New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Jeg vil vildt gerne have Rønnow købt hos Schalke når de rykker ud. Også selvom Rønnow lavede et kæmpe kæmpe drop her til aften. Han skal lave 80 redninger hver kamp for at holde Schalke fra at tabe 0-4 i hver kamp. Og han har allerede lavet flere gode redninger i kampen, selvom Schalke er bagud 0-3 til München-Gladbach.

Men mon ikke Rønnow ender som erstatning i BIF hvis Schwäbe skal afsted.
Han er stadig ejet af Frankfurt til sommeren 2022. Mon ikke de gerne vil af med ham, og han er næppe interesseret i at sidde på bænken igen. Løssl er taget hjem for at komme på landsholdet igen, så det kan sagtens være Rønnow også tænker i de baner. Jeg tror dog han havner i en anden udenlandsk klub, for det er næppe mange penge Frankfurt forventer at få.

Jeg tænker en Jesper Hansen kunne være interessant på en 2-årig kontrakt. Er stadig blandt ligaens bedste målmænd og vil kunne give os 2 års ro til at finde en mere langvarig løsning enten ekstern eller intern.
Drømmen er Grabara, men jeg tror stadig ikke det er realistisk.

Mangler vi en assistent til sommer eller er det allerede på plads?

Morten Mølkjær som er tidligere ungomdstræner i AGF og cheftræner (med succes) i Aarhus Fremad, fik kun et år i Kolding. Han søger offentligt ;)

Det blev nævnt i en anden post herinde, at vi angiveligt henter Henrik Hansen i OB til sommer.

Omvendt nævnte DN i en podcast for nyligt med Det Hvide Snit, at det er vigtigt for ham, at hans assistenter har prøvet at være cheftrænere før. Og det kunne jo så bane vejen for Mølkjær.

Dette forudsat at Mølby ikke fortsætter.

Jeg skal ikke kunne sige noget om Mølkjærs trænerevner, man han fremstår som en lidt tør og kedelig type. Så hellere Henrik Hansen, som har noget god karisma. Eller særligt Fatah, som fremstår rigtig skarp, er virkelig ambitiøs og i øvrigt kunne give en god signalværdi udadtil.

Jeg skal ikke kunne sige noget om Mølkjærs trænerevner, man han fremstår som en lidt tør og kedelig type. Så hellere Henrik Hansen, som har noget god karisma.

Hvorfor er det vigtigt en assistent har karisma, det var også en kritik af Mølby, da han blev ansat? Jeg forstår simpelthen ikke behovet, det eneste parametre må være, vedkommende er kompetent ellers fatter jeg intet.

Man kan også sige personlig udstråling er mange ting, synes i hvert ham svenske træner der første sif til guld og landsholdet flot ind i VM98 hvor vi blev stoppet af Brasilien - ikke just var en David type med karisma, men havde det på sin egen stilfærdige facon.

Richard møller nielsen var også meget vellidt i OB og på det OL landshold med store stjerner som kun missede OL og måske guldet pga Friman-sagen. Og første os tli EM guld i 92. Men havde heller ikke David karisma.

Samme er Niels Frederiksen blevet beskyldt for at mangle i Bif, nu ligger de lunt mod guldet.

Egentlig handler det allermest om at se på hvad TEAMET MANGLER for at komplementere hinanden. Det er åbenlyst David har brug for en detaljemester der har meget struktur og fokus på andre ting end David har.

David mere er en leder og energi kickstarterter som spidskompetence. En der kan samle truppen og skabe holdånd. En der kan tackle pressen og fans flot. Osv. osv.

Jeg er ikke blind for, det kan være vigtig en cheftræner har noget karisma, det er med til at sælge klubben i medierne og i interviews, vi er jo nogle stykker, som har et mancrush på DN netop af de grunde. Han er i hvert fald noget mere interessant at høre på end Wieghorst og konsulent Glen.
En assistent derimod er ikke og skal ikke være et ansigt udadtil. Det er udelukkende hans egne kompetencer og hvordan de passer ind i setuppet, som er vigtigt, så kan han være tørre end en riskiks, dont matter.

Kunne ikke være mere enig, og selvom ridderen egentlig er god til medierne (jeg synes dog han er trættende) så nytter det ikke noget, hvis resultaterne ikke skabes.

Det største problem med Glennie er dog at han sætter sig selv over direktøren og bestyrelsen. Gjorde han både ift fcm og agf.

