New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Der ska så meget arbejde til i løbet af sommerferien at det er helt uoverskueligt at skrive om. Med de mange lejeaftaler har vi bragt os i en situation hvor flere nøglepladser skal besættes med kompetente spillere. Og det er før vi ved om der kommer bud efter nogle profiler og hvor mange penge vi egentlig har. Jeg er både skræmt men ser også muligheder.

Der ska så meget arbejde til i løbet af sommerferien at det er helt uoverskueligt at skrive om. Med de mange lejeaftaler har vi bragt os i en situation hvor flere nøglepladser skal besættes med kompetente spillere. Og det er før vi ved om der kommer bud efter nogle profiler og hvor mange penge vi egentlig har. Jeg er både skræmt men ser også muligheder.
Enig. Sådan kan jeg også have det.
Men der er noget der kan gøre det hele en del lettere:

Forlængelse til Grabara og Diks!
Jeg kan ikke se hvorfor Grabara IKKE skulle ville det? Især hvis vi skal spille europæisk.
Jeg tror ikke han gider tilbage til en klub som Huddersfield sådan lige med det samme. Der må være kort til tanken om "lige at nappe et år til, så man også er HELT ovre det covid-halløj/markede mm".

Jeg kan godt se hvorfor Diks måske skal afsted da han har været her længe. Men altså AGF har været super loyale over for ham ift at genoptræne ham fra skader fra dag 1, og har gjort ham til en superligaprofil via masser af spilletid krydret med Diks' egne gode præstationer.

De to forlængelser ville jo virkelig gøre indsats-kravet mindre for den nye sportschef.
Holdt sammen med at Sanneh jo afløses af Backmann naturligt, og Arzani afløses af Tengstedt, og at Blume afløses af Duncan og Brandhof, så er vi jo faktisk nede på at kunne nøjes med få udskiftninger.

Ud skal: MJ (5 millioner i klausul for at beholde, nej vel?)
Arzani/Sanneh, men faktisk afløst i truppen allerede, sådan da.
Eskelinen insisterer måske på at komme videre, men ikke sikkert.

Ind skal:
Ny angriber for MJ.
Eskelinen måske erstattes? TK/Gadegaard klar til at steppe op som 2.keeper?

Store spørgsmål:
Højer? Forlænges = INTET PROBLEM :D Salg: Stor opgave at finde afløser, selvom Gersbach er mindre skadesplaget nu her, så er han som Jevtovic helt tung og rusten.
Mortensen...! Han har luftet tanken et PAR gange nu om, at han ikke ser sig selv som færdig ift udvikling, og ej heller ift at komme til udlandet igen(!). Hvis det skal ske, så skal det vel ske til sommer. Da MJ skal ud, og Ammitzbøl jo ikke er klar til at være mere end. 2.eller 3.valg, så vil Mortensen og MJ blive udskiftet med en klasseangriber ind den anden vej. Wilcek+en yngre ville være en løsning i en sæson eller 1,5 i hvert fald. Men når man ser angribere som Wilfried Bony (32) blive tilbudt til svensk fodbold pt, så er der jo specielle muligheder at lave aftaler omkring pt. Det kan være vi ser en bombe af nye proportioner.. Bony ville sgu være fræk :D

Opsummering:
Det kan være der "kun" skal findes en afløser til Højer.
Og så skal MJ/Arzani måske byttes ud med en type som ligesom MJ kan spille både kant/angriber, men på et højere niveau, og som er en spiller der passer bedre ind, og som er spilleklar fra start, så de ikke kommer ind i truppen, men aldrig når selve banen.. (kan også være 1:1 MJ/Arzani skal udskiftes, altså 1 til begge pladser)

PS: Hvis Jon pludselig skal sælges også, og det kan jo ske pga islændingens timing ift kontraktforhold mm, så skal vi have 2 nye kanter ind som minimum. Dog kan Brandhof spille venstrekant på en måde som Bjarnasson og Stage gjorde det tidligere på højrekanten for os.

