New posts

Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 389
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 23-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    51
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00
1 point mod VFF og OB er selvklart ikke tilfredsstillende men så længe den spillemæssige præstation er så godt og præstationer som i sidste sæson havde givet 6 point, så nægter jeg at tage nej-hatten på.

Det var på alt andet end resultattavlen en flot kamp i et ekstremt hårdt program

Skal vi have mindst 2 forstærkninger? Ja! men der krummer i den her trup, det vil jeg forsvare indædt.
Frygter desværre det ikke bliver to forstærkninger. Men ja der mangler ikke meget før vi har et rigtig godt hold.

Vi skal have nogle sejre og så skal vi se om vi kan holde nullet snart. De sidste 4 kampe har været 11 mål imod og kun en uafgjort.

Netop hjemvendt og har fået skrællet det våde regntøj af (tak til vandsøjletryk 10k for at redde dagen), så orker ikke lige at læse 15 sider igennem, beklager hvis det er blevet nævnt:

- fuck satan i helvede vi er dårlige på dødbolde, bliver helt nervøs hver gang Links skal tage et hjørnespark. Det ligner at de seriøst ikke øver de til træning overhovedet. Kan I huske dengang for 2-3 sæsoner siden, hvor vi var det farligste hold j ligaen på hjørnespark? Nej det kan jeg faktisk næsten heller ikke huske

- Jørgensen og Bogere kunne godt gå hen og blive en rigtig fin kombi når de lige lærer at finde hinanden på de helt rigtige tidspunkter

- stemningen i Vejlby føles decideret flad sammenlignet med Randers (det må I ikke citere mig for), men KÆMPE cadeau til stemningsafsnittet, der bliver ved med at synge og hoppe, selv når vi er bagud og vi åbenbart skal have 4 måneders regn på 12 minutter. Det er så fedt at der ALTID er gang i dem 🤩

Jeg tror og håber stærkt på, at vi holder på den i denne sæson. Når de (især Emmery) først får lidt mere slutprodukt i form af assists og mål, så bliver det ræddi spændende. Og jeg er sikker på, at det kommer snart! Men Emmery må godt lære at slå indlægget lidt før, som Links gjorde et par gange, så bliver det mere uforudsigeligt.
Mon ikke du har ret
Det er vel også til alles bedste
Men tingene går godt nok hurtigt nogle gange.
Det er vel kun er par måneder vi debaterede Emmerys manglende defensive kvaliteter
Idag synes jeg han gør det fint defensivt.
Jeg tænker/håber vi har to potentielle salg tæt på de magiske 100mio

stemningen i Vejlby føles decideret flad sammenlignet med Randers (det må I ikke citere mig for), men KÆMPE cadeau til stemningsafsnittet, der bliver ved med at synge og hoppe, selv når vi er bagud og vi åbenbart skal have 4 måneders regn på 12 minutter. Det er så fedt at der ALTID er gang i dem

Jeg synes virkelig også, at stemningen var undervældende i dag. Jeg tilskrev det min placering helt i siden af familieafsnittet, men andre havde åbenbart samme oplevelse. Vejret var selvfølgelig ikke med os, men det var det heller ikke mod Sønderjyske og Nordsjælland i slutningen af sidste sæson, hvor det var elektrisk på trods af regn.

Lad mig sige det sådan: Når jeg er rimeligt fortrøstningsfuld i forhold til top 6, så er det ikke så meget en tillidserklæring til AGF, som en vurdering af konkurrenterne fra Viborg/Horsens og ned i deres nuværende tilstand. Dér bør AGF simpelthen kunne være med.
Du kommer bar ikke i top 6 af at være bedre end Viborg og Horsens, det kræver at man er bedre end 6 andre hold, også selvom man spiller 2 kampe om ugen, og det kræver at vores bænk er bedre end deres startere.

Netop hjemvendt fra communale piccolo.

Vi var bedst. Længere er den reelt ikke.

Det slog mig på vejen hjem, at vi har to typer problemer i forsvaret:

Et strukturelt problem, der måske/måske ikke kan løses med indkøb af en høj, erfaren styrmandstype, der kan erstatte Tingager. Det sætter Camara lidt i stå, er jeg bange for, for han ser ikke ud til at være komfortabel på yderback (endnu?).

Et træningsproblem: det handler om samspil og gensidig forståelse og tillid. Noget af det, vi vandt mesterskabet på, var at holdet var vanvittigt sammenspillet og kunne finde hinanden i søvne og genkende hinanden på lugten. Dét har vi ikke længere. Især ikke i forsvaret. Det kommer med træning og kampe, og jeg er fortrøstningsfuld. Det skal nok komme. Deres mål i dag, er sådan nogle, man får imod sig, når de små ting ikke klikker.

Top 6 kan godt blive svær, men det må være første målsætning og i øvrigt stort set lig med godkendt i min bog.