Modsatte sig data og spillerkøb-salg. Og havde han ikke sagt havde Stein jo fyret ham når der kom en landskampspause. Men smart at Glen selv at smide bomben mens han stod med et flot CV. I AGF gik han også mod JN. Men troede åbenbart han kunne vinde magtkampen sammen med Duncan & nogle profilere spillere i ryggen.

Iøvrigt da han blev u21 landstræner sagde han i afskedstalen, at Erik Rasmussens fodboldstil osv var ringe (frit oversat kan ikke huske den 100%) og at han ville vende tilbage og gøre det bedre.

Manden har jo storhedsvanvid.

Manden har jo storhedsvanvid.

Vi er enige om at Riddersholm både har vundet det danske mesterskab og en pokalfinale med 2 forskellige klubber? Og indtil Sønderjyske blev solgt til amerikanere, Bah blev solgt og sportschefen forsvandt der var Sønderjyske et rigtig fint hold?

Det er jo fint at tale meget om fodbold, når man som ham trods alt har vundet noget og udviklet flere hold.

/Aske

Riddersholm er bestemt en faglig dygtig træner - en klassetræner også - det er man jo når man har vundet DM med et undertippet hold. Respekt for det arbejde, og han var vel også dygtig som U21 og ass under Erik Rasmussen.
-
Men synes bare han må lære at indordne sig i en organisation, og lidt skidt han to gange i træk offentlig har udtalt sig negativt flere gange om sin egen ledelse (adm direktør og bestyrelsen) der er lidt mangel på format synes jeg. Ingen over klubben. Det synes jeg er storhedsvanvid. Men han er jo også super ambitiøs, og det kan være en balancegang.

Jeg tror han er landet rette sted, hvor i højere grad kan bestemme og sætte en meget medbestemmende linje mht hvem der skal indkøbes. Selvom der vist også har været lidt ugler i mosen efter amerikanske ejere vil have en finger med i spillet. Tror bare Ridderen må acceptere data er kommet for at blive, og ledelsen af indkøb i dag ligger hos sportschefen og strategi-mæssigt på bestyrelses plan.

I gamle dage kunne træneren næsten egenrådigt bestemme indkøbene.

Iøvrigt var det cool og underholdende at han turde tage de verbale slagsmål med Ståle i medierne.

Glen Riddersholm er muligvis en dygtig træner. I AGF synes jeg dog ikke man så holdet udvikle sig under ham. Ofte synes jeg heller ikke, der var nogen klar og tydelig plan; ikke én som kunne se fra tribunerne i hvert fald.

Så var der ét og andet der tydede på, at han havde svært ved at indordne sig i et hieraki.

Så var der hele Vendsyssel-fadæsen, som jeg synes viste eklatant mangel på format. At kigge et menneske i øjnene og sige, at man er færdig med trænergerningen, for derefter at skifte til et trænerjob få måneder senere - og ikke engang sådan et drømmejob-agtigt trænerjob - det var jo ikke HSV der ringede -det synes jeg godt nok er usselt.

Dertil kommer at han som type irriterer mig voldsomt - han virker meget konsulent-glat med sin parade af buzzwords og glatte formuleringer.

Jeg har intet tilovers for den mand. Han har lavet fornuftige resultater i to klubber. Men han har også udvist et mangel på format og - synes jeg - en mangel på evner i AGF.

Glen Riddersholm kan naturligvis noget - det viser historikken, men det var noget værre lort han leverede i AGF.

Problemet var ikke, at han snakkede meget om proces, men at processen aldrig fungerede. To skridt frem og to skridt tilbage hele tiden er ikke proces og udvikling, men stilstand.

Mesterskabet i FCM ville jeg i øvrigt ikke betegne som "undertippet". På det tidspunkt pumpede Benham mange penge i FCM, der gjorde, at de kunne forstærke sig og holde længere på profilerne.

Dertil kommer at han som type irriterer mig voldsomt - han virker meget konsulent-glat med sin parade af buzzwords og glatte formuleringer.

Jeg er helt enig. Det er bullshit på bullshit, han får fyret af, når han snakker. Der er absolut ingen substans i det. Og hvis man lytter lidt nærmere, giver det som regel heller ingen mening. Ofte famler han rundt mellem flere forskellige ordsprog og vendinger og får lavet nogle fusioner mellem dem, så det bare lyder dumt.