Nu taler du også udpræget best case. Alternativet kunne være - og det finder jeg mere sansynligt:

Grabara gider ikke bruge mere tid i Superligaen og deres klubber får dem afsat til bedre ligaer. Grabara til Championship eller en mindre klub i en bedre liga.

Diks er det samme. Han vil gerne et step up og en retur til Holland virker oplagt.

Backman er færdig og Sanneh er for dyr.

Der kommer bud på Højer som vi ikke kan afvise, da der kun er 6 måneder tilbage af kontrakten.

Det betyder at vi skal finde erstatninger til startopstillingen på ihvertfald målmandsposten og begge backs samt en god opbakning i forsvaret. Det er fire spillere, hvoraf vi kun har fået lidt penge for Højer.

Jeg anser det ikke rigtig for sansynligt, at vi få gode bud på PM som trods alt er ved at komme op i årene. Men vi skal have fundet et alternativ. Og på fløjene skal vi også ud at finde 2 spillere, med mindre Arzani vurderes at være god nok som den ene.

Det er altså rigtig mange spillere vi skal hente uden at der er ret mange transfermidler der kommer i kassen denne sommer. Det bedste salg ville være Jon, men det tror jeg ikke på. Det værste ville være Hausner, og der forventer jeg at der kommer nogle bud som vi skal afvise pga. de ikke matcher hans værdi for os. Og hvordan vil det påvirke ham?

Faktum er nok, at vi kommer til at ligge lidt imellem vores bud, men alt andet lige, så skal vi bruge en del penge, og det håber jeg vi har.

Det gode ved lejeaftalerne og antallet af spørgsmålstegn er jo også, at endnu flere klubber vel nu er pressede på økonomien, og det må vel også betyde noget for hvad spillere kan forlange i løn. Derfor kan vi måske hente spillere, som vi normalt ikke ville kunne (eller beholde nogle). Gad vide om ikke også båden FCM og FCK er nødt til at skære lidt - da de jo ikke begge 2 kan blive garanteret en masse europæiske penge næste sæson. Jeg tror nu også, at vi måske kommer til at se en opblomstring fra nogle af vores egne spillere i slutspillet - lidt a la Hvidt og Duncan sidste sæson.

Jeg er nu ikke super bekymret. Vi har en super solid stamme på holdet med Hausner, Tingager, NP, PO og PM som vi selv bestemmer om er her næste år (det samme med Højer til dels). Derudover er i hvert fald Hvidt, Duncan, Links, Jon og Munksgaard der også, ligesom Brandhof er på vej. Skal nogle af ovennævnte væk giver det en transfersum der giver mulighed for at hente forstærkninger. Og især Hausner skal være et klart rekordsalg, hvis vi skal slippe ham.

Så ro på. Vi kan nok alle se potentiale for forbedringer i truppen, men det er faktisk primært målmandspladsen jeg er en smule bekymret for.

Nu taler du også udpræget best case.
Enig. Og det var også mere ment som: "det kan også være i den anden yderlighed, end det vi opstiller når vi skriver hvor vildt et vindue vi kan få".

Jeg tror også det bliver mere "vildt" end ikke.
Men min pointe er, at det ikke nødvendigvis bliver den totale udskiftning.
Grabara gider ikke bruge mere tid i Superligaen og deres klubber får dem afsat til bedre ligaer. Grabara til Championship eller en mindre klub i en bedre liga.
Jeg tror faktisk Grabara er rigtig glad her. Og hans tweet om, at der måske er mere historie i vente i AGF, og hans ageren og interaktion med fansene virker da også til, at han ikke bare sådan har en fod ude af døren allerede. Jeg tror sagtens der kan komme bud efter ham, som han gerne vil tage imod. Men Liverpool har jo også noget at sige ift om han kommer et sted hen, hvor Grabrara er "garanteret" spilletid som her hos os. Og skal AGF spille europæisk med Grabara fast på kassen, så er det vel bedre end at være reserve i en større klub? Det kan efter min vurdering gå begge veje.
Diks er det samme. Han vil gerne et step up og en retur til Holland virker oplagt.
Sandsynligt ja, omend Diks virker glad for at være her. Og skal AGF i europæisk gruppespil, så tror jeg sgu han bliver. Meget kan i min optik afgøres af resultatet i denne sæson ift om spillere kan have lyst til at tage en sæson mere.
Backman er færdig og Sanneh er for dyr.
Jeg tror på at begge dele kan være sandt, desværre. Men da Sanneh jo kunne hentes "gratis" ifølge belgiske medier sidste sommer (har delt artiklen før her i tråden), så vil jeg da ikke udelukke at han som minimum kan forlænges et år på leje, om ikke andet. Der er jo ikke kun muligheden for "køb eller ingenting". Leje kan også være en mulighed igen. Ligesom Diks.

