New posts

Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 720
  • Views Views: Views 20K
Added to Calendar: 20-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00
Last edited:
AGF kan selvfølgelig rejse hjem med en vis tilfredshed i kroppen efter en anden halvleg i mere menneskeligt tempo.

Men jeg tror aldrig jeg har set et hold blive spillet rundt om så let, som AGF i første halvleg. Det er fint, at Emmery kan udfordre og gå til baglinjen, men Benfica smider bare bolden ned i det tomme rum bag bl.a. Emmery og kunne slå upressede indlæg derfra.

I perioder stod AGF med 5 ultrastressede spillere dybt, to mand i Knudsen og Arnstad med et kæmpe rum at dække, og 3 angribere, hvor i hvert fald Seb Jørgensen ikke dyrkede presspillet ret meget. To pasninger forbi Bech og Bogere, så var Benfica klar til endnu et angreb mod AGFs blottede forsvar.

Det var simpelthen naivt.

AGF kan selvfølgelig rejse hjem med en vis tilfredshed i kroppen efter en anden halvleg i mere menneskeligt tempo.

Men jeg tror aldrig jeg har set et hold blive spillet rundt om så let, som AGF i første halvleg. Det er fint, at Emmery kan udfordre og gå til baglinjen, men Benfica smider den bare ned i det tomme rum bag bl.a. Emmery og kunne slå upressede indlæg derfra.

I perioder stod AGF med 5 ultrastressede spillere dybt, to mand i Knudsen og Arnstad med et kæmpe rum at dække, og 3 angribere, hvor i hvert fald Seb Jørgensen ikke dyrkede presspillet ret meget. To pasninger forbi Bech og Bogere, så var Benfica klar til endnu et angreb mod AGFs blottede forsvar.

Det var simpelthen naivt.
Det sagde JP også efter kampen, han justerede i pausen, og mente at det var sådan man skulle have spillet fra start.

Emmery får et 6-tal.

Mit budskab var, at jeg generelt er imod den automatiske helgenkåring af en målmand på et hold der har haft mange afslutninger imod.

Hedenstad stod en solid kamp, men det kan man også afspejle med fx et 7-tal, der stadig gør ham til AGFs bedste - bare med afspejling af nogle returbolde, og ganske uhensigtsmæssige boldtab der fastholdt AGF under pres.

Jeg er ikke enig i det var en overnaturlig præstation af Hedenstad, der holdt AGF inde i kampen. Det synes jeg det var mod Lyngby. Mod Benfica var det store chancer, men moderat kvalificerede afslutninger. Hedenstad tog dem han skulle tage og kunne nok have indkasseret en mere, uden det ville reflektere synderligt negativt på hans præstation, men resten var indenfor hvad man forventer i toppen af suppen.
Bare fra hukommelsen har Hedenstad fire virkeligt gode redninger:
Den i 1. minut der ender med mål på returen.
Fodparaden midt i halvlegen hvor han er på vej modsat.
I 2. halvleg er der redningen på Dahl og senere på Schjelderup som er af høj klasse.

Vi er virkeligt godt stillet på målmandsposten. Lidt bedre udspil fra ham og kontinuitet i bagkæden ønskes. Men det kommer.
Og CV fik ham her i juni forlænget helt frem til 2030. Perfekt.

Men undskyld mig, hvad pokker havde han forventet? At det Benfica hold, der slog Real Madrid 4-2 i forårets CL, dem kunne vi spille op imod med vores eget offensive udtryk
Skal man kritisere JP for noget, så er det, at han nogle er lidt for kompromisløs med at spille vores eget spil. Det har også sine styrker, og var en del af forklaringen på mesterskabet, men nogle gange bliver det også lidt for naivt. Som når man skal op mod en top 30 klub i Europa på udebane...

Men han er også en relativt urutineret træner, så han skal også øve sig på at finde den rette balance mellem modigt og overmodigt.

Overall var jeg tilfreds med vores præstation i aftes. Det er tydeligt at vi er ramt defensivt af de mange skader og rokeringer.

