New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 394K
Superligaen 2025/2026
Last edited:
Jeg har i øvrigt lavet en fejl i min. Den rigtige kommer her.
Jeg går ud fra at du i første omgang lod AGF sagde (edit: sætte) point til for at få FCK ud af top-6, men jeg synes nu nok det må være det første man kan gøre i den nuværende situation (måske altid) og så kan man derefter se på hvordan afstanden til nummer to bliver størst mulig, uanset hvem det måtte blive. Hvis AGF kan blive mestre bliver de andre placeringer svære at bekymre sig om, selvom det betyder noget på længere sigt.

Last edited:
Med vores nuværende placering i superligaen og pokalturneringen og FCMs præstation i går der sikrede fem hold i Europa i den efterfølgende sæson, er der et realistisk håb om, at vi vil kunne spille med i Europa to sæsoner i træk. Og i det mindste også på det nye stadion i den sidste af de to sæsoner. Håber man har en god plan for, hvordan man også har en kompetitiv trup, når man tænker på, hvordan sommerens vindue kan udvikle sig med mange salg og ophør. Efter min smag måtte man gerne have påbegyndt den proces allerede i dette vindue i langt højere grad, men lad os nu se, hvad de sidste dage bringer.

Med vores nuværende placering i superligaen og pokalturneringen og FCMs præstation i går der sikrede fem hold i Europa i den efterfølgende sæson, er der et realistisk håb om, at vi vil kunne spille med i Europa to sæsoner i træk. Og i dit mindste også på det nye stadion i den sidste af de to sæsoner. Håber man har en god plan for, hvordan man også har en kompetitiv trup, når man tænker på, hvordan sommerens vindue kan udvikle sig med mange salg og ophør. Efter min smag måtte man gerne have påbegyndt den proces allerede i dette vindue i langt højere grad, men lad os nu se, hvad de sidste dage bringer.
Jeg er meget, meget enig.
Samtidig ser jeg også CVs udmelding om, at der er midler til rådighed, som en indikation på, at der er noget ret tæt på. Det virker meget fjollet at fortælle verden, at vi godt kan, hvis vi vil, for så IKKE at hente yderligere.
Jeg tror, der kommer en anden type angriber, især hvis Badji smutter.
Jeg kunne også godt forestille mig, at man ikke henter en ny angriber, hvis vi ikke kan få Badji ud af truppen. Det handler lidt om økonomi, men måske mere om trupharmoni og balance i hverdagen.

Jeg har hele tiden ment at AGF’s investeringer i spilletruppen overvejende har været med tanke på de nye muligheder, der ligger i det nye stadion.
Så er spørgsmålet om qua vor nuværende noget lidt overraskende placering i ligaen + semien i pokalen, gør, at vi bruger lidt flere af de midler, der måske var tænkt til sommervinduet. Magnus Knudsen er måske et eksempel på dette, og der kan meget vel tænkes at ske yderligere positive ting de kommende dage…

Samtidig ser jeg også CVs udmelding om, at der er midler til rådighed, som en indikation på, at der er noget ret tæt på. Det virker meget fjollet at fortælle verden, at vi godt kan, hvis vi vil, for så IKKE at hente yderligere.
Fans'ene skal vel fodres med lidt godter - de sidder jo og frygter vi ikke har flere midler, fordi han har brugt nogle på en midtbanespiller.

Det er vel som det plejer at være - vi har midler hvis den rigtige spiller er der. Der tænker jeg vi har stået mange gange i de senere år men hvor det ikke er lykkedes. Vi må 🤞 for det er denne vinter det lykkes.

Fans'ene skal vel fodres med lidt godter - de sidder jo og frygter vi ikke har flere midler, fordi han har brugt nogle på en midtbanespiller.

Det er vel som det plejer at være - vi har midler hvis den rigtige spiller er der. Der tænker jeg vi har stået mange gange i de senere år men hvor det ikke er lykkedes. Vi må 🤞 for det er denne vinter det lykkes.
Det er så vanvittigt svært at skrive på et tastatur med krydsede fingre, så ungyld slavefejlen, hvis der er én...