Mit allerstørste problem med Riddersholm er, at han virker kunstig og falsk. Når han snakker, står man ikke med følelsen af, at det er ham selv. Men at han i stedet virkelig anstrenger sig for at lyde klog. Desværre uden held.

Og så husker jeg i øvrigt en Podcast med en af de mange GF-podcast tilbage i 2018 eller 19, hvor det var begyndt at gå godt i AGF. Der påpegede Riddersholm selv, at man i rosen af David Nielsen ikke skulle glemme Riddersholm selv, da DN's success blev bygget på det arbejde, som Riddersholm havde lagt.

Seriøst! Det tog nærmest DN en halv sæson at få en truppen gjort homogen, efter Riddersholm smuttede. Og det blev først rigtig godt, da vi kom af med alle Riddersholms darlings som Spelmann, Kanstrup, Guira, Sana og Duncan.

Jeg anerkender, at det er flot at vinde guld med FCM. Men hvis man kigger på truppen fra dengang, kan man ikke undgå at få øje på, at det var nogle virkelig, virkelig dygtige spillere, han rådede over. Og taktikken var jo nærmest også, at man skulle have så stærke individuelle spillere, at de ville kunne klare sig selv.
Det forsøgte han tydeligvis også hos os med hans gummistøvlefodbold. Men her var spillerne bare ikke dygtige nok. Og så gik det jo som det gik.

At han fik os i en pokalfinale er da også flot. Men han stod jo kun selv for semifinalerne. Og vi gik kun videre fra dem med hiv og sving, hvilket i øvrigt var på bekostning af ligaen, hvor vi klarede os elendigt.

Og ja, det er flot, at han vandt pokalen med SønderjyskE, men det var dog også en historisk svag finale, hvor AaB stærkt underpræsterede.

SønderjyskE er de 2 seneste sæsoner ved sæsonstart blev spået en plads i top 6 af et hav af eksperter. 2 år i streg har han fejlet. Og i SE-tiden, har han præsteret et pointsnit på 1,18 over 68 kampe. Og før det var det 1,21/kamp i 62 kampe hos os.

Det giver et pointsnit 1,19 i 130 kampe!

Han står virkelig for mig som den mest overvurderede træner, der er herhjemme.

Nej undertippet var også mest ment som de lå med knap halve budget af fck, samt lidt mindre end bif.
Iøvrigt enig med jer begge. Proces er vigtig, men han talte om det hver uge.

Til hans forsvar må man sige at David heller ingen vegne i tabellen kom på ca. 1,75 år - men derefter rykkede David & Co vildt. Til Davids forsvar skal det dog siges han var tættere på top6 selvom det kiksede, og at han i begge forårsperioder gjorde det rigtig flot inden for de 1,75 år hvor det gik lidt sidelæns.

Til hans forsvar må man sige at David heller ingen vegne i tabellen kom på ca. 1,75 år - men derefter rykkede David & Co vildt. Til Davids forsvar skal det dog siges han var tættere på top6 selvom det kiksede, og at han i begge forårsperioder gjorde det rigtig flot inden for de 1,75 år hvor det gik lidt sidelæns.

Når Glen var i nedrykningsspillet sad man vitterligt med en frygt for, at vi reelt set kunne rykke ned. Det var jo nærmest på sidstedagen, at vi spillede os fri fra nedrykningsfinalerne.

Med DN blev nedrykningsspillet kæmpe opture, hvor vi satte rekorder for fleste sejre i træk og kampe med clean sheet.

En lille afsluttende bemærkning angående Glen:

Han er den ringeste træner i nyere tid i både AGF og SønderjyskE.

Pointsnit i AGF:
- DN: 1,621
- Glen: 1,209
- Weighorst: 1,607 (omend 1 sæson i 1. division - i Superliga blev det til 1,17 over 18 kampe)
- Fredberg: 0,64
- PS: 1,317

Pointsnit i SønderjyskE:
- Glen: 1,176
- Nørgaard: 1,196
- Michelsen: 1,703
- Søndergaard: 1,212

I SønderjyskE skal det oven i købet tilføjes, at han har haft et LANGT større budget at arbejde med end forgængerne, og alligevel præsterer han dårligere.

I øvrigt var han også ringere end alle sine efterfølgere i FCM. Men det giver trods alt sig selv, da FCM blev opkøbt af Bentham og siden da har været et etableret tophold. Så her er han trods alt undskyldt.

(Nogen der kan dele SønderjyskE statistikken i SønderjyskE-forum på bold.dk? 😆)

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
749
Views
50K
Back