Der kommer bud på Højer som vi ikke kan afvise, da der kun er 6 måneder tilbage af kontrakten.
Enig. Men jeg vil IGEN skyde på, at Højer kan lave en Aron-forlængelse såfremt AGF skal i europæisk gruppespil. Så kan Højer gøre sig interessant for udenlandske klubber der. Også en mulighed at han simpelthen bare bliver kontrakten ud, spiller gruppespil med AGF, og vi skubber udskiftningen af ham til vintertransfervinduet (Amini-style). Altså hvor man ikke får bud der er det værd at skyde ham af til sommer ift at beholde ham til et gruppespil eller CL-kval via eksempelvis 2.pladsen, og så havner i EL/CfL via den kval.

Jeg anser det ikke rigtig for sansynligt, at vi få gode bud på PM som trods alt er ved at komme op i årene. Men vi skal have fundet et alternativ. Og på fløjene skal vi også ud at finde 2 spillere, med mindre Arzani vurderes at være god nok som den ene.
Enig med PM. Der var "troll"-rygter om Schalke-interesse i PM i sommers, og det var jo nærmest helt sikkert en and, men jeg vil da ikke være komplet overrasket hvis en klub forsøger at hente PM for 5-10 millioner. Altså en lidt større klub som vil have en solid backup her og nu. Men PM skal jo så acceptere at være "backup" et større sted. Og jeg er sgu ikke sikker på at PM ser sig selv som reserve noget sted, og virker ikke til at jagte pengene som andre. Meeeen vil ikke blive overrasket hvis han bliver forsøgt hentet for færre penge end vi ønsker at skille os af med ham for.

Fløjene er der hvor jeg tror der kommer til at ske mest. Arzani og MJ må begge pt anses som værende ude. De spiller ikke, og MJ har endda et stort prisskilt. Brandhof kan spille kant, men hvis Blume ikke forlænges, så skal Brandhof jo overtage den plads og dele den med Grønbæk, og til dels Duncan.

Jeg falder ikke ned af stolen hvis FCK siger nej tak til at købe Bundu, og AGF så lejer ham...!
Og Links kan jo også spille venstrekant ligesom Jevtovic kan (og bør hvis han skal spille). Jon anser jeg som sandsynligt solgt hvis AGF ikke spiller europæisk gruppespil, men har samme kalkyle omkring ham ift hvis vi skal i det gruppespil, og han skal gøres mere attraktiv på en større scene inden et salg. Det tror jeg gerne spillerne vil tage med, hvis de kan blive enige om en kort forlængelse.

Fælles for Højer, Jon og andre som måske skulle have været solgt til sommer, men som MÅSKE forlænger kort er, at de kan aftale en frikøbsklausul med AGF/JN (eller ny sportschef). Den kan jo hedde "du må tage afsted hvis der kommer et UDENLANDSK BUD på x millioner". Bare så man ikke åbner frit for skifte til FCK etc.

Aab's sportschef leverer en lille sviner til os, i forsøget på at forlænge med Lucas Klitten.

Eller er det fordi han er på vej til os og dermed er udset som afløser af Højer?

