New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Gersbach har i min optik et topniveau, der kan minde om Højers, omend de besidder lidt forskellige kvaliteter.

Meget enig også i de generelle betragtninger. På den måde kan et ungt talent også øjne gode spilmuligheder i AGF og ikke bare blive nr 27 i truppen som Klitten fx nok vil blive i udlandet. De henter ham gratis som en lotto.

Og vi kan godt leve med at Gers måske er skadet lidt ind i mellem. Når vi har Julle, der aldrig er skadet som et godt 3. valg, hvis vi skulle komme dertil få gange.

Det virker urealistisk at skulle hente en fuldgod erstatning for Højer. Hvis det lykkes, er det nok mere held end forstand. For når Højer reelt set bliver for god til AGF og Superligaen, så kan det jo ikke forventes, at vi bare kan erstatte 1:1. Det ville i hvert fald kræve, at vi var markant bedre på scouting og netværk end ikke bare alle andre klubber i ligaen, men i mange andre ligaer.
Det var jo det samme vi sagde med Bundu. Og Links er jo heller ikke ligeså effektiv som Bundu på Bundus mest voldsomme dage/perioder i klubben. Men Links er rigtig god nu, og en helt fin erstatning, og han holder efter min mening et højt bundniveau.

På samme vis skal erstatningen til Højer ses.

Men mister man 10% på Bundu vs Links, og 10% på Højer vs ny mand, så kan det stadig være det der er forskellen på om den bliver reddet hjem til sidst. Jeg gad i hvert fald godt have set Bundu spille for os i denne her sæson. Men jo kun i den forfatning han havde før skaden/corona.

Når nogen erstattes opstår andre succeser. Men uanset hvordan man vender og drejer det, så bliver Højer svær at erstatte så man kun mister 10%. Det kan hurtigt blive langt mere man mister. For med Links har man jo ramt rigtigt. Det er ikke sikkert man har det med Gersbach og evt. ny mand.

(evt. udleje Klitten).
Det er ikke ofte vi har hentet spillere og udlejet dem selvom der meget ofte bliver udtrykt ønske herom i fandebatten ;) Jeg tvivler på han er interesseret i sådan en deal - der gik rygter om han sigtede mod udlandet.
Det virker urealistisk at skulle hente en fuldgod erstatning for Højer. Hvis det lykkes, er det nok mere held end forstand. For når Højer reelt set bliver for god til AGF og Superligaen, så kan det jo ikke forventes, at vi bare kan erstatte 1:1. Det ville i hvert fald kræve, at vi var markant bedre på scouting og netværk end ikke bare alle andre klubber i ligaen, men i mange andre ligaer.
Helt enig - vi får naturligvis ikke en fuldgod erstatning for Højer i første hug - det vil nok være mere held end forstand. Men forhåbentlig kan vi komme i nærheden af en, hvor springet ikke er for stort og udviklingen hurtigt kan komme op på niveau.
Så for mig ville en kombi af Gersbach og Kitten være helt ideelt. Gersbach som førstevalg, som nok vil skulle have nogle pauser engang i mellem, og sikkert også får en skade i ny og næ, og Klitten som kommer til at få en god del spilletid grundet Gersbachs pauser. Og således vil Klitten forhåbentlig være klar til at tage over om 1-1,5 år.
Hvis jeg var Klitten, ville jeg også være villig til at tage konkurrencen med Gersbach. Det er ikke mange kampe han har spillet de sidste par år og det må være muligt at slå ham af. Til gengæld kan han nok være sikker på, at konkurrencen er højere i AGF end hos Aab (mit gæt - syntes de køber profiler og ikke så meget bredde).

Da vi hentede Tengtstedt syntes jeg rygterne og kommentarerne fra Aab-siden begyndte at komme lidt tid før offentliggørelsen. Det er ikke sikkert det sker denne gang men blot en tanke - det kan være der er samtaler og derfor vigtigt for Inge Andre at forsøge en påvirkning af den unge mand via medierne.

