg vidste godt, han ikke ville holde hele kampen. Det sagde jeg også til mine to assistenter, da vi skiftede ham ind, forklarer FCK-træner Jess Thorup

Gad vide hvordan psykologien virker i sådan en klub. Vil det være AGF som de vil være mindst villige til at sælge til (til en nedsat pris) eller vil de være ok med det?

Er Bundu efterhånden et emne - sidst han spillede godt, var vel i efteråret 2019? Det er efterhånden en lang periode, hvor han ikke rigtig har leveret men vi ved jo han har et langt højere topniveau, end det han viser pt. Gad vide om det kræver, at holdet er indrettet på hans spillestil som vi gjorde dengang.

Edit: Bundu er åbenbart ikke klar endnu https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/jess-thorup-derfor-roeg-bundu-ind-og-ud-igen
Så han er ikke i tvivl om at Bundu ville kunne gøre en forskel, mens karakteren i det jeg pastede tidligere var 1, hvilket reelt set er noget man giver en spiller der lige akkurat har fået nok spilletid til at få en karakter, men slet ikke rører bolden.

Jeg synes mere det lyder til, at Thorup prøver at beskytte Bundu, som - uden at jeg har set kampen - virker til at at have spillet en miserabel kamp.

Jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle overveje at brænde en masse millioner af på bundu?

Han har spillet dårligt/ikke spillet i snart 10 måneder. Han sagde AGF var inde i billedet, men valgte fck.

Derud over har vi links på samme plads, sol jeg synes bidrager med meget mere i forhold til hvordan vi spiller nu.

Bundus pris er jo ikke 20 mio i dag. Måske det halve.

Men kan han forløses igen, kan han sagtens på 1-2 sæsoner blive 30 mio. kr. værd.

Så han kan jo sagtenes være en god forretning, hvis man tror, at David og AGF kan bringe ham tilbage på ret kurs.

Jeg ville være meget glad for at se Bundu i klubben igen, men indtil videre kan historien om Bundus karriere vel deles op i to kapitler: 1) Efteråret 2019, 2) Resten af karrieren.

Groft sagt er ingen af de to versioner af Bundu spillere til 20-25 mio kr. Den første version, der lavede 8 mål og 8 assists i 15 kampe, burde vel koste mindst det dobbelte. Så god og dominerende var han. Den anden Bundu, der i 94 superligakampe og ni kampe for Anderlecht, har lavet 9 mål og 15 assists, bør vel koste max det halve.

Hvis man betaler gode penge for Bundu, så er det altså en kalkuleret bet på, at han kan nå et niveau, han alt andet lige kun har haft i en kort periode af karrieren.

En mere eller mindre tilfældig detalje om Bundu er også, at han stort set aldrig har scoret mod gode hold. Han har i to kampe scoret mod hhv Sønderjyske og Horsens og i én kamp mod AaB (dog hattrick), OB og Brøndby - det er alt mod hold, der i dag ligger i den bedste række. Thorsteinsson fx, til sammenligning, har en langt bedre track record i 'de store kampe'.

Nå ja, og opsummerende: Hvorfor skulle man så vælge Bundu? Well, Jon kan meget vel være væk i løbet af 2021 og også Links kan (bør) være på salgsbrættet senest sommeren '22. Hvis man tror mere på Bundu end på Arzani, Tengstedt, Jevtovic og Mathias Jørgensen - og den prioritering vil jeg have en vis forståelse for! - så kunne det være et meget oplagt, indrømmet risikobetonet, valg.

Jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle overveje at brænde en masse millioner af på bundu?

Han har spillet dårligt/ikke spillet i snart 10 måneder. Han sagde AGF var inde i billedet, men valgte fck.

Derud over har vi links på samme plads, sol jeg synes bidrager med meget mere i forhold til hvordan vi spiller nu.
Jeg kan heller ikke se det. Men faktisk kun fordi Links er så godt kørende, og at mest spiller i højre side.
MEN: Links kan jo godt spille i venstre, og Bundu har også vist at han kan gøre det fra venstre side, som han eksempelvis scorede et af de flotteste mål på Aarhus Stadion i mange år til 2-0 mod AaB hvor Thelander blev rundet med et FLOT træk, og han kørte på mål, og satte den flot ind.

Så altså hvis Thorsteinsson skal ud, og man så henter Bundu til højresiden, og Links kan være ligeså god i venstre, så ville man jo få noget af den speed som Thorsteinsson mangler, som noget af det eneste.

