New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 395K
Superligaen 2025/2026
Jeg synes da, vi skal se efter spillere fra alle tre steder på samme tid. Nu ved jeg ikke, hvad du lægger i at være et dansk hold med stort d, og derfor vil jeg heller ikke forsøge at gisne om det, men blot slå fast, at jeg er komplet ligeglad med spillernes geografiske ophav. At jeg så tror, vi drager temmelig stor fordel af at have mange spillere, der har let ved at forstå hinanden, er en helt anden sag. Men lige nu leder vi med lys og lygte efter spillere i Uganda, og det har jeg det mægtig fint med.
Jeg er bare ikke til en startellever med 11 udlændinge😉

Jeg er bare ikke til en startellever med 11 udlændinge😉

Det er jeg heller ikke. Men det er lidt sjovt, at det er omkring FCK den fortælling nu opstår - brokkede de sig da costaricanske Bolaños skiftede? Brokkede de sig da Kotarski kom til efter Ramaj efter Grabara…

FCK havde ikke noget problem med et udenlandsk hold da holdet vandt deres kampe

Jeg har ikke noget problem med at vi har fem spillere fra Sverige eller fem spillere fra Uganda på holdet. Det handler om at holdet fungerer. Og det tror jeg er sværere, hvis vi henter 10 spillere fra 10 forskellige lande, hvor flere af spillerne oveni er projekter der skal genstartes.

Men håbet er da også at se nogle af de lokale drenge slå igennem.

Jeg har ikke noget problem med at vi har fem spillere fra Sverige eller fem spillere fra Uganda på holdet. Det handler om at holdet fungerer. Og det tror jeg er sværere, hvis vi henter 10 spillere fra 10 forskellige lande, hvor flere af spillerne oveni er projekter der skal genstartes.

Smag og behag - jeg syntes heller ikke klubben skal sælges til f.eks. Redbull. Men hvis scenariet er, at der alligevel ikke er nogen Danskere og egne spillere på banen - er det nærmest ligegyldigt. Så kan vi ligeså godt gå hele vejen.

Smag og behag - jeg syntes heller ikke klubben skal sælges til f.eks. Redbull. Men hvis scenariet er, at der alligevel ikke er nogen Danskere og egne spillere på banen - er det nærmest ligegyldigt. Så kan vi ligeså godt gå hele vejen.
Her er mit fodboldromantidke hjerte helt enig.
Jeg er heller ikke tilhænger af eller holder med Tivoli Friheden eller nogen anden mere eller mindre lokal underholdningsvirksomhed.

Men håbet er da også at se nogle af de lokale drenge slå igennem.
Fem svenskere 😱😄

AGF er selvfølgelig også meget følelser og en institution der er mere end en almindelig virksomhed, så det betyder noget hvem der er på banen og hvilket forhold man har til dem. Der er noget ekstra værdi ift den slags i Haugstrup fra ASA ift Hamza fra El Cambio, men fordi Hamza også kommer op gennem systemet har han en potentiel ekstra værdi sammenlignet med en anden ældre spiller der kommer udefra. Det påvirkes også af tid og hvordan den tid går. Det er svært ikke at opfatte fx Links som integreret AGF'er, selvom han ikke har spillet ungdomsfodbold i klubben og det vinder lidt over fx MEM, selvom han var et enormt positivt bekendtskab og en profil på holdet.

Det er muligvis lidt forkert at lave et hierarki på den måde, men pointen er at der er mange forhold der spiller ind og nationalitet er måske ikke i sig selv så højt på listen, der er bare mange gange et sammenfald med nogle andre væsentlige forhold, fordi en lokal knægt nu engang har et andet forhold til klubben og byen og en udlænding af naturlige årsager ofte er på gennemrejse. Det er en værdi der ofte også i højere grad vil være der, mens spilleren måske er i udlandet og efter spillerkarrieren er slut.

Vi taler naturligvis også om et helt hold af udlændinge her, ikke om at der er nogle stykker, men det er også fordi det er svært at forestille sig at det hold af udlændinge ville være 11 gange Gift Links. Det vil uvægerligt være mange spillere alle mulige steder fra, hvor mange også ser sig selv som på gennemrejse.