Last edited:
Helt enig - vi får naturligvis ikke en fuldgod erstatning for Højer i første hug - det vil nok være mere held end forstand. Men forhåbentlig kan vi komme i nærheden af en, hvor springet ikke er for stort og udviklingen hurtigt kan komme op på niveau.
Links er jo også langt bedre nu end lige ved ankomst. Og det der tæller for at Klitten kunne nå at blive en god erstatning er, at han ikke skulle spille 100% fra start, men dele pladsen med Gersbach, hvor presset så ville blive taget lidt af ham, og han kan spille de kampe der står bedst til ham. Han er en noget mere dynamisk back, som faktisk nok gør sig bedst i offensiven. Lidt som Diks/Dino. Hvor Munksgaard måske mere er ham man vælger når vi skal stå lavt.

Klitten ville gøre det muligt at vende vores kanter om, så at sige.
Så det er i venstre side dynamikken kommer+ny kant med fart frem for Jon, og så med en mere driblevant type i højre. Links kan også spille netop i venstre side som i Cape Town, og som for os i 4-3 kampen i Herning, som jo faktisk var hans første succesoplevelse på holdet med flotte driblinger og assist. Og så har han jo et flot skud, som han bedre ville kunne trække ind i banen og udnytte fra venstre.

Jeg bliver ikke overrasket hvis Links spiller i venstre når Jon er væk. Men Jon og Højer har noget sammen som er svært at erstatte. Og Links+Klitten bliver måske lidt for riskifyldt. Dog er Links jo super pligtopfyldende modsat Bundus første par år i truppen ift det defensive arbejde, så han ville kunne dække bedre af for Klitten derude.

Så for mig ville en kombi af Gersbach og Kitten være helt ideelt. Gersbach som førstevalg, som nok vil skulle have nogle pauser engang i mellem, og sikkert også får en skade i ny og næ, og Klitten som kommer til at få en god del spilletid grundet Gersbachs pauser. Og således vil Klitten forhåbentlig være klar til at tage over om 1-1,5 år.
Det kan sagtens blive sådan det ender, men jeg ved ikke om det ligefrem vil være helt ideelt. Gersbach har et år tilbage til sommer og man må overveje hvor han står. Han er stadig så ung, at han kan spille på australiens OL-hold (U-23) og kan han holde sig helt skadesfri frem til den nye sæson (og komme i den rigtige form), så må man vel prøve at forlænge med ham. Det bør kunne lade sig gøre. Hvis ikke, så vil jeg foretrække at få en ny, bedre venstreback end Klitten. Men om det er realistisk ved jeg ikke.

Hvorfor alt den snak om Klitten? Han vil til udlandet.

Ja der er Corona, men en ung tidligere U21 landsholdsspiller og transferfri vil være attraktiv.
Det er fint nok, men hvilken udenlandsk liga skulle han have niveau til? Han er jo ikke pt. stærk nok til superligaen. Det synes jeg at hans indhop i AaB har vist. Der er bare ikke ret mange gode danske venstrebacks. Daniel Thøgersen har 17 U-landskampe, men det gjorde ham ikke god nok til at vi (eller andre) ville satse på ham i superligaen.

Oscar Whalley spillede på det spanske U-21 landshold osv.

Han er jo ikke pt. stærk nok til superligaen.

Det kunne hænge sammen med, han ikke vil forlænge kontrakten.

Ang. niveau, tja han kunne lave en Bah og prøve en liga som er ukendt for de fleste danske spillere eller også er der da masser af interessante ligaer som Østrig, Schweiz, Belgien, Holland o.lign.
Kunne snildt tænkes der var nogle midterklubber som kan se potentialet og muligheden for at hente en interessant ung spiller transferfri for tag ikke fejl, vi vil igen se et vindue domineret af lejeaftaler og billige handler.

Daniel Thøgersen har 17 U-landskampe, men det gjorde ham ikke god nok til at vi (eller andre) ville satse på ham i superligaen.

