Der ska så meget arbejde til i løbet af sommerferien at det er helt uoverskueligt at skrive om. Med de mange lejeaftaler har vi bragt os i en situation hvor flere nøglepladser skal besættes med kompetente spillere. Og det er før vi ved om der kommer bud efter nogle profiler og hvor mange penge vi egentlig har. Jeg er både skræmt men ser også muligheder.
Enig. Sådan kan jeg også have det.
Men der er noget der kan gøre det hele en del lettere:
Forlængelse til Grabara og Diks!
Jeg kan ikke se hvorfor Grabara IKKE skulle ville det? Især hvis vi skal spille europæisk.
Jeg tror ikke han gider tilbage til en klub som Huddersfield sådan lige med det samme. Der må være kort til tanken om "lige at nappe et år til, så man også er HELT ovre det covid-halløj/markede mm".
Jeg kan godt se hvorfor Diks måske skal afsted da han har været her længe. Men altså AGF har været super loyale over for ham ift at genoptræne ham fra skader fra dag 1, og har gjort ham til en superligaprofil via masser af spilletid krydret med Diks' egne gode præstationer.
De to forlængelser ville jo virkelig gøre indsats-kravet mindre for den nye sportschef.
Holdt sammen med at Sanneh jo afløses af Backmann naturligt, og Arzani afløses af Tengstedt, og at Blume afløses af Duncan og Brandhof, så er vi jo faktisk nede på at kunne nøjes med få udskiftninger.
Ud skal: MJ (5 millioner i klausul for at beholde, nej vel?)
Arzani/Sanneh, men faktisk afløst i truppen allerede, sådan da.
Eskelinen insisterer måske på at komme videre, men ikke sikkert.
Ind skal:
Ny angriber for MJ.
Eskelinen måske erstattes? TK/Gadegaard klar til at steppe op som 2.keeper?
Store spørgsmål:
Højer? Forlænges = INTET PROBLEM

Salg: Stor opgave at finde afløser, selvom Gersbach er mindre skadesplaget nu her, så er han som Jevtovic helt tung og rusten.
Mortensen...! Han har luftet tanken et PAR gange nu om, at han ikke ser sig selv som færdig ift udvikling, og ej heller ift at komme til udlandet igen(!). Hvis det skal ske, så skal det vel ske til sommer. Da MJ skal ud, og Ammitzbøl jo ikke er klar til at være mere end. 2.eller 3.valg, så vil Mortensen og MJ blive udskiftet med en klasseangriber ind den anden vej. Wilcek+en yngre ville være en løsning i en sæson eller 1,5 i hvert fald. Men når man ser angribere som Wilfried Bony (32) blive tilbudt til svensk fodbold pt, så er der jo specielle muligheder at lave aftaler omkring pt. Det kan være vi ser en bombe af nye proportioner.. Bony ville sgu være fræk
Opsummering:
Det kan være der "kun" skal findes en afløser til Højer.
Og så skal MJ/Arzani måske byttes ud med en type som ligesom MJ kan spille både kant/angriber, men på et højere niveau, og som er en spiller der passer bedre ind, og som er spilleklar fra start, så de ikke kommer ind i truppen, men aldrig når selve banen.. (kan også være 1:1 MJ/Arzani skal udskiftes, altså 1 til begge pladser)
PS: Hvis Jon pludselig skal sælges også, og det kan jo ske pga islændingens timing ift kontraktforhold mm, så skal vi have 2 nye kanter ind som minimum. Dog kan Brandhof spille venstrekant på en måde som Bjarnasson og Stage gjorde det tidligere på højrekanten for os.