Du har nok ret i, at det ikke er anderledes end sædvanligt, og jeg har det faktisk fint med, at vi ikke køber 3-5 valget, med mindre det er en ekstremt stærk og interessant top 5 på CVs liste ELLER vi har et desperat behov for at lukke et hul i truppen. Og på angriberpositionen har vi - trods alt - ikke et akut hul lige her og nu. Jeg er med på, at Paddy kan gå i stykker i minut ét mod OB, og så har vi helt nye udsigter i foråret...altså bortset fra, at Paddy ikke længere er vores eneste målscorer. Men han ER central i presset og defensive dødbolde. Uagtet, så er hullet ikke akut her og nu, og vi har tid til at vente på det rette match, i stedet for at købe endnu en Badji/Haugen/Kurmanowski/Serra...

Jeg har hele tiden ment at AGF’s investeringer i spilletruppen overvejende har været med tanke på de nye muligheder, der ligger i det nye stadion.
Så er spørgsmålet om qua vor nuværende noget lidt overraskende placering i ligaen + semien i pokalen, gør, at vi bruger lidt flere af de midler, der måske var tænkt til sommervinduet. Magnus Knudsen er måske et eksempel på dette, og der kan meget vel tænkes at ske yderligere positive ting de kommende dage…
Jeg er ikke over at 'mistænke' dig for at få lidt ekstra info, hvilket gør det endnu bedre. Men det passer glimrende med mine overvejelser, der absolut ikke er baseret på noget inside info.

Man har besluttet at acceptere Serra, Gyamfi og Badji som tabt og placere dem i en 'død' pulje. Samtidig har man kombineret den aktuelle stilling, kontraktudløb, chance for europæisk og det nye stadion om knap et år. Og man har besluttet at acceptere tab undervejs, fordi det er en enestående (forhåbentlig ikke, når man ser frem) chance og perfekt afsæt til den nye verden.

Har ingen inside info. her…desværre.
Notch notch wink wink, say no more.

...

Øv, men det var fedt at leve i troen. Og stadig fint at vores intuition tager os samme sted hen.

Jeg tror måske den er 50-50, måske 60-40 ift om CV finder Bamses aflagte spendérbukser frem og henter i hvert fald en angriber, eller om man vælger den noget mere tørre økonomiske snusfornuft.

Notch notch wink wink, say no more.

...

Øv, men det var fedt at leve i troen. Og stadig fint at vores intuition tager os samme sted hen.

Jeg tror måske den er 50-50, måske 60-40 ift om CV finder Bamses aflagte spendérbukser frem og henter i hvert fald en angriber, eller om man vælger den noget mere tørre økonomiske snusfornuft.
Jeg kender ikke CV, og kan derfor kun tolke på hans udtalelse, ud fra hvad han tror.

Jeg har hørt ham nogle gange til sponsor arrangementer/lounge oplæg, og han virker enormt grundig og fokuseret på strategien. Han gør ikke noget uden, at det passer ind. Det var nok også noget af det, der fik ham på kant med Jan Bech.

Jeg tror, at når han siger “Det er ikke sådan, at vi føler, vi ikke kan agere. Der er midler til rådighed, og vi skal bruge dem fornuftigt og selvfølgelig stå stærkest muligt til foråret, siger CV” så er det fordi han rigtig gerne ville lukke et eller andet.

Vi skal stå stærkest muligt til foråret, det vælger jeg at tolke som en tilføjelse mere.

Jeg kender ikke CV, og kan derfor kun tolke på hans udtalelse, ud fra hvad han tror.

Jeg har hørt ham nogle gange til sponsor arrangementer/lounge oplæg, og han virker enormt grundig og fokuseret på strategien. Han gør ikke noget uden, at det passer ind. Det var nok også noget af det, der fik ham på kant med Jan Bech.

Jeg tror, at når han siger “Det er ikke sådan, at vi føler, vi ikke kan agere. Der er midler til rådighed, og vi skal bruge dem fornuftigt og selvfølgelig stå stærkest muligt til foråret, siger CV” så er det fordi han rigtig gerne ville lukke et eller andet.

Vi skal stå stærkest muligt til foråret, det vælger jeg at tolke som en tilføjelse mere.
Du har ret, og jeg er nok farvet af et meget stille vindue indtil videre, hvor det virkede som Adamsen eller intet (med Knudsen som intermezzo) - og min egen tendens til fedtspilleri. Min analyse har hele tiden sagt 2-3 ind, og nu siger CV næsten det samme, og sp tør jeg kun delvist tro på det.