Jeg vil sige, at hvis man kan sælge Thorsteinsson og få Bundu for samme pris, så ville jeg ikke synes det var verdens dårligste beslutning.

• Like
Reactions: fsc
Hvis man betaler gode penge for Bundu, så er det altså en kalkuleret bet på, at han kan nå et niveau, han alt andet lige kun har haft i en kort periode af karrieren.
Derfor tænker jeg også at det ville blive leje med forkøbsret, ligesom FCK har det nu. Hvis Bundu så ikke kan bringes tilbage på sit topniveau, så er det bare ærgerligt - men vi ville stadig kunne bruge ham på det nuværende niveau i lejeperioden. Men som fans har vi det jo nok bare med at tænke i lidt for små transfercirkler. Vores nye fantastiske sportschef har sikkert sine egne ideer.

Hvis man tror mere på Bundu end på Arzani, Tengstedt, Jevtovic og Mathias Jørgensen - og den prioritering vil jeg have en vis forståelse for! - så kunne det være et meget oplagt, indrømmet risikobetonet, valg.
Jeg ofrer gerne alle fire spillere for at få Bundu ind igen :) Også selvom Jevtovic er den eneste der har bevist, at han ikke har niveau til superligaen.

Jeg ville være meget glad for at se Bundu i klubben igen, men indtil videre kan historien om Bundus karriere vel deles op i to kapitler: 1) Efteråret 2019, 2) Resten af karrieren.

Groft sagt er ingen af de to versioner af Bundu spillere til 20-25 mio kr. Den første version, der lavede 8 mål og 8 assists i 15 kampe, burde vel koste mindst det dobbelte. Så god og dominerende var han. Den anden Bundu, der i 94 superligakampe og ni kampe for Anderlecht, har lavet 9 mål og 15 assists, bør vel koste max det halve.

En mere eller mindre tilfældig detalje om Bundu er også, at han stort set aldrig har scoret mod gode hold. Han har i to kampe scoret mod hhv Sønderjyske og Horsens og i én kamp mod AaB (dog hattrick), OB og Brøndby - det er alt mod hold, der i dag ligger i den bedste række. Thorsteinsson fx, til sammenligning, har en langt bedre track record i 'de store kampe'.

Nå ja, og opsummerende: Hvorfor skulle man så vælge Bundu? Well, Jon kan meget vel være væk i løbet af 2021 og også Links kan (bør) være på salgsbrættet senest sommeren '22. Hvis man tror mere på Bundu end på Arzani, Tengstedt, Jevtovic og Mathias Jørgensen - og den prioritering vil jeg have en vis forståelse for! - så kunne det være et meget oplagt, indrømmet risikobetonet, valg.

Men selv til den halve pris, 10 millioner. Vil det så være det dyreste køb i klubbens historie, for en spiller som har præsteret på max niveau én gang, i 7-8 måneder.

Siden dengang har han intet vist, overhovedet.

Hvis vi skal ud og brænde 10 millioner af, ser jeg meget hellere de bliver smidt på Kamil eller en anden målmand.

Der er også lidt med skader, havde han ikke relativt ofte lidt muskelproblemer eller husker jeg dem han havde som lidt oftere end det var tilfældet? Vi taler ikke Oscar Hiljemark her, men det skal med hvis man binder en relativt stor del af budget i en enkelt spiller.

Hvis man kunne vælge mellem Bundu og Grabara for 10 mio tog jeg nok også Grabara, men sådan hænger det jo ikke sammen. Jeg kunne i øvrigt også godt tænke mig der er midler til Diks, hvis han da overhovedet er realistisk at købe.

Helt enig i det med skader og bundu - og generelt var det også et problem for agf i gamle dage, vi hentede folk ind som ofte var skadet, det bryder rytmen for holdet og de finder sjældent topniveauet som spiller - hiljemark og lucas fx.

Bundu var faktisk god på minut-tal første to sæsoner med 7 mål-ass i ca 1750 minutter - det hører med. Trods små skader leverede han.

De to efterfølgende lå han på 1700-1900 min og hhv 11 og 17 mål-ass - hvilket er helt vildt. Især sidste sæson. Og som kant!

Vil klart også snuppe Grabara hvis jeg skulle vælge.

Diks er også helt helt fantastisk på alle måder - han er et energi bundt og vilje til at vinde hver bold lyser ud af ham, humørspreder, speed i 1ste klasse, allrounder som stage, stærkt våben på dødbolde i begge ender, fint skud og gode indlæg - eneste minus er måske skades problemerne han før har haft.

