New posts

Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 49
  • Views Views: Views 3K
Added to Calendar: 23-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    44
  • This poll will close: .
Kamptråd Superliga runde 5: AGF - OB, Søndag d. 23.08. kl 14.00
Hvis man går ud fra at de spillere der spillede 90 minutter for to en halv dag siden, ikke kan spille 90 minutter igen (bortset fra Hedenstad, og så Arnstad der har en krop lavet af gummi), så vil holdet i morgen se nogenlunde sådan ud:

Hedenstad
Mølgaard - Rösler - Callø
Carstensen - Solbakken - Jønsson - Links
Jørgensen - Serra - Arnstad​

Hvis man går ud fra at de spillere der spillede 90 minutter for to en halv dag siden, ikke kan spille 90 minutter igen (bortset fra Hedenstad, og så Arnstad der har en krop lavet af gummi), så vil holdet i morgen se nogenlunde sådan ud:

Hedenstad
Så længe at Knudsen får en pause er jeg tilfreds

Hedenstad

Jeg har en ubegrundet tro på at Emmery og Arbstad starter som hhv vwb og venstre 10'er - og så Links og Bogere i højre side - med Serra forrest

Jeg har en ubegrundet tro på at Emmery og Arbstad starter som hhv vwb og venstre 10'er - og så Links og Bogere i højre side - med Serra forrest

Det var i hvert fald en indikator, at Bogere spillede 10'er/hængende angriber, da Tchamche kom ind i Lissabon.

Arnstad og Emmery handler vel om at holde kvaliteten oppe på holdet. På papiret kunne JP lave rokader, men både fysikken og især formen er suspekt fra mange.

Jeg synes, Jørgensen gjorde en fin figur mod Viborg og det samme igen i Lissabon. Hvis han er klar til det, så håber jeg, han får chancen igen, nu hvor han endeligt (måske) er ved at sætte en stime af gode kampe sammen.

Og så kunne jeg godt tænke mig at se Links i en venstre side mellem Kahl og Arnstad, for det vil altså være meget værd for AGF, hvis han snart kan genfinde lidt af sidste års niveau.

Kundsen var skidt mod Viborg efter han havde spillet et par dage tidligere, så måske på bænken fra start med JJ. Håber Kahl eller JA kan spille - uanset hvad ser defensiven tynd ud. Rössler er ikke kommet ind og vist højere niveau, men mon ikke det kommer over tid. Svært ikke at spille Hedenstad efter hans Benfica-kamp - han skal vise at han også kan efter en Europa-kamp (og det synes jeg faktisk han viste mod Lyngby).

Offentsiven mangler en del inde i modstanderens felt, hvor de ikke kommer til de helt store chancer og mangler lidt skarphed. Håber at Bech, Borgere og MA kan komme i gang med målscoringen.

Et bud på start-11 kunne være:

Hedenstad
Mølgaard, Camara, Kahl
Links, Solbakken, Arnstad, Emmery
Bech, Borgere, MA

Med mindre Kahl, Camera og Bech er trætte efter i torsdags. Tror på at Emmery, Arnstad og Borgere kan spille søndag - det er meget positivt at de restituerer så hurtigt - det lover godt.

Gift Links spillede fremragende til højre i foråret. Jeg forstår ikke hvor ideen om, at Links automatisk vil være bedre til venstre kommer fra.

Dermed ikke sagt, at Links ikke kan starte i morgen - og han også har spillet godt til venstre.
Jeg var kritisk over for Links efter Viborg-kampen, hvor jeg især synes samspillet med holdkammeraterne haltede. Flere herinde kommenterede, at han måske mere end andre er afhængig af relationerne, og det synes jeg faktisk er en fair indvending.

Jeg vil gerne se ham i venstre side med Kahl og Arnstad, for det er velkendt land, og her har han virkeligt været god. Sætter du ham igen i højre side, så bliver det igen med spillere, han i bedste fald har spillet sporadisk sammen med (i kamp, i hvert fald), og det tror jeg ikke er optimalt. Så var det anderledes i foråret, hvor Bech og Beijmo tog >90% af spilletiden hhv. foran og bag ham, og hvor han derfor let kunne falde ind i kendte relationer.

Så det handler ikke kun om, at Links er bedre til venstre end til højre (selv om jeg også synes det), men også om kontinuiteten i spillerne omkring ham på de forskellige pladser. Giver JP både Kahl og Arnstad et hvil, så kan han for min skyld lige så godt spille Links til højre.

Latest posts

Back