Jeg kan ikke finde ud af om CV siger det fordi den er næsten inde, eller om han afslører at man stadig leder. Måske hedder den i virkeligheden 80-20

Du har ret, og jeg er nok farvet af et meget stille vindue indtil videre, hvor det virkede som Adamsen eller intet (med Knudsen som intermezzo) - og min egen tendens til fedtspilleri. Min analyse har hele tiden sagt 2-3 ind, og nu siger CV næsten det samme, og sp tør jeg kun delvist tro på det.

Jeg kan ikke finde ud af om CV siger det fordi den er næsten inde, eller om han afslører at man stadig leder. Måske hedder den i virkeligheden 80-20
Jeg gætter 100% her, men havde vi været nummer 4-5 med og rimelig sikker på top 6, så tror jeg ikke vi havde hentet Magnus Knudsen fordi Poulsen måske er væk de første 3-5 kampe. Så tror jeg man havde spillet Arnstad ude af position og mere tid til Saugstrup.

Jeg ser den handel som en der kom 6 måneder for tidlig, fordi man rækker ud efter noget.

Du har fået 2 mand i form af Magnus Knudsen og Mads Hedenstad, så helt stille er der ikke ;) Dertil kommer James Bogere og Hamuza til U19.

Jeg gætter 100% her, men havde vi været nummer 4-5 med og rimelig sikker på top 6, så tror jeg ikke vi havde hentet Magnus Knudsen fordi Poulsen måske er væk de første 3-5 kampe. Så tror jeg man havde spillet Arnstad ude af position og mere tid til Saugstrup.

Jeg ser den handel som en der kom 6 måneder for tidlig, fordi man rækker ud efter noget.
Saugstrup 🤗? Du har vist set for meget håndbold 🤣.

Jeg tror hverken eller. Jeg tror, CV er færdig med at lede. Jeg tror godt, han ved, hvilken eller hvilke spillere, han er interesseret i. Og så tror jeg, han afventer og ser, om muligheden opstår.

Jeg kan ikke forestille mig, at CV med vores nuværende trup og hans hidtidige udmeldinger semidesperat aktivt leder efter spillere så sent i vinduet.

Du har fået 2 mand i form af Magnus Knudsen og Mads Hedenstad, så helt stille er der ikke ;) Dertil kommer James Bogere og Hamuza til U19.
Jeg er meget glad for Hedenstad, men der er en 'bytter'. Og to ugandere er da fint, men ikke noget der bevæger nålen i foråret.

Men det er bestemt ikke helt stille, og det er gode ting der er sket indtil videre.

Jeg er meget glad for Hedenstad, men der er en 'bytter'. Og to ugandere er da fint, men ikke noget der bevæger nålen i foråret.

Men det er bestemt ikke helt stille, og det er gode ting der er sket indtil videre.
Wahlstedt-situationen var en af de vigtige at få adresseret i dette vindue. Jeg tror også kun det kan gøre noget godt for stemningen i truppen, at man slipper af med en dead man walking på en potentielt vigtig position.

Jeg tror at CV meget nøje overvejer IKKE at bevæge nålen for meget inden dette forår. Magnus Knudsen var den perfekte tilføjelse, fordi han i forvejen var en del af truppen. Hedenstad falder også fint ind i vores norske gruppe.

Wahlstedt-situationen var en af de vigtige at få adresseret i dette vindue. Jeg tror også kun det kan gøre noget godt for stemningen i truppen, at man slipper af med en dead man walking på en potentielt vigtig position.

Jeg tror at CV meget nøje overvejer IKKE at bevæge nålen for meget inden dette forår. Magnus Knudsen var den perfekte tilføjelse, fordi han i forvejen var en del af truppen. Hedenstad falder også fint ind i vores norske gruppe.
Rigtig godt at få udlejet Badji, og afhændet Wahlstedt. Og Hedenstad + Knudsen er glimrende tilføjelser der sikrer kvalitet ved udskiftningerne.

Ift nålen... jeg tror nu nok CV gerne vil banke den i Maks (tænk McFly der spiller guitar i starten af Back to the Future), hvis det kan klares inden for den økonomiske ramme. Men det er ikke muligt. Og der er truppens harmoni at tage højde for.

Ift harmonien tænker jeg at den er vigtig, men også at den bliver fejlvurderet. Hvis der kommer en belgier, spanier eller nigerianer ind, er det oplagt en med anderledes baggrund end resten af truppen. Men hvis vedkommende er ærgerrig, indstillet på at spille for holdet og i øvrigt dygtig nok, skal det nok gå. Det er ikke risikofrit at smide en ind, men så længe man undgår negative energier, kan man håndtere det.

Latest posts

Back