I forhold til Søren Tengstedt er det jo ikke nogen hemmelighed, at vi utrolig gerne ville have beholdt ham, og hvis du spørger Tengstedt i dag, tror jeg, han vil sige, at han valgte forkert. Men fodboldspillere lytter rigtig meget til deres rådgivere. De unge spillere skal nogle gange slå lidt koldt vand i blodet.

Blandt andre Lukas Klitten, mener sportschefen.

Gad vide om Søren Tengstedt er utilfreds - har han ikke blot været skadet og dermed ikke haft mulighed for at spille sig på holdet?

Aab's sportschef leverer en lille sviner til os, i forsøget på at forlænge med Lucas Klitten.

Eller er det fordi han er på vej til os og dermed er udset som afløser af Højer?

Gad vide om Søren Tengstedt er utilfreds - har han ikke blot været skadet og dermed ikke haft mulighed for at spille sig på holdet?
Jo, det virker underligt at ST allerede skulle være utilfreds nu, når han har været skadet det meste af tiden. Han fik jo rent faktisk mere spilletid her i starten end han gjorde i AAB. I hans position er han næppe utilfreds med en 5-årig kontrakt i en klub der er bedre på vej end den han kom fra, og hvor den eneste gode angriber er ved at være oppe i årene - og ikke at han er gammel. Han kan sagtens være førstevalg i ihvertfald 2 sæsoner mere og blive vores Ndoye, men med tiden vil Tengstedt få flere chancer såfremt han er god nok.

Mon ikke muligheden for at spille om medaljer og en pokalfinale i hvert fald hjælper lidt på det. De er nok lidt nervøse i AaB over at se talenter smutte gratis når de skal lave 20-30 mio i overskud på transfer hver sæson. Kunne Klitten så være en mulighed her? Tja, hvorfor ikke, men han er langt fra Højer-niveau - og det vil den næste nok være uanset hvad - men vi skal være sikre på at Gersbach kan tage over der, mens Klitten får lidt tid til at tage næste skridt.

Jo, det virker underligt at ST allerede skulle være utilfreds nu, når han har været skadet det meste af tiden. Han fik jo rent faktisk mere spilletid her i starten end han gjorde i AAB.

Mon ikke muligheden for at spille om medaljer og en pokalfinale i hvert fald hjælper lidt på det.

Jeg har svært ved at forestille mig at AaBs sportschef ikke er klar over at Tengstedt er langtidsskadet i AGF. Men det er alligevel den eneste årsag jeg kan komme frem til, at Inge Andre simpelthen taler mod bedrevidende...
Tænk sig at udtale sådan om en tidligere ungdomsspiller, uden at kende hans situation!? Kæft det er dårlig stil, undskyld mig.

ST fik spilletid i Superligaen og lavede assist-setup mod Vejle, fik endda spilletid endda i Europa League også, hvor han endda scorede, og rendte så ind i en skade. Ja IIIIHHHHHH hvor må han være træt af at skifte til en klub der satser så meget på ham at de bragte ham i europa leauge, og hvor må han være træt af at score sit første europæiske mål... Ja Inge Andre, han savner da AaB helt vildt.. Suk mand!

Kunne Klitten så være en mulighed her? Tja, hvorfor ikke, men han er langt fra Højer-niveau - og det vil den næste nok være uanset hvad - men vi skal være sikre på at Gersbach kan tage over der, mens Klitten får lidt tid til at tage næste skridt.
Ingen vil nogensinde kunne hentes til AGF som har samme niveau fra start som Højer. Så det giver mere mening at snakke om, hvorvidt man tror spilleren kan udvikle sig til det. Jeg kender ikke Klitten nok må jeg bare sige. Men unge talentfulde danske venstrebacks, de hænger jo normalt ikke på træerne. En spiller som Frederik Møller var ganske enkelt ikke god nok, men spillere som Daniel Christensen og Eckersley var jeg svært tilfredse med. Og jeg ved ikke om man kan få så mange der ligger over deres niveau.