I øvrigt skal Sebastian Jørgensen ikke levere ret mange kampe mere i dét her niveau, før jeg med allerstørste fornøjelse æder mine ord om ham og min undren over, at vi hentede ham permanent. Han var altså god i dag.

Så definitionen på at spille pissegodt er bare at kunne lave 1-2 kombinationer, som i de fleste tilfælde fører til hjørne- eller frispark, hvor vi så er totalt ufarlige, samtidig med at vores forsvar er rystende usikkert?

Jeg er helt enig i, at det KAN blive godt, når vi til foråret kun skal spille en kamp om ugen. Lige nu er det ren overlevelse for vores spillere. OB ligner til gengæld er hold, der får det virkelig svært i år. Klart det dårligste hold vi har mødt indtil nu, imo.
Hvilken kamp har du set? 4-5 på træværket?

Du kommer bar ikke i top 6 af at være bedre end Viborg og Horsens, det kræver at man er bedre end 6 andre hold, også selvom man spiller 2 kampe om ugen, og det kræver at vores bænk er bedre end deres startere.
Altså Viborg og Horsens er lige nu nummer fem og seks (derfor fra de to og ned), mens de andre har færre point Randers, Sønderjyske og Silkeborg ligner alle hold, der får deres at slås med. OB var, udover to flotte Arp-aktioner, fornærmende ringe i dag. Lyngby har i perioder set godt ud, men de får få point og er under AGF i tabellen.

Jeg holder på, at AGF er klar favorit til femtepladsen i den gruppe. Også selv om man skal spille europæisk.

Okay lige en enkelt ting mere

FUCK det der pis med at råbe målscorerens navn tre gange!!! Det er noget der hører til i fusionsklubber og håndbold. Vi var efterhånden den eneste klub der ikke lavede det åndsbollede cirkusnummer, hvad har Unterschlag røget siden han pludselig synes vi skal være med på den latterlige leg? Er det et uforklarligt forsøg på at overgå Benficas stadionspeaker i bøvethed? Jeg er seriøst kvart i borgerforslag for at få et landsdækkende forbud mod at råbe målscorerens navn mere end én gang

Okay lige en enkelt ting mere

FUCK det der pis med at råbe målscorerens navn tre gange!!! Det er noget der hører til i fusionsklubber og håndbold. Vi var efterhånden den eneste klub der ikke lavede det åndsbollede cirkusnummer, hvad har Unterschlag røget siden han pludselig synes vi skal være med på den latterlige leg? Er det et uforklarligt forsøg på at overgå Benficas stadionspeaker i bøvethed? Jeg er seriøst kvart i borgerforslag for at få et landsdækkende forbud mod at råbe målscorerens navn mere end én gang
Kunne umuligt være mere enig OG AGF får det at vide, enten i den obligatoriske tilfredsundersøgelse, de plejer at sende, eller på en uopfordret mail. Jeg GIDER ikke det bondske pislort! Vi er ikke i fucking Herning, ej heller en nederen håndboldhal!

Jeg husker, at stadionspeakeren (var det også Unterschlag dengang?), ved afskeden med Graulund fik sagt noget i stil med at AGF ikke er hverken en sjælløs fusionsklub eller hører til i en håndboldhal, men at vi rent undtagelsesvis og som afsked, ville råbe tre gange: PETER....(osv). Dét var nemlig fedt, og helt rigtigt.
Jeg råbte i øvrigt ikke med på de to sidste, og det kommer jeg aldrig til. ALDRIG!

Hvilken kamp har du set? 4-5 på træværket?
Jeps, jeg har lige set en kamp vi burde have vundet 4-0, hvis vi havde været mere skarpe i begge ender af banen. Det var vi bare ikke og lige netop i dag ville jeg hellere have spillet en forfærdelig kamp og fået 3 heldige point, for dem havde vi brug for. Vi må tage dem i Randers.

Last edited:
Tilbage hjemme igen...aldrig har jeg på køreturen lukket så mange biler fra sideveje ind på hele turen. Jeg var og er så indebrændt over at vi ikke vandt, at jeg ville sprede god karma på kørevejen for at dæmme op for mit iltre indre. Desuden..der kom da vist lidt vand ⛈️
Puh, jeg kokkerer lidt aftensmad nu og må vende tilbage til tråden senere.

Pga signalet røg pga uvejr, er jeg først blevet færdig med kampen her kl.17.30

Takes.....

Det er vanvittigt vi ikke vinder.

Dårlige beslutninger defensivt 1 halvleg, meget bedre i anden - tid til Callø.

Mange chancer, og nogle uheldige, andre dårlige - Gift og Borgere skulle have scoret i 1 halv.

Syntes Seb. Jørgensen spiller blændende i dag - som han har spillet de sidste kampe, så er ham at foretrække frem for Andersson.

Jeg syntes vi i 2 halv mangler pondus i feltet - Borgere gik død, og Serra prøvede, men han er lige pt ikke en killer.

Så CV uret tikker nu, vi er tålmodige, men den kam snart ikke strækkes længere.

Latest posts

Back