Egentlig nød jeg bare at se vores hold på den helt store scene. Benfica er et top 25 hold i Europa og burde spille CL.
Jeg er glad for at vi undgik en snitter efter den mareridtsagtige start, og at der faktisk er lidt at spille om på torsdag.

Jeg tror at erfaringerne fra Poznan, Baku og Lissabon i den grad vil komme os til gavn, når vi fra oktober træder ind i COL.
Hvordan vi ender med at klare os der, vil så til gengæld afhænge utroligt meget af lodtrækningen. Men nu har vi en smule europæisk fundament at bygge videre på.

Skal man kritisere JP for noget, så er det, at han nogle er lidt for kompromisløs med at spille vores eget spil. Det har også sine styrker, og var en del af forklaringen på mesterskabet, men nogle gange bliver det også lidt for naivt. Som når man skal op mod en top 30 klub i Europa på udebane...

Men han er også en relativt urutineret træner, så han skal også øve sig på at finde den rette balance mellem modigt og overmodigt.
Jeg tror absolut, at JP også har fået lært noget af denne kamp. Man skal trods alt også huske, at han som træner aldrig har stået med en udfordring som denne før. Det virkede til at han fik løst nogle ting i pausen, selvom det bestemt også virkede til at Benfica skruede ned for niveauet efter pausen.

Det vi skal løse til returkampen er selvfølgelig at stå imod deres omstillinger, når vi selv presser højt. Det bliver en udfordring, som vi jo også skal løse, når vi senere skal møde FCK, FCM og FCN. Her er niveauet bare endnu højere.

Man må gå ud fra, at vi vil prøve at få et kampbillede i Randers, som fra start ligner det vi så i 2. halvleg i går. Og håbe på at vi kan få lavet et mål a la det vi lavede i går. Så kan det blive interessant. Men sandsynligheden er vel, at Benfica bare er mere kyniske i den kamp og snupper en ny sejr.

Men undskyld mig, hvad pokker havde han forventet? At det Benfica hold, der slog Real Madrid 4-2 i forårets CL, dem kunne vi spille op imod med vores eget offensive udtryk
Jeg tror til gengæld ikke at vi kunne have holdt dem fra at score, og vi havde ingenting offensivt i 2. Halvleg, så resultatet havde nok ikke været meget anderledes.

Det er dog vanskeligt at se hvordan vi skal kunne komme tilbage i Randers, for det første er det ikke vores egen fæstning i samme grad som Vejlby eller det gamle stadion (for ikke at tale om det kommende), for det andet så sidder Benfica over her i weekende så de har kun den kamp at fokusere på en hel uge i træk, og for det tredje kan vi ikke forvente endnu en målmandspræstation som den Hedenstad leverede i går. Så de kommer højest sandsynligt til at score i Randers, og så skal vi score 4.

Det der taler for, er at de har været overraskede dårlige på udebane imod Hearts og St Gallen (som vandt med 2-1 hjemme). Marco Silva nævnte at vi var det bedste hold Benfica har mødt i kvalifikationen (hvilket også siger en del om Hearts og St. Gallens præstationer). Samt at vi sandsynligvis får en helt frisk Tingager tilbage til at stabilisere forsvaret.

Jeg tror absolut, at JP også har fået lært noget af denne kamp. Man skal trods alt også huske, at han som træner aldrig har stået med en udfordring som denne før. Det virkede til at han fik løst nogle ting i pausen, selvom det bestemt også virkede til at Benfica skruede ned for niveauet efter pausen.

Det vi skal løse til returkampen er selvfølgelig at stå imod deres omstillinger, når vi selv presser højt. Det bliver en udfordring, som vi jo også skal løse, når vi senere skal møde FCK, FCM og FCN. Her er niveauet bare endnu højere.

Man må gå ud fra, at vi vil prøve at få et kampbillede i Randers, som fra start ligner det vi så i 2. halvleg i går. Og håbe på at vi kan få lavet et mål a la det vi lavede i går. Så kan det blive interessant. Men sandsynligheden er vel, at Benfica bare er mere kyniske i den kamp og snupper en ny sejr.
Ja, det mest sandsynlige er nok et resultat a la det vi så i går. Men der er altid lige denne der lille bitte chance for at de undervurderer os/bliver for passive eller rammer en decideret off day. Og kan man holde nullet skal der blot et enkelt mål til, før der kan opstå tvivl, som vi så mod Poznan. Men sandsynligheden er jo nok under de 5%.