Ingen vil nogensinde kunne hentes til AGF som har samme niveau fra start som Højer. Så det giver mere mening at snakke om, hvorvidt man tror spilleren kan udvikle sig til det. Jeg kender ikke Klitten nok må jeg bare sige. Men unge talentfulde danske venstrebacks, de hænger jo normalt ikke på træerne. En spiller som Frederik Møller var ganske enkelt ikke god nok, men spillere som Daniel Christensen og Eckersley var jeg svært tilfredse med. Og jeg ved ikke om man kan få så mange der ligger over deres niveau.
Ja, men spørgsmålet er jo hvor langt ned i niveau vi skal. Gersbach er på papiret en fin erstatning, men har ikke vist det over en længere periode endnu, dels fordi Højer bare har siddet tungt på pladsen, dels pga alle skaderne. Hvis man antager at han er fit en hel sæson tror jeg også hans niveau vil stige. Jeg kender heller ikke så meget til Klitten, men en ung talentfuld reserve bagved, der nok stadig skal få noget spilletid, giver mening. U-landshold indikerer trods alt et eller andet talent. Hvis man er for usikker på Gersbach tænker jeg vi er nød til at finde en der er lidt længere fremme end Klitten. Det der kan komme tættest på Højer er nok en eller anden særlig mulighed i coronavinduet, måske endnu et lejemål, men det er nok ikke venstrebenede backs der vil være flest af.

Ja, men spørgsmålet er jo hvor langt ned i niveau vi skal. Gersbach er på papiret en fin erstatning, men har ikke vist det over en længere periode endnu, dels fordi Højer bare har siddet tungt på pladsen, dels pga alle skaderne. Hvis man antager at han er fit en hel sæson tror jeg også hans niveau vil stige. Jeg kender heller ikke så meget til Klitten, men en ung talentfuld reserve bagved, der nok stadig skal få noget spilletid, giver mening. U-landshold indikerer trods alt et eller andet talent. Hvis man er for usikker på Gersbach tænker jeg vi er nød til at finde en der er lidt længere fremme end Klitten. Det der kan komme tættest på Højer er nok en eller anden særlig mulighed i coronavinduet, måske endnu et lejemål, men det er nok ikke venstrebenede backs der vil være flest af.
Når man læser kommentarerne fra AAB fans så lyder det heller ikke til at de er utilfredse med at miste Klitten som spiller, men mere at man ikke formår at få penge for ham, for han har trods alt spillet på U21 landsholdet. Når det er deres vurdering af ham, så mener jeg ikke han vil være god nok til AGF. Defensivt lader han slet ikke til at være god nok, men jeg vil nok hellere have ham som backup til Højer end Gersbach. Men hvis Højer smutter vil jeg mene vi skal have en stærkere mand i konkurrence med Gersbach.

Gersbach er på papiret en fin erstatning, men har ikke vist det over en længere periode endnu, dels fordi Højer bare har siddet tungt på pladsen, dels pga alle skaderne.
Der er også bare nogen som først kan ramme deres højeste niveau via spilletid i en periode. Jevtovic kan jo være samme type. Backman og andre midterstoppere har mere let ved bare at hoppe ind direkte fra træningsbanen, mens fløje og backs nogle gange skal i kampform før man ser ikke bare det bedste fra dem, men før man ser det man overhovedet forventer/kan acceptere.

Jevtovic virker jo mest af alt "tung" og i dårlig kampform. Gersbach ditto mod B93.
Jeg tror altså at Reserveligaen er et større tab end vi lige regner med.

Nu var jeg pisse træt af, at Jevtovic (netop ham) ikke scorede på den store chance mod Randers. Han var lige blevet skiftet ind, og kunne være Davids mand som indskifter, score og lukke kampen, og spille sig en anelse ind i vores hjerter etc. Timingen for den afbrænder er knusende nu her efter kampen. Jon Thorsteinssons afbrændere mod FCM fik jo 0 konsekvenser, og på den led tror jeg heller ikke Jevtovic' afbrænder mod B93 gør ligeså ondt nu hvor vi gik videre. Men hele denne uge må være hård for Jevtovic. Puha.. Håber han kan komme igang. Altså det er ikke som sådan målene jeg savner. Ankersen havde 20 kampe i træk for os uden mål. Så jevtovic skal også have lov til at spille kampe uden mål. Også perioder, hvor han jo slet ikke starter inde i Superligaen. Men lad ham dog endelig komme igang.