Håber også Arzani og MJ når at forløse potentialet lidt her i foråret, men mon ikke de næsten er en slags udvidet prøvetræning med indhopper roller senere på foråret.

Synes vi står et lidt bøvlet sted i.f.t. det kommende transfervindue. Vi har rigtigt mange gode spillere, vi kun har til leje. Desuden har vi nogle attraktive spillere som Højer og PM, som vil blive ret svære at erstatte. Især fordi spillerne på bænken gang på gang skuffer, når de får chancen. Det sidste har været en lidt ubehagelig overraskelse. Troede vores bredde var langt bedre.

Synes vi står et lidt bøvlet sted i.f.t. det kommende transfervindue. Vi har rigtigt mange gode spillere, vi kun har til leje. Desuden har vi nogle attraktive spillere som Højer og PM, som vil blive ret svære at erstatte. Især fordi spillerne på bænken gang på gang skuffer, når de får chancen. Det sidste har været en lidt ubehagelig overraskelse. Troede vores bredde var langt bedre.
Ja, det er noget uoverskueligt at kigge på truppen lige nu. Men hvis vi ser på, hvem vi har kontrakt med til sommeren 2022, så ser truppen således ud (med fed er dem der har udløb om et år):

Målmænd:
William Eskelinen
Daniel Gadegaard Andersen

Forsvar:
Alexander Munksgaard
Mikkel Lassen
Frederik Tingager
Sebastian Hausner
Thomas T. Kristensen
Jesper Juelsgård
Niklas Backman
Alex Gersbach

Central midt:
Nicolai Poulsen
Benjamin Hvidt
Zach Duncan
Patrick Olsen
Frederik Brandhof
Albert Grønbæk

Fløje:
Gift Links
Milan Jevtović
Jon Dagur Thorsteinsson

Angribere:
Patrick Mortensen
Søren Tengstedt
Frederik Ihler

Desuden har vi Kasper TK, Højer og Ammitzbøll, som alle har udløb den 31/12 i år. Anbo og Blume har udløb lige om lidt.

Det der først slår mig er at vi faktisk er ret godt besat med folk til den centrale midtbane, hvor jeg ellers synes at vi er lidt tynde pt. Men Duncan og Brandhof er jo også nye i forhold til denne sæson. Brandhof og Grønbæk er dog også muligheder på fløjen, men ellers må vi jo sige at det nok er på fløjen der skal ske noget. Det er jo også der vi har et par spillere på udvidet prøvetræning. Jeg kan ikke helt finde ud af, om Tengstedt er fløj eller angriber. Han er ikke helt hurtig nok som fløj, synes jeg, men i Davids system kunne han måske blive en afløser for Jon.

Ellers er de vigtigste behov på backpladserne og i angrebet, hvor jeg mener at vi bliver nødt til at have et brugbart alternativ/supplement til PM. Jeg ved ikke helt hvor Ihler er og Ammitzbøll er jo heller ikke opgivet. Og hvad med målmandsposten?

Du har ret Di Stefano - men tænker der er styr på det.

Jeg har tiltro til JN, Ørskov og Co kan styre det vindue, men tror nu også vi har en på plads inden - en ledig som Troels Bech, eller en anden, og selvom han først skal sige op, tænker han sikkert AGF allerede fra den dag hen er ansat - måske før.

Mon ikke PC har tænkt FCK siden midt november allerede, selvom han først starter om et par uger. Han er sikkert godt forberedt på hvem der skal blive, sælges og købes til sommer.

Keeper-forsvar
Der er flere spændende keepere, kamil, jesper h og hvem vi ellers har nævnt er no brainere uanset hvem der er chef. Og mon ikke vi i par år har haft en god skyggeliste for Højer og Diks. Ellers er jeg som også tryg ved at prøve munks-lassen/anbo af og se hvordan det går. Men håber da på Diks eller noget af den kvalitet. Er også tryg ved Eske-DGA/TK, hvis vi ikke får en top2 keeper som nu.

Midtbane-angreb
Central midt er på plads og kanterne også med mindre vi ikke kan bruge Arzani eller Jon sælges, men vi har mulighed for at flexe Albert og tildels Brandhoff derud - og det kan give plads til Bror der sikkert gerne vil blive.

Vi må se hvordan arzani og MJ udvikler sig - mon ikke vi har en lang emne liste liggende allerede.

Og vil man ikke hente noget permanent til sommer pga ny sportschef skal godt ind i tingene, så kan vi vel leje nogen igen, hvis lejemålene ikke kan forlænges. Arzani er jo allerede fri.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back