Og du kan sikkert finde mange flere, faktum er bare, AaB vil rigtig gerne forlænge med ham, så Thøgersen eksemplet er ikke lige den bedste at hive frem.

Det kunne hænge sammen med, han ikke vil forlænge kontrakten.
Det hænger først og fremmest sammen med at AaB har en af ligaens bedste venstrebacks i Ahlmann. Men da han blev skadet i opstarten til foråret fik Klitten jo chancen i de første kampe - absolut uden at imponere.

Jeg siger da ikke at Klitten er uden talent eller at han ikke kan få en kontrakt hos en mindre klub i en mellemliga i Europa. Men så bør AGF også kunne konkurrere, hvis vi ønsker det. Specielt med udsigt til Europa og især et gruppespil.

Ja der er Corona, men en ung tidligere U21 landsholdsspiller og transferfri vil være attraktiv.
Snakken er nok på sådan et plan, hvor han bare er eksempel for en generel snak om hvem der kan tænkes at afløse Højer, hvordan typen kan være, og så i snak omkring Inge Andres kommentarer omkring Tengstedt, som førte til snakke om hvorvidt han KUNNE komme til at være stærk for os, og derefter om man så burde hente ham :D

Ligesom hvis vi sad ved et brunt bord på et værtshus.
Der er ingen rygter/hold i snakken udover normalt nørderi-snak ud fra hypoteser.

Men så bør AGF også kunne konkurrere, hvis vi ønsker det. Specielt med udsigt til Europa og især et gruppespil.

Og så er vi tilbage til, han vil til udlandet, men det kan da selvfølgelig godt være, der kun kommer tilbud fra Island og Klitten må bide i det sure æble og blive hjemme.
Jeg forholder mig bare til, han indtil videre har fortalt AaB, han ikke ønsker at tage imod deres kontrakttilbud pga. en udlandsdrøm.

Det var mig der fik startet den :oops:

Kun fordi Inge Andre brugte taletid på at ditche AGF og forsøge at fortælle det var gået galt, for den ene unge spiller som var skiftet til klubben (transferfri). Sidste gang Aab forsøgte at tale AGF sådan ned, der skiftede netop Søren Tengstedt til AGF kort tid efter;)

Men du har ret - det forlyder han vil til udlandet og det er formentlig hans sigte. Men med Cororna-økonomi mv., var det måske bedre at blive i DK og sørge for den rigtige udvikling.
Har ikke selv den store kendskab til ham og hans stærke/svage sider men han spiller U21 og er startet i de sidste 5 kampe og derfor anså jeg ham for interessant.

Nå havde lige overset - troede det var til sommer, så kunne det passe med salg af Højer. Men også til nytår ved kontraktudløb. Nej hans alder passer slet ikke med vores strategi, og personligt vil jeg ikke have nogen over 25-26 år. Men især venstreback, keeper og 9er - kan jeg gå på kompromis med alder, hvis man ikke kan få en ung. Alle andre pladser burde man kunne få yngre. Det pudsige er dog at er spilleren i klubben er jeg lidt mere åben trods alt. Så fx gerne Anker et år mere, og ser også gerne 1-2 år til Blume.

Vil også hellere satse på Gers, men puha altid en vurdering af skader, alder, kvalitet og salgspotentiale.

Er heller ikke til lejespillere, men er nu glad for kamil, diks, blume, PM og julle i backup rollen.

Jeg vil vildt gerne have Rønnow købt hos Schalke når de rykker ud. Også selvom Rønnow lavede et kæmpe kæmpe drop her til aften. Han skal lave 80 redninger hver kamp for at holde Schalke fra at tabe 0-4 i hver kamp. Og han har allerede lavet flere gode redninger i kampen, selvom Schalke er bagud 0-3 til München-Gladbach.

Men mon ikke Rønnow ender som erstatning i BIF hvis Schwäbe skal afsted.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back