Tilbage til Klitten og de andre.
En spiller med momentum og i god form kan ofte overpræstere ift en i dårlig form. Så Klitten er jo muligvis bedre end Gersbach lige nu, selvom Gersbach på 100% er bedst. Men henter man så Klitten, så kan Gersbach ende med at sidde bag ham også... Altså så der bliver næsten nødt til at investeres tid i dem man vil have klar, og det kommer ikke til at se kønt ud.. Jevtovic er et eksempel pt, og vi håber det betaler sig.

Jevtovic virker jo mest af alt "tung" og i dårlig kampform. Gersbach ditto mod B93.
Jeg tror altså at Reserveligaen er et større tab end vi lige regner med.
Jeg tror det er meget væsentligt og det er også grunden til at jeg ikke har opgivet Jevtovic. Han skuffede mod Randers, men kom også ind på et hold hvis niveau faldt dramatisk. Det må han tage sin del af ansvaret for, men ikke alene. Sidste sæson kunne vi skifte ind og løfte holde, ændre en udvikling, men i øjeblikket får vi ikke meget fra bænken. Det gør en kæmpe forskel og det er oplagt at den manglende reserveholdsturnering er et element i det. Jeg håbede også det mål kunne have løftet Jevtovic lidt, nu var det i stedet en afbrænder der i sidste ende kostede point. Det positive er selvfølgelig at han trods alt kom frem til chancen.

Jeg tror det er meget væsentligt og det er også grunden til at jeg ikke har opgivet Jevtovic. Han skuffede mod Randers, men kom også ind på et hold hvis niveau faldt dramatisk. Det må han tage sin del af ansvaret for, men ikke alene. Sidste sæson kunne vi skifte ind og løfte holde, ændre en udvikling, men i øjeblikket får vi ikke meget fra bænken. Det gør en kæmpe forskel og det er oplagt at den manglende reserveholdsturnering er et element i det. Jeg håbede også det mål kunne have løftet Jevtovic lidt, nu var det i stedet en afbrænder der i sidste ende kostede point. Det positive er selvfølgelig at han trods alt kom frem til chancen.
Enig. Og derudover, så er det også nemmere at komme ind på et hold der ikke pine død og kridte skal bruge mål fra dig, førend du er i god kampform. Derfor nytter det jo heller ikke noget, at Jon, Blume og Grønbæk kun har lavet 1 mål og 1 assists tilsammen i de 7-8 kampe de har været med.

Det ville jo være helt anderledes at komme ind ved 2-0 og så brænde chancen der kunne gøre det til 3-0.
Så det er ikke kun reserverne der ikke helt leverer på samme niveau som i efteråret, men også starterne som efterlader helt anderledes åbne/svære kampe til reserverne at komme ind i.

Men derfor skal Jevtovic stadig ind og gøre det bedre, og han skal jo også score på den mod Randers. Men Jon skal jo fandme også score mere, og eneste grund til at Jons afbrændere mod FCM ikke snakkes så meget om er, at FCM ikke fik det straffe mod Juelsgård eller sparkede et af frisparkene ind. Randers havde jo langt flere og større chancer for at bringe sig på 1-1 i åbent spil end FCM. Så Jons afbrændere blev "gratis".