I stedet vil jeg glæde mig over, at spillerne og hele klubben høster stor europæisk erfaring, som bliver værdifuld fremadrettet. I går var jo nok den største kamp i alle spillerenes og stabens karriere indtil nu. Og så er det voldsomt positivt, at Emmery beviste at han også kan skabe noget mand mod mand over for så dygtige spillere. Det er der med garanti en del scouts der har noteret sig. Han bliver et kæmpe salg.

Må i øvrigt være ufatteligt bittert for skadede spillere som Tingager og Yakob at gå glip af de her kampe.

Vi kan godt hæfte os ved, at Benficas træner bemærker, at AGF i 2. halvleg stillede sig tilbage for at bevare resultatet, og at det gav Benfica nogle udfordringer, de ikke havde oplevet mod Hearts og St. Gallen.

Den ros kan holdet godt tage til sig, selvom man self ikke kan basere alt på kun at forsvarer sig.
Men det var tydeligt, at Benfica gerne ville spille mod os i ubalance, og elskede vi kom frem. Ligesom ham den portugiske journalist talte om.
Havde det giet et andet billede hvis også gjorde det i første halvleg?

Målet til 1-0 ødelagde nok meget

Så det han anbefaler, er to elementer AGF pt. er rigtigt dårlige til.

AGF spiller netop deres bedste kampe, når de er modige. Det lave eller mellemliggende pres fungerer ofte mindre godt og vores kvaliteter på dødbolde er meget ringe på nuværende tidspunkt.
Hm, på bagkant af kampen kan man vist sige, at ham den portugisiske journalist havde ret i sin analyse - men at JP først nåede til den samme konklusion efter 1. halvleg....

Det høje pres var risikabelt og efterlod store huller på midten og bag WB, men skabte også et par muligheder. Den lave blok i 2.halvleg var meget mere solid, men til gengæld var det offensivt tandløst med for få muligheder fremad i banen.

Spændende hvad tilgangen bliver i returkampen. Nok en mellemting/vekslen mellem den høje og den lave model.

/W

Hm, på bagkant af kampen kan man vist sige, at ham den portugisiske journalist havde ret i sin analyse - men at JP først nåede til den samme konklusion efter 1. halvleg....

Det høje pres var risikabelt og efterlod store huller på midten og bag WB, men skabte også et par muligheder. Den lave blok i 2.halvleg var meget mere solid, men til gengæld var det offensivt tandløst med for få muligheder fremad i banen.

Spændende hvad tilgangen bliver i returkampen. Nok en mellemting/vekslen mellem den høje og den lave model.

/W
Vi skal lave 2 mål for at få i forlænget spilletid. Jeg tror ikke vi afventer.

Jeg tror heller ikke man kan konkludere, at det var for sent han stillede sig ned. Vi var bagud efter 2 minutter.

Jeg tror heller ikke man kan konkludere, at det var for sent han stillede sig ned. Vi var bagud efter 2 minutter.
I Poznan var det vel netop roen og tålmodigheden der gjorde det muligt at komme tilbage, så jeg tror godt JP kunne finde på at gribe kampen an som han gjorde i 2. Halvleg. Men om det kommer til at lykkes at ramme dem på en omstilling eller en dødbold er selvfølgelig ikke sikkert.

kan man holde nullet
Et stort "kan", vil jeg sige.

Vi skulle hente 3 mål i Poznan, men vi angreb ikke blindt fra start. Vi skal sådan set "bare" komme foran med et mål og holde det frem til slutminutterne. Så vil der altid opstå et eller andet til sidst, hvor det psykologiske spil er til fordel for det hold der har brug for et mål.

Hvis du bladrer en masse sider tilbage i tråden er der billeder. Den er (på en måde heldigvis) klart on side.

Så længe (manden med) bolden er tættest på mållinjen i afleveringsøjeblikket, kan der aldrig være offside.

Latest posts

Back