Den store pisser mig af tråd
Engdal93
Well-known member
I Finland bruger de overskydende varme fra data centre til at opvarme byer med. Er det evidens nok?
![]()
Case Study: How Finland is turning excess heat from Data-Centres into Neighbourhood Heating Programmes (and what the UK's urban landscapes can learn)
Finland is fast becoming the world’s leading laboratory for an elegant climate idea: capture the heat rejected by data-centre servers and feed it straight into district-heating networks to warm homes, schools and businesses. The approach is already moving beyond pilots into city-scale projects...www.creatingsustainablecities.org.uk
Ja, det hjælper på det! Grunden til, at jeg skrev, som jeg gjorde var, at der var en del kritik af et videnskabelig studie, som mente, at datacentre nogle steder øgede temperaturen med op til 9 grader i dets område.
Og hvis de tidligere medarbejder hos OpenAI og Antropic har bare en lille smule ret i deres dommedagsprofetier, så er varme datacentre det mindste af vores problemer…
Data centers’ heat exhaust is not raising the land temperature around where they’re built
A terrible paper and even worse interpretation is threatening to become common wisdom