Vi trænger helt generelt til at få gang i vores scoringer igen offensivt. Kun PM, Links og PO har scoret rimeligt antal mål i foråret. Jon, Grønbæk, Blume, og til dels Jevtovic har skuffet på den front. 1 mål og 1 assist blandt 4 spillere med følgende spilletid i foråret.
Blume 394
Grønbæk 348
Jon 523
Jevtovic 113
I alt: 1.378 minutter = ca. 15,3 kampes spilletid

Det viser jo også bare, at vi måske giver Jevtovic lidt for meget kritik ift at skulle forvente at han kommer ind og får 16,4 minutter i snit, og skal score mere/gøre det bedre end dem der spiller resten af kampen!?
Jevtovic har i øvrigt ikke prøvet at tabe med AGF i superligaen på banen endnu. Tengstedt har heller ikke :D

Ja AaB det bare bare spin fra AaB chefen omkring ST og utilfredshed. Manden har jo været skadet. Han spiller i bedre klub, hvor han udvikler sig.

Håber Klitten kan se samme fidus i AGF på en lang deal. Har man fået så mange indhop som 20 årig og spiller U21 landshold, så kan man naturligvis noget. Lads os få ham på en 5 års og købe en erstatning for Højer, hvis rette mand dukker op. Udleje Gers ½ år og se om vi skal hive ham hjem der eller sælge ham (evt. udleje Klitten).

Det må klart være en overvejelse om vi egentlig hellere vil udleje Gers, så han kan bygges op med sten sikker spilletid, efter 2 år i AGF med kun få kampe og fk heller ikke mange i Holland før det.
Ialt lidt over 1000 min i AGF på 1,75 år - og ca. 800 min sæsonen før AGF. 1800 minutter på 3 år til sommer er ikke meget. Får næppe lagt til inden.

En mulighed er også at satse på Gers med ungt talent som fx klitten - samt Julle som 3. valg. Kan godt gå, og billig løsning - og dermed mest realitisk. Naturligvis vil det koste sportsligt, men det vil det uanset med Højer-afgang.

Også en mulighed at leje en stærk venstreback i Diks-klassen for 6-12 måneder og se tiden an, om Malthe fra Vejle slår til i USA, eller hvad der ellers dukker op siden hen, hvis den rette ikke er der nu her til sommer vi kan købe.

Det virker urealistisk at skulle hente en fuldgod erstatning for Højer. Hvis det lykkes, er det nok mere held end forstand. For når Højer reelt set bliver for god til AGF og Superligaen, så kan det jo ikke forventes, at vi bare kan erstatte 1:1. Det ville i hvert fald kræve, at vi var markant bedre på scouting og netværk end ikke bare alle andre klubber i ligaen, men i mange andre ligaer.

Gersbach har i min optik et topniveau, der kan minde om Højers, omend de besidder lidt forskellige kvaliteter. Problemet med Gersbach er dog, at han tilsyneladende er forholdsvis skadetilbøjelig.

Så for mig ville en kombi af Gersbach og Kitten være helt ideelt. Gersbach som førstevalg, som nok vil skulle have nogle pauser engang i mellem, og sikkert også får en skade i ny og næ, og Klitten som kommer til at få en god del spilletid grundet Gersbachs pauser. Og således vil Klitten forhåbentlig være klar til at tage over om 1-1,5 år.

Kan dem du nævner der skal stemple ind med lidt mål - så de får scoret hvert 225 min ish.

Kan vores to kanter og "10eren" holde det snit - vil de 3 levere 1,2 mål pr kamp

(og deler fx albert og blume tiden på 10eren skal de bare holde samme minut tal)
(samme hvis links, jon, albert, milan deler tiden)

Jon har ligget på 236 i agf, links 300 i år (måltørke i starten), Albert 357 min.

PM ligger på ca 155 min inkl. str pr mål = 0,6 pr kamp

Kan PO der jo spiller 90 min hver kamp som mere ren 8er, og Hvidt-Duncan heller til sammen holde et snit 5 mål = 0.15

Så er vi på 1,95

Så skal der ikke komme mange mål fra de 5 bagerste og indhop for PM (slutminut fra MJ/AA/ST) før vi er oppe på en god score på over 2 mål før man har en rekord score - og et forsvar der kun lukker i gns 1 mål ind i år og sidste år ... så vinder man guld ;-)

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
748
Views
50K
Back