Rent sportsligt er der en fordel ved at have lidt flere lokale, dernæst fra Danmark og dernæst fra lande i nærheden, men det skal så også opveje at man ofte kan få lidt mere individuel kvalitet for de samme penge andre steder. AGF er lige nu foran rigere klubber ved at have den overvægt af spillere, hvor flere også har spillet sammen i en del år og det kan være svært at skabe sådan et hold hvis man henter dem alle sammen langt væk fra. Jeg tror det er fornuftigt at forsøge at holde lidt fast i det.

Last edited by a moderator:
Det er et interessant tankeeksperiment, hvordan ville man have det med en start 11 helt uden danskere? Hvis man skulle vælge en start 11 med aktive udenlandske spillere med AGF fortid (eller nutid), så kunne det f.eks. være:

Grabara
Diks - Bisseck - Kahl
Beijmo - Solbakken - Yakob - Links
Andersson - Bundu - Arnstad
​
Hvis man ser bort fra de to der blev kapret af de falske hvide, så ville det ikke være en frygtelig start 11 for mig, men det ville nok ikke være helt tilfredsstillende at der ikke er nogen fra egne rækker (bortset fra Andersson) i start 11, selvom mange af spillerne, har spillet mere seniorbold i AGF end andre steder.

Ja vi har jo allerede tre i idealopstillingen og Egbedi i akademiet. Så det kan hurtigt blive til fem. Ellers slet ingen, hvis Beijmo og Kahl smutter nu og Yakob bliver solgt.
Egbedi er lige fyldt 18 her i januar, så der er tid endnu, men der skal vel heller ikke gå alt for længe før vi skal se ham på førsteholdet, hvis vi skal tro på at han er en af dem der bryder igennem. Det kunne være fint, også som en reference hvis man vil forsøge at hente andre talenter i Sverige nu hvor akademiet er oppe at køre osv, men det kræver naturligvis at han har niveauet.

Er der nogen der ved om man kan se alle superligakampe med viaplay dansk fodbold pakken?
Jeg har Norlys Play Vælg 4 med TV2 Sport, TV2 Sport X, TV3+ og TV3 Sport. Så er man dækket ind ift. Superligaen, undtagen når TV2 smider en kamp på hovedkanalen eller når der er sidste runde i grundspillet og slutspillet, hvor der er flere kampe på samme tid.

Egbedi er lige fyldt 18 her i januar, så der er tid endnu, men der skal vel heller ikke gå alt for længe før vi skal se ham på førsteholdet, hvis vi skal tro på at han er en af dem der bryder igennem. Det kunne være fint, også som en reference hvis man vil forsøge at hente andre talenter i Sverige nu hvor akademiet er oppe at køre osv, men det kræver naturligvis at han har niveauet.
Egbedi træner ikke med A holdet og kommer ikke til det.

Traore, Fuglsang, Tommi er foran af offensive spillere.

Jeg har Norlys Play Vælg 4 med TV2 Sport, TV2 Sport X, TV3+ og TV3 Sport. Så er man dækket ind ift. Superligaen, undtagen når TV2 smider en kamp på hovedkanalen eller når der er sidste runde i grundspillet og slutspillet, hvor der er flere kampe på samme tid.
Jeg har også Yousee Play, men var bare nysgerrig på om man kunne se alle kampe med viaplay dansk fodbold?

Egbedi træner ikke med A holdet og kommer ikke til det.

Traore, Fuglsang, Tommi er foran af offensive spillere.
Ja, det må nok være konklusionen, ellers ville han træne med og også få en længere kontrakt nu hvor han er fyldt 18. Det vil selvfølgelig også altid være nogle få der kommer gennem nåleøjet. Mon ikke Glad tager til Sverige til sommer og får en seniorkontrakt et sted der.

Jeg har også den løsning. Man kan skifte kanaler hver måned gratis, og det kan altid lade sig gøre at bytte rundt, så alle kampene kan ses. Det eneste, der er umuligt, er at få pokalkampe hos Norly. Så skal man købe Viasat Bondefangernews, som kun kan fås hos Viasat.

Jeg har også den løsning. Man kan skifte kanaler hver måned gratis, og det kan altid lade sig gøre at bytte rundt, så alle kampene kan ses. Det eneste, der er umuligt, er at få pokalkampe hos Norly. Så skal man købe Viasat Bondefangernews, som kun kan fås hos Viasat.
Eller som gratiskanal hos yousee

Latest posts

Back