New posts

Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 713
  • Views Views: Views 20K
Added to Calendar: 20-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Europa League Kvalifikation: Benfica - AGF, Torsdag d. 20.08 kl 21.00
Hvis du bladrer en masse sider tilbage i tråden er der billeder. Den er (på en måde heldigvis) klart on side.
Jeg ved ikke om jeg vil kalde det klart onside, men han holder sig klogt bag Alexander Bah så den ser rigtig nok ud.

Til gengæld er jeg træt af straffesparket, ikke fordi der ikke var hånd på, men fordi de var meget i tvivl om den var strafbar, det havde betydet rigtigt meget, hvis de havde vurderet at den ikke var strafbar.

Så længe manden med bolden er tættest på mållinjen i afleveringsøjeblikket, kan der aldrig være offside.
Så længe BOLDEN er tættere på mållinjen. Bahs placering er faktisk underordnet.

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det klart onside, men han holder sig klogt bag Alexander Bah så den ser rigtig nok ud.
A propos Alexander Bah, så virkede han da pisseirriterende at se på. Pustede sig op overfor Emmery FCM-style.
Ham vil jeg gerne i kontakt med i Randers på torsdag. Jeg kommer nok til at give indtryk af, at jeg ikke aner, hvem han er.

Last edited:
A propos Alexander Bah, så virkede han da pisseirriterende at se på. Pustede sig op overfor Emmery FCM-style.
Ham vil jeg gerne i kontakt med i Randers på torsdag. Jeg kommer nok til at give indtryk af, at jeg ikke aner, hvem han er.
Emmery kaldte ham SønderJytte igennem hele kampen, så ikke underligt han blev lidt olm til sidst. :cool:

Det der taler for, er at de har været overraskede dårlige på udebane imod Hearts og St Gallen (som vandt med 2-1 hjemme). Marco Silva nævnte at vi var det bedste hold Benfica har mødt i kvalifikationen (hvilket også siger en del om Hearts og St. Gallens præstationer). Samt at vi sandsynligvis får en helt frisk Tingager tilbage til at stabilisere forsvaret.
Ulempen ved ikke at have tabt så stort i den første kamp som Hearts og St. Gallen kan blive at Benfica i de udekampe sikkert kom med lidt reserver og en indstilling om at være overlegne og bare skulle have kampen overstået. Her kommer de efter en friweekend med friske ben, måske tæt på stærkeste opstilling og får at vide at der ikke må slækkes på koncentrationen.

Ulempen ved ikke at have tabt så stort i den første kamp som Hearts og St. Gallen kan blive at Benfica i de udekampe sikkert kom med lidt reserver og en indstilling om at være overlegne og bare skulle have kampen overstået. Her kommer de efter en friweekend med friske ben, måske tæt på stærkeste opstilling og får at vide at der ikke må slækkes på koncentrationen.
Til gengæld skal de til Randers og det kan jo tage pippet fra enhver. Måske de endda tager derop en dag eller to i forvejen og bliver ramt af en kollektiv depression over at der findes så trøstesløse steder i verden.

Jo men vi lod dem jo netop komme frem til så mange chancer i går, for at de skulle undervurdere os kraftigt i returen - bare vendt, JP har en plan ;)

Til gengæld skal de til Randers og det kan jo tage pippet fra enhver. Måske de endda tager derop en dag eller to i forvejen og bliver ramt af en kollektiv depression over at der findes så trøstesløse steder i verden.
Sabah havde regnet den ud, de boede i Aarhus og blev der lige ind til sidste øjeblik, så de ikke skulle blive ramt af Randers depressionen - klog træner.

Nå, så fik jeg endeligt set kampen (var forhindret i går aftes). Vi er jo tydeligvis overmatchet, så det tænker jeg ikke der er så meget at sige til. Men hæftede mig alligevel ved nogle ret positive ting - især fra de unge spillere.

- Emmery var vild og må nærmest have fordoblet sin pris i går. Benfica satte ofte to mand over for ham og alligevel slap han fri eller fik spillet den godt videre. Vil efterhånden ikke blive overrasket, hvis han bliver udtaget til landsholdet næste gang - synes det er det niveau hans offensive aktioner rammer.
- Arnstad beviser, at han hører til på det niveau, eller i hvert fald noget tæt på.
- Jacob Andersen giver mig Stage-vibes. Formår at steppe op i både tempo og intensitet - som han altid gør. For mig vil han være fast mand i startopstillingen uanset hvor det måtte være og kan ikke være længe inden en Bundesliga-klub for øjnene op for hans motor og spilintelligens.
- Camara var jo en del af en meget udfordret bagkæde, men jeg hæfter mig ved, at de fejl han laver er nogen han også kunne lave på superliga eller U-19 niveau. Altså som resultat af manglende erfaring, disciplin og placeringsevne. Alt sammen ting der kan læres. Til gengæld virkede han (modsat Kahl og Rösler) ikke overmatchet at tempoet og fysikken.
- Bogere havde også tempoet, teknikken og fysikken når han var på bolden.

Ikke at det nok kommer til at betyde det store, men Benfica lagde faktisk ud med at tabe til St Gallen på udebane, så måske vi kan håbe på det omvendte. De har en følelse af at komme nemt til chancer og taber derfor måske for let det… 🤞

Latest posts

Back